HomeΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ«Η δική μας φωνή, Δήμου και τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, δεν έφτασε στην Κέρκυρα.»

«Η δική μας φωνή, Δήμου και τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, δεν έφτασε στην Κέρκυρα.»

Είναι αλήθεια πως δεν υπάρχουν πολλά θετικά επιχειρήματα εκπαιδευτικού χαρακτήρα αν ήθελε κάποιος να μιλήσει για την λειτουργία του ΤΕΙ Λευκάδας. Και όχι μόνο της Λευκάδας. Στην ίδια σχεδόν θέση βρίσκονται μέχρι σήμερα πολλά από τα ΤΕΙ των Ιονίων νήσων.

Η συζήτηση που έγινε χτες στο Δημοτικό συμβούλιο έθεσε κάποια θέματα στη σωστή τους βάση. Έδειξε επίσης την αγωνιώδη προσπάθεια τόσο της νομαρχιακής του Σύριζα όσο και του Δημάρχου, να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Να δικαιολογήσουν την απουσία της Λευκάδας από τον νέο εκπαιδευτικό χάρτη του Ιονίου, που θα τους χρεωθεί ως αποτυχία.

Να λάβουμε υπόψη μας ακόμα: Το ΤΕΙ Λευκάδας και το 2013 (σχέδιο Αθηνά), δεν ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ότι είναι σήμερα. Τότε όμως, στην προσπάθεια που έγινε για την παραμονή του, λίγοι και λίγο ασχολήθηκαν με την χαμηλή θέση που βρισκόταν και που χειροτέρεψε στη συνέχεια. Το επιχείρημα δηλαδή της απαξίωσης, και του χαμηλού επιπέδου του ΤΕΙ μας, δεν «έπαιξε» τότε, όπως σήμερα.

Τι έγινε λοιπόν και σήμερα ξαφνικά θυμήθηκαν οι της δημαρχιακής παράταξης πόσο χαμηλά εκπαιδευτικά είναι το ΤΕΙ; Σήμερα ανακάλυψαν πως υπάρχουν άλλες 10 Σχολές ίδιου γνωστικού αντικειμένου; Σήμερα ανακάλυψαν πως δεν υπάρχει επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων; Τα ίδια ίσχυαν και τότε, που έκαναν τους μεγάλους «αγώνες» για την παραμονή του.

Θέλουμε να πούμε, πως αυτή η προσπάθεια, από τη μεριά του Δήμου, στο δημοτικό συμβούλιο να ανασύρει στην επιφάνεια τα τρωτά σημεία του ΤΕΙ και η δήθεν αναβάθμιση της Παιδείας, γίνονται για να δικαιολογηθεί η απουσία της Λευκάδας από τον Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Αυτό είναι το θέμα. Όλα τα άλλα που πέφτουν στο τραπέζι, γίνονται για συσκότιση.

Αν οι σχολές δεν είναι «καλές» γιατί δεν τις κλείνουν, αλλά μεταφέρονται η μια στη Κέρκυρα και η άλλη στην Κεφαλονιά; Γιατί να μην μεταφερθούν κάποιες στη Λευκάδα με παράλληλη αναβάθμιση; (μην ξεχνάμε πως η Λευκάδα από άποψη πρόσβασης είναι η πιο προσιτή). Γιατί η αναβάθμιση αφορά όλα τα άλλα νησιά πλην του δικού μας; Και μη ρωτήσει κάποιος που θα στεγαστούν, γιατί όπως μας διαβεβαίωσαν στο δημοτικό συμβούλιο, το κτιριακό δεν βάρυνε στη λήψη των αποφάσεων. Το ότι δηλαδή δεν έχουμε καταφέρει να ξεμπλέξουμε το ιδιοκτησιακό του Κέντρου Νεότητας τρία χρόνια, καθόλου δεν επηρέασε, όπως μας είπαν!

Για μια ακόμα φορά η εκπαίδευση έγινε αντικείμενο μοιρασιάς, πολιτικών σκοπιμοτήτων και πιέσεων, μακριά από τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Και η Λευκάδα ήταν «απούσα».

Δεν σχολιάζω καθόλου τα διετή προγράμματα που μας παραχωρήθηκαν γιατί είναι ηλίου φαεινότερο πως είναι αγνώστου επιτυχίας και χρησιμότητας. Είναι δε τόσο ομιχλώδη, ώστε να δίνουν τροφή για διάφορες εικασίες, πάντα με σκοπό τον αποπροσανατολισμό.

Για να μην χαθούμε στη μετάφραση: η Λευκάδα έμεινε έξω από τον ακαδημαϊκό χάρτη στο Ιόνιο. Οι σχολές της Λευκάδας δεν καταργούνται, μεταφέρονται αλλού -ας μην έχουν τύψεις όσοι μιλούσαν για χαμηλή ποιότητα σπουδών. Επομένως το τρυπάκι της αναβάθμισης των σπουδών, της ελλιπούς στελέχωσης και των άλλων προβλημάτων του δικού μας ΤΕΙ, δεν ήταν οι λόγοι αποκλεισμού. Μπορούσε κάλλιστα η όποια αναβάθμιση να γίνει και στη Λευκάδα. Αυτό που έγινε, είναι μια κομματική μοιρασιά, η οποία δεν μας συμπεριέλαβε.

Όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε η Μαριάννα Καρφάκη στο δημοτικό συμβούλιο μεταξύ άλλων: «έγινε επιλεκτική άδικη και διαφορετική αντιμετώπιση της Λευκάδας από τα άλλα νησιά… οι κερκυραίοι και οι ληξουριότες φώναζαν ενώ εμείς μεταβιβάζαμε τα αιτήματά μας στο Μαξίμου… η δική μας η φωνή τόσο δήμου και του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ δεν έφτασε στην Κέρκυρα όσο βροντερή έπρεπε να φτάσει. Η Λευκάδα το αξίζει να έχει ένα κύτταρο Παιδείας και πολιτισμού, καθώς, αλλιώς αναπτύσσεται μία κοινωνία όταν έχει ένα πανεπιστήμιο και αλλιώς όταν δεν το έχει. Για αυτό θέλουμε το Ιόνιο πανεπιστήμιο στη Λευκάδα»

Οι οριστικές αποφάσεις για την λειτουργία του Ιόνιου Πανεπιστημίου θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της Σχολικής χρονιάς. Στις διαβουλεύσεις που θα γίνουν μέχρι τότε, στοχεύει και η διεκδικητική απόφαση που πήρε το χθεσινό Δημοτικό συμβούλιο. Δες εδω

Η πρόταση του Κώστα Γληγόρη

Στις 30 Νοεμβρίου από μια τυχαία συνάντηση, έφτασε στα χέρια μας η πρόταση του Κώστα Γληγόρη για τη δημιουργία Σχολής Ναυτιλιακών Σπουδών στη Λευκάδα. Μια πρόταση ρεαλιστική, μελετημένη που το σπουδαιότερο, συνδυάζει, τις σπουδές με την θαλάσσια οικονομία. Μια πρόταση από αυτές που αδυνατούν να συντάξουν οι πατέρες της Παιδείας, οι συνήθως, προς άλλα, εκτός Παιδείας στοχεύοντες. Δες εδω.

Η πρόταση κατατέθηκε από τον κ. Γληγόρη στο Δήμαρχο σε συνάντηση που είχε με τους επικεφαλής των παρατάξεων. Αυτή η πρόταση πιθανόν εμπλουτισμένη κατατέθηκε από τον Δήμαρχο στη συνάντηση του με τον υπουργό. Ο υπουργός έδειξε ενδιαφέρον αλλά δεν εισπράξαμε καμία θετική υπόσχεση για την υλοποίησή της. Για αυτή την πρόταση, ως διεκδίκηση τώρα πια, μίλησε χτες και ο Δήμαρχος παραλείποντας να αναφέρει -όση ώρα τουλάχιστον είμαστε στην αίθουσα του ΔΣ- την πατρότητά της.

Ο Κώστας Γληγόρης στη χθεσινή συνεδρίαση ανέπτυξε ακόμα παραπάνω την ιδέα του, συνδέοντας την εύστροφα και με την οικονομία όλης της Περιφέρειας αλλά και την Αδριατική.

Ας ξεχωρίσουμε όμως τα πράγματα. Η δημιουργία σχολής ναυτιλιακών σπουδών είναι λαμπρή. Είναι άμεσα συνδεδεμένη με την θαλάσσια οικονομία ολόκληρου του Ιονίου. Θα ήταν πράγματι κέρδος και για την οικονομία αλλά και για την εκπαίδευση η δημιουργία της. Αυτό όμως δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Δίνει ένα αφήγημα στο δήμαρχο -σανίδα σωτηρίας- ακούστηκε στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Η Λευκάδα μέχρι αυτή τη στιγμή έχει εξαιρεθεί από τον Ακαδημαϊκό χάρτη…

Ελπίζουμε να γίνουν προσπάθειες προς όλες τις κατευθύνσεις για την ύπαρξη Σχολής στη Λευκάδα. Η ίδρυση της παραπάνω σχολής θα ήταν το ιδανικό.

ΥΣ.1) Ελπίζουμε επίσης μέσα στους τρόπους «διεκδίκησης» της δημοτικής Αρχής να μην συμπεριλαμβάνεται και η προσπάθεια δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας για κόντρες στο facebook του τύπου: «τι κάνατε εσείς και τι κάνουμε εμείς». Όπως αυτή που ξεκίνησε με στόχο τον βουλευτή. Ως μέθοδος είναι πεπαλαιωμένη και δεν πουλάει τώρα πια. Υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό μπροστά τους.
ΥΣ.2) Τρεις σκασίλες έχουμε για το καλό όνομα του βουλευτή, αλλά ως ταχτική, δεν αποδίδει παιδιά…

Προηγουμενο αρθρο
Λευκαδα, 1783: Κήτος μεγάλο έβγαλε η θάλασσα είς την ξέρα...
Επομενο αρθρο
Μουσική βραδιά από την Β' τάξη του 1ου Λυκείου Λευκάδας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *