HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ«Της νύχτας τα καμώματα…» και η υποθαλάσσια ζεύξη του νησιού

«Της νύχτας τα καμώματα…» και η υποθαλάσσια ζεύξη του νησιού

Όλοι θυμόμαστε τις αιτιάσεις της παρούσας δημοτικής αρχής όσο καιρό βρίσκονταν στην αντιπολίτευση, για την τακτική του προηγούμενου Δημάρχου, όταν θέματα σοβαρά και με μεγάλο ενδιαφέρον στην κοινωνία, συζητιόνταν στο Δημοτικό συμβούλιο τις μεταμεσονύχτιες ώρες. Όπως όλα δείχνουν, άλλαξαν οι καρέκλες αλλά οι νοοτροπίες παραμένουν.

Έτσι λοιπόν στο χτεσινό δημοτικό συμβούλιο δυο πολύ σοβαρά και με μεγάλο ενδιαφέρον θέματα, ήταν τελευταία σε σειρά να συζητηθούν! Πρόκειται για το θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης του νησιού και το θέμα της έγκρισης κανονισμού χρήσης των κοινόχρηστων χώρων.

Παρά την επιμονή του κ. Μαργέλη να αλλάξει η σειρά των θεμάτων και το θέμα της υποθαλάσσιας να συζητηθεί νωρίτερα, ο πρόεδρος με χρήση της πλειοψηφίας αρνήθηκε. Έτσι το θέμα ξεκίνησε μετά τις 10:00 το βράδυ και ολοκληρώθηκε κατά τη μία τα ξημερώματα. Το θέμα της παραχώρησης των κοινόχρηστων χώρων –δεν καταφέραμε να το παρακολουθήσουμε- συζητήθηκε αμέσως μετά.

Δεν έχει περάσει ένας μήνας απ’ όταν ο Δήμαρχος διαβεβαίωνε το δημοτικό συμβούλιο ότι στο θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης ίσχυαν οι αποφάσεις του περσυνού δημοτικού συμβουλίου. [εδώ] Θυμίζουμε ότι, όταν είχαμε αναφέρει την ανακολουθία αυτής της απόφασης με όσα προεκλογικά δήλωνε η παράταξη του κ. Δρακονταειδή, έγινε παρέμβαση από τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ με τις δικές τους παλιές αλλά διαφορετικές απόψεις από αυτές της απόφασης του προηγούμενου Δ.Σ., την οποία είχε ψηφίσει και η σημερινή πλειοψηφία.[εδώ]

Θέλοντας λοιπόν η παράταξη που κυβερνά το Δήμο να εναρμονιστεί με τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ έφερε μια νέα πρόταση στο χτεσινό Δ.Σ. η οποία και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Η πρόταση ήταν:

“1. Εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στη σχεδιαζόμενη κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης, για τους παρακάτω λόγους:
α) Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο.
β) Το κόστος εισόδου – εξόδου (διόδια) στο νησί θα επιβαρύνει, πριν από όλους, τους ίδιους τους δημότες.
γ) θα επιβαρυνθούν σι επιχειρήσεις, και κατά συνέπεια οι καταναλωτές.

δ) Η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εξαιρετικά σοβαρή με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε περιοχή που αποτελεί βιότοπο και είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura. Μια Περιοχή που η οικοτουριστική αλλά και η παραγωγική της αναβάθμιση (ιχθυοτροφεία) μπορούν να αποτελέσουν πηγή πλούτου για τον τόπο.
2. Καλεί το αρμόδιο υπουργείο να ακυρώσει την συνέχιση της διαδικασίας για την κατασκευή της σχεδιαζόμενης υποθαλάσσιας ζεύξης.
3. Υπάρχουν άλλες λύσεις, πολύ πιο ανώδυνες περιβαλλοντικό και οικονομικά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πρόταση που αφορά στην κατασκευή και δεύτερης, ανοιγόμενης ή συρταρωτής γέφυρας στο σημείο εξόδου της υποθαλάσσιας ζεύξης, με κόστος δραματικά χαμηλότερο της υποθαλάσσιας, με την παράλληλη κατασκευή προβλήτας που να δέχεται μικρά κρουαζιερόπλοια. Η οδός πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να κατασκευαστεί στο κρηπίδωμα (στενός υπάρχον δρόμος) που βρίσκεται στο όριο του ιχθυστροφείου με το κανάλι και παράλληλα με τον υπάρχοντα «Δρόμο του Κάστρου». Με την πρόταση αυτή αποσυμφορείται η Ανατολική Παραλία (οδός Γολέμη) από την κίνηση και η περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, Γύρας – Αγίας Μαρίνας, από την διέλευση των βαρέων οχημάτων.
Είναι αυτονόητο ότι όλες αυτές, αλλά και άλλες λύσεις που μπορεί να προταθούν, πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επιστημονικής διαβούλευσης και μελέτης.

4. Το έργο της νέας ζεύξης (όχι υποθαλάσσιας), όπως παραπάνω (σημείο 3) προτείνουμε, να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή ευρωπαϊκά προγράμματα και να μην επιβαρύνει τους πολίτες με διόδια.”

Τα τελευταία χρόνια που δημόσια και ενυπόγραφα αρθρογραφούμε, έχουμε με κατηγορηματικό τρόπο εκφράσει την αντίθεσή μας σε υπόγεια ζεύξη του νησιού. Ήταν κατά την άποψή μας μια λάθος απόφαση που πάρθηκε πριν από 30 χρόνια.

Παρόλα αυτά, η χτεσινή απόφαση της διακοπής της διαδικασίας για την κατασκευή της σχεδιαζόμενης υποθαλάσσιας ζεύξης, μας άφησε μια πικρή γεύση. Ικανοποίησε απόλυτα το θυμικό αλλά όχι τη λογική μας.

Ο κάθε πολίτης μπορεί να συμφωνεί ή να διαφωνεί με κάθε λύση, μπορεί να επιχειρηματολογεί υπέρ της μιας ή της άλλης άποψης. Μια υπεύθυνη όμως δημοτική αρχή δεν πρέπει να συμπεριφέρεται σαν αντιπολίτευση, να κάνει δηλώσεις, διαπιστώσεις και να εκδίδει ψηφίσματα, αλλά να κάνει έργο. Όταν γκρεμίζεις -και καλώς- αποφάσεις 30 χρόνων, πρέπει να βάζεις στη θέση τους άλλη λύση.

Υπάρχουν άλλες λύσεις μας λέει. Αυτό το γνωρίζει κι ένα παιδάκι του Δημοτικού. Τι έχει κάνει από την επόμενη των εκλογών ώστε να δρομολογηθεί μια άλλη λύση; Η υπάρχουσα πλωτή γέφυρα είναι παλιά, τα έχει φάει σχεδόν τα ψωμιά της. Πότε περιμένουμε να βρούμε λύση, όταν μας αφήσει χρόνους;

Πέρα από γνωστές στον καθένα διαπιστώσεις, η χτεσινή απόφαση δεν είχε τίποτα συγκεκριμένο και χειροπιαστό εκτός από άρνηση, να προτείνει. Από πουθενά δεν φάνηκε ότι το σημαντικότατο θέμα της ζεύξης του νησιού απασχολεί επί της ουσίας την πλειοψηφία του Δήμου. Αν δε, λάβουμε υπόψη μας ότι από τη στιγμή που λαμβάνεται μια απόφαση μέχρι την υλοποίηση ενός έργου στη χώρα μας περνάνε χρόνια, ότι χρήματα δεν υπάρχουν και πρέπει να αναζητηθούν μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για μια ακόμα φορά η λογική και η νοοτροπία του βλέποντας και κάνοντας κυριάρχησε.

Βιολέττα Σάντα

Προηγουμενο αρθρο
Η Ένωση Ξενοδόχων Λευκάδας συμμετέχει σε έκθεση στη Ρουμανία
Επομενο αρθρο
Θεόδωρος Χαλικιάς: Υπήρξε παραπληροφόρηση για δήθεν νέα ΚΥΑ στο θέμα της άμμου

2 Σχόλια

  1. Λερομενος
    13 Μαρτίου 2015 at 18:37 — Απάντηση

    Μπράβο στο ΔΣ και κυρία Σάντα!!!!!!! λάθος απόφαση ένα λαγούμι για λαμογια???? ΟΧΙ ευχαριστω, να πανε να το κανουν στιιν Βενετια!!!!

  2. ΧΡΗΣΤΟΣ Κ.
    10 Μαρτίου 2015 at 19:03 — Απάντηση

    Και γω, αγαπητέ κυρία Σάντα, χαίρομαι που δεν θα προχωρήσει αυτή η λάθος απόφαση. Μεχρι δω καλλά και μπράβο στο ΔΣ. Αλλά όταν ανοίγουν το στόμα τους ο Δήμαρχος και η παρέα του για να πουν ΟΧΙ ΤΙ ΔΕΝ ΘΑΓΙΝΕΙ αλλά ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ με πιάνει σύγκριο γιατί βλέπω ότι είναι ικανοί να μας πάνε σε κάτι χειρότερο! Ας αναθέσουν μια μελέτη κι ας την ακολουθήσουν. Οι ίδιοι ας μην ανοίγουν καλύτερα το στόμα τους. Γιατί το μόνο που αποκαλύπτουν είναι η κραυγαλέα ανεπάρκειά τους και η μεγάλη τους λογοδιάροια! Τι να σχολιάσω; Την απέραντη θολούρα κάτω από τη φράση “υπάρχουν πολλές λύσεις”; Ή τη κατασκευή δυο γεφυριών που θα κάνει τη διέλευση των πλοίων δυσκολότερη και από τους δρόμους της Αθήνας!!!! Έλεος! Δυο δράμια μυαλό χρειάζεται!

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.