HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΗ πεζοδρόμηση της αγοράς ως μέτρο «τουριστικής ενηλικίωσής» μας

Η πεζοδρόμηση της αγοράς ως μέτρο «τουριστικής ενηλικίωσής» μας

Η ψήφιση του κανονισμού κοινόχρηστων χώρων από το Δημοτικό Συμβούλιο δεν είναι μια καινούρια ανακάλυψη. Είναι μια προσπάθεια εφαρμογής νόμων που ήδη ισχύουν. Σε ότι αφορά δε την πεζοδρόμηση της κεντρικής αγοράς είναι μια ιστορία που πάει πολύ πίσω στο χρόνο.

Η σχέση Δήμου δημοτών είναι αμφίδρομη. Ο Δήμος παραδειγματίζει και οι δημότες παραδειγματίζονται. Η πολιτική γίνεται με έργα και καθημερινές συγκρούσεις και όχι με καλές προθέσεις. Αυτοί που «νομοθετούν», δεν μπορεί να ακυρώνουν το έργο τους, μη χρησιμοποιώντας συνέπεια, συνέχεια και επιμονή και αρχίζοντας τις εκπτώσεις και τις εξαιρέσεις σε άτομα, σε επαγγελματικές ομάδες, που ασκούν πολιτικές πιέσεις.

Όσες εκκλήσεις και να κάνει ο Δήμος για την πεζοδρόμηση της αγοράς και του ιστορικού κέντρου, θα πέσουν στο κενό και σε λίγους μήνες θα ξαναγυρίσουμε στα ίδια, αν εμείς οι ίδιοι οι δημότες δεν συμβάλουμε σ’ αυτό.

Την Μ. Πέμπτη το πρωί, δεύτερη μέρα μετά την ανακοίνωση του Δήμου, ο κεντρικός πεζόδρομος της αγοράς είχε τη γνωστή μας παλιά εικόνα!

Το νησί μας εδώ και χρόνια έχει χάσει πλέον την «αθωότητα» του. Θεωρείται ώριμο τουριστικά. Κανένας δεν δικαιούται σήμερα να μη γνωρίζει. Κανένας δεν δικαιούται να αγνοεί ότι σε όλο τον «αναπτυγμένο κόσμο» πόλεις ολόκληρες με αποφάσεις των ιδίων των πολιτών τους, απομακρύνουν τα αυτοκίνητα έξω από το κέντρο, συμβάλλοντας σε μια άλλη ποιότητα ζωής. Πόσο μάλλον ένα νησί σαν το δικό μας που ζει και κερδίζει από την εικόνα του.

2

Έχουμε ήδη και στο νησί μας, νούμερα και μετρήσιμα μεγέθη, που δείχνουν πως το τριτοκοσμικό τουριστικό μοντέλο με κάρα, ανθρώπους, αυτοκίνητα, μπετό, τραπεζοκαθίσματα, και έλλειψη μέτρου που εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα, ακολουθεί φθίνουσα πορεία, δεν πουλάει.

Η άθλια εικόνα της αγοράς και του ιστορικού κέντρου, δεν εκφράζει μόνο την έλλειψη σεβασμού στους πεζούς, δεν αποτελεί μόνο δείκτη πολιτισμού και προόδου, είναι και μια οικονομική αυτοκτονία. Οι πρώτοι που πρέπει να υποστηρίξουν και να τηρήσουν το μέτρο της πεζοδρόμησης είναι οι ίδιοι οι επιχειρηματίες. Το ψέμα και η κοροϊδία έχουν κοντά ποδάρια.

Η πεζοδρόμηση εμπορικών δρόμων σε άλλα μέρη είναι πάγιο αίτημα των επιχειρηματιών. Έχει αποδειχτεί, πως οι καταναλωτές ξοδεύουν ευκολότερα χρήματα, όταν κινούνται με άνεση, χωρίς βιασύνη, και χωρίς τον κίνδυνο της σωματικής τους ακεραιότητας. Ας μην ξεχνάμε επίσης πως η τουριστική ανάπτυξη του νησιού ξεκίνησε με τουρίστες από την Αγγλία, τις Σκανδιναβικές χώρες, τη Φιλανδία. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κατακλυστεί από τα…Βαλκάνια!

Εμείς, οφείλουμε να αποφασίσουμε, εμείς είμαστε υπεύθυνοι, για την ποιότητα της ζωής μας, για την ποιότητα του τουρισμού μας. Δεν μπορείς να «πουλήσεις ποιοτικό τουρισμό», αν δεν υπάρχει ποιότητα στην καθημερινότητα των ντόπιων κατοίκων.

Χρειάζεται να αναμετρηθούν χρόνιες αγκυλώσεις, λαθεμένες και επικίνδυνες οικονομικά νοοτροπίες, με προοπτικές που στοχεύουν στο μέλλον. Αλλά κυρίως μια δημοτική αρχή που θα χαράζει πορεία, θα οδηγεί και δεν θα σέρνεται πίσω από κάθε είδους παγιωμένα μικροσυμφέροντα, μιας κακώς εννοούμενης και μακροπρόθεσμα ζημιογόνας «ανάπτυξης».

Βιολέττα Σάντα

Προηγουμενο αρθρο
Η Ανάσταση θα επέλθει...
Επομενο αρθρο
Λευκάδα: Οι φοιτητές που κατάφεραν να γυρίσουν τη σούβλα με τη σκέψη τους - Βίντεο!

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.