HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΚώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ): Ισχύει στην πόλη μας ή μήπως είναι μια «ταμπελίτσα» από βιτρίνα ζαχαροπλαστείου;

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ): Ισχύει στην πόλη μας ή μήπως είναι μια «ταμπελίτσα» από βιτρίνα ζαχαροπλαστείου;

Το παρακάτω κείμενο έχει γραφτεί εδώ και μήνες. Το άφησα στο συρτάρι μου εξαιτίας μιας αφελούς πεποίθησης ότι μπορούσαν τα πράγματα να βελτιωθούν. Όμως το δυστύχημα που συνέβη την περασμένη Τετάρτη, 3 Απριλίου 2019, έξω από το 2ο Δημοτικό Σχολείο, με θύμα μια μητέρα που πήγαινε να πάρει τα παιδιά της, μου διέλυσε τις όποιες αυταπάτες.

Πέρασε πάρα πολύς καιρός από την πρώτη φορά που είχα στο μυαλό μου να γράψω για ένα εξαιρετικά σοβαρό καθημερινό πρόβλημα που παρατηρώ στην πόλη μας. Ίσως συμβαίνει και σε άλλες πόλεις, αλλά εδώ έχει καταντήσει μάστιγα, κατά την ταπεινή μου γνώμη. Και για να μην σας κουράζω με τον πρόλογο, θα το αναφέρω κατευθείαν: Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη μας.

Τα ερωτήματά μου είναι πολύ απλά:

Γιατί υπάρχουν τόσα σήματα της Τροχαίας στους δρόμους; Χρειάζονται; Τηρούνται; Αστυνομεύονται; Μπορεί κάποιος να μου δώσει μία απάντηση; Και θα σας αναφέρω πιο αναλυτικά για κάποια σημεία που, κατά την γνώμη μου, είναι επικίνδυνα και στα οποία έχουν συμβεί ή θα συμβούν ατυχήματα. Ας ελπίσουμε να μην είναι θανατηφόρα.

1) Στο τρίγωνο απέναντι από το S/M Σκλαβενίτη, με τις δύο πλευρές του στο παλιό PROFIL και την SHELL. Δύο αριστερές στροφές που απαγορεύονται και ένας δρόμος στον οποίο, ερχόμενος από την Επαρχιακή Οδό Νυδρίου-Λευκάδας, απαγορεύεται να μπεις αριστερά από την πλευρά που είναι η MICHELIN. Ποτέ δεν έχω δει περιπολικό να στέκεται στο σημείο αυτό.

2) Γύρω από τα σχολεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Ειδικά στο 2ο και το 3ο Δημοτικό τα σήματα είναι πιο πολλά από τα παιδιά. Οι περισσότεροι γονείς, πρωί και μεσημέρι, βρίσκονται με τα αυτοκίνητά τους όλοι μαζί έξω από τις εισόδους. Γιατί; Υπάρχουν πολλές απαντήσεις… Αφενός η νοοτροπία μας, η οποία αφήνει το parking του Πνευματικού Κέντρου απελπιστικά άδειο και αφετέρου η ελλιπής αστυνόμευση. Και δεν είναι δικαιολογία ότι δεν υπάρχει προσωπικό, επειδή νομίζω ότι τα περιπολικά χρειάζονται μισή ώρα το πρωί και μισή ώρα το μεσημέρι. Και εκτός από τα περιπολικά υπάρχουν και οι μοτοσικλετιστές. Το ίδιο συμβαίνει και στα σχολεία των Αλυκών, όπου ο δρόμος τους έχει μετατραπεί σε ταχείας κυκλοφορίας λεωφόρο για αυτούς που θέλουν να κινηθούν από και προς την ανατολική ακτή του νησιού.

3) Στα παραλιακά μέτωπα της πόλης, στις οδούς Σικελιανού και Γολέμη. Αυτοκίνητα, μηχανάκια και delivery δεξιά και αριστερά καθημερινά και κάπου κάπου κάποιο συρτό σφύριγμα της εξουσίας, είτε της στεριάς είτε της θάλασσας. Τα πεζοδρόμια είναι ανύπαρκτα ή κατειλημμένα, σε κάθε περίπτωση πάντως, αδιάβατα. Οι ράμπες για τα παιδικά καροτσάκια και τα ΑΜΕΑ είναι λίγες και φραγμένες. Οι διαβάσεις δεν φαίνονται σχεδόν τον περισσότερο καιρό. Ούτως ή άλλως, λίγοι τις σέβονται. Ειρήσθω εν παρόδω, οι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες delivery, που κάνουν μια πολύ δύσκολη δουλειά, θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούν (κακώς) τους κάθετους δρόμους της Σικελιανού και της Γολέμη και καλύτερα να φροντίζουν να μην παρανομούν χρησιμοποιώντας τους πεζοδρόμους της παλιά πόλης.

4) Αγορά, Κεντρική Πλατεία, πεζόδρομοι, διαβάσεις πεζών. Οι σημάνσεις είναι εκεί, αλλά και πάλι υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών που δεν τις σέβεται. Για παράδειγμα, η διέλευση οχημάτων στην Κεντρική Αγορά επιτρέπεται μέχρι μια συγκεκριμένη ώρα το πρωί και ΜΌΝΟ για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Δεν επιτρέπεται λοιπόν ούτε ολόκληρη την ημέρα, ούτε για όλους, όσοι π.χ. θέλουν να πάνε στην τράπεζα με το αυτοκίνητό τους χωρίς να αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα κινητικά προβλήματα. Στις διαβάσεις σταθμεύουν συνεχώς αυτοκίνητα και ειδικά σε αυτές του Αγίου Μηνά. Το ίδιο συμβαίνει και στην πλατεία Ζαμπελίου. Οι πεζόδρομοι της Παλιά Πόλης είναι γεμάτοι παρκαρισμένα αυτοκίνητα, περισσότερα από όσα υπήρχαν πριν από την φωτιά του Αυγούστου του 2016! Και όσοι έχουν parking μέσω πεζοδρόμων, ας παρκάρουν στο χώρο τους και όχι απ’ έξω! Η μνήμη μας, δυστυχώς, είναι κοντή, αλλά η κουτοπονηριά μας απέραντη…

5) Στην αριστερή στροφή στο Νοσοκομείο προς Πεφανερωμένης και 8ης Μεραρχίας, η οποία ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ υπάρχουν δύο σαφή σήματα απαγόρευσης αριστερής στροφής, δύο σαφή σήματα υποχρεωτικής πορείας προς τα δεξιά και σήμα STOP! Και μην ξεχνάμε ότι εκεί στεγάζονται σχολεία, παιδικός σταθμός, δύο νηπιαγωγεία και το Ειδικό Σχολείο. Εκεί κυκλοφορούν οι πιο έξυπνοι, αυτοί που νομίζουν ότι οι υπόλοιποι οδηγοί, εκείνοι που κάνουν τον κύκλο, είναι ηλίθιοι. Στο σημείο αυτό με έχουν βρίσει, επειδή τους ρώτησα αν γνωρίζουν ότι απαγορεύεται, κάτοικοι, επαγγελματίες της γειτονιάς και παλιοί άνθρωποι της εξουσίας.

6) Στους δρόμους που υπάρχουν τα σήματα με τους μονούς και τους ζυγούς μήνες κάποιοι νομίζουν ότι τα σήματα αυτά σημαίνουν ότι από την μια μεριά παρκάρουν αυτοί που οι πινακίδες τους λήγουν σε μονό αριθμό και από την άλλη εκείνοι που οι πινακίδες τους λήγουν σε ζυγό αριθμό.

Κάποιοι δε θα αλλάξουν ποτέ και είμαi σίγουρος ότι θα με βρίζουν. Ίσως μάλιστα το κάνουν προτού καν αρχίσουν να διαβάζουν αυτό το κείμενο.

Κάνω έκκληση στην Αστυνομία, στο Λιμενικό, στην Δημοτική Αστυνομία να στρέψουν την προσοχή τους σε όλα αυτά και στα υπόλοιπα που αφήνονται ατιμώρητα, επειδή ο ένας παραβάτης είναι γνωστός κι ο άλλος είναι γείτονας, γιατί η Λευκάδα είναι μικρή…

Το καλοκαίρι όμως η Λευκάδα γίνεται μεγάλη και χαοτική. Χρειάζεται βοήθεια, πληροφόρηση και ενημέρωση των κατοίκων, πριν από τη τιμωρία, γιατί, όταν θα συμβεί κάτι άσχημο, όπως η φωτιά του καλοκαιριού του 2016, θα τρέχουμε να βρούμε τους οδηγούς!

Τέλος, απευθύνομαι σε όλους μας, γιατί εμείς, ως πολίτες, όταν σεβόμαστε τον εαυτό μας και τον συνάνθρωπό μας, με την σωστή παρουσία μας στους δρόμους, προσφέρουμε την βοήθειά μας στις υπηρεσίες της Αστυνομίας, της Τροχαίας, του Λιμενικού, της Δημοτικής Αστυνομίας, ώστε να μπορούν να ελέγχουν περισσότερα επικίνδυνα σημεία.

Έχουμε κάνει την πόλη μας εξαιρετικά δύσκολη για εποχούμενους και πεζούς και απολύτως εχθρική για τα άτομα με κινητικά προβλήματα. Αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα!

Ευχαριστώ,
Δημήτρης Γ. Γαρύφαλλος

Υ.Γ. Αν το τραγικό συμβάν της περασμένης Τετάρτης γίνει η αφορμή για καλύτερη συμπεριφορά από τη πλευρά των πολιτών και για ουσιαστικότερο έλεγχο από την πλευρά της Αστυνομίας, ας ευχηθούμε να μην είναι αυτή η αλλαγή μόνο παροδική. Να μην ξεθωριάσει το ενδιαφέρον μας και η ανησυχία μας για την ποιότητα ζωής στην πόλη μας, όπως έχει συμβεί τόσες φορές στο παρελθόν.

Προηγουμενο αρθρο
Το ιδίωμα της Λευκάδας
Επομενο αρθρο
WWF Ελλάς: Έγκλημα στον αιγιαλό με το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης

2 Σχόλια

  1. Σπυριδώνης
    8 Απριλίου 2019 at 23:46 — Απάντηση

    Συγχαρητηρια για το άρθρο σας. Μια καλόπιστη ερωτηση. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι η πλειοψηφία των συμπολιτών μας επιθυμεί την αυστηρή τήρηση του ΚΟΚ; Μπάχαλο θέλουν , μπάχαλο γίνεται. Ότι θέλει ο λαός….

  2. TakisMik
    8 Απριλίου 2019 at 19:00 — Απάντηση

    Πολύ εύστοχο το άρθρο σας αλλά δυστυχώς δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Έχουμε τόσο βαθιά ριζωμένα τα στοιχεία του ατομικισμού και του “ωχαδερφισμου” που δυστυχώς μόνο με μαστίγιο μπορεί να θεραπευθεί. Γιατί να κάνω κύκλο και να μη στρίψω αριστερά που απαγορεύεται! Αφού αυτό με βολεύει.
    Μόνο έτσι καταλαβαίνουμε. Και πάλι όμως η αστυνομία αδιαφορεί. Γιατί να τα χαλάσει με το Δήμο, την Περιφέρεια, τους καταστηματάρχες και όλους τους παραβάτες; Για να της βγει το όνομα οτι ταλαιπωρεί τους κατοίκους και τους τουριστες; Κάνει κανένα μπλόκο πότε πότε για τα μάτια του κόσμου (εβδομάδα και διαφορετική παράβαση) και βόλτες με το φάρο να αναβοσβήνει χωρίς λόγο για να τυφλώνει τους υπόλοιπους οδηγούς. Ένας φαύλος κύκλος δηλαδή.
    Μακάρι να αλλάξουμε, αλλά θέλουμε πολύ δρόμο ακόμα!!!

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.