HomeΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΑποφάσεις ΕΛΜΕ Λευκάδας

Αποφάσεις ΕΛΜΕ Λευκάδας

ΨΗΦΙΣΜΑ

Για την επιλογή διευθυντών από το Σύλλογο διδασκόντων και την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ.

Η επιλογή διευθυντών/ντριών από τους Συλλόγους διδασκόντων που ξεκίνησε το 2015, αποτέλεσε μια δημοκρατική τομή στη διοίκηση των σχολείων. Μετά από δεκαετίες αυταρχισμού και πελατειακών σχέσεων δόθηκε η δυνατότητα –αν και όχι πλήρως- οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών να επιλέγουν το διευθυντή τους. Ανοίγει έτσι ένας δρόμος μιας μεγάλης δημοκρατικής αλλαγής στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο, που μπορεί να ολοκληρωθεί με την κατάργηση του καθηκοντολογίου και την παραπέρα αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου των εκπαιδευτικών, πράγμα που διεκδικεί επί χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα μέσα από τους αγώνες του.
Όμως, η «πολλή» δημοκρατία βλάπτει για τους μηχανισμούς της συντήρησης, που θέλουν το δημόσιο σχολείο αυταρχικό μηχανισμό αναπαραγωγής των κάθε λογής ανισοτήτων και διαιώνισης της καθεστηκυίας τάξης. Αυτοί οι μηχανισμοί, επέλεξαν τη δικαστική οδό για την επαναφορά με δικαστικές αποφάσεις στο «γνώριμο» παρελθόν, με αποτέλεσμα την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ.
Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, απαιτώντας να διευρυνθεί και να ολοκληρωθεί με αποφασιστικότητα και με βάση τις θέσεις του κλάδου η δημοκρατική στροφή στη διοίκηση των σχολείων, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στην επιλογή των διευθυντών με καθολική ψηφοφορία, αλλά και στα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα.

Το Δ.Σ.

Σχετικά με την επικείμενη ανακατάταξη των μορίων συνθηκών διαβίωσης των εκπαιδευτικών και την αντίστοιχη κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, γνωστοποιούμε τη θέση μας με το παρόν κείμενο.

Πριν την έναρξη της διαδικασίας ξεκαθαρίζουμε και ζητούμε σε τυχόν μεταβολή των μορίων σε σχέση με την υπάρχουσα μοριοδότηση:

α. Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων να μην έχει αναδρομική ισχύ.

β. Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων να ισχύσει από την σχολική χρονιά 2017-2018 ώστε το σύνολο των εκπαιδευτικών να γνωρίζει τις όποιες αλλαγές των μορίων στα σχολεία πριν τις μεταθέσεις, οριστικές τοποθετήσεις, αποσπάσεις και προσωρινές τοποθετήσεις.

γ. Τα μόρια των σχολικών μονάδων που θα προκύψουν από την διαδικασία σε καμιά περίπτωση να μην είναι χαμηλότερα από τα μέχρι τώρα ισχύοντα. Διότι όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές και οι επιλογές των περιοχών μετάθεσης από τους συναδέλφους γίνονταν και με την ισχύουσα μοριοδότηση.
Επίσης ζητούμε:

Α. Να ανακληθούν άμεσα οι Υπουργικές Αποφάσεις που συνδέουν την συνέχιση λειτουργίας των σχολείων με τα μόρια κατάταξης συνθηκών διαβίωσης των εκπαιδευτικών.

Β. Το Υπουργείο Παιδείας με κεντρικό σχεδιασμό, υπό την ευθύνη του, με ενιαία κριτήρια για όλα τα σχολεία της χώρας, να προβεί σε άρση αδικιών που πιθανόν υπάρχουν, και να θεσμοθετήσει ένα πιο δίκαιο σύστημα. Για το σκοπό αυτό προτείνουμε:
1.1 Παράταση τον χρονικών ορίων της διαδικασίας προκειμένου οι Ε.Λ.Μ.Ε. και οι Σ.Ε.Π.Ε.να αποστείλουν τα τοπικά προβλήματα και τις προτάσεις τουςστις ομοσπονδίες.
1.2 Οι ομοσπονδίες να συνεργαστούν και να κωδικοποιήσουν τα προβλήματα και τις προτάσεις. Εν συνεχεία να προτείνουν ενιαία κριτήρια μοριοδότησης για όλη την Χώρα τέτοια ώστε να αποτυπώνουν τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Η πρόταση να κατέβει στις Γ.Σ.
1.3 Μετά την παραπάνω διαδικασία το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.και Κ.Υ.Σ.Π.Ε. να καθορίσει ενιαία κριτήρια για όλα τα σχολεία της χώρας.
1.4 Το Υπουργείο να εισακούσει τα διατυπωμένα προβλήματα και να κάνει αποδεκτές τις προτάσεις του κλάδου, όπως αυτές καταγράφονται από τις Ε.Λ.Μ.Ε. και τους Σ.Ε.Π.Ε., και των Ομοσπονδιών Ο.Λ.Μ.Ε. και Δ.Ο.Ε. καθώς και των κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. και Κ.Υ.Σ.Π.Ε..

Γ. Λόγω της ιδιαιτερότητας της ελληνικής επικράτειας είναι πολύ δύσκολο να αποτυπωθούν στην υπάρχουσα κατάταξη οι διάφορες ανομοιογένειες. Για να μπορέσουν αυτές να αποτυπωθούν σε ένα ενιαίο αντικειμενικό σύστημα μοριοδότησης πρέπει να αυξηθεί η υπάρχουσα κλίμακα μορίων και να καταργηθεί η παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 4283/2014 (ΦΕΚ Α 189/10-09-2014) που προβλέπει τον διπλασιασμό ΜΣΔ.

Δ. Πέραν των κριτηρίων που αναφέρονται στην εγκύκλιο Φ10/1814/209457/Δ4 πρέπει να ληφθεί υπόψη και η απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Τα κριτήρια της εγκυκλίου είναι τα εξής:

1. Πληθυσμός της έδρας των σχολείων
2. Συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών
3.Οργανικότητα
4. Απόσταση από την έδρα του νομού
5. Συγκοινωνιακές συνθήκες
6. Υψόμετρο

Σε σχέση με το κριτήριο της οργανικότητας, που αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ζητούμε να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη και για την δευτεροβάθμια, που να λαμβάνει υπόψην της τον αριθμό μαθητών του σχολείου.

ΙΙ

Επειδή όμως καλούμαστε να προτείνουμε κατάταξη σχολικών μονάδων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, και πριν ξεκινήσουμε την αριθμητική παρουσίαση της πρότασής μας, πρέπει να αναφέρουμε τους λόγους που μας οδήγησαν στην προτεινόμενη κατάταξη:
α. Η σύνδεση της συνέχισης λειτουργίας των σχολείων με τα μόρια κατάταξης συνθηκών διαβίωσης των εκπαιδευτικών είναι δεσμευτική για μας και στην πρόταση μοριοδότησης των σχολείων που καταθέτουμε. Πρέπει άμεσα να ανακληθούν οι παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις που θέτουν φραγμούς στη μόρφωση και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για το κλείσιμο των σχολείων.
1. Την με αριθ. 129818/Γ2/16-09-2013 (ΦΕΚ 2451 τ. Β/2013) Τ.Α., «Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και στα Γενικά Λύκεια».
2.Την με αριθ. 108279/Δ2/01-07-2016 Τ.Α. «Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο», καθώς και την με αριθ. Πρωτ. 131457/Δ2/09-08-2016 Τ.Α. που την συμπληρώνει.
3. Την με αριθμ. 42712/Γ2/20-3-2014 (B’ 833) κοινή Υπουργική Απόφαση «Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Επαγγελματικά Λύκεια».
4. Την υπ΄ αριθ. Φ.12/127076/Δ4/2016 (Β’ 2434) Υπουργική Απόφαση «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β’ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)».

β. Τα σχολεία στην περιφέρεια του Νομού έχουν έδρα σε μικρά χωριά και εξυπηρετούν δίκτυο μικρών χωριών.

γ. Η Λευκάδα ως πρωτεύουσα νομού έχει πολύ μικρό πληθυσμό, ανήκει σε νησιωτική περιοχή με ιδιαίτερες συνθήκες και υψηλό κόστος διαβίωσης εκπαιδευτικών, όπως και όλων των κατοίκων. Απέχει πολύ από πόλεις που προσφέρουν τριτοβάθμια υγειονομική περίθαλψη, πανεπιστήμια, κέντρα επιμόρφωσης κλπ.. Τα παραπάνω αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς σε πολυέξοδα και πολύωρα ταξίδια, ακόμα και για την απαραίτητη για το λειτούργημα τους, την επιμόρφωσή, δεδομένου ότι η περιοχή μας δεν προσφέρει ή προσφέρει ελάχιστες δυνατότητες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

δ. Τις αποφάσεις των Γ.Σ. του κλάδου.

ε. Την ίση αντιμετώπιση όλων των σχολείων της περιοχής μας.

Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε την εξής μοριοδότηση:

ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΡΙΑ
ΛΕΥΚΑΔΑ 4
ΝΥΔΡΙ 6
ΒΑΣΙΛΙΚΗ 9
ΜΕΓΑΝΗΣΙ 10
ΚΑΡΥΑ 8

Θεωρούμε ότι το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Λευκάδας θα λάβει υπόψη του τις ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τους λόγους που μας οδήγησαν σε αυτή την πρόταση και θα την υπερψηφίσει, και ότι το Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και ο Περιφερειακός Δ/ντής Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπ/σης Ιονίων Νήσων θα την κάνει αποδεκτή, όπως επίσης και το Υπουργείο Παιδείας.
ΙΙΙ

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας:
1. Να ικανοποιήσει τις αιτήσεις μετάθεσης των συναδέλφων μας.
2. Να καταργήσει το μνημονιακό ωράριο εργασίας μας και να επαναφέρει το κανονικό.
3. Να νομοθετήσει τον μέγιστο αριθμό μαθητών στα τμήματα γενικής παιδείας, στις ειδικότητες και στα εργαστήρια σύμφωνα με τις προτάσεις της ομοσπονδίας μας.

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ
Ο Πρόεδρος
Ηλίας Βλάχος

Προηγουμενο αρθρο
Συνάντηση εργασίας αντιπροσωπείας του ΕΔΜΝ με τον Υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό
Επομενο αρθρο
Συγχαρητήρια στη Νίκη Λευκάδας από τον Ξενοφώντα Βεργίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.