HomeΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣΜπορεί το Αγκυροβόλιο Βασιλικής να είναι χώρος φορτοεκφόρτωσης οχηματαγωγών;

Μπορεί το Αγκυροβόλιο Βασιλικής να είναι χώρος φορτοεκφόρτωσης οχηματαγωγών;

Η κατασκευή του τουριστικού αγκυροβολίου της Βασιλικής χαιρετίστηκε από όλους, ειδικούς και μη, σαν ένα πολύ σημαντικό έργο, όχι μόνο για τη Βασιλική αλλά και για όλο το νησί της Λευκάδας.

Το έργο ξεκίνησε το 2013 με μεγάλες προσδοκίες. Είχε προϋπολογισμό κοντά στα 17.000.000 €. Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του ήταν 36 μήνες. Μετά από παρατάσεις, στο τέλος του καλοκαιριού του 2017 ολοκληρώνεται το έργο.

Εν τω μεταξύ πρόεκυψε ένα πρόβλημα με την απόφαση να χρησιμοποιηθεί ο ένας μόλος του για πρόσδεση και φορτοεκφόρτωση οχηματαγωγού πλοίου της γραμμής Λευκάδα – Κεφαλονιά, το οποίο δεν προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό. Η ενέργεια αυτή έχει θορυβήσει τους κατοίκους.

Η «επιτροπή Πολιτών για καθαρό περιβάλλον» κάλεσε σε διαβούλευση πολίτες, Δήμαρχο και Αντιπεριφερειάρχη την Τρίτη 28 Μαρτίου στη Βασιλική. Οι πολίτες υποστηρίζουν πως ένα οχηματαγωγό πλοίο και μάλιστα πάνω στο μόλο του Αγκυροβολίου υποβαθμίζει το ίδιο το έργο και την περιοχή. Οι κάτοικοι δεν είναι αρνητικοί στην ύπαρξη της γραμμής Λευκάδα – Κεφαλονιά αλλά δεν υπάρχει καμιά χρονική δέσμευση ότι η λύση που έχει επιλεγεί -χρήση του μόλου- είναι προσωρινή.

Από την Περιφέρεια αλλά και το Δήμο η λύση παρουσιάζεται σαν προσωρινή. Η θέση πρόσδεσης του οχηματαγωγού παραδέχονται όλοι πως είναι στη θέση «Περιστεριάς», εκεί που βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού. Όμως αυτή η λύση μέχρι στιγμής είναι επιθυμία, αφού δεν υπάρχει ούτε καν η μελέτη του έργου, πόσω μάλλον η χρηματοδότηση του.

Στη συγκέντρωση της Τρίτης ο Αντιπεριφερειάρχης ήταν ως συνήθως σύντομος.  Δήλωσε ότι από την πλευρά της Περιφέρειας υπάρχει επιθυμία για την σύνδεση των νησιών. Είναι μάλιστα στις προτεραιότητές της. Ο ίδιος δήλωσε πως θα κάνει από την πλευρά του κάθε προσπάθεια για την εξεύρεση πόρων για την κατ’ αρχήν χρηματοδότηση της μελέτης μεταφοράς του χώρου πρόσδεσης του πλοίου, έξω από το μόλο, αλλά δεν μπορεί να δεσμευτεί χρονικά.

Ο δήμαρχος στη συνέχεια με την γνωστή πολυλογία του είπε χίλια δυο, αλλά επί της ουσίας ελάχιστα. Ανέφερε πως για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στο έργο του αγκυροβολίου υπάρχουν μελέτες που σύντομα αναμένεται να εγκριθούν. Προσέθεσε ακόμα πως θα δημιουργηθεί παρκινγκ για την αποσυμφόρηση του γύρω χώρου με μπάζωμα της θάλασσας, για το οποίο όμως δεν υπάρχει χρηματοδότηση.

Στη συγκέντρωση μίλησε και ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Γληγόρης, ο οποίος είχε και στο δημοτικό συμβούλιο τοποθετηθεί αρνητικά στη δημιουργία της γραμμής Βασιλικής – Κεφαλονιάς. Ανέφερε πως ο κόλπος της Βασιλικής για τον ίδιο είναι χώρος θαλασσίων αθλημάτων και όχι διαμετακομιστικό κέντρο. Για τη δημιουργία της νέας θέσης στη τοποθεσία (Περιστεριάς), δήλωσε, πως κάτι τέτοιο δεν είναι στα σχέδια της Περιφέρειας, αναφέροντας πρόσφατες ανακοινώσεις του Περιφερειάρχη, στις οποίες δεν γίνεται μνεία για την Βασιλική. Η άποψη του είναι, πως πρέπει να γίνει χωροθέτηση από την αρχή της θέσης που θα εξυπηρετείται η φορτοεκφόρτωση οχηματαγωγού, γιατί μπορεί να προκύψει πως η Βασιλική δεν είναι ο καταλληλότερη θέση.
Από την πλευρά της επιτροπής Πολιτών για καθαρό περιβάλλον μίλησαν οι κύριοι: Τρωιανός και Σολδάτος. Τόσο αυτοί όσο και οι υπόλοιποι μίλησαν πολιτισμένα και σε χαμηλούς τόνους. Ήταν έκδηλο το ενδιαφέρον όλων για την τύχη του χωριού τους. Ένα χωριό που έχει καθιερωθεί σαν ο ιδανικός τόπος θαλασσίων αθλημάτων. Πρακτικά δεν αποκόμισαν κάτι καινούργιο.

Πέρυσι το καλοκαίρι η συγκοινωνία με την Κεφαλονιά εξυπηρετούνταν από το Νυδρί δημιουργώντας κι εκεί ένα σωρό προβλήματα. Για το ερχόμενο καλοκαίρι μάλιστα που τα πλοία της γραμμής θα αυξηθούν, προβλέπεται ένα συνεχές πήγαινε -έλα στο λιμάνι της Βασιλικής.

Να αναφέρουμε πως το θέμα στο ΔΣ ήρθε εκτός ημερήσιας διάταξης, με αποτέλεσμα οι δημοτικοί σύμβουλοι να μην έχουν το χρόνο να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν και οι κάτοικοι της Βασιλικής να μην το γνωρίζουν, ώστε να παρευρεθούν και να ακουστούν οι απόψεις τους.

Η γραμμή Λευκάδα – Κεφαλονιά εξυπηρετεί πρωτίστως την Κεφαλονιά. Η επικοινωνία μεταξύ των νησιών την οποία προωθεί ο Περιφερειάρχης θα μπορούσε να γίνεται με ημερόπλοια καθώς και τα με περιβόητα υδροπλάνα, για τα οποία ακούμε χρόνια τώρα. Επομένως αυτό που θα εξυπηρετεί η γραμμή με τα οχηματαγωγά πλοία είναι και το εμπόριο, δηλαδή νταλίκες, μεγάλα φορτηγά, και βυτία. Ο καθένας καταλαβαίνει πόσο πιο σύντομη και οικονομική είναι η μεταφορά από τη Βασιλική προς την Β. Κεφαλονιά για κάθε τι που έρχεται από την βόρεια και κεντρική Ελλάδα παρά η Κυλλήνη.

Όλα αυτά τα βαριά και μεγάλα οχήματα που θα καταλήγουν στη Βασιλική θα διασχίσουν προηγουμένως όλο το νησί της Λευκάδας, δημιουργώντας συμφόρηση στους ήδη επιβαρημένους δρόμους του νησιού το καλοκαίρι.

Και στην ίδια τη Βασιλική η κατάσταση θα είναι ακόμα χειρότερη. Σ’ έναν προορισμό για ήσυχες διακοπές θα καταλήγουν εκατοντάδες αυτοκίνητα, νταλίκες και φορτηγά προκαλώντας όχληση και κομφούζιο στους παραθεριστές. Ένας μόλος αναπόσπαστο μέρος του αγκυροβολίου θα αλλάξει χρήση και θα διασχίζεται από κάθε είδους αυτοκίνητο, με ότι αυτό συνεπάγεται και για την οπτική ρύπανση του τοπίου.

Η κατάσταση θα είναι ακόμα χειρότερη του χρόνου όταν θα λειτουργήσει το αγκυροβόλιο και θα έχει δίπλα του νταλίκες να πηγαινοέρχονται.

Κατά την προσωπική μας γνώμη το όφελος από αυτή τη δουλειά είναι ελάχιστο μπροστά στη ζημιά που θα φέρει σε όλο το νησί, το όποιο το καλοκαίρι έχει ήδη ένα πολύ επιβαρημένο οδικό δίκτυο. Ακούστηκε στη συγκέντρωση πως διακομίζονται προς την Κεφαλονιά 40.000 άνθρωποι τη σεζόν. Αν θεωρητικά αυτοί έχουν 15.000 αυτοκίνητα, για τους 3 μήνες του καλοκαιριού, τότε αντιστοιχεί μια επιβάρυνση του οδικού δικτύου της Λευκάδας κατά 150 αυτοκίνητα την ημέρα. Αν από αυτά, τα 30 έστω, είναι μεγάλα φορτηγά, τα οποία θα βγουν από τη Γέφυρα, θα διασχίσουν την Αγία Μαρίνα, θα περάσουν την Λυγιά ,την Νικιάνα και θα φτάσουν στη Βασιλική, έχουμε μια ανυπολόγιστη φόρτωση του οδικού μας δικτύου. Θέλουμε να μετατρέψουμε τους δρόμους του νησιού σε αυτοκινητόδρομους;

Το θέμα ξεφεύγει από τη Βασιλική ή το Νυδρί ή τη θέση Περιστεριάς ή κάποια άλλη. Το θέμα είναι τι προτεραιότητες βάζει το νησί μας. Πως δηλαδή το θέλουμε να λειτουργεί. Αν θέλουμε να προσφέρουμε τουρισμό και ποιότητα ή να εισπράττουμε τους καφέδες και τα παγωτά όσων θα διαμετακομίζονται από το λιμάνι της Βασιλικής με οποιοδήποτε άλλο κόστος.

Προηγουμενο αρθρο
Ασκήσεις επί χάρτου για την πλατεία Μαρκά
Επομενο αρθρο
Στην Άγια Μαρίνα

3 Σχόλια

  1. Θοδωρής Αραβανής
    31 Μαρτίου 2017 at 23:17 — Απάντηση

    Δεν είναι εκτός μιας θετικής αναφοράς για την εξεύρεση πλατύτερων και μακροχρονιότερων ωφέλιμων λύσεων, οι συνελεύσεις που πραγνατοποιεί η δημοτική αρχή σε κάθε χωριό ή κόμβο χωριό σχετικά για μεμονωμένα ή συνδιαστικά προβλήματα αντίστοιχα και την αντιμετωπίσή των.
    Και μάλιστα για χρόνια δεν θυμάμαι να πραγματοποιούνταν αντίστοιχες τέτοιες εκδηλώσεις, ακόμα και στην παλιά δομή της τοπικής αυτοδιοίκησης με τις κοινότητες ή ποιο πρόσφατα με τους περισσότερους του ενός δήμους στην Νήσο.
    Και όσο μπορώ να ενημερώνομαι – ελάχιστα και από χρόνο και από αντικειμενικές συνθήκες αδυνατότητας ενημέρωσης- τέτοιες λα’ι’κές συνελέυσεις δεν επικρατούν στην χώρα συνολικά , ως δείγμα για την πιότερη συμμετοχικότητα των πολιτών, στην διαχείρηση των κοινών.
    Μια προ’ι’ούσα απαξιωτική διάθεση , απέναντι στην προσπάθεια της παρούσης δημοτικής αρχής στην Λευκάδα, δεν είναι στοιχείο που εισφέρει στην αναγκαιότητα της σύνθεσης για την επίλυση όσο καλύτερα γίνεται διαφόρων προβλημάτων του τόπου και κάθε τόπου.
    Μάλιστα μπορεί η όλη προσπάθεια της σημερινής δημοτικής αρχής στην Λευκάδα, να αποτελεί και ψήγμα πρωτοπορείας για την κοινωνική οργάνωση και διαχείρηση σχετικά με άλλους τόπους της χώρας και άλλους νομούς ή επαρχίες. Μπορεί ακόμα να αναφερθεί ότι ή όλη προσπάθεια της δημοτικής της Νήσου αρχής στις μέρες μας να αποτελεί – και σίγουρα προς αυτή την κατεύθυνση λειτουργεί- και μια πρόσθετη ουσιαστική μεθοδολογική εμπειρία που προσπαθεί να εισφέρει στην παραπέρα εκμαίευση της αναγκαιότητας, για την πιότερη παραγωγική οργάνωση αυτοδύναμα του κάθε τόπου- καιτης Λευκάδος- ως υποδομή, για την παραπέρα αναπτυξιακή πορεία της Λευκάδας εν προκειμένω, αλλά και της Ελληνικής επαρχίας γενικότερα , αν η αναφορά γίνεται για κάθε τόπο.
    Και η αναγκαιότητα της εποχής και αυτό που έρχεται, απαιτεί και υποβάλει την παραπέρα παραγωγική και αναπτυξιακή διαδικασία σε κάθε τόπο αυτοδύναμα.
    Και προς αυτό το δυνάμει διαφαινόμενο, η συγκροτηση των Λα’ι’κών συνελεύσεων που πραγματοποιεί σε όλη την Νήσο η σημερινή δημοτική αρχή, είναι μια οιυσιαστική κοινωνική καινοτομία.
    Τα θετικά της οποίας αποτελέσματα , θα τα εισπράξει όλη η Νήσος.

  2. Φίλιππος Βουκελάτος
    31 Μαρτίου 2017 at 00:26 — Απάντηση

    Έχω την αίσθηση πως είστε κομματάκι υπερβολική.

    • Βιολέττα Σάντα
      31 Μαρτίου 2017 at 00:35 — Απάντηση

      Έλεος, με «κολλήσατε στον τοίχο» με τόσο επιχειρήματα!

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.