HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΛευκάδα -Γιάννενα: τα ακριβότερα διόδια για χρήση της Ιόνιας Οδού

Λευκάδα -Γιάννενα: τα ακριβότερα διόδια για χρήση της Ιόνιας Οδού

Τα ακριβότερα διόδια που έχω πληρώσει μέχρι σήμερα, είναι για τη χρήση μόλις 57 χιλιομέτρων της Ιόνιας Οδού, ταξιδεύοντας από τη Λευκάδα στα Γιάννενα.

Εισήλθα στην Ιόνια Οδό από το στρατόπεδο, μετά την Φιλιππιάδα και εξήλθα στη Γέφυρα, στη διασταύρωση της Εγνατίας με το παλιό δρόμο εισόδου των Ιωαννίνων. Το αντίτιμο των διοδίων είναι 3,05 ευρώ για μια απόσταση 57 χιλιομέτρων. Το οξύμωρο  είναι δε, πως από τη στιγμή που καταβάλεις το αντίτιμο και παίρνεις το χαρτάκι  από τον χαμογελαστό υπάλληλο, σε μόλις 27 χιλιόμετρα αποχαιρετάς τον αυτοκινητόδρομο!

Τελευταία μάλιστα, υποθέτω για κάποιο έργο, οι τοπικοί άρχοντες της Φιλιππιάδας έχουν ανοίξει ένα χαντάκι εγκάρσια του παλιού επαρχιακού δρόμου. Το κουκούλωσαν όπως όπως με αποτέλεσμανα  να κοπανάνε τα ανυποψίαστα αυτοκίνητα που διέρχονται. Κάτι σαν τιμωρία μετά την άνετη διέλευση του αυτοκινητόδρομου!

Ενδεχομένως το ποσό των διοδίων για κάποιον που διασχίζει την Ιόνια Οδό προς άλλη κατεύθυνση, να αντιστοιχεί σε περισσότερα χιλιόμετρα. Για μας όμως από τη Λευκάδα, είναι μια κοροϊδία. Έχεις και σ’ αυτή την περίπτωση, το συναίσθημα που εισπράττεις καθημερινά, ότι σε κλέβει ένα οπισθοδρομικό κράτος. Είναι αδιανόητο οι αυτοκινητόδρομοι που παραδόθηκαν τα δυο τελευταία χρόνια, να μην χρησιμοποιούν, ότι χρησιμοποιεί όλος ο πολιτισμένος κόσμος. Χρέωση ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύονται.

«Βολιάσανε» τους αυτοκινητόδρομους με κατασκευές άθλιας αισθητικής, «μπούμστρα». Προσέλαβαν υπαλλήλους. Έχουν έξοδα να φωτίσουν, να θερμάνουν και να δροσίσουν τα κτίρια – κουτιά. Παραπλεύρως δουλεύουν άλλοι υπάλληλου που καταμετρούν και ταξινομούν τα χρήματα. Οργανώνουν χρηματαποστολές για να μεταφέρουν τα χρήματα στις τράπεζες. Έχουν έξοδα για την συντήρηση αυτών των κατασκευών και των όποιων αυτοματισμών. Κι όλα αυτά αντί να εφαρμόσουν το απλό, αυτό που χρησιμοποιείται εδω και χρόνια σε χώρες τις Ευρώπης.

Μια απλή καρτούλα την οποία φορτίζεις με χρήματα σε περίπτερα και βενζινάδικα και χρεώνεται από τα «ματάκια» που υπάρχουν στους αυτοκινητοδρόμους. Η χρέωση είναι ανάλογη των χιλιομέτρων, δεν δημιουργούνται ουρές και εκνευρισμοί και το κυριότερο, η ροη στους δρόμους είναι απρόσκοπτη. Ξέρεις πότε θα φτάσεις στον προορισμό σου και δεν βρίζεις τον οδηγό του μπροστινού αυτοκινήτου που έδωσε κατοστάρικο στην υπάλληλο των διοδίων!

(Είχα προσωπική αντίληψη αυτού του τρόπου πληρωμής το 2013 στους αυτοκινητόδρομους της Αυστρίας και ανέλπιστα, της Σλοβακίας.)

Πολλά θα μπορούσαν να γραφτούν για τους διοικούντες και για αυτού του είδους τις προτιμήσεις. Πρώτοι και καλύτεροι οι διορισμοί. Πως θα ταΐσουμε το πελατειακό κράτος, αν δεν δημιουργούμε άχρηστους και κοστοβόρους οργανισμούς;

Προηγουμενο αρθρο
Το νέο ΕΣΠΑ για τουριστικές επιχειρήσεις
Επομενο αρθρο
Tροχαίο μικρής κλίμακας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.