HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΈτσι όπως το πάμε, δεν θα αποφύγουμε την υποθαλάσσια σήραγγα

Έτσι όπως το πάμε, δεν θα αποφύγουμε την υποθαλάσσια σήραγγα

Πριν από ένα σχεδόν μήνα πληροφορηθήκαμε ότι η γέφυρά μας, μετά την κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας που είχε αναλάβει τη συντήρησή της και μετά την μεταφορά αρμοδιοτήτων προς τις Περιφέρειες -λόγω Καλλικράτη- είναι πλέον «ορφανή». Το ποσό που απαιτείται για τη συντήρησή της είναι τεράστιο για τις δυνατότητες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Στο διάστημα που μεσολάβησε, δεν ξέρουμε αν έγιναν ουσιαστικές προσπάθειες για την επίλυση του προβλήματος, αλλά ανακοινώσεις έγιναν αρκετές. Ο Περιφερειάρχης, ο Αντπερειφεριάρχης Λευκάδας, και πρόσφατα ο βουλευτής, καθένας από τη σκοπιά του, μας ανακοινώνουν το πρόβλημα με διαφορετικό ύφος ο καθένας. Επειδή οι πολίτες δεν εξέλεξαν όλους τους παραπάνω για να κάνουν διαπιστώσεις των προβλημάτων, αλλά για να κάνουν προσπάθειες για την επίλυσή τους, καλό θα ήταν είτε όλοι μαζί είτε χωριστά να προωθήσουν σοβαρές και τεκμηριωμένες ενέργειες προς την κεντρική κυβέρνηση, ώστε να λυθεί το οικονομικό πρόβλημα συντήρησης της γέφυρας, που είναι προγραμματισμένη για τον Απρίλιο του 2015.

Διαβάσαμε ακόμα πως το τεράστιο κόστος συντήρησης της γέφυρας ίσως γίνει αιτία επιβολής διοδίων. Κατά την άποψή μου αυτό δεν είναι το ανησυχητικό, όσο το γεγονός πως το κόστος συντήρησης της γέφυρας, άρχισε να συσχετίζεται με την υποθαλάσσια ζεύξη, αρχής γενομένης από το χτεσινό δημοσίευμα του «Βήματος». Αυτό είναι το ανησυχητικό.

Σε Δημοτικό συμβούλιο της προηγούμενης δημοτικής αρχής είχε ακουστεί από υπεύθυνα τότε χείλη, ότι η συντήρηση της γέφυρας είναι το μικρό πρόβλημα, το μεγαλύτερο είναι η ηλικία της. Έχει δηλαδή μια ορισμένη διάρκεια ζωής. Θυμίζουμε ότι λειτουργεί από το 1986. Έτσι αν σ’ αυτό, που είναι το σημαντικότερο πρόβλημα, δεν σκύψουν οι αρμόδιοι, φοβάμαι πως η υπόγεια ζεύξη, που οι περισσότεροι απευχόμαστε σαν λύση σύνδεσης του νησιού, θα μας σερβιριστεί σαν η μοναδική λύση στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Θα συμβεί δηλαδή ότι ακριβώς συνέβηκε με το δίαυλο. Αφήσαμε την άμμο στη «διάθεσή» της. Για δέκα χρόνια δεν αδειάσαμε ούτε ένα κουβαδάκι από την αμμόγλωσσα. Το αποτέλεσμα ήταν η αμμόγλωσσα να γίνει τεράστια, να κλείσει το δίαυλο και το εκτελούμενο έργο παρά τις καταστροφικές συνέπειες που προκάλεσε, να μοιάζει σωτήριο της βλακείας και της ανικανότητάς μας.

Με δηλωμένη την λεκτική αντίθεση της παρούσης δημοτικής αρχής στο έργο της υπόγειας ζεύξης, καλό θα είναι οι νέοι άρχοντες να ασχοληθούν όχι τόσο με το κόστος συντήρησης της γέφυρας, που μετά τις κοκορομαχίες θα λυθεί μάλλον, όσο με το πρόβλημα της υπόγειας ζεύξης, πριν είναι αργά.

Μην ξεχνάμε πως το έργο της υπόγειας ζεύξης δεν έχει μπει στην άκρη. Βγαίνει κάθε τόσο σε δημοπρασία. Το ότι δεν έχει μέχρι στιγμής βρεθεί ανάδοχος, αυτό σε τίποτα δεν μας εξασφαλίζει για το μέλλον.

Αν δεν θέλουμε να μπαίνουμε στο νησί μας μέσα από μια τρύπα, αν δεν θέλουμε να αλλοιώσουμε περισσότερο τη νησιωτική του υπόσταση, αν δεν θέλουμε να λεηλατηθεί ακόμα περισσότερο τούτο το νησί, πρέπει οι αρμόδιοι να ασχοληθούν με το θέμα της σύνδεσής του, πριν η γέφυρα μας αφήσει χρόνους. Πρέπει άμεσα να συμφωνήσουν σε άλλο τρόπο ζεύξης του νησιού, είτε με καινούρια γέφυρα, είτε με υπέργεια γέφυρα, είτε με ό,τι άλλο, εκτός της υπόγειας ζεύξης επικρατήσει και να το εντάξουν τάχιστα σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση η δημοπράτηση του έργου της υπόγειας ζεύξης πρέπει να σταματήσει γιατί «η στάμνα πάει πολλές φορές στη βρύση, αλλά πάει και μια και δεν γυρίζει πίσω»!

Ας αφήσουν οι άρχοντες τα εύκολα παιχνίδια των ανακοινώσεων και ας ασχοληθούν με τα σημαντικά, αλλά δύσκολα. Εκτός αν τους βολεύει η κατάσταση θεωρώντας ότι έχουν βγάλει την ουρά τους απέξω. Αν η μνήμη μου δεν με απατά, για δυο δεκαετίες που σέρνεται το θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης, δεν υπήρξαν αντιδράσεις από μεριάς της σημερινής πλειοψηφίας του Δήμου και της Περιφέρειας για την κατασκευή της. Αυτές εμφανιστήκαν πρόσφατα μετά τη γενικότερη αντίδραση.
Οψόμεθα

Βιολέττα Σάντα

Προηγουμενο αρθρο
Τα αποτελέσματα της 2ης αγωνιστικής της Α΄ ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας
Επομενο αρθρο
Σας ευχαριστούμε για το συναίσθημα που μας χαρίσατε

4 Σχόλια

  1. παϊσιος
    29 Σεπτεμβρίου 2014 at 12:59 — Απάντηση

    Φίλε Αλέξανδρε, φοβούμαι οτι αν αποδεχόμαστε αδιαμαρτύρητα τα διόδια, σε λίγο θα μας βάλουν να πληρώνουμε και για τον αέρα που αναπνέουμε. Δεν ξέρω αν (και σου το εύχομαι να) τα έχεις μπόλικα τα χρήματα και δεν σε νοιάζει, αλλά σε οικονομική ευρωστία δεν βρίσκονται πάρα πολλοί συνέλληνες και συντοπίτες μας. Και το κυριότερο (που για μένα αυτό μετράει) είναι να μην περνάνει έτσι αβρόχοις ποσί η επιβολή διοδίων απο το κράτος. Μήπως βρε συμπατριώτη είναι λίγες οι οικονομικές θυσίες που έχει κάνει ο Έλληνας (μειώσεις μισθών-συντάξεων, φόροι, φόροι , φόροι) και λίγες αυτές που προοιονίζονται για τον Ελληνικό λαό και με αυτόν και τον Λευκαδίτικο? Περίμενε να δείς που θα σταματήσει η κατρακύλα των μισθών και των συντάξεων και μετα θα δείς γιατί δεν πρέπει να πληρώνουμε και διόδια για ψύλλου πήδημα.
    Και εν πάσει περιπτώσει, δεν δαιμονοποιώ την υπόγεια σύνδεση, αλλά βρε παιδί μου ας λύσουν άλλα πιό σοβαρά (κατα την άποψή μου) προβλήμματα πρώτα (αποχετευτικό, οδικό κλπ) και στο τέλος αν οι ειδικοί που αναλύουν τα υπέρ και τα κατά αυτής της λύσης την προτείνουν ως συμφερότερη, ας την κάνουν.

  2. ΔΗΜΟΤΗΣ
    29 Σεπτεμβρίου 2014 at 08:46 — Απάντηση

    Αν οι άρχοντες μας θεωρούν μεγάλο πρόβλημα το ζήτημα της γέφυρας. Και αν ένα ολόκληρο νησί, με έντονη τουριστική κίνηση, δεν μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα της συντήρησης της ή δεν μπορούμε να αναλάβουμε το κόστος κατασκευής μιας καινούργιας, καλύτερα να πάμε να φουντάρουμε όλοι ομαδικά στα ανοιχτά της Γύρας. Τίποτα άλλο. Τα προβλήματα αυτά μια κοινωνία σκεπτόμενη με Αρχές δραστήριες έχει πολλούς τρόπους να τα λύσει στο πι και φι χωρίς να ακουστεί κιχ. Εμείς εδώ χαλάμε τον κόσμο αλλά δεν ψάχνουμε τις λύσεις!
    Όσο για την υποθαλάσσια; Μόνη σωτηρία μας να συνεχίσουν να μη εκδηλώνουν ενδιαφέρον οι ενδιαφερόμενοι. Γιατί από μας δεν βλέπω προκοπή.

  3. Αλέξανδρος Μανωλίτσης
    28 Σεπτεμβρίου 2014 at 21:20 — Απάντηση

    Ακόμα δεν έχω καταλάβει για ποιον λόγο είναι κακή η επιβολή διοδίων στην υπάρχουσα ή σε μελλοντική γέφυρα. Απο που και ως που πρέπει να πληρώνει κάποιος που δεν έχει φύγει ποτέ απο την Λευκάδα (ή που δεν έχει έρθει σε αυτή) για την δικιά μας γέφυρα ? Και απο που και ως που πρέπει κάποιος που περνάει 10 φορές την μέρα (και την φθείρει) και κάποιος που περνάει 1, να πληρώνουν το ίδιο για αυτήν ? Τέλος ποιος έχει τεκμηρίωση (και ποια) ότι τα διόδια θα βλάψουν την Λευκάδα. Το πόσο θα είναι και το ποιος θα λαμβάνει τα λεφτά είναι διαφορετικές ερωτήσεις και καλό θα είναι να επικεντρωθούμε σε αυτές. Ας σταματήσουν επιτέλους όλοι να λένε γνώμες και απόψεις με τα λεφτά των άλλων, και κυρίως ας σταματήσει η εύκολη και ατεκμηρίωτη δημαγωγία (παράθεση απο το άρθρο…. άλλο τρόπο ζεύξης του νησιού, είτε με καινούρια γέφυρα, είτε με υπέργεια γέφυρα, είτε με ό,τι άλλο, εκτός της υπόγειας ζεύξης … ). Δηλαδή ας είναι οτιδήποτε (που παλι καποιος θα πληρωθεί για να το κατασκευάσει, αλλά όχι υποθαλάσσια που είναι ο μπαμπούλας και το έχουμε δαιμονοποιήσει στην σκέψη μας…) ΞΥΠΝΗΗΗΗΣΣΤΤΕΕΕΕ

  4. παϊσιος
    28 Σεπτεμβρίου 2014 at 19:31 — Απάντηση

    Γιατί οσμίζομαι στήσιμο στο παιχνίδι? Μήπως η απαξίωση της γέφυρας είναι η κερκόπορτα της υποθαλάσιας ζεύξης? Και επίσης καλό θα είναι οι Λευκαδίτες να μήν δεχτούν κατα ουδένα λόγο τα διόδια για την συντήρηση της πλωτής, διότι θα αποτελέσει πρόβα τζενεράλε για να ακυρώσουν ένα απο τα επιχειρήγματα- εμπόδια για επιβολή της λύσης της υποθαλάσσιας ζεύξης (που η κατασκευή και το δόσιμο στην κυκλοφορία θα συνεπάγεται υποχρεωτικά διόδια). Γιατί βρε παιδιά? Δεν έχετε τι να κάνετε τα λευτά? Το οδικό δίκτυο στο εσωτερικό του νησιού είναι για φίδια. Γιατί δεν δίνεται η προτεραιότητα στις υποδομές του νησιού που θα επωφεληθούν οι κάτοικοι πρώτα και ύστερα οι τουρίστες. Και στο κάτω κάτω, αυτός (ο τουρίστας) που θα φτάσει μέχρι την γέφυρα αποφασισμένος να έρθει στη Λευκάδα, ε δεν θα κάνει πίσω αν δεν βρεί την υποθαλάσσια ζεύξη και βρεί την πλωτή γέφυρα.

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *