HomeΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑΠαραλία Μύλος: Το «νόμιμο» πρέπει να είναι και ηθικό

Παραλία Μύλος: Το «νόμιμο» πρέπει να είναι και ηθικό

Από τις αρχές Μαΐου δόθηκαν τα πρώτα δείγματα για τον επικείμενο βιασμό της παραλίας του Αγίου Νικήτα, Μύλος. Η κατασκευή της καντίνας αποφεύχθηκε -προς το παρόν- αλλά οι ομπρέλες και οι ξαπλώστρες, το βασίλειο του πλαστικού, «στολίζουν» από προχθές την παραλία. Την μοναδική παραλία που είχαμε έτσι για… δείγμα έξω από την εμπορευματοποίηση.

– Οι κάτοικοι, αλλά κυρίως οι ασχολούμενοι με τον τουρισμό στον Άγιο Νικήτα αντέδρασαν από τον Μάιο κιόλας -και είναι προς τιμή τους. Είναι αξιοσημείωτο και είναι προς υπογράμμιση. Οι επιχειρηματίες του Αγίου Νικήτα δείχνουν να έχουν διαβεί στην άλλη όχθη. Οι αντιδράσεις τους δείχνουν, πως έχουν αντιληφθεί τι σημαίνει αξιοποίηση και τι ανάπτυξη, χωρίς εισαγωγικά. Αυτό από μόνο του είναι θετικό. Είχαμε συνηθίσει -τοπικά και πανελλαδικά- οι όποιες οικολογικές αντιδράσεις να έχουν περιορισμένη απήχηση, να θεωρούνται γραφικές και κάποιες φορές να είναι πολιτικά υποκινούμενες

– Η αντίδραση του Δήμου από τον Μάιο, πέραν των όσων «οικολογικών» μας αναφέρει στην ανακοίνωσή του, περιορίστηκε σε μια επιστολή. Ποιος διαβάζει «γράμματα» σήμερα; Αν διαφωνείς κάθετα σε κάτι, αν ενδιαφέρεσαι για την διατήρηση της φυσιογνωμίας της παραλίας, δεν αντιδράς με επιστολές. Αναλαμβάνεις δράσεις και μάλιστα για ένα θέμα που έχεις δίπλα σου όλη την τοπική κοινωνία. Η στάση του Δήμου -αντίδραση μέσω μιας επιστολής- είναι μόνο για να ρίχνει στάχτη στα μάτια. Η δημοτική Αρχή έχει μπει για τα καλά στο προεκλογικό παιχνίδι εδώ και μήνες και δεν είναι διατιθέμενη να συγκρουστεί με κανέναν.

– Η τύχη της παραλίας Μύλος είναι θέμα που αφορά όλους τους κατοίκους και φορείς της Λευκάδας. Καλούνται όλοι να πάρουν θέση. Μα κυρίως καλούνται, επί τέλους, να μιλήσουν έστω και για μια φορά, όλα τα αυτοαποκαλούμενα πολιτιστικά σωματεία του νησιού. Ας σταματήσουν επί τέλους τους χορούς και τις φιέστες. Ας τηρήσουν έστω και μια φορά όλα όσα τα καταστατικά τους, αναφέρουν. Γιατί, αν η διατήρηση της φυσιογνωμίας μιας παραλίας δεν είναι πολιτισμός, τότε τι είναι πολιτισμός;

– «Για μένα δείγμα του πολιτισμού μας δεν είναι το πλήθος των πολιτιστικών συλλόγων, (χωρίς να θέλω να απαξιώσω το έργο τους)… Άλλωστε η Ελλάδα είναι πρώτη σε αριθμό συλλόγων και σωματείων σε όλη την Ευρώπη και ουραγός σε όλες τις μετρήσεις που έχουν σχέση με την Παιδεία και τον Πολιτισμό… Ο πολιτισμός της καθημερινότητας ή αλλιώς, έμπρακτος πολιτισμός, είναι αυτός που μας καθορίζει…»*

– Δεν γνωρίζουμε πόσο νόμιμες ή νομιμοφανείς είναι οι ενέργειες τόσο της ΕΤΑΔ Α.Ε όσο και της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, που μίσθωσαν 850 τ.μ. της παράλιας προς 10 ευρώ το μέτρο! Αλλά το νόμιμο πρέπει να είναι και ηθικό.

– Η παραλία Μύλος είχε την αξία της έτσι όπως ήταν πριν. Είχε φανατικούς φίλους και θαυμαστές που έφταναν από κάθε γωνιά της γης, γιατί ακριβώς δεν ήταν γεμάτη ομπρελοξαπλώστρες. Αυτό που έγινε, με όποιο σκεπτικό κι αν το δεις, οικονομικό και οικολογικό, είναι η ζημιά της.

– Η τύχη της παραλίας Μύλος αφορά όλο το νησί. Είναι ίσως η τελευταία και μοναδική ευκαιρία που έχουμε απέναντι στη συνείδησή μας και στα παιδιά μας, να εξιλεωθούμε για όλα όσα μέχρι τώρα αφήσαμε να περάσουν, έστω κι αν διαφωνούσαμε. Οι υπογραφές στην διαδικτυακή ψηφοφορία μέχρι αυτή τη στιγμή κοντεύουν τις 2.500. Ας μην αφήσουμε τους αλλοδαπούς λάτρεις της παραλίες να πλειοψηφήσουν. Η φυσιογνωμία της παραλίας Μύλος πρέπει πρωτίστως, να αφορά τη Λευκάδα.

* Νίκος Κονδυλάτος: Ο πολιτισμός της καθημερινότητας είναι αυτός που μας καθορίζει
Φωτογραφία: Μιχάλης Αυλωνίτης

ΨΗΦΙΣΤΕ: Save Mylos – Lefkada

Προηγουμενο αρθρο
Με εκπροσώπους του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Λευκάδας συναντήθηκε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων
Επομενο αρθρο
(122) συλλήψεις στην Λευκάδα τον Ιούνιο

6 Σχόλια

  1. giorgos
    14 Ιουλίου 2018 at 11:16 — Απάντηση

    Δηλαδή , από τήν παραλία Μύλος νά φύγουν οί ομπρελοξαπλώστρες , άλλά στήν παραλία «Βαγγέλης» (πρώην «Πευκούλια» ) πού έχει καταπατηθεί άνελέητα, τά πράγματα νά μείνουν όπως είναι! Ε ,όχι δέν είναι δίκαιο αύτό!
    ή όλοι θά παρανομούμε ή όλοι θά είμαστε νόμιμοι.

    • Ανδρέας
      17 Ιουλίου 2018 at 18:34 — Απάντηση

      Δηλαδή δεν σου αρέσει αυτό που έγινε στα Πευκούλια, αλλά αφού έγινε εκεί προτιμάς να γίνει παντού και να παρανομούμε όλοι; Πάντα κάποιοι άλλοι φταίνε. «Αυτοί αρχίσανε πρώτοι»!

      • ΜΙΧΑΛΗΣ
        19 Ιουλίου 2018 at 15:13 — Απάντηση

        Ποιος παρανόμησε ρε βλάκα;;; Από που προκύπτει αυτό;;;

  2. giorgos
    18 Ιουλίου 2018 at 09:27 — Απάντηση

    Καταρχάς αυτό πού θέλω, είναι νά ξαναδώ όλες τίς παραλίες όπως τίς έφτιαξε ή φύση , ή έστω μέ τήν λιγώτερο δυνατή άνθρώπινη εκμετάλευση . Κατά δεύτερον επειδή θεωρώ ότι τό αίσθημα δικαίου είναι τό πολυτιμότερο ήθικό άγαθό στόν άνθρωπο , θά ήθελα οί νόμοι νά ίσχύουν γιά όλους .

  3. Vicky
    19 Ιουλίου 2018 at 03:53 — Απάντηση

    Στήριξε αγαπητέ Γιώργο το Μύλο για να γίνει η αρχή και ίσως έρθει η σειρά και άλλων παραλιών … δεν το σκέφτεσαι αυτό; Βλέπε λίγο μακριά …

  4. ΑΓΓΕΛΟΣ
    20 Ιουλίου 2018 at 10:02 — Απάντηση

    Αν δεν καθοριστούν οι χρήσεις γης με σαφή νομικά τρόπο. Αν δεν καθοριστούν με σαφή νομικά τρόπο, αιτιολογημένα και ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ποιες παραλίες μπορεί να «ενοικιάζονται» και ποιες όχι, θα λέμε τα ίδια και τα ίδια και θα παίζουμε την κολοκυθιά. «Εμένα μου αρέσει αυτή»,»Όχι εμένα μου αρέσει η άλλη»! Δηλαδή θα επαφίεται η επιλογή στο προσωπικό γούστο των ανθρώπων. Έτσι όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει μια οργανωμένη πολιτεία.

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *