Ο Φώντας Μικρώνης τολμά – και καλά κάνει- να δεί την φωτογραφική εμπειρία ως γλυπτό. Η ματιά του σε τούτη την φωτογραφία, ακουμπάει στην γλυπτική αίσθηση -και απεικόνηση ως συνέχεια αυτής- του σπουδαίου Έλληνα γλύπτη Γιάννη Κουνέλη. Στο ρόλο της σμίλης του γλύπτη , ο Ξενοφώντας Μικρώνης προτάσσει κάπως προωθημένα και συνδιαστικά: τον φωτογραφικό φακό μαζί με την προείδια του φωτογράφου. Γιατί ο τεχνίτης γλύπτης χειρίζεται και δημιουργεί με την σμίλη, εν προκειμένω ο φωτογράφος χειρίζεται τον φωτογραφικό φακό , για να φέρει στην επιφάνεια ( και ο γλύπτης και ο φωτογράφος ως τεχνίτες), αυτό που υπήρχε ή υπάρχει και περιμένει να αποκαλυφθεί, να εμφανιστεί , δηλαδή να φωτιστεί για να φαίνεται. Σε τούτη την φωτογραφία ο τεχνίτης Ξ. Μικρώνης αποτολμά και παραγάγει κυριολεκτικά το εικαστικό τριδιάστατο με κριτήρια της γλυπτικής τέχνης ( δηλαδή του βάθους στον χώρο ) κάνοντας χρήση των ανεπαισθήτων προοδευτικά διαβαθμίσεων της φωτοσκίασης. Οι σκιές των όγκων των αντικειμένων μαζί με την ανάδειξη του πραγματικού όγκου ( από την μετωπική φωτογράφιση σε συνδυασμό με την πλάγια πτώση του φωτός, δημιουργούν και εγκλωβίζουν το φωτεινότερο σημείο προοδευτικά δεξιά της φωτό ( ως σημείο φυγής της ματιάς στο έργο ), μια και το αρκετό φώς σπάει τις φόρμες των αντικειμένων. Εξ αριστερών της φωτό μέσω του δίπολου: φόρμα του αντικειμένου και σκιάς της φόρμας προοδευτικά, αναδικνύεται φωτογραφικά το βάθος, που σοφά εκπληκτικά ο φωτογράφος εγκλωβίζει το περισσότερο φώς δεξιά της φωτό ( ώς το σημείο φυγής), για να αναδυθεί έτσι η αίσθηση του βάθος από αριστερά προς δεξιά της φωτό σαν ολότητα προοδευτικά . Η φωτογραφία αυτή είναι συμβολισμός για την ερευνητική ματιά σχετικά με τις τέχνες του Ξενοφώντα Μικρώνη και συνιστά μια καλλιτεχνική σπουδή με για την σχέση φωτογραφίας ( μέσα στην εικαστικότητα) με την τέχνη της γλυπτικής. Αν ήθελε ο Ξενοφώντας Μικρώνης να μου τυπώσει μια φωτογραφία σε όσο το δυνατόν αρτιότερο φωτογραφικό χαρτί και σε μέγεθος κατάλληλο- χωρίς απώλεια αισθητική λόγω μεγέθους-, για ιδιωτική δική μου χρήση.
1 Σχόλιο
Ο Φώντας Μικρώνης τολμά – και καλά κάνει- να δεί την φωτογραφική εμπειρία ως γλυπτό.
Η ματιά του σε τούτη την φωτογραφία, ακουμπάει στην γλυπτική αίσθηση -και απεικόνηση ως συνέχεια αυτής- του σπουδαίου Έλληνα γλύπτη Γιάννη Κουνέλη.
Στο ρόλο της σμίλης του γλύπτη , ο Ξενοφώντας Μικρώνης προτάσσει κάπως προωθημένα και συνδιαστικά: τον φωτογραφικό φακό μαζί με την προείδια του φωτογράφου. Γιατί ο τεχνίτης γλύπτης χειρίζεται και δημιουργεί με την σμίλη, εν προκειμένω ο φωτογράφος χειρίζεται τον φωτογραφικό φακό , για να φέρει στην επιφάνεια ( και ο γλύπτης και ο φωτογράφος ως τεχνίτες), αυτό που υπήρχε ή υπάρχει και περιμένει να αποκαλυφθεί, να εμφανιστεί , δηλαδή να φωτιστεί για να φαίνεται.
Σε τούτη την φωτογραφία ο τεχνίτης Ξ. Μικρώνης αποτολμά και παραγάγει κυριολεκτικά το εικαστικό τριδιάστατο με κριτήρια της γλυπτικής τέχνης ( δηλαδή του βάθους στον χώρο ) κάνοντας χρήση των ανεπαισθήτων προοδευτικά διαβαθμίσεων της φωτοσκίασης.
Οι σκιές των όγκων των αντικειμένων μαζί με την ανάδειξη του πραγματικού όγκου ( από την μετωπική φωτογράφιση σε συνδυασμό με την πλάγια πτώση του φωτός, δημιουργούν και εγκλωβίζουν το φωτεινότερο σημείο προοδευτικά δεξιά της φωτό ( ως σημείο φυγής της ματιάς στο έργο ), μια και το αρκετό φώς σπάει τις φόρμες των αντικειμένων.
Εξ αριστερών της φωτό μέσω του δίπολου: φόρμα του αντικειμένου και σκιάς της φόρμας προοδευτικά, αναδικνύεται φωτογραφικά το βάθος, που σοφά εκπληκτικά ο φωτογράφος εγκλωβίζει το περισσότερο φώς δεξιά της φωτό ( ώς το σημείο φυγής), για να αναδυθεί έτσι η αίσθηση του βάθος από αριστερά προς δεξιά της φωτό σαν ολότητα προοδευτικά .
Η φωτογραφία αυτή είναι συμβολισμός για την ερευνητική ματιά σχετικά με τις τέχνες του Ξενοφώντα Μικρώνη και συνιστά μια καλλιτεχνική σπουδή με για την σχέση φωτογραφίας ( μέσα στην εικαστικότητα) με την τέχνη της γλυπτικής.
Αν ήθελε ο Ξενοφώντας Μικρώνης να μου τυπώσει μια φωτογραφία σε όσο το δυνατόν αρτιότερο φωτογραφικό χαρτί και σε μέγεθος κατάλληλο- χωρίς απώλεια αισθητική λόγω μεγέθους-, για ιδιωτική δική μου χρήση.