HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ«Πόλεμος» στην Αιτωλοακαρνανία με αφορμή την κατασκευή οδικών αξόνων

«Πόλεμος» στην Αιτωλοακαρνανία με αφορμή την κατασκευή οδικών αξόνων

Πόλεμος έχει ξεσπάσει στην Αιτωλοακαρνανία με επίκεντρο την κατασκευή (ή μη) οδικών αξόνων. Αφορμή στάθηκε η ένταξη στις 19.5 στο ΕΣΠΑ του έργου της διπλής σύνδεσης Λευκάδας (με Βόνιτσα και Άκτιο) από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με ποσό περίπου 53εκατ.ευρώ.

Σχεδόν άμεσα αντέδρασε ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, που κάλεσε την Περιφέρεια “να κάνει πίσω” ζητώντας ευθέως να αποσυρθεί από το ΕΣΠΑ το συγκεκριμένο έργο. Ανάλογη αντίδραση έχουμε και από τον Θύμιο Σώκο πρώην δήμαρχο Αγρινίου και πρώην νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας που έκανε λόγο για μηδαμινά οφέλη της Αιτωλοακαρνανίας από το έργο ενώ κατηγορεί τον Περιφερειάρχη ότι πήρε την απόφαση εν κρυπτώ χωρίς καμία συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Από την πλευρά της η Περιφέρεια δηλώνει ότι το έργο θα προχωρήσει και θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα (μέχρι τον Σεπτέμβριο). Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το έργο θα δημοπρατήσει το Υπουργείο Υποδομών ως ο Φορέας Υλοποίησης του έργου ενώ ο Περιφερειάρχης Δ.Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας είχε δηλώσει πως «Οι δρόμοι αυτοί έχουν σοβαρά προβλήματα και εγκυμονούν κινδύνους τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους κατοίκους που διαμένουν πέριξ αυτών των δρόμων. Πρέπει να γίνει κάτι άμεσα για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής τους». Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΠΕΠ Δ.Ελλάδας πιέζει για την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την έναρξη της δημοπράτησης.

Μιλώντας για το θέμα ο βουλευτής Λευκάδας με τη Ν.Δ. Θανάσης Καββαδάς σημείωσε στο ypodomes.com «Στην παρούσα οικονομική συγκυρία κάθε αναπτυξιακό έργο μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει σε ολόκληρη τη χώρα. Για την έγκριση του συγκεκριμένου έργου ασκήθηκε κριτική. Προσωπικά εκτιμώ ότι η υπογραφή της απόφασης από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, είναι μια πολύ θετική εξέλιξη για την ευρύτερη περιοχή.

Πρόκειται για ένα έργο, για οποίο έχω αγωνιστεί και εγώ προσωπικά από την πρώτη ημέρα της κοινοβουλευτικής μου θητείας, ένα έργο ώριμο, εντός των ορίων του νομού Αιτωλοακαρνανίας, με ολοκληρωμένες μελέτες, που έχει ξεκινήσει από το 1999 και έχει ενταχθεί από το 2014 στις λίστες των προς χρηματοδότηση έργων από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και τελικά πήρε χρηματοδότηση από ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας. Η κατασκευή του, όχι μόνο θα βελτιώσει την ασφάλεια των μετακινήσεων σε ένα δρόμο που γίνονται συχνά ατυχήματα, αλλά θα συντομεύσει τους χρόνους μετάβασης στην περιοχή και θα αναβαθμίσει ολόκληρη τη δυτική πλευρά του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Παράλληλα, το έργο θα βελτιώσει την πρόσβαση στην Πρέβεζα και τη Λευκάδα και θα λειτουργήσει συνδυαστικά με την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Ακτίου και αποτελώντας φυσική συνέχεια της υπό κατασκευή Αμβρακίας Οδού, θα ενισχύσει ουσιαστικά την ανάπτυξη της περιοχής.

Καλό είναι όχι μόνο για την περιοχή μας, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, να μην σηκώνουμε τείχη και να είμαστε κοντόφθαλμοι αλλά αντίθετα να βλέπουμε τις ωφέλειες τέτοιων έργων, που μόνο αναπτυξιακά μπορούν να χαρακτηριστούν και μπορούν να δώσουν ώθηση σε ένα ευρύτερο οικονομικό πλαίσιο».

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ

Στον “πόλεμο των δρόμων” που ξέσπασε στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας έχουμε δύο έργα που ενώ έχουν τελείως διαφορετικό παρελθόν προσπαθούν να εξισωθούν χωρίς όμως να έχει εξεταστεί αν αυτό είναι εφικτό.

Γιατί; η περίπτωση της απουσίας απευθείας σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, όντως βγάζει μάτι, καθώς μιλάμε για την πολυπληθέστερη πόλη του Νομού και το οικονομικό κέντρο της περιοχής.

Δυστυχώς τόσο κατά το σχεδιασμό, όσο και κατά την μεγαλύτερη περίοδο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, δεν προχώρησε καμία μελέτη προκειμένου το έργο να ωριμάσει και να οδεύσει σε κάποιο χρηματοδοτικό πακέτο του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ ή ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) προκειμένου να μπορέσει να αποκτήσει το Αγρίνιο την πρέπουσα σύνδεση με την Ιόνια Οδό. Κάτι που έχει επισημανθεί και από τον ίδιο τον Υπουργό Υποδομών σε όσες ομιλίες έχει κάνει σχετικά με την Ιόνια Οδό.

Το δεύτερο στοιχείο είναι πως αντίστοιχα η μελέτη της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό, κατά την ίδια χρονική περίοδο ωρίμασε και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Η ένταξη της τον Μάιο δεν ήταν όμως ούτε κεραυνός εν αιθρία ούτε έκπληξη για κανένα.

Για όλα τα έργα που βλέπουμε ή πρόκειται να δούμε να εκτελούνται μέσω ΕΣΠΑ, η πολιτική απόφαση να μπουν στις λίστες των έργων με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (συγκεκριμένα για την περίοδο του ΕΣΠΑ 2014-2020) έχει ληφθεί από το 2014. Τότε λήφθηκε η απόφαση και για το συγκεκριμένο έργο (όπως και για άλλα μεγάλα έργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό ή η ολοκλήρωση του άξονα Άκτιο-Αμβρακία κλπ) να μπει στην λίστα των έργων που πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Τελικά μέσω της δημόσιας διαβούλευσης το έργο κατάφερε να βρει χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Δυτ.Ελλάδας και φτάσαμε στην ένταξη του έργου πριν από λίγες μέρες.

Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν έχουμε από τη μία ένα έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα (που ακόμα και σήμερα δυστυχώς είναι σε αυτή την κατάσταση), που από το 2014 γνωρίζαμε ότι δεν βρίσκεται στα υπό ένταξη έργα του ΕΣΠΑ και από την άλλη ένα έργο με μελετητική ωριμότητα γνωστό από το 2014 ότι βρίσκεται στα υπό ένταξη έργα.

Επί της ουσίας και τώρα όποιος μπει στο espa.gr μπορεί να δει ποια έργα είναι στη λίστα των προς ένταξη έργων ανά Περιφέρεια και Τομεακά. Έργα τα οποία μπορεί να δημοπρατηθούν ακόμα και το 2020. Μία μέση λύση για να μπορέσει να προωθηθεί το αίτημα των Αγρινιωτών θα ήταν να δει το Υπουργείο μαζί με την Περιφέρεια μία λύση, ούτως ώστε να υπάρχει ώριμη μελέτη και το 2019 που θα γίνει η μεγάλη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ να μπορέσει να ενταχθεί και γρήγορα να οδεύσει προς δημοπράτηση.

Θα πρέπει πάντως να τονίσουμε η Λευκάδα με την Αιτωλοακαρνανία λειτουργούν ως ένας ενιαίος πόλος λόγω της επαφής του νησιού με τον Νομό. Το έργο της διπλής σύνδεσης Λευκάδας έχει μεγάλη σημασία και για την Αιτωλοακαρνανία καθώς η πρόσβαση στο νησί γίνεται αποκλειστικά από το οδικό δίκτυο του Νομού. Επίσης είναι μεγάλης σημασίας και η σύνδεση του νησιού με το Αεροδρόμιο του Ακτίου (που ανήκει στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας) και που αναμένεται να διακινεί δεκάδες χιλιάδες τουριστών προς το νησί, αφήνοντας όμως φορολογικά έσοδα στην Αιτωλοακαρνανία. Τέλος να σημειώσουμε ότι ο άξονας κινείται στα διοικητικά όρια της Αιτωλοακαρνανίας και θα χρησιμοποιείται και από κατοίκους-επισκέπτες του Νομού.

Η αλληλεπίδραση Λευκάδας-Αιτωλοακαρναίας είναι σαφέστατα σημαντική και ως εκ τούτου η αναβάθμιση της οδικής πρόσβασης προς το νησί που σήμερα είναι σε εξαιρετικά κακή κατάσταση θα βελτιώσει τις συνθήκες μετακίνησης ενώ να σημειώσουμε πως το έργο αφορά την κατασκευή δρόμου με 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και όχι αυτοκινητόδρομο.

Πηγή: ypodomes.com

Προηγουμενο αρθρο
Εξιχνιάστηκε κλοπή αυτοκινήτου στην Λευκάδα
Επομενο αρθρο
Ένα βιβλίο για τη Λευκάδα παρουσιάζεται στην Ανκόνα της Ιταλίας

1 Σχόλιο

  1. Θοδωρής Αραβανής
    10 Ιουνίου 2017 at 00:39 — Απάντηση

    Oι παράγοντες της Αιτωλοακαρνανίας και όποιοι άλλοι εμπλέκονται άπαντες γιατί χρόνια πολλά χρόνια , δεν ενδιαφέρθηκαν για τον δρόμο καρμανιόλα και άσφαλτο σπαστήριο από το Αντίριο μέχρι την Βόνιτσαμ και τον Άγιο Νικόλαο Βονίτσης . Ιδιαίτερα από τον Κουβαρά και μετά ως τον άγιο Νικόλαο Βονίτσης ή μέχρι τα όρια του Νομού Λευκάδος , από την εποχή του νέου δρόμου Κεφαλόβρυσο- Κουβαρά.
    Αλλά και πρίν την κατασκευή του νέου αυτού τμήματος, δεν θυμούνται την ποιότητα όλης της διαδρομής Αντίριο- Βόνιτσα.
    Αν πάλι ενδιαφέρονταν χρόνια γιατί ήταν και είναι σε τέτοια χάλια ο δρόμος αυτός χρόνια σπαστήριο αυτοκινήτων και νεύρων και εξάντλησης υπομονής ανθρώπων.????

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.