HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΑνακοίνωση – ενημέρωση Επιτροπής Γονέων τελειόφοιτων Λυκείων

Ανακοίνωση – ενημέρωση Επιτροπής Γονέων τελειόφοιτων Λυκείων

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΟΝΕΩΝ ΤΕΛΕΟΙΦΟΙΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ν. ΛΕΥΚΑΔΑΣ, ενημερώνει όλα της τα μέλη για τα παρακάτω:
Στις 17-4-16 εκπρόσωποι της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ αιτηθήκαμε στον Βουλευτή Λευκάδας κ. Καββαδά και πραγματοποιήσαμε επίσημο ραντεβού μαζί του, προκειμένου να πάρει θέση για την άδικη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, (να συμπεριλάβει και τις όμορες σεισμόπληκτες περιοχές στο ίδιο ποσοστό με τη Λευκάδα), και την άμεση αποκατάσταση της αδικίας αυτής σε βάρος των Λευκαδίων μαθητών.

Στη συνέχεια αντίστοιχα αιτήματα κατατέθηκαν και: α)Υπουργείο Παιδείας,β) Αντιπεριφερειάρχη Λευκάδας,γ)Δήμαρχο Λευκάδας, δ)ΕΛΜΕ Λευκάδας, ε) Ένωση Γονέων Λευκάδας, στ)Περιφερειάρχη Λευκάδας, ζ)ΟΛΜΕ.

Όλοι οι επίσημοι τοπικοί φορείς αποδέχτηκαν τα αιτήματά μας και με αντίστοιχες ανακοινώσεις τους τοποθετήθηκαν δημόσια και εγγράφως προς το Υπουργείο για την άρση της αδικίας αυτής. Επίσης ο Βουλευτής Λευκάδας κατέθεσε στη Βουλή και τα απαραίτητα στοιχεία της ΥΑΣ που αποδείκνυαν την αδικία αυτή.
Από το Υπουργείο Παιδείας ουδεμία έγγραφη απάντηση έχουμε λάβει ως τώρα.

Στις 11-7-16 καταθέσαμε και νέο αίτημα στο Υπουργείο, ζητώντας για άλλη μια φορά την αποκατάσταση της αδικίας αυτής ζητώντας τροποποίηση της υπουργικής απόφασης, με το διαχωρισμό των δύο ποσοστών με τον εξής τρόπο:το μεν πρώτο 0,5% για το Νομό Λευκάδας (όπου είναι και ο κύρια πληγέντας νομός) και το άλλο 0,5% του παλαιού συστήματος (Περισσότερες από 420 κενές θέσεις περίπου) στις όμορες περιοχές.

Στις 17-7-16 Ο Υπουργός Παιδείας σε συνάντησή του με τον Πρόεδρο Β΄ΕΛΜΕ Αγρινίου, (σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση της Β΄ΕΛΜΕ Αγρινίουκαι τα δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου Αγρινίου) παραδέχθηκε ότι έκανε λάθος και ότι «κάποιοι τον ξεγέλασαν» για την ένταξη συγκεκριμένων Λυκείων του ν. Αιτ/νίας στο μέτρο της ποσόστωσης.

Ύστερα από την δήλωση αυτή, οι εκπρόσωποι της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ διαμαρτυρόμενοι καταθέσαμε και νέο αίτημα στο Υπουργείο, στο Βουλευτή Λευκάδας,και στην ΕΛΜΕ Λευκαδας, ζητώντας για άλλη μια φορά να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος των Λευκαδίων μαθητών, με τον τρόπο που ήδη προαναφέραμε, όπου και αναμένουμε απάντηση. Σε τηλ. επικοινωνία με συνεργάτη του Υπουργού δηλώθηκε άγνοια.

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ περιμένει όλες τις απαραίτητες ενέργειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να αποκαταστήσουν την αδικία στους συντοπίτες μαθητές τους.

Φίλης: «Επλανήθημεν» με τα «σεισμόπληκτα» λύκεια του Ξηρομέρου και την ποσόστωση στους μαθητές…

Προηγουμενο αρθρο
Επανέρχεται το αίτημα για μεταφορά απορριμμάτων από τη Λευκάδα στην Ήπειρο
Επομενο αρθρο
Ερώτηση του βουλευτή Θανάση Καββαδά για τον ΕΝΦΙΑ

4 Σχόλια

  1. Μ.Μ.
    4 Αυγούστου 2016 at 21:28 — Απάντηση

    Διαβάζοντας το παραπάνω κείμενο της Νεφέλης θα ήθελα να εκφράσω κάποιες σκέψεις μου…
    Αναφέρετε ότι υποψήφιοι εισήχθησαν σε δύσκολες σχολές χωρίς να έχουν τα εφόδια να τις τελειώσουν και ότι τις επιπτώσεις θα τις δούμε στους ίδιους και στις οικογένειές τους μετά από λίγα χρόνια.
    Τα εφόδια που έχει ένας μαθητής και οι δυνατότητες και οι ικανότητές του θα κριθούν απ’την επιτυχή συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις ;
    Οι χαμηλές επιδόσεις επιδόσεις, που ένα ποσοστό μαθητών έχει στις πανελλαδικές, δεν μπορεί να οφείλεται σε άλλους παράγοντες;
    Τι εννοείτε ότι θα υπάρχουν επιπτώσεις σε αυτούς και στις οικογένειές τους;
    Γράφετε ότι τα παιδιά των λαικών οικογενειών χωρίς βοήθεια παλεύουν να εισαχθούν σε κάποιο ΤΕΙ.
    Οι πανεπιστημιακές σχολές είναι γεμάτες με φοιτητές εύπορων οικογενειών και οι σχολές των ταπεινών κατά τη γνώμη σας ΤΕΙ έχουν φοιτητές λαικών μόνο οικογενειών;Από πότε ισχύει αυτό και δεν το γνωρίζουμε;
    Επίσης γράφετε ότι οι μαθητές που ασχολήθηκαν ενεργά με την ποσόστωση, έχουν τις προοπτικές να εξελιχθούν σε λίγα χρόνια στα πιο αντιδραστικά τμήματα της λευκαδίτικης κοινωνίας με οδηγό μικροσυμφέροντα ατομικά ή συντεχνιακά..
    Πώς μπορείτε και κάνετε τέτοιους βαρείς χαρακτηρισμούς;Απευθύνεστε σε παιδιά 17 χρονών που μόλις βγήκαν από μια επίπονη διαδικασία (αυτή των πανελλαδικών εξετάσεων).Η ποσόστωση είναι ο παράγοντας εκείνος που θα τους κατευθύνει να δράσουν στο μέλλον συμφεροντολογικά;
    Νομίζω ότι το θέμα της ποσόστωσης έχει κλείσει εφόσον έχει ψηφιστεί από το υπουργείο παιδείας,προς τι λοιπόν ο λόγος;Άλλοι είναι οι αρμόδιοι που κρίνουν και αποφασίζουν αν πρέπει να γίνει αυτή η ευνοική ρύθμιση στους μαθητές των σεισμόπληκτων περιοχών…
    Κλείνοντας,η επιλογή για τη δημοσίευση ενός κειμένου είναι αναμφισβήτητο δικαίωμά σας.Θα ήταν όμως προτιμότερο να γίνει χωρίς εισαγωγικό σχόλιο επειδή υπάρχουν πολλές απόψεις και θέσεις που πρέπει να αφουγκραζόμαστε……

  2. ΛΕΥΚΑΔΙΤΗΣ
    30 Ιουλίου 2016 at 17:06 — Απάντηση

    Tωρα στην τελευταια παραγραφο σας, δεν θα φταιει η ποσοστωση αλλα η αυξηνομενη ανεργια η φτωχεια ,κλπ

  3. ΛΕΥΚΑΔΙΤΗΣ
    30 Ιουλίου 2016 at 15:19 — Απάντηση

    αδικα τα οσα γραφετε Νεφελη, μαλλον δεν ξερετε πως γινεται η ποσοστωση
    ενα δειγμα απο την περσινη ποσοστωση Κεφαλονιας
    Οι θέσεις που προβλέπονται από το μέτρο της ποσόστωσης ΕΙΝΑΙ ΚΑΘ ́ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ και επομένως οι υποψήφιοι από την Κεφαλονιά ΔΕΝ ΥΦΑΡΠΑΖΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ.
    Το ότι δίνονται οι 436 επιπλέον θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για τους υποψήφιους από το Νομό ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΣΑΧΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ. Και εξηγούμε γιατί: Προσφέρεται ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΜΗΜΑ ΑΕΙ Η ΤΕΙ ΜΙΑ (01) ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΣΗ [εκτός από 11 τμήματα που προβλέπονται ΔΥΟ (02) θέσεις για το καθένα]. Επομένως, το αν θα εισαχθεί κάποιος Κεφαλονίτης στο τμήμα αυτό εξαρτάται από το πόσοι άλλοι Κεφαλονίτες θα δηλώσουν το τμήμα αυτό και με ποια βαθμολογία σε σχέση με αυτόν.
    Στα «περιζήτητα τμήματα» (π.χ. ΙΑΤΡΙΚΗ , ΝΟΜΙΚΗ) ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ που να μην έχει γράψει καλά και να μην έχει προσπαθήσει σε όλη τη διάρκεια των σπουδών στο Λύκειο….
    ——————————————————————————-Με τα λεγομενα του υπουργειου τα δεδομενα για την λευκαδα θα ειναι ελαχιστες θεσεις μην ανησυχειτε δεν παιρνει κανενας τελειοφοιτος την θεση αλλου

  4. Νεφέλη
    30 Ιουλίου 2016 at 00:13 — Απάντηση

    Κατ’ αρχάς πρέπει να ενημερωθούν οι αναγνώστες σας ότι οι θέσεις που δίνονται στους μαθητές της Λευκάδας και των γύρω περιοχών είναι επιπλέον των όσων θέσεων μπορεί να καταλάβουν χωρίς αυτήν. Για να γίνω πιο σαφής, εάν πχ κάποια σχολή παίρνει δύο μαθητές μέσω της ποσόστωσης και κάποιος μαθητής Λυκείου της Λευκάδας μπορεί να εισαχθεί σε αυτήν με τον βαθμό πρόσβασής του ανεξάρτητα από την ποσόστωση, τότε ο μαθητής αυτός δεν καταλαμβάνει τις θέσεις της ποσόστωσης αυτές και συνεπώς αυτές θα καλυφθούν από δύο άλλα παιδιά της περιοχής που την έχουν δηλώσει και δεν θα εισάγονταν χωρίς την ποσόστωση.
    Επιπλέον η εφαρμογή του μέτρου στην Κεφαλονιά τα προηγούμενα δύο χρόνια (σε μεγαλύτερο μαθητικό πληθυσμό από αυτόν της Λευκάδας) απέδειξε ότι πολλές από αυτές τις θέσεις έμειναν κενές, αφού ήταν πολύ περισσότερες από τους υποψήφιους. Αλλά αυτό που ήταν πραγματικό πρόβλημα ήταν ότι σε αρκετές περιπτώσεις υπήρχαν υποψήφιοι που εισήχθησαν σε πολύ δύσκολες (και υψηλόβαθμες) σχολές, χωρίς να έχουν τα εφόδια να τις τελειώσουν. Ίσως το πιο ακραίο παράδειγμα ήταν μαθητής που εισήχθηκε στην σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ (ίσως η δυσκολότερη σχολή του Μετσοβείου) με βαθμό πρόσβασης κάτω του πέντε! Ωστόσο δυστυχώς παρουσιάστηκαν και δεκάδες άλλες όχι τόσο ακραίες αλλά ανάλογες περιπτώσεις, τις επιπτώσεις των οποίων στους ίδιους και τις οικογένειές τους θα τις δούμε μετά από λίγα χρόνια.

    Σχετικά λοιπόν με το αίτημα της επιτροπής γονέων:

    Α) ΝΟΜΙΚΑ δεν νομίζω ότι μπορεί να αλλάξει αυτό σήμερα, δεδομένου ότι τα παιδιά έχουν ήδη γράψει εξετάσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Συνεπώς η συζήτηση μάλλον θα χαρακτηριζόταν άνευ αντικειμένου εάν δεν υπήρχαν τα παρακάτω.
    Β) ΗΘΙΚΑ δείχνει πόσο μεγάλη μπορεί να γίνει κατρακύλα που παίρνει η Λευκαδίτικη κοινωνία, με αφορμή την ποσόστωση. Η επιτροπή γονέων χρησιμοποιεί το χαρακτηρισμό «σκανδαλώδης και ρουσφετολογική ρύθμιση» για να κερδίσει 10-20 θεσούλες όλες κι όλες, ενώ έχουν δοθεί απλόχερα από το υπουργείο εκατοντάδες! Και η ξετσιπωσιά είναι ότι δε βλέπει πως τα επιχειρήματα των εκπαιδευτικών της Αιτωλοακαρνανίας, που κατήγγειλαν το θέμα (προς τιμή τους!), αρμόζει και για την πλειοψηφία των σχολείων του Νομού Λευκάδας! Επιπλέον ας είμαστε ειλικρινείς: όλη η φασαρία που γίνεται ελάχιστα θα αγγίξει τα παιδιά λαϊκών οικογενειών, που μέσα από ένα δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον, χωρίς βοήθεια χρηματική (βλέπε φροντιστήρια) αλλά και ηθική πολλές φορές παλεύουν για να εισαχθούν σε ένα ταπεινό ΤΕΙ. Η συζήτηση γίνεται για το ποιος θα πρωτοπάρει τις περιπόθητες θεσούλες της Ιατρικής, των Πολυτεχνείων και της Νομικής, που ούτως ή άλλως θα καταληφθούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία από παιδιά εύπορων οικογενειών που, όσο και εάν ταλαιπωρήθηκαν από τον σεισμό, σίγουρα δεν διαταράχθηκαν τόσο ώστε να μην μπορούν να δώσουν επί ίσοις όροις εξετάσεις με τα παιδιά από την υπόλοιπη Ελλάδα.
    Γ) ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ Πρώτον: οι σύλλογοι και η ένωση γονέων και η ΕΛΜΕ Λευκάδας, καθώς και όποιος άλλος μαζικός φορέας πρότεινε το μέτρο της ποσόστωσης, έχουν ευθύνη για τον σημερινό κανιβαλισμό. Σήμερα ολόκληρος ο χώρος της εκπαίδευσης (μαθητές-γονείς-εκπαιδευτικοί) συζητάει μόνον την ποσόστωση και όχι τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κυρίως οι κάτοικοι της ΝΔ Λευκάδας, με κατεστραμμένες περιουσίες και υποδομές και το κράτος πανταχού απόν. Ίσως όταν πρωτοδιατυπώθηκε το αίτημα οι επιπτώσεις του να μην ήταν σαφείς σε όλους. Σήμερα όμως είναι και ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του και να διορθώσει όσο μπορεί τα λάθη του. Δεύτερον: θα πρέπει κάποτε να καταγγελθεί ανοικτά αυτή η επιτροπή γονέων τελειόφοιτων, τόσο ως διασπαστική σε σχέση με την ένωση γονέων, αλλά και με βάση τις θέσεις της που είναι ό,τι πιο συντεχνιακό μπορεί να υπάρχει. Οι γονείς που εκπροσωπούν την επιτροπή αυτή δεν έχουν εκλεγεί από κανέναν και άρα εκφράζει ο καθένας μόνο τον εαυτό του αλλά κυρίως η ίδια η επιτροπή δρα διασπαστικά/ανταγωνιστικά σε σχέση με τους συλλόγους γονέων και την ένωση γονέων που δρουν δημοκρατικά και συγκροτημένα, όποιες αποφάσεις κι εάν αυτές λαμβάνουν, είτε με αυτές συμφωνεί κανείς είτε όχι. Και εάν οι τοπικοί άρχοντες τα γνωρίζουν αυτά, την στιγμή που η επιτροπή έχει φτάσει να απευθύνεται απ’ ευθείας στον Υπουργό Παιδείας, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί αυτό: πρέπει να γνωρίζει ο Υπουργός τη φύση αυτής της επιτροπής και το ποιους τελικά εκφράζει;
    Δ) ΠΟΛΙΤΙΚΑ να είμαστε προετοιμασμένοι ότι σε μεγάλο βαθμό αυτή η φουρνιά μαθητών, και ιδιαίτερα όσοι μαθητές ασχολήθηκαν ενεργά με την διεκδίκηση της ποσόστωσης, έχουν όλες τις προοπτικές ώστε να αποτελέσουν σε λίγα χρόνια τα πιο αντιδραστικά τμήματα της Λευκαδίτικης κοινωνίας, γαλουχημένα από τα 17 τους να δρουν με οδηγό τους μικροσυμφέροντα, ατομικά ή συντεχνιακά. Για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση θα έπρεπε να κινούμαστε και όχι για να την εντείνουμε, στηρίζοντας τέτοια αιτήματα όπως αυτά της επιτροπής γονέων.

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *