HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΗ Λευκάδα πλεονεκτεί απίστευτα σαν Ομηρική Ιθάκη – Του Νώντα Γαζή

Η Λευκάδα πλεονεκτεί απίστευτα σαν Ομηρική Ιθάκη – Του Νώντα Γαζή

Αν η Λευκάδα γίνει αποδεκτή από το ευρύ κοινό σαν ένα από τα 4 νησιά του Όμηρου, κάτι που αποδέχεται η σημερινή Επιστήμη, τότε υποχρεωτικά είναι η Ομηρική Ιθάκη. Οι Επιστήμες που είναι αρμόδιες για τον χαρακτηρισμό των νησιωτικών περιοχών έχουν αποφανθεί ότι η Λευκάδα ήταν νησί πριν καθαρίσουν τον δίαυλο οι Κορίνθιοι. Υπάρχει ένας απαράβατος κανόνας σύμφωνα με την Επιστήμη της Γεωγραφίας, αλλά και τις παραπλήσιες Επιστήμες: δεν υπάρχει ποτέ η ελάχιστη πιθανότητα, να χαρακτηριστεί ΝΗΣΙ μια περιοχή της Γης, που αποκόπηκε από την ηπειρωτική ακτή με ανθρώπινη παρέμβαση. Επιστημονικά δεν υπάρχει απολύτως καμία τέτοια δυνατότητα.

Ως γνωστόν ο Όμηρος τοποθετεί την Ιθάκη του Οδυσσέα “πανυπερτάτη προς ζόφον”, την πιο ακρότατη από τα 4 νησιά του βασιλείου προς τη Δύση. [Δεδομένο ότι στην αρχαία Ελλάδα ο προσανατολισμός είχε μια απόκλιση από τον σημερινό (περίπου γύρω στις 45 – 50ο προς τα αριστερά, δηλ. εκεί που είναι σήμερα ο Βοριάς τότε ήταν Βορειοδυτικά και πιο συγκεκριμένα οι Άλπεις σήμερα είναι Βορειοδυτικά της Ιταλίας, τότε ήταν σαφώς Δυτικά) κι αυτό κράτησε μέχρι και τους Ρωμαίους περίπου 3-4 αιώνες μ.Χ.]. Και μόνο αυτή η φράση του Όμηρου αποκλείει παντελώς τη σημερινή Ιθάκη ως Ομ. Ιθάκη, γιατί σύμφωνα με το Ομηρικό κείμενο η Ιθάκη του Οδυσσέα ήταν η πιο απόμακρη όλων προς τη δύση, οπότε η Κεφαλονιά και όλα τα υπόλοιπα νησιά υποχρεωτικά τοποθετούνται ανατολικά της, κάτι που επιβεβαιώνει πανηγυρικά την Λευκάδα σαν Ομηρική Ιθάκη.

27

Το Θιάκι, η σημερινή Ιθάκη στην καθομιλουμένη, ήταν το βορειότερο νησί από τα τέσσερα, με όποια ονόματα Ομηρικά κι αν τους προσδώσουμε. Κι αυτός ήταν κι ο λόγος που ο Στράβων έκανε το τραγικό λάθος να ερμηνεύσει την λέξη Ζόφος = Βοριάς, γιατί το Θιάκι με τον τότε προσανατολισμό ήταν το βορειότερο, κατ’ αυτόν νησί, μιας και θεώρησε εξ αρχής την Λευκάδα χερσόνησο και την απέκλεισε. Αυτό τον ανάγκασε να κάνει και το άλλο τραγικό λάθος να χαρακτηρίσει την σημερινή Κεφαλονιά, το μεγαλύτερο νησί της Επτανήσου, ως Σάμη, που η Σάμη τότε ήταν ένα μικρό και ασήμαντο σχετικά νησί κατά τον Όμηρο, το μικρότερο από τα 4 του Οδυσσέα, σε αντίθεση με το Δουλίχιο, το οποίο μέσα από την Οδύσσεια καθαρά ξεχωρίζει ως το μεγαλύτερο, το πλουσιότερο, το παραγωγικότερο, με τον μεγαλύτερο πληθυσμό, που έστειλε τους πιο πολλούς μνηστήρες στην Πηνελόπη, μιας και είχε δεκάδες και ίσως εκατοντάδες μεγάλους και τρανούς Γαιοκτήμονες, από τους οποίους προέρχονταν οι μισοί μνηστήρες της Πηνελόπης. Είναι τραγικό λάθος του Στράβωνα να το ταυτίσει με ένα ασήμαντο και αιωνίως ακατοίκητο νησάκι κοντά στο Μεσολόγγι, επειδή είχε το όνομα Δόλιχα και ήταν στενόμακρο, εξ ου και το όνομά του.

