HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΚρίμα, τόση αγωνιστικότητα …

Κρίμα, τόση αγωνιστικότητα …

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας (18/1) κατά πλειοψηφία, ενέκρινε το ψήφισμα της Επιτροπής Γονέων τελειόφοιτων Λυκείων του Ν. Λευκάδας για ευνοϊκή αντιμετώπιση των υποψηφίων μαθητών της Λευκάδας στις Πανελλήνιες εξετάσεις, λόγω των σεισμών, στα πρότυπα της Κεφαλονιάς.

Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου βρίσκονταν από νωρίς αρκετά μέλη της επιτροπής.

Κάθε ομάδα, φορέας, σύλλογος που φέρνει θέμα τοπικού ενδιαφέροντος στο δημοτικό συμβούλιο, βρίσκει συνήθως τους αιρετούς μας, να συμφωνούν. Κι ας είναι κάποιες φορές κραυγαλέες περιπτώσεις ανορθολογισμού και λαϊκισμού.

Το ευχάριστο στην προκειμένη περίπτωση ήταν ότι τόλμησαν, ελάχιστοι δημοτικοί σύμβουλοι, να διαφοροποιηθούν και να γίνουν «δυσάρεστοι» στους γονείς, αλλά ευχάριστοι στους οπαδούς του ορθολογισμού. Προσπάθησαν βέβαια και κάποιοι άλλοι, δήθεν κάτι να πουν. Από τη στιγμή όμως που τα λόγια δεν έγιναν ψήφοι, είναι σαν να μην ειπώθηκαν.

DSCN0281

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Αμέσως μετά το σεισμό δημιουργήθηκε επιτροπή από γονείς τελειόφοιτων μαθητών, ζητώντας να ισχύσει στους απόφοιτους της Λευκάδας, ότι ίσχυσε στην Κεφαλονιά μετά τους σεισμούς. Να ισχύσει δηλαδή ποσόστωση στους μαθητές της Γ΄Λυκείου, επειδή λόγω του σεισμού δεν λειτούργησαν τα Σχολεία και επί πλέον, επηρεάστηκε αρνητικά η ψυχολογική κατάσταση των μαθητών.

Η επιτροπή πράγματι έδειξε τρομερή οργάνωση και αγωνιστικότητα, πράγματα άγνωστα στη μικρή μας κοινωνία.

Δεν θυμόμαστε να έχει υπάρξει τέτοια κινητοποίηση στο μικρό νησί μας για άλλα, πολύ σπουδαιότερα θέματα. Έχουμε άπειρους συλλόγους και σωματεία που μάλλον εξαντλούν την αγωνιστικότητά τους στο… χορό. Έχετε δει καμιά κινητοποίηση για περιβαλλοντικά θέματα; Π.χ. ο βιολογικός, είναι κοινό μυστικό, πως δεν λειτουργεί…κι όμως αυτό είναι είναι πρωτίστως θέμα πολιτισμού.

Αλλά και στα θέματα της εκπαίδευσης … Ας σταθούμε, στο μείζον πρόβλημα της παραπαιδείας, που γονατίζει τους γονείς και εξευτελίζει τη σχέση μαθητή και εκπαιδευτικού. Από πουθενά δεν έχει ακουστεί ούτε κιχ. Σφιχταγκαλιασμένοι γονείς και εκπαιδευτικοί πορεύονται σε μια αρρωστημένη σχέση διαπλοκής, χωρίς κανένας να διαμαρτύρεται. Μάλιστα κάποιοι γονείς και κηδεμόνες, με δημόσιες δηλώσεις τους υπεραμύνονται αυτής της «δωρεάν παιδείας».

DSCN0284

Εξαιτίας των σεισμών χάθηκαν τρεις μέρες διδασκαλίας στα σχολεία της Λευκάδας και δέκα μέρες στη Βασιλική.

Όσοι (γονείς και μαθητές) έχουν περάσει από τις ατραπούς της Γ΄Λυκείου, ξέρουν καλά, πως στην τελευταία τάξη τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο κάνοντας αγγαρεία.  Εξαντλούν τις δικαιολογημένες ώρες απουσιών, γιατί βρίσκονται μέρα νύχτα στα φροντιστήρια.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν ακούστηκε βεβαίως στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ας μην έχουμε μεγάλες απαιτήσεις… Αλλά το γεγονός ότι κάποιοι δεν χάιδεψαν αυτιά, όπως γίνεται συνήθως, είναι ενθαρρυντικό.

Το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο εισηγήθηκε ο Φίλιππος Κούρτης.

DSCN0293

Ο Θωμάς Καββαδάς (Λαϊκή Συσπείρωση) ήταν ο πρώτος που διαφοροποιήθηκε και εξέφρασε αντιρρήσεις για το κατά πόσο αυτό είναι το σοβαρότερο πρόβλημα της Λευκάδας. Τα προβλήματα δήλωσε, λύνονται με μαζικούς αγώνες και όχι με χάρες και υπομνήματα. Το αίτημα δεν έχει αντικειμενική βάση, δήλωσε.

Ο Κώστας Γληγόρης (Δίαυλος) δήλωσε πως οι μέρες που χάθηκαν δεν είναι αρκετές… στην Κεφαλονιά τα σχολεία ήταν διαλυμένα … ήταν άλλες οι συνθήκες εκεί…

Ο Ηλίας Κοντογεώργης (ανεξάρτητος) δήλωσε: έχω την εντύπωση πως ζω σε μια χώρα μπανανία… Ψηφίζω υπέρ, μόνο για τους μαθητές της Βασιλικής.

Ο Πάνος Γαζής που μίλησε περισσότερο σαν εκπαιδευτικός, αναρωτήθηκε: Τα σχολεία που μέχρι σήμερα δεν έχουν καθηγητές για τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις, τι πρέπει να κάνουν; Προβληματίστηκε ακόμα μήπως όλη η διαδικασία της ευνοϊκής μεταχείρισης, αποβεί σε βάρος της προετοιμασίας των μαθητών και γνωστοποίησε πως, στην Κεφαλονιά η ευνοϊκή διάταξη καταστρατηγήθηκε, αφού κατέφτασαν εκεί μαθητές από άλλα μέρη της Ελλάδας για να ευνοηθούν!

Κατά της εισήγησης ψήφισαν: Θωμάς Καββαδάς, Κώστας Γληγόρης, Χρήστος Κατηφόρης (χωρίς να τοποθετηθεί). Ο Πάνος Γαζής ψήφισε λευκό. Ο Ηλίας Κοντογεώργης απουσίαζε από την αίθουσα κατά την ψηφοφορία, αλλά είχε δηλώσει πως ψηφίζει υπέρ, μόνο για τη Βασιλική.

Προηγουμενο αρθρο
Κοινή ανακοίνωση του Συλλόγου «ΣΑΠΦΩ» και της «Ένωσης Αγιοπετριτών Αττικής»
Επομενο αρθρο
Πρόσφυγες και προσφυγικά

10 Σχόλια

  1. ΒΑΛΕΝΤΙΝΑ
    26 Ιανουαρίου 2016 at 21:24 — Απάντηση

    κυριοι -ες υπαρχουν 2 μετρα και 2 σταθμα στα νησια του Ιονιου, μην γινει και αυτο αλλο ενα που να μας δειχνει οτι μας εχουν χεσ…… Γιατι περυσι η Κεφαλονια πηρε την ποσοστωση; Γιατι να μην την παρει η Λευκαδα; δεν ειναι επιχειρημα ας διαβασουν τα παιδια για να περασουν.εγω σαν μητερα που βλεπω το αγωνα που κανει το παιδι μου για να περασει φυσικα εφοσον δοθηκε αυτη η ευκαιρια αγωνιζομαι να του δωσω ακομα ενα μικρο βοηθημα.αν δεν εδιναν στην Κεφαλλονια φυσικα δεν θα ζηταγα και εγω για την Λευκαδα.

  2. Γιάννης
    26 Ιανουαρίου 2016 at 16:11 — Απάντηση

    @

    Αντικειμενικός

    Μια θολούρα σε όσα γράφετε υπάρχει. Για να μην πω και δυο! Περισσότερο με κομματικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών μοιάζει παρά με κείμενο παράθεσης επιχειρημάτων. Αν πάλι είστε εκπαιδευτικός, το κείμενο σας είναι η καλύτερη εξήγηση, γιατί δεν μαθαίνουν τα παιδιά μας γράμματα στο σχολείο.

  3. Αντικειμενικός
    26 Ιανουαρίου 2016 at 14:27 — Απάντηση

    Επειδή θα πρέπει να υπάρχουν επιχειρήματα κι όχι κραυγές όταν δημοσιολογούμε ιδιαίτερα για όσους διατείνονται ότι υπερασπίζονται τα λαϊκά συμφέροντα μερικά από τα ζητήματα που κανείς πρέπει να παίρνει υπ όψιν:
    1)Ένα βαθύτατα ταξικό σχολείο όπου η πρόσβαση σε αξιόλογα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αδύνατη χωρίς φροντιστηριακή υποστήριξη .Οι ελάχιστες εξαιρέσεις απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
    2)Το δικαίωμα όλων στη γνώση αλλά και η διαμόρφωση προσωπικοτήτων με σεβασμό στην αξιοκρατία.
    3)Η ανάγκη ανατροπής της υπάρχουσας κατάστασης που σαπίζει και στο χώρο της εκπαίδευσης και που μπορεί να υπάρξει μόνο με γονείς αλλά και μαθητές αγωνιστές.
    4)Σε αυτό το πλαίσιο οι κεφαλλονίτες γονείς με πρωτεργάτη το ΠΑΜΕ και την εκεί Ένωση Γονέων αποσπούν μετά το σεισμό με ενωτικούς αγώνες μια καινούργια σχολική μονάδα και τριετή ποσόστωση για τα παιδιά τους που είναι υποψήφια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    5)Η λαλίστατη κατά τα άλλα Ένωση Γονέων Λευκάδας επιδεικτικά απουσιάζει μετά το σεισμό. Η συνδικαλιστική προσέγγιση των στελεχών της μοιάζει εδώ να υπακούει στο μότο μαγισσών συγκεκριμένης «σχολής»: …«-ντάγκα-ντούγκα το κοπάνι σερνικό παιδί θα κάνει». Αποτέλεσμα η υποκατάσταση της (ακόμη μια κινηματική επιττυχία!!) από Λευκαδίτες γονείς τελειόφοιτων μαθητών που μεταξύ των άλλων αιτημάτων τους, ζητούν και ποσόστωση για λόγους ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ.
    6) Η Λαϊκή Συσπείρωση Λευκάδας, στο τελευταίο δημ. Συμβούλιο, βάζει την, ακαταμάχητη κατά την άποψή σας λογική της μεζούρας ρωτώντας πόσες μέρες έκλεισαν εδώ τα σχολεία, σε σχέση με της Κεφαλλονιάς, για να αποφανθεί πως το αίτημα της ποσόστωσης στερείται αντικειμενικής βάσης.
    Είμαστε εδώ υποχρεωμένοι να πούμε στους εκπρόσωπους της Λαϊκή Συσπείρωσης Λευκάδας α) πως τα αντικειμενικά δεδομένα του σεισμού ήταν πράγματι διαφορετικά, δηλ. ο σεισμός στη Λευκάδα ήταν ισχυρότερος και φονικός και β) αν στη Λευκάδα η υποκειμενική τοπική πολιτική απόφαση ήταν για ολιγοήμερο κλείσιμο των σχολείων στην Κεφαλονιά πέρσι, δεύτερη χρονιά εφαρμογής της ποσόστωσης δεν έκλεισαν ΚΑΜΜΙΑ μέρα τα σχολεία.
    Όταν λοιπόν αρνείσαι την ΙΣΟΝΟΜΙΑ για τους Λευκαδίτες γονείς, σε αυτό το βαθειά ταξικό (και εκπαιδευτικό) σύστημα, θα πρέπει απόλυτα τεκμηριωμένα να εξηγείς τους λόγους και ταυτόχρονα να προτείνεις δρόμο-τρόπο που μπορούν να ακολουθήσουν οι πολλοί και να συνδέεται με μια άλλη οργάνωση της κοινωνίας σύμφωνα με τις ανθρώπινες ανάγκες κι όχι τις ανάγκες των κερδών. Οφείλεις να εξηγήσεις τουλάχιστο γιατί το ΠΑΜΕ στην Κεφαλονιά είχε διαφορετική στάση κι όχι να καταγγέλλεις τους γονείς, που ζητάνε ΙΣΟΝΟΜΙΑ, για λαϊκισμό και συντεχνιακή λογική.
    Όταν τα παραπάνω δε συμβαίνουν, αλλά φτάνει κανείς να κατηγορεί τους Λευκαδίτες γονείς για λαϊκισμό υπάρχει το ενδεχόμενο, όχι άδικα, να θεωρηθούν όσοι εκφράζουν τέτοιες απόψεις ότι κινούνται με γνώμονα τη ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΑΘΕΙΑ κι όχι από τη σκοπιά της εξυπηρέτησης των λαϊκών συμφερόντων.
    Δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση τα παραπάνω οριστική τοποθέτηση υπέρ ή κατά της ποσόστωσης γιατί δεν αποτελώ και τον πιο ειδικό για να εκφράσει τελική άποψη. Δε μπορώ όμως να παρακολουθώ όσους λαϊκίζουν ασύστολα, να κατηγορούν κραυγάζοντας/ χωρίς επιχειρήματα άλλους για λαϊκισμό.
    Επειδή τέλος και κάποιες «αριστερές»* κατά τα άλλα ομάδες καθηγητών κατηγορούν τους γονείς για συντεχνιακή λογική!!!! στο χώρο της παιδείας, να πούμε ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί. Να πούμε εδώ πως επανειλημμένα έχει ζητηθεί από την Ένωση Γονέων Λευκάδας να κάνει ανακοίνωση-καταγγελία για τους διορισμένους εκπαιδευτικούς που κάνουν ιδιαίτερα κι επιμελώς αποφεύγει. Να θεωρήσω πως πρόκειται για πρωτοποριακή επαναστατική προσέγγιση του συνδικαλιστικού κινήματος; Ίσως.

  4. Κατίνα
    25 Ιανουαρίου 2016 at 18:46 — Απάντηση

    Τις δικές σας αντιπαραθέσεις και δήθεν ιδεολογίες τις πληρωνουν για μια ακόμα φορά τα νιάτα,το μέλλον του τόπου μας…Σεισμός έγινε,ακόμα γίνεται τα παιδιά είναι αναστατωμενα,γιατί είναι κακό δηλαδή να περάσει ένας ακόμα καλός μαθητής σε μια Σχολή;Που έγκειται το ανήθικο της υπόθεσης; Έλεος πια με τις κόντρες και τους τσακωμούς σε αυτό το νησι!!!! Βρείτε τα μεταξύ σας και αφήστε τα παιδιά αυτού του τόπου να βρουν το δρόμο τους…Εστω και με μια μικρή , ελάχιστη βοήθεια.Δεν είναι κακό…
    ΥΓ: Για την παραπαιδεια αυτού του τόπου δε βλέπω να νοιάζεται κανείς ….

  5. Άγνωστος
    24 Ιανουαρίου 2016 at 22:11 — Απάντηση

    Ζητώ το ΚΚΕ που με την δογματική του μοναδική γλώσσα τα βάζει με παιδάκια

  6. ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ
    24 Ιανουαρίου 2016 at 15:10 — Απάντηση

    Αγαπητέ κοινέ νου, όπως βλέπεις ο Μιχάλης είναι το τέλειο φύτρο της λαϊκίστικης σποράς των τελευταίων δεκαετιών, και ακόμα χειρότερα της τελευταίας 5 ετίας: Άλλα του λες, σε άλλα απαντάει, άλλα καταλαβαίνει, άλλα σε ρωτάει! Τόσο που αναρωτιέσαι αν όλη αυτή η “θολούρα” αποτελεί πραγματικό πιστεύω του ή είναι μια σκηνοθετημένη στρεψοδικία. Ειλικρινά, δεν ξέρω αλλά δεν έχει και καμιά σημασία. Γιατί ο κάθε “Μιχάλης” δεν πρόκειται ούτε να αλλάξει ούτε να σε ακούσει καν, προσηλωμένος φανατικά στο προσωπικό του μικροσυμφέρον και επενδύοντάς το (τέχνη παλιά όλων των πολιτικάντηδων) με επίχρισμα βαρύγδουπων αλλά αναμασημένων δεολογικών-ηθικών κοινοτοποιών, κοινώς μπαρουφοεπίχρισμα. Και αυτή είναι η μάχη που δίνεται στη σημερινή Ελλάδα. Από τη μια όσοι ασπάζονται τα όσα λέει ο “κοινός νους” και από την άλλη οι “Μιχάληδες” . Το αποτέλεσμα δεν το ξέρω. Στις ως τώρα μάχες όμως ξέρω ότι κέρδιζαν οι “Μιχάληδες”. Με απτά και ορατά αποτελέσματα αυτά που ζούμε!

  7. Μιχάλης
    24 Ιανουαρίου 2016 at 13:47 — Απάντηση

    Δηλαδή το επιχείρημα σας είναι του τύπου αφού <> Αφού και εσείς χάσατε 10 μέρες από έναν σεισμό γιατί να μην χάσεις και εσυ; και μου λέτε ότι με το να μην υπάρξει ευνοϊκή ρύθμιση για μας που χάσαμε τόσες ώρες μελέτης η Ελλάδα θα αλλάξει προ το καλύτερο; Δηλαδή αν δεν περάσω εγώ σε καλή σχολή η Ελλάδα θα είναι καλύτερη αυτός είναι ορθολογισμός και ηθική κατά την γνώμη σας ;

    • Άρωμα Λευκάδας
      24 Ιανουαρίου 2016 at 14:35 — Απάντηση

      @ Μιχάλης

      Παρακαλούμε πολύ χρησιμοποιείστε αυτό ( ) για παρένθεση. Αυτό που χρησιμοποιήσατε, το σύστημα το διαβάζει ως κώδικα και διαγράφει το περιεχόμενο του. Μπορείτε να ξαναστείλετε σωστά το σχόλιο σας.

  8. Μιχακης
    23 Ιανουαρίου 2016 at 16:15 — Απάντηση

    Ολοι εσεις οι ορθολογιστες ενημερωθειτε καλυτερα και μαθετε οτι το ποσες μερες θα παραμεινουν κλειστα τα σχολεια μετα απο ενα σεισμο ειναι θεμα τοπικης αυτοδιοικησης.Τι να το κανω εγω που τα σχολεια ανοιξανε χωρις να εχουν αποκατασταθει οι ζημιες του σειμσου;Στην κεφαλονια ο σεισμος ηταν πολυ μικροτερης κλιμακας και ΧΩΡΙΣ νεκρους και οι μαθητες πηραν ποσοστωση και περυσι(!)δηλαδη ενα χρονο μετα το σεισμο που δεν ειχαν χασει καμια μερα μαθηματος.Εγω προσωπικα σαν μαθητης της Γ λυκειου ξερω πολυ καλα ποσο πισω μας αφησε στην μελετη αυτος ο σεισμος,πολυ απο εσας που εισαστε απεξω δεν μπορειτε να καταλαβαιτε ποσο σημαντικη ειναι η ψυχικη ηρεμια για την μελετη παρολα αυτα αρεσκεστε στο να κρινετε …

    • Κοινός Νους
      23 Ιανουαρίου 2016 at 23:13 — Απάντηση

      Παλικάρι μου, διάβασε για να προκόψεις και να πας καλά στις εξετάσεις σου κι άσε τις ποσοστώσεις με τους σεισμούς… Αν πληρώνουμε κάτι σαν έθνος είναι αυτές οι εξαιρέσεις στις “ευπαθείς” και άλλες ομάδες… Εξαιρούνται μερικοί απο τις εξετάσεις, εξαιρούνται μερικοί από τος εισφορές, εξαιρούνται μερικοί από τους νόμους γενικώς…
      Ο σεισμός είναι φυσικό γεγονός, η επιτυχία όμως στο πανεπιστήμιο (πρέπει να) είναι με βάση την αξία του καθενός, κι όχι το ποσοστό που λαϊκιστικά καθορίζει μια κυβέρνηση. Και πίστεψέ με, κι εγώ έχω περάσει αυτό που περνάς, κι εγώ έχασα μαθήματα λόγω σεισμού κάποιες δεκαετίες πίσω… 10 μέρες απουσία από το σχολείο ούτε θα σε βάλουν ούτε θα σε βγάλουν απ΄το πανεπιστήμιο…
      Πρέπει όμως από τώρα θα επαναφέρουμε (κι εσύ κι όλοι) την άμιλλα και να ξορκίσουμε το μέσον (που είχαν οι μαθητές της Κεφαλονιάς ένα χρόνο μετά το σεισμό…
      Φοβάμαι βέβαια ότι δε σε νοιάζει να εισαι περήφανος που θα περάσεις στο πανεπιστήμιο ακόμα και υπό “αντίξοες” (υποτίθεται) συνθήκες που είναι το κλείσιμο των σχολείων για μερικές μέρες, και να νομίζεις ότι είναι κορόιδα όσοι δεν προσπαθούν να αποκομίσουν τα μέγιστα οφέλη από “το σεισμό”. Σου εύχομαι όμως να μην βρεθείς ποτέ στη θέση των “άλλων”, αυτών που θα κοπιάζουν πραγματικά στη ζωή τους, και θα βλέπουν κάποιους, με το σχετικό “μέσον” να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με “ποσοστώσεις” ή μεταγραφές ή για ανύπαρκτους λόγους υγείας, να βρίσκουν δουλειά σε μέρη απαγορευτικά για τους υπόλοιπους (στο δημόσιο αυτή τη στιγμή…) και να παίρνουν παχυλές συντάξεις μετά από 15 ενδεχομένως χρόνια, ώστε να χρειάζεται να κοπεί η δική σου σύνταξη για να φτάσουν τα χρήματα για όλους.

      Γιατί μην αυταπατάσαι: από αυτήν την ηλικία και αυτήν την “ποσόστωση” ξεκινάει το κακό…

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.