HomeΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣΆκτιο-Αμβρακία: Συμπληρωματικές συμβάσεις και έργο σκούπα στον ορίζοντα

Άκτιο-Αμβρακία: Συμπληρωματικές συμβάσεις και έργο σκούπα στον ορίζοντα

Σε εξέλιξη είναι η τετράμηνη παράταση για τις 4 εργολαβίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία όπως είχε αποκαλύψει το ypodomes.com από τις αρχές Δεκεμβρίου. Μετά τις 31 Απριλίου θα έχουμε το επόμενο βήμα που έχει να κάνει με την μερική ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου και την απόδοση κάποιων τμημάτων στην κυκλοφορία μέχρι τον Μάρτιο του 2017. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com από το Υπουργείο Υποδομών, θα έχουμε συμπληρωματικές συμβάσεις για τις 3 από τις 4 εργολαβίες και συγκεκριμένα για τις εργολαβίες 1, 3 και 4. Πρόκειται για τις εργολαβίες που παρακάμπτουν την Βόνιτσα και την Αμφιλοχία.

Ακτιο-Αμβρακία

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου, στόχος είναι να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τον επόμενο Μάρτιο τόσο η Παράκαμψη Βόνιτσας μήκους 15χλμ όσο και η Παράκαμψη Αμφιλοχίας. Αυτή την εποχή είναι σε εξέλιξη η μελέτη για την εργολαβία σκούπα με εκτιμώμενο κόστος περίπου 60εκ.ευρώ (το ποσό δεν έχει ακόμα “κλειδώσει”) που θα δημοπρατηθεί ίσως και εντός του 2016 για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος. Ουσιαστικά αφού θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία οι 2 μεγάλες παρακάμψεις θα απομένουν τα ενδιαμέσα τμήματα που δεν περνούν από αστικές περιοχές.

Με την παράδοση των 2 παραπάνω τμημάτων θα φανεί άμεσα η μείωση της χρονοαπόστασης που θα χρειάζεται κάποιος κινούμενος από την Ιόνια Οδό προς το Άκτιο και αντιστρόφως. Τα έργα είναι πλήρως χρηματοδοτημένα τόσο από το ΕΣΠΑ 2007-2013 όσο και απο το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς είναι χαρακτηρισμένα έργα phasing (ή έργα-γέφυρα).

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΔΙΚΟ ΕΡΓΟ

Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 245εκ.ευρώ.

Είναι η κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού. Θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας ενώ θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο Άκτιου και μεγαλύτερη χρήση για την Υποθαλάσσια του Ακτίου. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς και ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά. Η απόσταση Άκτιο-Αντίρριο μήκους περίπου 155 χλμ θα διανύεται σε 70-75 λεπτά από 120 λεπτά σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά).

Η δημοπράτηση έγινε το 2009 χωρίζοντας το έργο σε 4 εργολαβίες. Η υπογραφή των συμβάσεων έγινε στις 16 Μαρτίου 2010 με αρχικό ορίζονται ολοκλήρωσης τους 36 μήνες (3 χρόνια). Τα έργα αντιμετώπισαν προβλήματα οικονομικής (από τους αναδόχους) και γραφειοκρατικής φύσης (απαλλοτριώσεις-αρχαιολογικά).

Το 2014 υπήρξε αντικατάσταση στα 3 από τα 4 εταιρικά σχήματα και σήμερα τα έργα έχουν πρόοδο που φτάνει το 50%. Η τοπική κοινωνία και οι φορείς της ζητούν επιτακτικά να δοθούν στην κυκλοφορία τα πιο έτοιμα τμήματα που είναι τα πρώτα χιλιόμετρα από το Άκτιο αλλά και η λεγόμενη “παράκαμψη Αμφιλοχίας”. Η απόφαση του Υπουργείου για την τύχη του συνόλου του έργου αναμένεται να παρθεί μέσα στο έτος.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Προηγουμενο αρθρο
Ο εφιάλτης και η ευκαιρία του Προσφυγικού
Επομενο αρθρο
Ερώτηση στη βουλή για την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Μεγανησίου

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.