Και δεν είναι μόνο η τοποθέτηση της Κεφαλονιάς, καθαρά δυτικά σήμερα της σημερινής Ιθάκης και τότε Νότια προς Νοτιοδυτικά, που ακυρώνει κάθετα την σημερινή Ιθάκη σαν Ομηρική! Ο Όμηρος το επιβεβαιώνει και με πολλούς άλλους τρόπους, όπως είναι οι αέρηδες:

α. Ο δυτικής κατεύθυνσης άνεμος Ζέφυρος είναι ο ούριος άνεμος, που ευνοεί τον Τηλέμαχο να πάει σύντομα στην Πύλο και
β. Ο Εύρος (Σιρόκος, ανατολικής κατεύθυνσης άνεμος), είναι ο ούριος άνεμος που τον φέρνει πίσω στην πατρική του Γη. Και

γ. Άλλωστε αυτό το επιβεβαιώνει η βασική και επικρατούσα άποψη ότι η γραμμή από το Ανατολικό άκρο του Κορινθιακού Κόλπου μέχρι την Ιταλία, θεωρούνταν πορεία καθαρά Δυτική.

Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα αρνητικά στοιχεία στην επιδιωκόμενη άποψη ότι η σημερινή Ιθάκη είναι η Ομηρική.

Ένα άλλο κορυφαίο και σημαντικό στοιχείο είναι η ιστορία των κτήσεων του Λαέρτη στην ηπειρωτική χώρα. Κατέλαβε το ωριόχτιστο Κάστρο της Αρχαίας Νηρίκου, το οποίο τον προστάτευε από τις διάφορες φυλές που διαβιούσαν περιοδικά στην περιοχή της Ακαρνανίας (Κουρήτες, Τηλεβόες, Τάφιοι, Κεφαλλήνες κλπ. φυλές).

Εκεί διέθετε ένα τεράστιο ζωικό κεφάλαιο, που αριθμούσε 12 αγέλες βοδιών, 12 κοπάδια προβάτων, 12 αγέλες χοίρων και 12 κοπάδια κατσίκια, ενώ μέσα στο νησί είχε μόνο 11 κοπάδια κατσίκια και 960 χοίρους. Η σημερινή Ιθάκη τότε απείχε 20 μίλια από την ηπειρωτική ακτή, η οποία εισχωρούσε σε μεγάλο βάθος, το οποίο κάλυψε με φερτά υλικά σιγά σιγά ο Αχελώος, δημιουργώντας μία τεράστια και ευφορότατη πεδιάδα και από 80-90 νησιά που προϋπήρχαν των Εχινάδων τότε, σήμερα απέμειναν μόνο 20, ενώ την εποχή του Ηροδότου «τας ημισείας (νήσους των Εχινάδων ο Αχελώος) ήπειρον πεποίηκεν», όπως μας διαβεβαιώνει ο Ηρόδοτος. Πως είναι δυνατόν αυτήν τη διαδρομή των 20 ν. μιλίων ο Φιλοίτιος να την έκανε κάθε μέρα επί 3 χρόνια συνέχεια (1.100 ημ.) με πορθμείο και να επέστρεφε να επέλεγε πάλι τα αναγκαιούντα ζώα για διατροφή 170 περίπου ατόμων του Παλατιού και την άλλη μέρα να ξανάκανε την ίδια διαδρομή, χειμώνα και καλοκαίρι και σε μέρες που η κακοκαιρία δεν επέτρεπε τότε και σε πολύ μεγάλα πλοία της εποχής να ταξιδέψουν! Ακόμη και η άποψη ορισμένων ότι η σημερινή Λευκάδα ήταν η «ακτή ηπείροιος» και πάλι ήταν αδιανόητο να περάσουν τον Πορθμό μεταξύ Ιθάκης και Λευκάδας παραπάνω από τα 2/3 των ημερών ενός ημερολογιακού έτους και μάλιστα ίσως να ήταν και εντελώς αδύνατο.

Το πλέον σπουδαίο στοιχείο, που είναι απαγορευτικό στον οιονδήποτε να χαρακτηρίζει την σημερινή Λευκάδα ως χερσόνησο της Ακαρνανίας, είναι ότι καμία από τις φυλές που πέρασαν κατά καιρούς από την Ακαρνανία δεν άφησαν κανένα ίχνος τους στη σημερινή Λευκάδα. Κανείς μέχρι σήμερα δεν βρήκε στοιχεία από Κουρήτες, Τηλεβόες, Τάφιους και Κεφαλλήνες! Μέχρι τον Λαέρτη οι Λαοί αυτοί δεν κατοίκησαν τη σημερινή Λευκάδα, κάτι που έγινε από τους Τηλεβόες και τους Τάφιους που κατοίκησαν τα μεγαλύτερα νησιά που βρίσκονται Ανατολικά της Λευκάδας, σημερινά Κάλαμος, Καστός και Μεγανήσι, από ένα σύνολο 20 περίπου νησιών.

Σαφώς βέβαια, μετά την κατάληψη από τον Λαέρτη της Αρχαίας Νηρίκου, που βρίσκονταν στην ηπειρωτική ακτή της Ακαρνανίας, που αποτελούνταν από Κεφαλήνες, γεγονός που με την κατάληψη αυτή προστάτευε την Ιθάκη του έκτοτε από τις διάφορες φυλές, σιγά – σιγά συγχρωτίσθηκαν με τους Ιθακήσιους του Λαέρτη, ταυτίστηκαν μαζί τους και εξαπλώθηκαν και απορροφήθηκαν και στα άλλα νησιά (πλην Ζακύνθου).

Η μη επέκταση αυτών των φυλών στην σημερινή Λευκάδα αποδεικνύει περίτρανα ότι η σημερινή Λευκάδα ήταν πάντοτε νησί, όπως βεβαιώνει η Επιστήμη από το 10.000 π.Χ που έλιωσαν οι πάγοι στον Β. Πόλο και ανέβηκε η στάθμη του Ατλαντικού αρκετά! Τότε νησιοποιήθηκε η Αγγλία, η Μεσόγειος Λίμνη έγινε θάλασσα κι ανέβηκε η στάθμη της γύρω στα 200μ., τα 4 νησιά του Οδυσσέα, που αποτελούσαν ένα ακρωτήρι της Ακαρνανίας, αφού προσδένονταν με αυτή όχι μόνο με το νησί της σημερινής Λευκάδας αλλά και όλων των Πριγκηπόνησων μαζί, αποκόπηκαν τότε από την Ακαρνανία και ξανάγιναν τα νησιά όπως ήταν πριν τους Παγετώνες κι όπως είναι ακριβώς σήμερα.

Το ίδιο έγινε με την Κέρκυρα, η οποία ήταν ενωμένη με την Θεσπρωτία, από την οποία αποκόπηκε την ίδια εποχή οπότε κι αυτή νησιοποιήθηκε και πάλι! Έκτοτε η μόνη αλλαγή στην φυσιογνωμία της Μεσογείου είναι η μεταβολή που έγινε στην Σαντορίνη εξ αιτίας του πολύ μεγάλου σεισμού, που επηρέασε και την εκατόμπολη Κρήτη σε σημαντικό βαθμό με το παλιρροιακό κύμα, που προκλήθηκε τότε. Κατά τα άλλα και μέχρι σήμερα δεν έχει παρατηρηθεί απολύτως καμία μεταβολή σοβαρή είτε στον ηπειρωτικό είτε στον νησιωτικό χώρο της Ελλάδας. Οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα να παρουσιάσει την οποιαδήποτε μεταβολή που θεωρεί ότι επήλθε σ’ αυτή τη χώρα μετά την οριστική διαμόρφωση της Ελληνικής Γης, που πραγματοποιήθηκε με την λήξη των Παγετώνων.

