HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΘανάσης Καββαδάς: Για να ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στη Λευκάδα…

Θανάσης Καββαδάς: Για να ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στη Λευκάδα…

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 20 Απριλίου 2018

Θανάσης Καββαδάς στην επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής:

Να εντοπιστούν, να καταγραφούν και να ιεραρχηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις για να ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στη Λευκάδα

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Λευκάδας με τους δρόμους του νησιού ανέπτυξε ο βουλευτής Θανάσης Καββαδάς στην Ειδική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής η οποία συνεδρίασε χθες με θέμα «Ενημέρωση, δράσεις, εμπειρίες και προτάσεις, για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στα νησιά του Ιονίου πελάγους» υπογραμμίζοντας ότι «η κατάσταση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ολοκληρωμένα, να δοθούν λύσεις που θα μειώνουν τους κινδύνους νέων αντίστοιχων προβλημάτων και που θα στοχεύουν σε ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στο νησί».

Ακολουθούν σημεία από την τοποθέτηση του κ. Καββαδά στην Επιτροπή.

Η πραγματικότητα είναι ότι όλα τα νησιά του Ιονίου αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα με τους δρόμους τους.

Tο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων καλείται τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω του τουρισμού, να ανταποκριθεί σε ανάγκες μεγαλύτερες των δυνατοτήτων του με δεδομένο ότι οι δρόμοι αυτοί σχεδιάστηκαν σε μια άλλη εποχή που εξυπηρετούσαν άλλες ανάγκες όταν ο τουρισμός έκανε τα πρώτα του βήματα και όταν οι ίδιοι οι κάτοικοι δεν είχαν στην κατοχή τους τόσα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης, το οδικό δίκτυο της Λευκάδας είναι πρώτο σε επικινδυνότητα, όχι μόνο στα Ιόνια νησιά, αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Έχουμε ένα σαθρό, οδικό δίκτυο, ανασφαλές και επικίνδυνο, το οποίο, είτε μετά από σεισμούς, είτε μετά από έντονες βροχοπτώσεις, γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο και δύσκολο.

Τα προβλήματα στους δρόμους της Λευκάδας συνεχώς αυξάνονται. Από το σεισμό του 2015 δεν έχουν ακόμα αποκατασταθεί τα προβλήματα που προέκυψαν στους δρόμους που οδηγούν στις διάσημες παραλίες του νησιού, τους Εγκρεμνούς και τον Γιαλό.

Ακόμα χειρότερα, στο δρόμο της Λαγκάδας που συνδέει 12 χωριά της ορεινής Λευκάδας με τις παραλίες και τους οικισμούς της βορειοδυτικής πλευράς του νησιού τα έργα δεν έχουν καν ξεκινήσει.

Σε αυτά τα προβλήματα προστέθηκαν και αυτά που προέκυψαν εφέτος από έντονες βροχοπτώσεις, που προκάλεσαν κατολισθήσεις και ζημιές μεταξύ άλλων:

– στο δρόμο της Απόλπαινας που οδηγεί στη γνωστή παραλία Κάθισμα και σε πολλά χωριά,
-στο δρόμο από το Περιγιάλι προς το χωριό Πλατύστομα,
-στο δρόμο από Πηγαδησάνους προς Καρυά, στη θέση «Λαγκάδα»
-στο δρόμο από Τσουκαλάδες προς Άγιο Νικήτα

Το ζήτημα είναι ότι κάθε καταστροφή του δρόμου, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσωρινές λύσεις και μπαλώματα 20-30 μέτρων.

Η κατάσταση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ολοκληρωμένα, να δοθούν λύσεις που θα μειώνουν τους κινδύνους νέων αντίστοιχων προβλημάτων και που θα στοχεύουν σε ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στη Λευκάδα.

Αυτό που εκτιμώ ότι πρέπει να γίνει, και προτείνω και στον Υπουργό Υποδομών με ερώτησή μου στα μέσα Μαρτίου (με αρ. Πρωτ. 4372/14-3-2018) είναι να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης του οδικού δικτύου του νησιού, έτσι ώστε να μην καταρρέει κάθε φορά ο ένας δρόμος μετά τον άλλο.

Αρχικά να εντοπιστούν, να καταγραφούν όλα τα σημαντικά προβλήματα του οδικού δικτύου και να ιεραρχηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις, για να ένα ασφαλές οδικό δίκτυο.

Εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρξει:
-νέα χάραξη στα σημεία όπου χρειάζεται,
-στα επικίνδυνα σημεία να υπάρξει πρόβλεψη για προληπτικά μέτρα προστασίας,
-νέα διαγράμμιση,
-σωστή σήμανση,
-αντικατάσταση τάπητα στα σημεία που πρέπει και
-έργα πρόβλεψης για προστασία από κατολισθήσεις ή υποχώρηση του σαθρού εδάφους.

Είναι αδιανόητο εν έτη 2018 να έχουμε ένα οδικό δίκτυο τρόμου, και κάθε φορά μετά από βροχοπτώσεις ή σεισμούς να ψάχνουμε για πρόσκαιρες λύσεις.

Δεν μπορεί το νησί της Λευκάδας, που ζει από τον τουρισμό, να μην υποστηρίζεται από τις οδικές υποδομές του. Δεν γίνεται να μην έχει δρόμους που να μπορεί να μετακινηθεί με ασφάλεια ο επισκέπτης, να μην έχει ασφαλή και καλή πρόσβαση στις διάσημες παραλίες της.

Άλλο ένα μεγάλο ζήτημα είναι και το επίπεδο οδικής ασφάλειας στο δίκτυο που οδηγεί στη Λευκάδα.
Βρίσκονται σε εκκρεμότητα το έργο Αμβρακία – Άκτιο όπου εντάσσεται και το έργο της παράκαμψης της Αμφιλοχίας και η οδική σύνδεση Λευκάδας- Βόνιτσας και Ακτίου-Αγίου Νικολάου, που όσο καθυστερούν, δεν μπορούμε να μιλάμε για ασφαλή πρόσβαση στο νησί μου.

Στο έργο της Αμβρακίας τα τελευταία τρία χρόνια ακολουθήθηκε μια πολιτική καθυστερήσεων, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στην επαναπροκήρυξη του εναπομείναντος έργου, με μια εργολαβία «σκούπα», που σημαίνει νέες καθυστερήσεις και επιπλέον ταλαιπωρία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λευκάδας, σε έναν δρόμο καρμανιόλα που έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες άνθρωποι και έχουν τραυματιστεί εκατοντάδες.
Εκτιμώ ότι οι σύγχρονες οδικές υποδομές, η ασφαλής πρόσβαση των κατοίκων και φυσικά των επισκεπτών, αποτελούν το Α και το Ω στην ανάπτυξη ενός τόπου. Πόσο μάλλον για το νησί της Λευκάδας που η σύνδεσή του με την ηπειρωτική Ελλάδα γίνεται οδικώς

Ακολουθεί οπτικοακουστικό υλικό:

Προηγουμενο αρθρο
Συνάντηση με τον Υπουργό παιδείας είχε ο Δήμαρχος Λευκάδας
Επομενο αρθρο
Οι ακαδημίες του Γυμναστικού στην 12η Δωδωναία Συνάντηση Ακαδημιών

1 Σχόλιο

  1. Jim Adams
    20 Απριλίου 2018 at 21:46 — Απάντηση

    Κείμενο τρομολαγνίας, απύθμενου θράσσους για τις παραλήψεις του κόμματος του και όλων όσων κυβέρνησαν και ανακατεμένα όλα τα θέματα τύπου macedonian salad . Ε όχι και να μιλά ο βουλευτής για την Αμβρακία. Προχθές που συνέτρωγε με τον Σαμαρά στο Buρρanο γιατί δεν τον ρώτησε το λόγο που σταμάτησαν το 2013 επί πρωθυπουργίας του όλα τα έργα στην Αμβρακία. Βρήκε την ευκαιρία μετά από ένα άρθρο παραπληροφόρησης προ ημερών στα Λευκαδίτικα Νέα(αντιπολίτευση από αριστερά) στο οποίο υπήρχε και το σχετικό τρολάρισμα για έλλειψη διαγράμμισης από τη Λευκάδα μέχρι την Νικιάνα, φαίνεται ότι ο σχολιαστής πάσχει από έλλειψη αντίληψης του λευκού, γιατί παρ ότι ήμουν σίγουρος οδήγησα μέχρι την έξοδο της Νικιάνας και σε όλο το μήκος από τη έξοδο της Λευξκάδας στο πρώην ΙΚΑ υπάρχει τόσο στο κέντρο του δρόμου όσο και στα άκρα εκατέρωθεν διαγράμμιση. Μα τόσο ψέμμα πιά; τώρα τι σχέση έχει με την οδική ασφάλεια η αποπεράτωση των δρόμων προς τις παραλίες τα οποία σχετικά έργα προχωρουν μόνο ο βουλευτής και ο αντιπολιτευτικός του οίστρος και το άγχος του για να εδραιώσει την εσωκομματική του θέση τοπικά μπορούν να ερμηνεύσουν. ΗΛευκάδα με προγραμματισμό και δουλειά μέρα με τη μέρα γίνεται καλλύτερη παρ όλη την πολιτική της ατυχία(;) / επιλογή(;)

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *