HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΤο «πέραμα» της Λευκάδας από το 1930 μέχρι το 1972

Το «πέραμα» της Λευκάδας από το 1930 μέχρι το 1972

Εικόνες από το πέραμα της Λευκάδας σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.

Με βάρκες πρέπει να γίνονταν πολύ παλιά η μεταφορά από την μια ξηρά της Λευκάδας στην άλλη, σύμφωνα με παλιές φωτογραφίες που έχουμε δει.

Στη συνεχεία κατασκευάστηκε μια ξύλινη χειροκίνητη πλατφόρμα στις αρχές του περασμένου αιώνα, ίσως. Το 1930 είναι η πρώτη φωτογραφία.

Δυστυχώς δεν έχουμε μέχρι στιγμής, βρει στοιχεία για τη συνέχεια. Γνωρίζουμε όμως πως η σημερινή πλωτή γέφυρα (τοποθετήθηκε το 1986), αντικατέστησε το ηλεκτροκίνητο πορθμείο που είχε τοποθετηθεί το 1973.

Παρακάτω δημοσιεύουμε όσες εικόνες μπορέσαμε να βρούμε με χρονολογική σειρά, πλην της δεύτερης.

IMG_2024 1930

perama

IMG_20251957

Περιμένοντας το Πέραμα, 1958, φωτογραφία βιβλιοπωλείο Τσιρίμπαση

IMG_20281961

DSCN05921964

Προηγουμενο αρθρο
Διαφημίσεις άλλων εποχών
Επομενο αρθρο
Σήραγγα ναι, διόδια όχι

1 Σχόλιο

  1. μακης μελας
    22 Απριλίου 2014 at 15:46 — Απάντηση

    Κυρια Σαντα, σας καταθετω μερικα στοιχεια για το θεμα που παρουσιασατε…. . ‘Η ΑΠΟ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ΕΙΣ ΑΚΤΙΟΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΟΡΘΜΕΙΟΥ. Εκ Πειραιως προχθες ερυμουλκηθη ενταυθα και ειτα εις Λευκαδαν, το απο μηνων υπο της Κυβερνησεως αγορασθεν πορθμειον, το οποιον θα χρησιμευση του λοιπου δια την απο Λευκαδα εις Ακτιον και τ αναπαλιν συγκοινωνιαν προς μεταφοραν εμπορευματων, υποζυγιων καρρων και αλλων φορτιων. Το πορθμειον τουτο θα εκτελη χρεη γεφυρας .Εχει μηκος 10 μετρων και πλατος4 και 1/2 μετρων.Το καταστρωμα αυτου θα εφαρμοζεται προς την επιφανειαν της ακτης,ενθα θα προσεγγιζει δια την παραλαβην των εμπορευματων κλπ. Επ αυτου θα δυναται να φορτωνηται ολοκληρον καρρον μετα του ιππου και του φορτιου του, οταν δε θα πλησιαζει το πορθμειον εις την απεναντι ακτην το καρρον συρομενον υπο του ιππου του θα εξερχεται εις την ξηραν και θα εξακολουθη τον δρομον του. Η λειτουργια του πορθμειου αυτου το οποιον ειναι σιδηρουν θα διενεργειται ως εξης΄Απο της μιας ακτης εις την αλλην θα προσδεθωσι επι τροχαλιων δυο συρματα κατωθι των οποιων θα ευρισκεται το πορθμειον.Επι των συρματων αυτων θα προσδενηται το πορθμειον ,και δια μηχανης η οποια ευρισκεται επ αυτου,θα συρεται δια των συρματων εις την απεναντι ακτην χωρις να γινεται χρησις κωπων η αλλης κινητηριου δυναμεως. Εις τα πλευρα , το πορθμειον φερει μεγαλας πτερυγας ξυλινας ,αι οποιαι χρησιμευουσιν ως αντισηκωμα δια το πορθμειον εν περιπτωσει μεγαλου βαρους του φορτιου. Των μεσων αυτων της συγκοικωνιας γινεται κυριως χρησις εις τους μεγαλους ποταμους.Το σχεδιον του εν λογω πορθμειου εινε ομοιον προς το λειτουργουν εις τον εν Ρωσσιαν Βολγαν ποταμον. Η κυβερνησις ειχε μελετησει την κατασκευην γεφυρας μεγαλης μεταξυ Λευκαδος και Ακτιου, αλλα απητειτο μεγαλη δαπανη, διο επι του παροντος απεφασισεν οπως χρησιμοποιηση το μεσον αυτο της συγκοινωνιας το οποιον στοιχιζει περι τας 12000 χιλιαδας περιπου. Ειδικος δε μηχανικος μετεβη απο της παρελθουσης εβδομαδος εις την Λευκαδαν δια την εγκαταστασιν του πορθμειου αυτου.'[1] Ετσι το καλακαιρι του 1909 το πορθμειο αυτο , αντι της πολυδαπανης σιδηρας γεφυρας, τοποθετηθηκε μπροστα απο την εισοδο στο Καστρο στη θεση που λειτουργησαν μεχρι τελευταια τα δυο νεωτερα . [2] Ομως για την ιστορια αξιζει να δουμε και καποιες αλλες πληροφοριες απ οσα ειχαν πει στις ομιλιες τους στη Βουλη πριν τρια χρονια – το 1906 – οι Λευκαδιοι Βουλευτες σε συζητηση για το λιμενικο φορο της Λευκαδας και ειχαν σχεση με την γεφυρα [3]. . κ Περικλης Βαλαωριτης΄’…..διοτι το φρουριον της Λευκαδος, το οποιον ανηκει εις την Λευκαδαν και ουχι εις την Ακαρνανιαν ,συγκοινωνει δι ενος μικρου πορθμειου, το οποιον ελπιζω ταχεως ν αντικατασταθη δια σιδηρας γεφυρας συμφωνα με την γενομενην μελετην υπο του τμηματος των Δημοσιων Εργων…..κλπ.'[4] . κ Πετρος Φιλιππας Παναγος ‘….εχομεν την γεφυραν και δια την οποιαν επανειλημμενως παρεκαλεσα την Κυβερνησιν να καμη σιδηραν τοιαυτην ,δια να εχωμεν συγκοινωνιαν μεταξυ Ακαρνανιας και Λευκαδος, εν παροδω δε σας αναφερω οτι οι εισηγησεις μου ηκουσθησαν και διεταχθη η μελετη της γεφυρας ,περαιωθεισα ηδη……κλπ'[5] ——————————————————— [1] Νεολογος 7 ιουνιου 1909 σελιδα 1η [2] Οσα αντικατεστησαν το πρωτο πορθμειο εμφανιζονται στις φωτογραφιες σας. Πριν την κατασκευη της γεφυρας ειχε τοποθετηθει και δευτερο πορθμειο [περαμα] για την καλυτερη εξυπηρετηση των κυκλοφοριακων φορτιων τους καλοκαιρινους μηνες και τις μερες των γιορτων. [3] Στις εκλογες που εγιναν στις 26 Μαρτιου 1906 συμμετειχαν οι Περικλης Βαλαωριτης Πετρος Φιλιππας Παναγος [ Θεοτοκικοι] , Περικλης Καλκανης [Ραλλικος] και Γεωργιος Σκληρος [Ανεξαρτητος] . Ο Ευαγγελος Τσαρλαμπας [παλαιος Δηληγιαννικος ] ειχε γνωστοποιηση με επιστολη του στους Λευκαδιους οτι δεν θα εκθεσει υποψηφιοτητα. Ελαβον ψηφους΄Περ Βαλαωριτης 3864 Πετ Φιλιππας Παναγος 3242 Περ Καλκανης 3059 Γεωρ Σκληρος 2877 Πηγη Εφημερις Ημερησια [4]Αγορευσις κ Περ. Βαλαωριτου. Εφημερις Ημερησια Παρασκευη 19 Μαιου 1906 σελιδα 4η [5]Τα λεχθεντα υπο του κ Φιλιππα Βουλευτου Λευκαδος.Εφημερις Ημερησια Σαββατον 20 Μαιου 1906 σελιδα 3η Ο Πετρ Φιλιππας Παναγος σχεδον ενα χρονο μετα εγκατελειψε το κομμα του Γεωρ. Θεοτοκη και ακολουθουσε την πολιτικη του Κυρ Μαυρομιχαλη . Απο τους Λευκαδιους αγροτες [ και εργατες των αλυκων ] θα γινουν πριν την συγκομιδη των σταφυλιων τα γεγονοτα του 1907 ενω θα προκυψει αμεσως μετα το 1908 η νεα μεγαλη οινικη κριση, και η πεινα στο νησι. Η κατασταση της Λευκαδας , η πεινα που μαστιζε κυριως την υπαιθρο και η πτωση των τιμων του κρασιου στο εξωτερικο [ 5-9 λεπτα κατ οκαν], θα ειναι τα αιτια της συγκλησης πανεπαρχιακου οινολογικου συνεδριου στη πολη και πολλων συζητησεων στη βουλη στα τελη του 1908. Μπροστα σ αυτη τη εκρυθμη κατασταση η κυβερνηση του Γεωργιου Θεοτοκη που προμηθευτηκε και εγκατεστησε το Πορθμειο δεν αποτολμησε για γιορτες και πανηγυρια με την εναρξη της λειτουργιας του Ακολουθησε λιγες μερες αργοτερα τον Αυγουστο του 1909 και η επανασταση των Ζορμπα κλπ και η συνεχεια ανηκει στην ιστορια….. [Τα ελαχιστα στοιχεια ειναι απο την ανεκδοτη εργασια μου ,για τις εκλογες και τους βουλευτες της Λευκαδος 1864-1936] Χρονια πολλλα, στη διαθεση σας , Δραγανο 22 Απριλιου Μακης Μελας

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.