517

Υπάρχει ένα κορυφαίο και ανυπέρβλητο δεδομένο της σημερινής Ιθάκης, που είναι απαγορευτικό ακόμα και στον πιο αδαή να υποθέσει ότι η σημερινή Ιθάκη είναι η Ομηρική, και το Δασκαλιό είναι το νησί της δολοφονικής ενέδρας, η περίφημη ΑΣΤΕΡΙΣ! Η άποψη του ΔΑΣΚΑΛΙΟ είναι επιεικώς παιδική ή ερασιτεχνική, για να μην την χαρακτηρίσω εντελώς ανεδαφική, αντιεπιστημονική και εκτός πραγματικότητας και κυρίως εκτός Ομηρικής λογικής.

Κρίνω σκόπιμο να αναφέρω τους λόγους και προβληματισμούς που εμένα προσωπικά σαν Μελετητή όχι μόνο του Όμηρου αλλά και του 80% και πλέον των Μελετών που υπάρχουν γύρω από την Ομ. Ιθάκη, με υποχρεώνουν όχι απλά να ισχυρίζομαι, αλλά να αναλαμβάνω την ευθύνη και να προβαίνω στην καταγραφή και κοινοποίηση στο ευρύ κοινό τις Μελέτες μου και τις απόψεις μου, με τεράστιο σεβασμό στο Ομηρικό κείμενο, το οποίο για μένα είναι το κυρίαρχο στοιχείο και δεν αντιγράφω κανένα πριν από μένα αν και σχεδόν τους έχω μελετήσει όλους σχεδόν.

1. Είναι δυνατό να φυλάξουν καρτέρι σ’ ένα πολύ στενό πορθμό όπως είναι το στενό μεταξύ Κεφαλονιάς και Ιθάκης και να τους ξεφύγει ο Τηλέμαχος, έστω και με τη βοήθεια της πληροφόρησης που του έδωσε η Αθηνά;

2. Είναι δυνατό να τον προειδοποίησε η Θεά Αθηνά να πλέει μακριά από τα νησιά κι αυτός να πλεύσει μέσα από ένα πολύ στενό πορθμό, ενώ είχε πολλές και ασφαλέστατες λύσεις από την έξω πλευρά; Η διέλευση μέσα απ’ τον στενό Πορθμό έχει καμία σχέση με το μακριά από τα άλλα νησιά, που του πρότεινε η Θεά; Μέσα σε ένα στενό Πορθμό πως θα μπορούσε να ακολουθήσει την προτροπή της Θεάς να είναι μακριά απ’ τα 2 νησιά αφού η μεταξύ τους απόσταση είναι περίπου 2 μίλια.

3. Είναι δυνατό να φυλάξουν καρτέρι σ’ ένα νησί που έχει ύψος 4-6 μ. και δεν έχει απόκρυψη ούτε καν γι’ αυτούς και πολύ περισσότερο για το πλοίο τους;

4. Είναι δυνατό να φυλάξουν καρτέρι στη μία πλευρά του νησιού της υποτιθέμενης Ιθάκης και οι άλλες τρεις πλευρές να μην ελέγχονται καθόλου, οπότε ο Τηλέμαχος είχε χιλιάδες σημεία προσάραξης χωρίς να τον πάρουν μυρωδιά από το Δασκαλιό;

5. Δεν υπάρχει μεγαλύτερος παραλογισμός να μετακομίσουν σ’ ένα απίστευτα μικρό βραχονήσι, τόσο μα τόσο κοντά στο δικό τους λιμάνι Πόλις και να ταλαιπωρούνται επί ένα μήνα μέρα και νύχτα, ενώ θα ήταν απίστευτα πιο λογικό να μένουν στο Ομ. Άστυ και να αλλάζουν πρωί και βράδυ βάρδιες από κει και να μην ξενιτευτούν άσκοπα σε ένα βραχονήσι, που όχι μόνο τους προσφέρει απίστευτη ταλαιπωρία και κανένα απολύτως πλεονέκτημα στην ενέδρα για την οποία εγκατέλειψαν την καλοπέρασή τους! Ποια η διαφορά να μένουν 1,5 μίλι μακριά απ’ το λιμάνι τους και να ταλαιπωρούνται! Και που κοιμόνταν αυτοί που δεν είχαν βάρδια με το πλοίο; Έχει καμιά λογική η χρήση μιας βραχονησίδας, που δημιουργούσε απίστευτα προβλήματα και δεν έλυνε κανένα μιας και οτιδήποτε έκαναν υπήρχε η πιθανότητα και η δυνατότητα να γίνει αντιληπτό από τα ανάκτορα!

6. Είναι δυνατόν να μας βεβαιώνει ο Ποιητής ότι η ενέδρα υπάρχει σε ένα νησί «πριν πατρίδα γαίαν ικέσθαι» και να θεωρεί κανείς ότι το Δασκαλιό έχει την οποιαδήποτε σχέση με αυτήν την Ομηρική περιγραφή; Πατρίδα γαία ενός Βασιλιά της εποχής εκείνης ήταν ολόκληρο το νησί του, εκεί που ήταν η περιουσία του, το βιός του, τα ζώα του, ο Λαός του, η Γη του.

7. Είναι δυνατόν να αποδέχονται οι οπαδοί του Δασκαλιό ότι το Παλάτι είχε οπτικό πεδίο και στις τρεις θάλασσες, που σημαίνει ότι υπήρχε η πιθανότητα να δει την δολοφονία η Πηνελόπη, με συνέπεια να τους έδιωχνε όλους κακείν κακώς, οπότε θα πήγαιναν στράφι τα 3 χρόνια αναμονής για τους 108 πλέον δυνητικά … δολοφόνους;

8. Υπάρχει όμως και το αντίστροφο ερώτημα: Είναι δυνατό να φυλάξουν καρτέρι σ’ ένα πολύ στενό πορθμό και να μην τους ξεφύγει ο Τηλέμαχος που ήταν ενήμερος και προϊδεασμένος από την Αθηνά και συνεπώς είχε πλήρη ετοιμότητα και παρατήρηση, οπότε αν έβλεπε την παραμικρή κίνηση, ασφαλώς και το πλοίο του θα προσάραζε αμέσως στο πιο κοντινό σημείο του νησιού μόλις τους αντιλαμβάνονταν, θα άφηνε τον Τηλέμαχο να φύγει για το Παλάτι ή για τον Εύμαιο και οι υπόλοιποι θα απασχολούσαν τους υποψήφιους δολοφόνους πολεμώντας και η αποτυχία της αποστολής θα ήταν βέβαιη, κάτι που έγινε ούτως ή άλλως και μάλιστα σε μια απίστευτα πιο επικίνδυνη περιοχή.

9. Είναι όμως, πράγματι, αρκετά ελεγχόμενη η περιοχή του Πορθμού, και συνεπώς, είναι πέρα κι από βέβαιο ότι η προστάτης του Θεά σαφώς θα τον συμβούλευε να πάει από την έξω πλευρά στην πιο ανοιχτή θάλασσα, π.χ. Βαθύ, Κιόνι, Φρίκες ή αλλού.

10. Συνεπώς όλες οι απόψεις που θεωρούν το Δασκαλιό σαν Αστερίδα είναι αίολες, αστήρικτες και δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με την πραγματική Ομηρική θέση της Ιθάκης!

11. Ο Αντίνοος δεν φαίνεται να είναι τόσο βλάκας για να στήσει ενέδρα σε ένα εντελώς ακατάλληλο μέρος, ενώ είχε δυνατότητα να την τοποθετήσει είτε σε κάποιο σημείο της σημερινής Κεφαλονιάς, που θα είχε βέβαια σαφή έλεγχο της πορείας πλεύσης του πλοίου του Τηλέμαχου κατά την επιστροφή, είτε στον Κόλπο Άντρι, στο Νότιο μέρος, είτε και το σπουδαιότερο θα έβαζε σίγουρα 2 πλοία για απόλυτη βεβαιότητα επιτυχίας. Για να έχει τέτοια σιγουριά, όπως έδειξε μετά την αποτυχία της ενέδρας με την έκρηξή του προς τους Θεούς, είναι πλέον δεδομένο ότι το Ανάκτορο και το άστυ του Οδυσσέα και το πιο σημαντικότερο όλο το νησί του Οδυσσέα, δεν είχε σχέση με το σημερινό Θιάκι, σε αντίθεση με τη σημερινή Λευκάδα, που το νησί Αρκούδι, το οποίο είναι ακριβές αντίγραφο της Αστερίδας και σε θέση 100% απόλυτα σύμφωνη με την περιγραφή, καθιστά την σημερινή Λευκάδα να διαθέτει απείρως περισσότερες πιθανότητες να είναι η Ομ. Ιθάκη σε σύγκριση με το Θιάκι, σημερινή Ιθάκη.

12. Δεν επισημάναμε ότι το Δασκαλιό δεν έχει απολύτως καμία τοπογραφική και γεωγραφική σχέση με την Αστερίδα: Δεν έχει ανεμοδαρμένα ύψη (είναι 4-6 μ. ύψος έναντι 126 μ. που έχει το Αρκούδι), δεν έχει αμφίδυμα λιμάνια, ενώ έχει το Αρκούδι ακριβώς δύο όμοια και μάλιστα και τα δύο με δεξιόστροφη πορεία εισόδου, δεν έχει χώρο για τον οικισμό Αλαλκομενές, που μας βεβαιώνει ο Απολλόδωρος ότι υπήρχε στο διάμεσο αυτών των «αμφίδυμων» λιμανιών και βέβαια δεν έχει καν ζωτικό χώρο για να θρέψει ούτε μία Οικογένεια, όχι έναν οικισμό (είναι μόνο, 4,5στρ.). Ο Οικισμός αυτός προφανώς με την κάθοδο των Δωριέων βρέθηκε αργότερα στον Πισαετό, εκεί που ο Σλήμαν θεώρησε, από λάθος, ότι ήταν το Ομηρικό Άστυ! Είναι δυνατό να δεχτούμε την άποψη του Στράβωνα, ότι στο ξερονήσι Δασκαλιό, που προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι η Αστερίς, υπήρχε πόλις ή χωριό ή οικισμός Αλαλκομενές;

13. Τοποθετείστε στη Λευκάδα την Ομ. Ιθάκη και τότε όλα όσα αρνητικά στοιχεία της προσδίδουν διάφοροι, αμέσως γίνονται θετικά! Το Αρκούδι ταυτίζεται από όλες τις απόψεις με το Ομηρικό Αστερίς ή ορθότερα είναι αξιοθαύμαστα τοποθετημένο για παρακολούθηση της προσέγγισης σκαφών από Νοτιοανατολικά, και η Λευκάδα με την Ομ. Ιθάκη. Το σημερινό Θιάκι είναι η Ομ. Σάμη, η σημερινή Κεφαλονιά ταυτίζεται απόλυτα με το Ομ. Δουλίχιο και η Ζάκυνθος παραμένει αναλλοίωτη. Το ταξίδι από την Πύλο του Τηλέμαχου προσιδιάζει απόλυτα με την Λευκάδα και σε χρόνους πορείας (φθάνει χάραμα αποκλειστικά στην περιοχή του Εύμαιου) και σε διαδρομή (πηγαίνει προς τις Εχινάδες μετά την Ηλεία για να πάρει καλύτερα τον ευνοϊκό αέρα Σιρόκο, για να τον πάει όσο το δυνατό μακρύτερα και δυτικότερα). Αυτή η ελαφρά στροφή αποκλείει οριστικά και την Παλική, που είναι εντελώς αδύναμη σαν θεωρία, αλλά και τον Πόρο, όπου αφ’ ενός δεν θα χρειάζονταν στροφή προς Εχινάδες, το σπουδαιότερο όμως είναι ότι θα έφτανε γύρω στα μεσάνυχτα κι όχι χάραμα, που μας διδάσκει ο Όμηρος. Το χάραμα επίσης, δεν ευνοεί και το σημερινό Θιάκι, γιατί με την ταχύτητα και τον ευνοϊκό αέρα σαφώς θα έφθανε πολύ νωρίτερα στο Νότιο μέρος της Ιθάκης, όπου θα έφθανε σαφώς στο διάμεσο χρόνο μεταξύ του μεσάνυχτα και του χάραμα. Το Νότιο τμήμα της Ομ. Ιθάκης, δεν είναι διαπραγματεύσιμο και συνεπώς να το τοποθετεί κάποιος όπου θέλει. Η φράση, όπως προαναφέραμε, «πριν πατρίδα γαίαν ικέσθαι», είναι αδιανόητο να μας οδηγεί είτε δυτικά, είτε βόρεια, είτε ανατολικά. Υπάρχει πριν την Λευκάδα – Ομ. Ιθάκη ένα νησί ακριβές αντίγραφο της Αστερίδας, πριν την περιοχή του Εύμαιου (όπως ακριβώς το περιγράφει ο Όμηρος) και στο διάμεσο Ιθάκης (Λευκάδας) και Σάμης (σημερινής Ιθάκης). Διαθέτει δύο λιμάνια αμφίδυμα (δεξιόστροφα και τα δύο), σε ικανή απόσταση μεταξύ τους ώστε στο διάμεσο να υπάρχει χώρος για τον οικισμό Αλαλκομενές! Διαθέτει ανεμοδαρμένα ύψη για ημερήσιο καραούλι, που υπό κανονικές συνθήκες δεν ξεφεύγει ούτε κουνούπι απ’ αυτήν την ενέδρα. Κι αυτός ήταν ο λόγος που ο Αντίνοος τα έβαλε με τους Θεούς, όταν αντιλήφθηκε ότι η τέλεια ενέδρα που έστησε δεν τον ευνόησε γιατί οι Θεοί βοήθησαν τον Τηλέμαχο.

79

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ:

Το να αμφισβητείς μια επιστημονική γνώμη και μάλιστα ενός ειδήμονα, δεν σημαίνει πάντα ότι είσαι ανώτερο και σωστότερο μυαλό ή ότι είσαι πιο μορφωμένος απ’ αυτόν, αλλά μάλλον γνωρίζεις την Γλώσσα του Ποιητή καλύτερα απ’ αυτόν ή έχεις καλύτερη γνώση της υπό έρευνα περιοχής! Ταυτόχρονα είναι ένας τρόπος να τον παροτρύνεις, αν βρίσκεται εν ζωή, να επανεκτιμήσει τις απόψεις του από την αρχή ή κάποιον που έχει επηρεαστεί απ’ αυτόν, να αναγκαστεί να επανεξετάσει τα δεδομένα του από μηδενική βάση.

Σχετικά άρθρα:
Αν η Λευκάδα ανήκε στο Βασίλειο του Οδυσσέα, αναγκαστικά είναι η Ομηρική Ιθάκη!
Η Λευκάδα είναι η Ομηρική Ιθάκη!

Προηγουμενο αρθρο
Μουσικοχορευτική βραδιά στο Ιόνιον Στάρ με τον Βασίλη Σαλέα την Δευτέρα του Πάσχα
Επομενο αρθρο
Ακραίο φυλάκιο Αλεξάνδρου (2ο) – Του Νίκου Κονδυλάτου

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *