HomeΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΤι μπορούμε να κάνουμε μπροστά στον εθισμό από το διαδίκτυο;

Τι μπορούμε να κάνουμε μπροστά στον εθισμό από το διαδίκτυο;

Τι μπορούμε να κάνουμε μπροστά στον εθισμό από το διαδίκτυο;

Πραγματοποιήθηκε η 1η συνάντηση του βιωματικού σεμιναρίου για γονείς
“Internet: τα πώς και τα γιατί”

Την περασμένη Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015 στην πάντα φιλόξενη «Καταφυγή» (οδ. Μεγανησίου 5 –κοντά στην Κεντρική Πλατεία, έναντι Ι. Ναού Αγ. Ιωάννου Θεολόγου) με την ενεργό συμμετοχή ομάδας γονιών πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση του Βιωματικού Σεμιναρίου για γονείς που διοργανώνει το Κέντρο Νεότητας της Ι. Μητροπόλεώς μας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λευκάδας «Δίαυλος».

Τις συναντήσεις συντονίζει από το Κέντρο Πρόληψης η κα Σοφία Ασπρογέρακα-Αργύρη, Κοινωνική Ανθρωπολόγος- M.Ed. Στην πρώτη αυτή συνάντηση συζητήσαμε για τους λόγους που προκαλούν εθισμό στο διαδίκτυο και αναζητήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε πρακτικά για να βοηθήσουμε το παιδί που έχει ήδη ή κινδυνεύει να εθισθεί στη χρήση του, χρησιμότατου κατά τα άλλα, διαδικτύου.

Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου και ώρα 5.30 μ.μ. στην «Καταφυγή».

Σας περιμένουμε!

*******

Τι μάθαμε:

1. Τοποθετούμε τον υπολογιστή σε κοινό χώρο στο σπίτι, για να ελέγχεται το είδος της χρήσης που γίνεται.
2. Συνεργαζόμαστε με το παιδί στην κατάρτιση ενός αποδεκτού προγράμματος χρήσης του διαδικτύου.
3. Προβάλλουμε επιχειρήματα στο παιδί μας, αναφορικά με τους όρους που θέτουμε στη χρήση του διαδικτύου. Π.χ. οτι θα το χρησιμοποιεί συγκεκριμένη ώρα, ώστε να έχει χρόνο για άλλες δραστηριότητες.
4. Καλλιεργούμε κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίου διαλόγου στην επικοινωνία μας μαζί του και δεν δίνουμε εντολές, ούτε επιβάλλουμε την άποψή μας.
5. Επιλέγουμε την κατάλληλη στιγμή για να συζητήσουμε με το παιδί σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, πάντα πριν την ώρα της πλοήγησης και όχι κατά τη διάρκεια ή στο τέλος της, ώστε να αποφύγουμε:
6. α) την αρνητική αντίδραση του παιδιού, που θα διακόψουμε μια ευχάριστη για εκείνο δραστηριότητα
7. β) την έλλειψη διάθεσης του παιδιού για συζήτηση (π.χ. λόγω κούρασης μετά από μια πολύωρη πλοήγηση)
8. Είμαστε προετοιμασμένοι ότι το παιδί μας ενδεχομένως να αντιδράσει αρνητικά στα επιχειρήματά μας, οπότε και πρέπει να έχουμε την κατάλληλη συμπεριφορά προς αυτό
9. Έχουμε κοινή στάση με τους λοιπούς ενήλικες της οικογένειας για την αντιμετώπιση του προβλήματος
10. Δείχνουμε στο παιδί ότι νοιαζόμαστε πραγματικά και δεν επιθυμούμε να είμαστε επικριτικοί
11. Ενθαρρύνουμε το παιδί μας να βρει εναλλακτικές δραστηριότητες ψυχαγωγίας (π.χ. αθλητισμός)
12. Εάν ,παρόλα αυτά δεν μπορούμε να ελέγξουμε τη χρήση του διαδικτύου από το παιδί και οι ώρες αυξάνονται με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνέπειες στην καθημερινότητά του (π.χ. μείωση σχολικής επίδοσης, προβλήματα συμπεριφοράς, μόνιμη ένταση στις ενδοοικογενειακές σχέσεις, τότε πρέπει να απευθυνθούμε σε ειδικούς ψυχικής υγείας, με εξειδίκευση στον εθισμό στο διαδίκτυο.

Λευκάδα, 26 Οκτωβρίου 2015

(Από το Κέντρο Νεότητος της Ι. Μητροπόλεως Λευκάδος και Ιθάκης)

Seminario Internet_afisa-programma

Προηγουμενο αρθρο
Επιτυχημένη η πραγματοποίηση των θεματικών εργαστηρίων για ελιά και αμπέλι
Επομενο αρθρο
Μνήμη του λαού μου σε λένε Πίνδο και σε λένε Άθω

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *