HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΑφιέρωμα στον Ηλία Λογοθέτη, απόψε Τετάρτη 4 Ιανουαρίου στην ΕΡΤ2 στις 23:30

Αφιέρωμα στον Ηλία Λογοθέτη, απόψε Τετάρτη 4 Ιανουαρίου στην ΕΡΤ2 στις 23:30

“ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ”
Απόψε Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017 – ΕΡΤ2 – ώρα: 23:30

Ο Ηλίας Λογοθέτης, ένας ηθοποιός με πάθος, ένταση και ενέργεια, ένα ταλέντο που ξεχειλίζει, μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, ανήσυχη που πάντα αναζητά και δεν κουράζεται να ψάχνει, παρουσιάζεται στο Μονόγραμμα.

Γεννήθηκε στη Λευκάδα, το 1939 και ξεκίνησε μαζί με την Αγνή την Μπάλτσα (Λευκαδίτισσα κι αυτή) με προορισμό να κάνουν και οι δύο καριέρα μεγάλη στην όπερα.

Αντί γι αυτό βρέθηκε το 1964 με υποτροφία στη Σχολή του Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν. Εκεί αναμετρήθηκε με τα θηρία του παγκοσμίου θεατρικού ρεπερτορίου, όπως ο Μπέκετ, ο Σαίξπηρ, πάντα υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του δάσκαλου Κουν.

Πήρε μέρος σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Θυμάται με συγκίνηση το ρόλο του Τίτου Ανδρόνικου (του Σαίξπηρ) στο «Αμφιθέατρο» σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου.

Συνεργάστηκε με τους θιάσους Γιάννη Φέρτη-Ξένας Καλογεροπούλου, Κάκιας Αναλυτή-Κώστα Ρηγόπουλου, Νίκου Ξανθόπουλου, Θανάση Βέγγου, Άγγελου Αντωνόπουλου- Μιράντας Κουνελάκη.

Το 2000, έδωσε μια συγκλονιστική ερμηνεία στο θεατρικό έργο «Νεκρή Ζώνη» του Χάρολντ Πίντερ,την οποία αναφέρει με υπερηφάνεια.

Είχε την ευτυχία, όπως λέει ο ίδιος, να τραγουδήσει μια άρια μπούφα στους «Βατράχους» του Αριστοφάνη, σε εξαιρετική μουσική του Γιάννη Χρήστου, να τον ντύσει ο Γιάννης Τσαρούχης στους «Όρνιθες» επίσης του Αριστοφάνη.

Όμως ο Γεώργιος Βιζυηνός σημάδεψε την καριέρα του. Έπαιξε στην ταινία «Το μόνον της ζωής μου ταξείδιον» σε σκηνοθεσία Λάκη Παπαστάθη και στη θεατρική διασκευή «Το αμάρτημα της μητρός μου» σε σκηνοθεσία δική του στο Υπόγειο του θεάτρου Τέχνης…

Πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο το 1970 στο έργο “Βαβυλωνία”.

Θεωρεί επίσης πολύ σημαντική τη συμμετοχή του στην κινηματογραφική ταινία «Τα παιδιά της Χελιδόνας». Μία επίσης σημαντική συμμετοχή του ήταν, στο Μετέωρο Βήμα του Πελαργού.

Αγαπάει πολύ την ποίηση και τους ποιητές. Τον Σεφέρη, τον Ελύτη, τον Λειβαδίτη, τον Καρούζο. Αλλά και τον Στέφαν Γκεόργκε, τον Ρίλκε, τον Έζρα Πάουντ.

Παραγωγός Γιώργος Σγουράκης, σκηνοθεσία Γιάννης Ξανθόπουλος, φωτογραφία Στάθης Γκόβας, ηχοληψία Νίκος Παναγοηλιόπουλος, μοντάζ Σταμάτης Μαργέτης, διεύθυνση παραγωγής Στέλιος Σγουράκης.

Ηλίας Γεωργάκης

Προηγουμενο αρθρο
Ο Αλιευτικός Σύλλογος- san piero- στον Αγιασμό των Υδάτων και στην Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού στο λιμάνι της Λυγιάς
Επομενο αρθρο
Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού - Πρωτοφανές κύμα ψύχους θα σαρώσει σε λίγες ώρες τη χώρα

1 Σχόλιο

  1. Θοδωρής Αραβανής
    5 Ιανουαρίου 2017 at 19:15 — Απάντηση

    Στο στοχαστικό ( και κάπως προφητικό αλλά όχι ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία αλλά ως μια στοχαστική ματιά για το μέλλον από τότε) φίλμ του Θόδωρου Αγγελόπουλου με τίτλο ” Το μετέωρο βήμα του πελαργού”,
    είναι χαρακτηριστική η σκηνή με τον Ήλία Λογοθέτη να λέει –στην άκρη της γραμμής των κρατικών συνόρων- :
    ” Τα σύνορα τρελαίνουν” .
    Είχε προηγηθεί υπόρρητα ο στοχασμός του ίδιου σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελόπουλου στο φίλμ ” Τοπίο στην Ομίχλη” σχετικά με τα όσα επέρχονται και σχετικά με την μετανάστευση.
    Ο Ηλίας Λογοθέτης στο πρώτο φίλμ ” Το μετέωρο βή,μα του πελαργού” κράτησε και ανέδειξε το βάρος του ρόλου. Πράγμα που δεν ήταν εύκολο για έναν ηθοποιό , στα φίλμ του Αγγελόπουλου, που δεν ήταν κτισμένα σεναριακά για να αναδικνύουν το ίδιο τον ηθοποιό.
    ΜΙα και ο σκηνοθέτης αντιμετώπιζε με ιστορικούς όρους το κάθε θέμα του- μέσα από την αργή κίνηση της κάμερας- για τον συμβολισμό της διάβας του ιστορικού χρόνου.
    Στο φίλμ ” τα παιδιά της Χελιδόνας” ο Ηλίας λογοθέτης είναι συγκλονιστικός και απομυθοποιητικός μιας κοινωνικής θετικότητας , με ένα ρεαλιστικά ιστορικό υπόβαθρο στο παίξιμό του, για να υποστηρίξει έτσι το όλο θέμα που πραγματεύεται η αφηγηματική τούτη σημαντική τούτη ταινία, με την εξαιρετική φωτογραφία του Άρη Σταύρου.
    Νάναι εν υγεία και γαλήνη ο Ηλίας Λογοθέτης ,να υπηρετεί την τέχνη του και να μας δίνει τις ωραίες ερμηνείες των ρόλων του, που έχουν ιστορικό βάθος ερμηνευτικής αναφοράς. Και αυτό είναι το χαρακτηριστικό του ως ηθοποιός.

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *