HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΤα προβλήματα στην καθημερινότητα των δημοτών αναζητούν λύσεις

Τα προβλήματα στην καθημερινότητα των δημοτών αναζητούν λύσεις

Του Κακλαμάνη Θωμά – Κοινοτικού Συμβούλου Λευκάδας

Ζούμε σε ένα νησί που θα μπορούσε και θα έπρεπε να αποτελεί ένα στολίδι, πρότυπο σύγχρονης οικιστικής ανάπτυξης, εναρμονισμένης στο φυσικό περιβάλλον. Σε μια πόλη σύγχρονη, με υποδομές λειτουργικές, με υπηρεσίες που να σέβονται το δημότη και να καλύπτουν τις ανάγκες της καθημερινότητάς του. Δυστυχώς η πραγματικότητα δεν είναι έτσι. Περιδιαβαίνοντας στο νησί μας διαπιστώνει κανένας πόσο μακριά βρισκόμαστε ως δήμος από τα αυτονόητα. Θλίβομαι για την εικόνα που αντικρίζω. Τα σκουπίδια στους ξέχειλους κάδους σε πρώτο πλάνο, ο φωτισμός ελλιπής, οι παραλίες βρώμικες, η σήμανση σχεδόν ανύπαρκτη, τα πεζοδρόμια κατεστραμμένα, γεμάτα παγίδες.

Η επίλυση των καθημερινών προβλημάτων του Δημότη και επισκέπτη του Δήμου Λευκάδας οφείλει να βρίσκεται στον πυρήνα των προσπαθειών που θα καταβάλει η νέα δημοτική αρχή από την αρχή της θητείας της. Όραμα και στόχος της πρέπει να είναι να ακούει, να ενημερώνει και να επιλύει τα προβλήματα που συναντούν καθημερινά οι Δημότες και επισκέπτες στην πόλη μας. Αρχικά με τη δημιουργία «Γραμμής του Δημότη» με πενταψήφιο τηλεφωνικό αριθμό, οι δημότες θα μπορούν να ενημερώνουν τις υπηρεσίες του Δήμου Λευκάδας για κάθε είδους ζητήματα που τους απασχολούν και να δρομολογείται άμεσα η επίλυση τους.

Παράλληλα οι νέες τεχνολογίες μπορούν να αλλάξουν δραστικά την σχέση Δήμου-Δημότη. Η ευρεία χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου αποτελούν τα νέα μέσα για την άμεση καταγραφή από τους Δημότες όλων των προβλημάτων που συναντούν στην καθημερινότητα τους και παράλληλα την ζωντανή ενημέρωση των δημοτικών υπηρεσιών για τα σημεία αυτά και την δρομολόγηση της επίλυσης του προβλήματος με τρόπο διαφανή, μετρήσιμο και ανιχνεύσιμο. Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος Λευκάδας μπορεί να ενσωματώσει πλήρως στις διοικητικές του δομές μια ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής και διαχείρισης προβλημάτων καθημερινότητας του Δημότη.

Ο Δημότης αλλά και ο επισκέπτης του Δήμου θα μπορεί πλέον με την χρήση του κινητού του τηλεφώνου να δηλώνουν σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντά στην καθημερινότητα τους στην πόλη λαμβάνοντας τοποθεσία, φωτογραφία και τύπο του προβλήματος και να στέλνει στις υπηρεσίες του Δήμου άμεσα και χωρίς κόστος ή γραφειοκρατικές διαδικασίες όλα τα προβλήματα που συναντούν.

Αυτό απαιτεί την δημιουργία σχετικού Γραφείου, όπου θα καταγράφεται το καθημερινό πρόβλημα και θα προγραμματίζεται η έγκαιρη επίλυσή του, καθώς επίσης θα συλλέγεται η όποια καλή και καινοτόμα ιδέα ή πρόταση. Ο αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου θα αναλαμβάνουν να ελέγξουν το αίτημα και να ενημερώσουν την αρμόδια υπηρεσία. Σε περίπτωση που οι υπηρεσίες του δήμου δεν έχουν αρμοδιότητα, ο διαχειριστής ενημερώνει τον δημότη ότι δεν είναι αρμόδιος ο δήμος, αλλά ενημερώνει παράλληλα και την υπηρεσία που είναι αρμόδια.

Τα αιτήματα που μπορούν να συμπεριληφθούν στην εφαρμογή σχετίζονται με τους χώρους πρασίνου, τις διαρροές νερού, τα φρεάτια, το οδόστρωμα, τα εγκαταλελειμμένα οχήματα, τη σήμανση, τον φωτισμό, τα πεζοδρόμια, την καθαριότητα και τους κάδους. Έτσι, όταν ένας δημότης αναφέρει κάποιο πρόβλημα, η επίλυσή του ωφελεί ολόκληρη την περιοχή και βελτιώνει την ποιότητα ζωής. Επιπλέον οι ίδιες οι υπηρεσίες μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές, αφού ενημερώνονται άμεσα για συγκεκριμένα προβλήματα και μπορούν να επέμβουν και να τα επιλύσουν χωρίς καθυστέρηση.

Είναι λοιπόν, στο χέρι των δημοτών να αξιοποιήσουν την εφαρμογή, ενημερώνοντας το δήμο για να προβλήματα που συναντούν στο νησί μας. Αποτελεί δε και έναν δείκτη για το ενδιαφέρον που δείχνουν οι δημότες για τον τόπο τους, αλλά και πόσο τους νοιάζει πραγματικά η βελτίωση της καθημερινότητας ή αρέσκονται απλά να γκρινιάζουν. Από την άλλη πλευρά, είναι στο «χέρι» του δήμου να αποδείξει ότι πράγματι παίρνει στα σοβαρά την ενίσχυση της ποιότητας ζωής των δημοτών και θέλει να ανταπεξέρχεται άμεσα στα προβλήματα που συναντώνται. Με αυτό τον τρόπο ο πολίτης εισπράττει τον απαιτούμενο σεβασμό και αρχίζει πλέον να εμπιστεύεται τους ανθρώπους που διοικητικά ασχολούνται με τον Δήμο του.

Τα προβλήματα της πόλης μπορούν να ξεπεραστούν μόνο από αιρετούς που δε δεσμεύονται από κομματικές αγκυλώσεις, ιδεοληψίες, οικονομικά και επιχειρηματικά συμφέροντα. Από δημότες που είναι κομμάτι του ίδιου συνόλου, που έχουν όρεξη για δουλειά και έχουν προσφέρει ανιδιοτελώς σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του τόπου μας.

Προηγουμενο αρθρο
Συνελήφθη κλέφτης αυτοκινήτου έπειτα από καταδίωξη
Επομενο αρθρο
Πόρτο Κατσίκι γάλακτος!

1 Σχόλιο

  1. kωστας
    18 Αυγούστου 2019 at 02:20 — Απάντηση

    Εδώ κανεις γραπτά αιτήματα και δεν διεκπεραιώνουν, αυτοι δεν περπατάνε στο ίδιο νησί δεν βλέπουν τις ελλείψεις στην αγορά που απο τα τραπέζια δεν περνάς, στα στενά το ίδιο πληρώνει κανένας απο αυτους τα δημοτικά τέλη για τους χώρους που καταλαμβάνουν, για τα αυτοκίνητα που γεμίζουν όλα τα στενά παρκαρουν πανω σε πεζοδρόμια η αστυνομία περνάει κανοντας τη βόλτα της και δεν την ενδιαφέρει λες και δεν βλεπουν, οτάν την καλέσεις ξέρετε έχουμε Πόλυ φόρτο εργασίας θα ενημερωσουμε το περιπολικό χωρίς να κρατάν ουτε διεύθυνση του συμβάντος, ο Δημος πέρα βρέχει το οτι θα αλλάξει ο δήμαρχος θα αλλάξει την νοοτροπία των υπαλλήλων μάκαρι να βρεθεί η στοιχειώδη παιδεία

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.