HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΓια να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους

Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους

Σχετικά με το κόστος μεταφοράς και επεξεργασίας των απορριμμάτων της Λευκάδας στη μονάδα ΑΣΑ στα Γιάννενα

Αγαπητοί συνάδελφοι των τοπικών ΜΜΕ Λευκάδας και Ηπείρου
Διάβασα την απομαγνητοφώνηση και άκουσε τη «συνέντευξη» του προέδρου του φορέα διαχείρισης απορριμμάτων της πρώτης διαχειριστικής ενότητας Ιωαννίνων Σπύρου Κωνσταντόπουλου, στο Prisma 91,6, που έδωσε στις 25 Ιουλίου 2019, σχετικά με την πιθανή μεταφορά των απορριμμάτων της Λευκάδας στη μονάδα επεξεργασίας ΑΣΑ των Ιωαννίνων. Μεταξύ των άλλων ο κ. Κωνσταντόπουλος, ανέφερε και τα εξής:

«Αναφορικά με το κόστος μεταφοράς των απορριμμάτων από τη Λευκάδα στα Ιωάννινα αυτό θα είναι αλμυρό καθώς υπάρχει πιθανότητα να φτάσει και τα 120 ευρώ τον τόνο. Δηλαδή τους 10.000 τόνους να πρέπει να πληρώσει 1.200.000 ευρώ, στους 20.000 τόνους διπλό ποσό και δεν γνωρίζω αν ο Δήμος Λευκάδας έχει στον προϋπολογισμό του αυτά τα ποσά και μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά για να επεξεργαστούμε τα απορρίμματά τους.

Οι αποστάσεις είναι μακρινές, ξεκινάει ένα απορριμματοφόρο από τη Λευκάδα να φτάσει στα Γιάννενα, καθώς με το αυτοκίνητο ξεκινάμε να πάμε για μπάνιο σε Λευκάδα και θέλουμε δύο ώρες πόσο μάλλον τα πετρέλαια ενός απορριμματοφόρου.»

Εκτιμά, λοιπόν, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, ο πρόεδρος του Συνδέσμου, το κόστος μεταφοράς και επεξεργασίας των απορριμμάτων σε 120 ευρώ τον τόνο. Το ποσό αυτό προκύπτει από το κόστος επεξεργασίας, που η μονάδα έχει ορίσει στο ποσό των 38,5 ευρώ ανά τόνο και το κόστος μεταφοράς, που λογικά αποτελεί το υπολειπόμενο του ποσού των 120 ευρώ, ήτοι 80 ευρώ περίπου τον τόνο.

Στη δεύτερη παράγραφο του παραπάνω αποσπάσματός του, ο κ. Κωνσταντόπουλος μιλάει για μακρινές αποστάσεις, που θα διανύουν τα απορριμματοφόρα της Λευκάδας σε καθημερινή προφανώς βάση για να φτάσουν στα Γιάννενα. Από το απόσπασμα αυτό προκύπτει ότι ο κ. Κωνσταντόπουλος δεν γνωρίζει ότι στη Λευκάδα υπάρχουν δύο σταθμοί μεταφόρτωσης απορριμμάτων ένας για τη Νότια Λευκάδα και ένας για την υπόλοιπη, ήδη έτοιμοι, που έχουν παραληφθεί από το Δήμο. Επίσης υπάρχουν ήδη στην ιδιοκτησία του Δήμου και δύο οχήματα μεταφοράς κοντέϊνερς με επικαθήμενα και τέσσερα κοντεϊνερς επίσης, που συμπιέζουν τα απορρίμματα σε αναλογία 5:1. Επομένως η μεταφορά των απορριμμάτων θα γίνεται μέσω των σταθμών μεταφοράς και όχι με τα 8-10 απορριμματοφόρα που κινούνται στη διαδικασία της αποκομιδής των απορριμμάτων εντός του νησιού. Λαμβανομένων, λοιπόν, υπόψη των παραπάνω, τα δύο οχήματα με επικαθήμενα σε ένα δρομολόγιο, με τέσσερα κοντέϊνερς, μπορούν να μεταφέρουν 120 τόνους απορρίμματα. Έτσι κάνοντας το λογαριασμό μας χρειάζονται δύο μόνιμοι οδηγοί των οχημάτων, που θα πει 30-35 χιλ. ευρώ το χρόνο και το κόστος των καυσίμων. Τα απορρίμματα της Λευκάδας, που μπορεί να επεξεργαστεί η μονάδα ΑΣΑ, όπως αποδείχτηκε από τη λειτουργία του δεματοποιητή, είναι περίπου 15 χιλ. τόνοι το χρόνο. Για να μεταφερθεί η παραπάνω ποσότητα απαιτούνται 130 περίπου δρομολόγια, σε ετήσια βάση. Υπολογίζοντας, λοιπόν, το κόστος των πετρελαίων για 200 χλμ. στα 100 ευρώ ανά δρομολόγιο, αυτά δεν μπορεί να είναι πάνω από 13.000 ευρώ το χρόνο. Το συνολικό κόστος επομένως που μας προκύπτει για τη μεταφορά είναι 35.000 ευρώ για τη μισθοδοσία των δύο οδηγών και 13.000 ευρώ τα καύσιμα, σύνολο 48.000 ευρώ, για τη μεταφορά 15 χιλ. τόνων απορριμμάτων, ήτοι 3,2 ευρώ ο τόνος. Επειδή εμείς δεν είμαστε και εντελώς ειδικοί θα τριπλασιάσουμε αυτό το ποσό και θα το πάμε στα 10 ευρώ τον τόνο. Καταλήγουμε, λοιπόν, σε κόστος 38,5 ευρώ τον τόνο για επεξεργασία και 10 ευρώ τον τόνο για μεταφορά (οδηγοί και καύσιμα), που θα πει 50 ευρώ τον τόνο και όχι 120, που ισχυρίζεται ο κ. Κωνσταντόπουλος, μη έχοντας γνώση των υποδομών και των οχημάτων και παρελκόμενων, που διαθέτει ο Δήμος Λευκάδας.

Δυστυχώς όμως και δικοί μας αυτοδιοικητικοί φαίνεται ότι βρίσκονται στο δικό τους κόσμο ή εκ προθέσεως μεγαλοποιούν τα πράγματα όταν ο Κ. Δρακονταιειδής ως δήμαρχος τον Οκτώβρη του 2018 υπολόγιζε το κόστος μεταφοράς και επεξεργασίας στα Γιάννενα, στο ποσό των 160-170 ευρώ. Αλλά και άλλος αυτοδιοικητικός της αντιπολίτευσης, τελευταία στον ίδιο Ρ/Σ έλαβε ως δεδομένο το ποσό στο οποίο αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΦΟΣΔΑ της Α΄ διαχειριστικής ενότητας κ. Κωνσταντόπουλος, τα 120 ευρώ ανά τόνο, δηλαδή.

Παραπέρα ακόμη και αν ισχύουν τα εξωφρενικά αυτά ποσά, που αναφέρονται είτε από πρόθεση, είτε από άγνοια, μπροστά στο περιβαλλοντικό έγκλημα, αλλά και στον κίνδυνο της υγείας των κατοίκων και επισκεπτών, που σήμερα αντιμετωπίζουμε με την απαράδεκτη λειτουργία του δεματοποιητή, η λύση της μεταφοράς είναι μονόδρομος.

Παρακαλώ για τη δημοσίευσή του, ώστε ο κόσμος να έχει σωστή πληροφόρηση.

Λευκάδα 27 Ιουλίου 2019
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Γιάννης Θερμός
Εκδότης της εφημερίδας «ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ» της Λευκάδας

Προηγουμενο αρθρο
Μπάνιο στην αμμόγλωσσα το 1930 δίπλα σε ένα ιστιοφόρο
Επομενο αρθρο
Έκλεψαν ταχύπλοα από τη Λευκάδα - Ευρεία επιχείρηση του Λιμενικού και καταδίωξη

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.