HomeΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΤο ταξίδι του Ορφέα στην Ιταλία

Το ταξίδι του Ορφέα στην Ιταλία

Στην Ιταλία βρίσκεται αυτές τις μέρες το χορευτικό τμήμα του Ορφέα προκειμένου να συμμετάσχει σε εκδηλώσεις που γίνονται εκεί. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει χορευτικές εμφανίσεις και επισκέψεις σε διαφορά αξιοθέατα.

Σήμερα ο Ορφέας βρίσκεται στο Pacentro. Είναι μια ιταλική πόλη με 1.250 κατοίκους στην επαρχία της L’Aquila. Πρόκειται για μια πανέμορφη μεσαιωνική πόλη ανέγγιχτη λες από το χρόνο.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν τόσο οι φορεσιές των χορευτών όσο και το τοπίο μας μεταφέρουν σε άλλες εποχές.

Προηγουμενο αρθρο
Στη Νίκη Λευκάδας θα αγωνίζεται η αθλήτρια Δήμητρα Καμπουράκη
Επομενο αρθρο
Οι καλύτερες στιγμές από το ελληνικό καλοκαίρι

30 Σχόλια

  1. ΑΛΚΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ
    13 Αυγούστου 2015 at 14:52 — Απάντηση

    Κύριε Προδρομίτη γιατι εξάπτεστε? Δλδ αν σας υπέγραφα με ένα φανταστικό όνομα πχ “Γιάννης Κατωπόδης” θα μου δίνατε μια σοβαρή απάντηση ενώ τώρα δεν μπορείτε? Δεν λοιδορώ κάποιον προσωπικά για κάτι κολάσιμο ποινικά για να αναζητώ την ανωνυμία μου. Σε κάθε περίπτωση, φυσικά και πρέπει να απολογηθεί ο Ορφέας (και κάθε σωματείο προφανώς) όταν διαστρευλώνει την παράδοση του τόπου μας, πόσο μάλλον όταν μας εκπροσωπείται στο εξωτερικό. Θεωρείται ότι είστε υπεράνω κριτικής? Τα συγχαρητήρια θα τα δέχεστε όταν τα αξίζετε αλλά επίσης πρέπει να δέχεστε και την καλόπιστη κριτική. Ευχαριστώ.

  2. ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΙΤΗΣ
    12 Αυγούστου 2015 at 14:27 — Απάντηση

    Ο Μουσικοφιλολογικος Όμιλος ΟΡΦΕΥΣ δεν ενημερώνει και δεν απολογειται σε κανένα εκλεκτορα Εθνικής ομάδας ούτε σε ανώνυμα σχόλια. Ο Ορφεας απαντά με την ιστορία του,με τις εκδηλώσεις του και με τις διακρίσεις του. Όποιος ενδιαφέρεται να ενημερωθεί για τον όμιλο μπορεί να επισκεφτεί το κτήριο του Ορφέα, το μουσείο του που λειτουργεί καθημερινά και να διαβάσει την ιστορία του από το βιβλίο του αειμνηστου Γεράσιμου Περδικαρη.

    ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΙΤΗΣ
    Αντιπρόεδρος Ορφέα
    25 χρόνια μέλος του χορευτικού

  3. ΑΛΚΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ
    12 Αυγούστου 2015 at 12:02 — Απάντηση

    Με την εξαίρεση του κυρίου Βαγενά, δεν έχει τοποθετηθεί κανένας από τον επίσημο Ορφέα για το πανηγυράκι της Ιταλίας και την γενικότερη συμπεριφορά του σωματείου. Ο κατά τα άλλα λαλίστατος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δάσκαλος του συλλόγου που φέρει και την μεγαλύτερη ευθύνη δε θα έπρεπε να μας εκθέσει τις απόψεις του?

  4. maria
    12 Αυγούστου 2015 at 09:57 — Απάντηση

    το να παιρνεις ενα μικρο εστω κομματι της ιστοριας ενος τοπου και να το παρουσιαζεις ως παραδοση..εκτος απο κομπλεξισμο ειναι κ αστοχη για ενα συλλογο που θελει να λεγετε μουσικοφιλολογικοε…εκτος αν μετανωμαστη σε αστικος συλλογος.( αστικη κοινωνια στη Λευκαδα δεν υπηρξε ποτε..εκτος πολυ πολυ λιγον εξαιρεσεων μετα απο πολυ καλες υπηρησιες που εδωσαν στους ενετους).οποτε ενταξει.που ειναι τα 200 χρονια των Οθωμανων στο νησι?..η δεν υπηρξαν ποτε?.σταματηστε να αντιγραφετε τη Κερκυρα ..καθε νησι εχει τη δικη του ιστορια..και ολοι ξερουμε πολυ καλα ..οσοι τουλαχιστον ξερουν ελαχιστη ιστορια οτι η επτανησιακη παραδωση της Λευκαδας σε σχεση με τα υπολλοιπα επτανησα ηταν η ποιο μικρη.Αποδεχτητε την ολη ιστορια του τοπου..καλο θα μας κανει

  5. Survivor
    12 Αυγούστου 2015 at 08:19 — Απάντηση

    Χαίρομαι που ο κ.Βαγενάς κάνει μια ψύχραιμη αποτίμηση του τί συνέβαινε γιατί διαβάζοντας κανείς τα προηγούμενα θα πίστευε ότι ο Λευκαδίτικος λαός στροβιλίζοταν στους ρυθμούς του βαλς στα πανηγύρια. Κι ας μην του κάνει εντύπωση που τα προστάγματα ήταν στα Γαλλικά. Δεν ήταν ιδιοτροπία του δάσκαλου: οι χοροί αυτοί είναι ξένοι.Και η διαφορά ανάμεσα στο ξενόφερτο κλαρίνο είναι προφανώς ότι το κλαρίνο παίζει άλλη μουσική και παίζεται αλλιώς από το κλασικό κλαρινέτο.. Ενώ οι καντρίλιες τί διαφορά έχουν? Η διαφορά είναι ότι αυτοί οι χοροί είναι αναφομοίωτοι. Γι’ αυτό δεν μπορεί να θεωρηθούν κομμάτι της παράδοσης.Και όχι, δεν βρισκόμαστε σε εθνικιστικό παραλήρημα.. Όσο για το πρώτη φορά αριστερά και αυτούς που δεν πιστεύουν ότι η παράδοση είναι κάτι ταξικό λυπάμαι που πρέπει να τους το πούμε, αλλά η παράδοση διαμορφώνεται και συντηρείται στην ύπαιθρο χώρα από τους λιγότερο εκτεθειμένους σε εξωτερικές επιδράσεις..Οι κάτοικοι των πόλεων ήταν πάντα λόγω των συνθηκών διαφορετικά (ακόμα κι όταν δεν ήταν κατακτημένοι..ούπς!!αυτό ήταν λίγο εθνικιστικό..)

  6. Γιωργος Βαγενάς
    11 Αυγούστου 2015 at 19:51 — Απάντηση

    Αγαπητέ Αλκέτα κανονικά δεν έπρεπε να σου απαντήσω μια και διαφωνούσα με τις επιλογές σου στο μουντιάλ της Αμερικής μια και με τους παίκτες που είχες πάρει για δημόσιες σχέσεις μαζεύαμε την μια πεντάρα πάνω στη άλλη …
    Παρ όλα αυτά επειδή δεν φοβάμαι να πω την γνώμη μου με το όνομα μου θα σου απαντήσω . Πρέπει να πω όμως ότι είναι καθαρά δική μου άποψη και δεν εκπροσωπώ κανέναν .
    Οι αστικοί χοροί της Λευκάδας είναι αλήθεια ότι χορευόταν από λίγες οικογένειες της Λευκάδας οι οποίοι θελαν ότι ευρωπαϊκό για να ξεχωρίζουν , όχι μόνο τσιφλικάδες αλλά και έμποροι η γενικά οι ευκατάστατοι τους χόρευαν κυρίως στα σπίτια τους σε γιορτές και βεγγέρες . Δεν ήταν πολλοί γιατί η Λευκάδα ήταν το ποιο φτωχό νησί από τα Επτάνησα . Αργότερα τους χορούς αυτούς τους μάθανε και οι ποιο φτωχοί της πόλης τους οποίους και χόρευαν κυρίως τις αποκριές . Έτσι λοιπόν διαδοθήκαν αυτοί οι χοροί και έμειναν στο χρόνο που εγώ προσωπικά τους είχα πρωτοδεί παιδάκι μικρό το 1978 η 79 ( δεν χόρευα) όταν τους δίδασκε στο χορευτικό της τότε Ν.Ε.Λ.Ε. ένας παππούς που αν θυμάμαι καλά λεγόταν Καλυβιώτης και μάλιστα έλεγε και τα παραγγέλματα στα Γαλλικά !!! Δεν χρειάζετε να πω παρά πολλά και να μπερδέψω , δεν έχω μπει στη διαδικασία να αναλύσω όλους τους χορούς που βγάζει ο Ορφέας και τις πηγές του και αν πιθανόν να είναι και κάτι τραβηγμένο η λάθος ( μπορεί και όχι ) αλλά έχω εμπιστοσύνη στο πρωτοπόρο σωματείο ότι και με παραπάνω έρευνα θα διορθώσει αν έχει γίνει κάποιο λάθος όπως ελπίζω και τα αλλά σωματεία του νησιού να κάνουν το ίδιο με όλους τους χορούς της Λευκάδας .

  7. ΑΛΚΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ
    11 Αυγούστου 2015 at 13:36 — Απάντηση

    Κύριε Βαγενά, όπως βλέπετε γράφω με το όνομά μου, άρα περιμένω μία απάντηση καθώς έχω και εγώ τις ίδιες απορίες με τους παραπάνω. Αναμένω λοιπόν….

  8. Γιωργος Βαγενας
    10 Αυγούστου 2015 at 21:57 — Απάντηση

    Θα παρακαλούσα να γράφετε το όνομα σας για να έχει και σωστή βάση αυτά που γράφετε , εκτός και ντρέπεστε η δεν είστε σίγουροι για τα γραφόμενα σας . Αν γίνει αυτό θα μπορέσουμε ν απαντήσουμε και εμείς και να πούμε τη γνώμη μας . αλλιώς δεν αξίζει ο κόπος καν να ασχοληθούμε ( ο πληθυντικός δεν σημαίνει ότι εκπροσωπώ κάποιον ,απλα είναι γνώμη πολλών … )

  9. Κωστας Κ.
    10 Αυγούστου 2015 at 13:08 — Απάντηση

    Θαλεγα ν αφησουμε τα ποθημενα της παιδικης ηλικιας μερικων και να συνεχισει ο Ορφεας την πορεια του με βαση την παραδοση,την ερευνα,την μεταδοση και την ομορφια και την συνολικη και συλλογικη του προσπαθεια.
    Ολα τ αλλα τα παραλογα ,παραξενα και απολυτως ξενοφερτα ας τ αφησουμε σ αυτους που ανηκουν(Ιταλια μερια) η να τα παρουσιαζουμε τις αποκρηες.Θαχει γουστο..

  10. Μαρία
    9 Αυγούστου 2015 at 11:01 — Απάντηση

    Θεώρησα ότι με την επισήμανση ορισμένων ανακριβειών στην ιστορική θεμελίωση του επιχειρήματος θα μπορούσα ίσως να βοηθήσω στην κατανόηση του γενικότερου πλαισίου της Λευκαδίτικης παράδοσης. Ως φαίνεται,έκανα λάθος. Εάν με τα λόγια μου ή το ύφος μου έθιξα κάποιους λυπάμαι ειλικρινά. Ήταν εκτός των προθέσεών μου.Ειδικά ζητώ συγγνώμη από τον κ.Παπουτσόπουλο,ο οποίος ήταν η παράπλευρη απώλεια στην ανταλλαγή πυρών και τον οποίο εκτιμώ ως δάσκαλο και γνώστη χορών. Όμως, εξακολουθώ να πιστεύω ακράδαντα ότι μόνο η σωστή μελέτη του παρελθόντος μπορεί να κρατήσει αλώβητη την παράδοση.
    Ευχαριστώ.
    Μαρία Τασσοπούλου

  11. Εφη Τσιγκουρακου
    8 Αυγούστου 2015 at 17:48 — Απάντηση

    Μεχρι σημερα δεν ειχα καταλαβει οτι η παραδοση μας ειναι θεμα ταξικο ή αν ειναι πιο εντυπωσιακα καποια εθιμα και χοροι απο αλλους. Επίσης μπουρανελος ειναι και ο φτωχοψαρας και ο εμπορος και οι αρχόντοι. Ολοι τους, αν εμεναν στην Χωρα!!!!

    Ασφαλώς και η Παράδοση γεννάται από την σύνθεση, την πολιτιστική ανταλλαγή και την συμβίωση των λαών, όσο για διαχωρισμούς και εθνικιστικές φανφάρες δεν με ακουμπουν γιατι προσωπικα δεν μειωνεται η “ελληνικοτητα μου” απο την αρχικη καταγωγη χορων και εθιμων.
    Αντιθετα θα ελεγα οτι οτι ολοι αυτοι οι κατακτητες ηρθαν εδω, εφεραν δικα τους στοιχεια κ εμεις μπορεσαμε να προσαρμοσουμε, να τα μετουσιώσουμε σε δικα μας με αποτελεσμα μετα απο αιωνες πια (γιατι για αιωνες μιλαμε) να ειναι κομματι της παραδοσης μας.

  12. lefkadian
    8 Αυγούστου 2015 at 14:48 — Απάντηση

    Θα ξεκινήσω με αυτό:

    “Εκθετετε πλεον ενα ιστορικο σωματειο.”

    Το ιστορικό αυτό σωματείο, ο Μουσικοφιλολογικός Όμιλος Ορφεύς Λευκάδας, παρουσιάζει, αποδεδειγμένα με φωτογραφικό υλικό, για περισσότερα από 60 χρόνια ευρωπαϊκούς αστικούς χορούς στις εκδηλώσεις του.
    Επιπρόσθετα, εάν είχατε κάνει τον κόπο να επισκεφτείτε το Λαογραφικό Μουσείο του Ορφέα, θα βλέπατε, πέρα από την παραδοσιακή Λευκαδίτικη στολή, και τις αστικές φορεσιές της πόλης.

    Άρα, όχι μόνο δεν εκθέτουμε το ιστορικό αυτό σωματείο, αντίθετα είμαστε υπερήφανοι που συνεχίζουμε την παράδοση που το σωματείο αυτό κατέγραψε και παρουσίασε με συνέπεια από την αρχή της ίδρυσής του.

    Ανέφερε κάποιος:

    “ποιος ξερει ποσους ερμους ελληνες θαχαν αφανισει και μετα τοριχναν -με τις στολες τους-στο γλεντι)!!.Ετσι γραφει!!
    Αν καποιοι ντοπιοι που θα ηθελαν να μιμηθουν τους χορους των κατακτητων σε σαλονια τους χορευαν, ΔΕΝ αντιπροσωπευαν τιποτα το ντοπιο.”

    Ενώ ένα άλλο σχόλιο ήταν:

    “Πόσο μπορεί να θαύμαζε είτε τον Γρατιανό Τζώρτζη της Φραγκοκρατίας ή αντίστοιχα τον Παρούτα, τον Κονταρίνη ή αργότερα τον Μαίτλαντ για να θέλει τόσο διακαώς να τους μιμηθεί;”

    Προφανώς ορισμένοι θεωρούν πως η λαογραφία και η παράδοση γράφεται μέσα από τους πολέμους και τις μάχες. Ή ακόμη χειρότερα, ότι η παράδοση γεννάται μέσα από την αντίθεση της ως προς το ξένο, ή το άλλο, το διαφορετικό, ωσάν η παράδοση να ήταν προϊόν εθνικιστικού μένους. Αυτή η άποψη ίσως μόνο σε χρυσαυγίτικα μπλόγκ θα μπορούσε να σταθεί.
    Δεν αντέχουν καμίας σοβαρής επιστημονικής κριτικής.

    Η Παράδοση δεν έχει ούτε σύνορα, ούτε έθνη. Ταξιδεύει. Κι αυτό όχι τώρα, πάντα! Ανέκαθεν!
    Η Παράδοση γεννάται από την σύνθεση, την πολιτιστική ανταλλαγή και την συμβίωση των λαών, όχι από τους διαχωρισμούς και τις εθνικιστικές φανφάρες που γράφτηκαν προηγουμένως.

    Γι αυτό το λόγο, το “γερμανικό” κλαρινέτο το έχουμε συνδυάσει με τους Ηπειρώτικους χορούς και το “Ιταλικό” βιολί το ακούμε στο Αιγαίο κι αλλού.

    Να μην αναφερθούμε στους χορούς. Ποιος άραγε από όλους εσάς που σχολιάζετε παραπάνω γνωρίζετε τι σημαίνει Μπαϊντούσκινο, Τικφέσκινο, Πουστσένο, Ζάραμο ή Ράικο, κτλ;;

    Ή μήπως τον Ζωναράδικο και τον χορό σ’τρείς θαρρείτε ότι δεν τον χορεύουν οι Βούλγαροι και οι Τούρκοι;

    Μήπως θα έπρεπε να καταδικάσουμε τους Καλύμνιους που τραγουδούν το “αιγυπτιακό” Ντιρλαντά, επειδή ο Μπραΐμης κατέκαψε την Πελοπόννησο;;;!!!!!

    Και φυσικά, στα μεσαιωνικά ακριτικά τραγούδια, θα έπρεπε ίσως τον κύριο ήρωά τους, να τον μετονομάσουμε σε Μονογενής, καθώς ο Διγενής, όπως λέει το όνομά του, προερχόταν από μάνα χριστιανή και πατέρα Σαρακηνό (δηλαδή Άραβα) και όλοι ξέρουμε τι έκαναν οι Άραβες στην Μικρασία και την Κρήτη…

    Είτε το θέλουν μερικοί, είτε όχι, στην παράδοση της πόλης της Λευκάδας, αρχικά το “Αρχοντολόι” των 60-70 οικογενειών χόρευε αστικούς χορούς, ενώ αργότερα διαδόθηκε και στα υπόλοιπα κοινωνικά στρώματα της πόλης.

    Αυτήν την παράδοση ο Ορφεύς οφείλει και πρέπει να την διατηρήσει, γιατί ακριβώς, η παράδοση δεν είναι θέμα γούστου, προτιμήσεων ή εθνικιστικού παραληρήματος.

  13. Maria
    7 Αυγούστου 2015 at 14:22 — Απάντηση

    Κανείς δεν είπε ότι οι ευκατάστατοι δεν ντύνονταν ευρωπαϊκά- και προφανώς, όσο πιο πλούσιοι ,με τόσο πιο ακριβά υφάσματα. Το ίδιο γινόταν παντού, όχι μόνο στα Επτάνησα, αλλά σε όλη την Ελλάδα και πόσω μάλλον στην Λευκάδα.Και προφανώς αστικοί χοροί υπήρχαν αλλά χορεύονταν σε όλα τα σαλόνια γιατί ήταν μόδα ,άρα δεν μπορούμε να το διεκδικούμε και να το παρουσιάζουμε ως δικό μας.Όσο για το τί έχει πάθει η παράδοση γενικώς, θέλουμε τόμους να το περιγράψουμε.. Και προφανώς τα υπερθέαματα τύπου βαρέλες υπάγονται στην κατηγορία του καθαρού φολκλόρ.. Και οι μουσικές και τα τραγούδια και τα βήματα των χορών έχουν παραποιηθεί. Αλλά επειδή δεν μπορούμε να τα διορθώσουμε, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μπερδευτούμε ακόμα λίγο? Τα Αποκριάτικα έθιμα (Μπούλες κ.α) είναι ολόκληρη κατηγορία στη Λαογραφία. Η Λευκάδα δεν έχει τέτοια εντυπωσιακά έθιμα.. Τί να κάνουμε? Τα δικά μας είναι λιγότερο αριστοκρατικά και περισσότερο βωμολόχα και αστεία…Όσοι ανήκουν στην κατηγορία μπρανέλος(ήτοι φτωχοψαράδες της χώρας) ξέρουν…

  14. Εφη Τσιγκουρακου
    7 Αυγούστου 2015 at 12:45 — Απάντηση

    Ω ιερο μένος, ω πρεμουρα!!!! Καλόν κ επιθυμητό θα ήταν αυτή η ιερή σας αγανάκτηση να εμφανιζόταν και στις περιπτώσεις εξαιρετικής παραποίησης της Λαϊκής Λευκαδίτικης Παραδοσης οταν εμφανίζονται χοροί π.χ. της τζετζερης, της βαρελας, των διχτυών κ.α.και μελωποιούνται στιχοι παραδοσιακοί με δικής μας εμπνεύσεως μουσική και χορούς …. αλλα φευ!!!!

    Τωρα όσον αφορά στην Αστική Λευκαδίτικη Παραδοση: Η γιαγια μου – κατα δηλωσή της βέρα Μπουρανέλα – ήξερε να χορευει καντρίλες και λανσιέδες, πριν φυγει απο το νησι γυρω στο 1929.

    Για όσους δε ανησυχουν οτι διαταράχθηκε ο αιώνιος υπνος του Πανταζή Κοντομίχη απο τα “καμωματα” του Ορφεα, σας παραπέμπω στο βιβλίο του “Η Λαικη Λευκαδίτικη Φορεσια” :
    … “Σ’ ‘ολη αυτην τη μακροχρονη περίοδο που οι γυναικες των κατωτερων ταξεων φορούσαν τα λευκαδίτικα ή ρωμαίικα, οι αρχόντισσες και οι γυναικες ευκατάστατων οικογενειών, εμπόρων και κτηματιών φορούσαν ευρωπαϊκα κι αυτο σαν συνεχεια από την εποχή των Βενετσιάνων, που παράγγελναν οι πιο πολλές στην Κέρκυρα. Τα δικά τους ευρωπαϊκα βεβαια, τότε, ήταν πολυτελή και πανάκριβα και την ολη εμφανισή τους την συμπλήρωναν εκθαμβωτικα τα πολυτιμα κοσμήματα….”
    Αντιστοιχα για την αντρική φορεσια:
    ….”Από την εποχή των Βενετσιάνων (1684-1797) πρέπει να υποθέσουμε πως καθιερώθηκαν σιγα σιγά τα βενετσάνικα απο μια μερίδα Λευκαδίων της πόλης……” και …”Πως ήταν αυτη η βενετσάνικη ενδυμασία; Καπως έτσι: Παντελόνι στενό με καλτσες, πουκαμισο κουμπωτο….. ΄” κλπ. (Σελ. 26).

    Τελειώνοντας θα ήθελα να σας υπενθυμίσω οτι και οι χοροί της Αποκριας ειναι μέρος της παραδοσης και παρουσιαζονται απο τα παραδοσιακα συγκροτημα καθ΄ολη την διαρκεια του ετους (Βλαχα Ναξου, Μπούλες κ.α.)

  15. Μαρία
    6 Αυγούστου 2015 at 18:37 — Απάντηση

    Αγαπητέ lefkadian, στο άρθρο οι παραπομπές είναι από την Ιστορία της Νήσου Λευκάδος του Π.Ροντογιάννη και την Λευκαδίτικη Λαϊκή Φορεσιά. Για τον τσουμπέ ( σε κάποια προικοσύμφωνα αναφέρεται και τζουμπές) ,επίσης από το βιβλίο του Μαχαιρά για τη Λευκάδα επί Ενετοκρατίας.Είμαι σίγουρη ότι θα μπορούσαν να γίνουν αντικείμενο σχολιασμού και άλλα σημεία, όπως επίσης ξέρω ότι το να διαβάζουμε σελίδες ολόκληρες ιστορίας είναι λίγο βαρετό καλοκαιριάτικα…Για να μπούμε λίγο στο κλίμα του πώς έβλεπε ο απλός κάτοικος του νησιού τους παντός τύπου κατακτητές, ας διαβάσουμε λίγο τον Φωτεινό του Βαλαωρίτη… Πόσο μπορεί να θαύμαζε είτε τον Γρατιανό Τζώρτζη της Φραγκοκρατίας ή αντίστοιχα τον Παρούτα, τον Κονταρίνη ή αργότερα τον Μαίτλαντ για να θέλει τόσο διακαώς να τους μιμηθεί;

  16. Δ.Δ.
    6 Αυγούστου 2015 at 12:51 — Απάντηση

    Μη το συνεχιζετε το θεμα παρακαλω.
    Ετσι κι αλλιως ο κ.Παπουτσοπουλος -οπως διαβαζουμε απο τον lefkadian-Μ!!-εκανε εισηγηση για τους αστικους χορους της Λευκαδας αρα τους χορους των κατακτητων και μαλιστα ”μετα απο μια νικη!!”(ποιος ξερει ποσους ερμους ελληνες θαχαν αφανισει και μετα τοριχναν -με τις στολες τους-στο γλεντι)!!.Ετσι γραφει!!
    Αν καποιοι ντοπιοι που θα ηθελαν να μιμηθουν τους χορους των κατακτητων σε σαλονια τους χορευαν, ΔΕΝ αντιπροσωπευαν τιποτα το ντοπιο.
    Το ντοπιο το κατεγραψε ο Σιμων Καρρας με την Στρατου και μαλιστα το κατεγραψαν στη ριζα του,στα χωρια!!
    Ανατριχιαζω κ. lefkadian.
    Αυτα εσεις τα γνωριζετε πολυ καλα κι ειναι κριμα να τα συνεχιζετε…
    Εκθετετε πλεον ενα ιστορικο σωματειο.

  17. Irene L.
    5 Αυγούστου 2015 at 11:01 — Απάντηση

    Ο Ορφέας μπορεί να μην παρουσιάζει με αυτές τις στολές χορούς από την Λευκάδα ,αλλά παριστάνει κάτι το οποίο η Λευκάδα ποτέ δεν ήταν…Είναι λογικό τα άλλα νησιά να έχουν συλλόγους που εκπροσωπουν το βενετσιάνικο παρελθόν του νησιού καθώς βρίσκονταν για πολλά χρόνια στα χέρια των Ενετών.Όμως σε ένα νησί όπως η Λευκάδα που δεν δέχτηκε τόσο μεγάλη επιρροή από τους Ενετούς δεν είναι φυσιολογικό να βλέπουμε τέτοια δρώμενα και να υποστηρίζουμε ότι αυτό είναι η παράδοση της Λευκάδας γιατί πολύ απλά δεν είναι….

  18. Maria
    5 Αυγούστου 2015 at 10:56 — Απάντηση

    Μήπως ξέρετε να μας πείτε ως τί εμφανίστηκαν στην Ιταλία, αφού κανείς υπεύθυνος από το σωματείο δεν μπήκε στον κόπο να μας εξηγήσει κάτι; Δεν υπονόησε κανείς ότι χόρεψαν τη Μηλιά με αυτά τα ρούχα.Όλοι υποθέτω ότι καταλάβαμε ότι χορέψανε τους παραδοσιακούς λευκαδίτικους χορούς λανσιέδες, καντρίλλιες και τα συναφή..Και εκ μέρους των υπολοίπων σας διαβεβαιώ, δεν είμαστε κομπλεξικοί, ούτε και ανώνυμοι, όπως άλλωστε ούτε και εσείς αγαπητέ lefkadian…

  19. Ελένη
    4 Αυγούστου 2015 at 23:07 — Απάντηση

    Γίνεται σοβαρή προσπάθεια, απ’ότι βλέπουμε τώρα και είδαμε στις φιέστες τα δύο τελευταία χρόνια, να μετατραπεί ο Ορφέας από μουσικοφιλολογικό όμιλο σε καρναβαλικό σωματείο.
    Υπάρχει κανείς στο Δ. Σ. που να έχει διαβάσει πέντε γραμμές από την ιστορία της Λευκάδας και να επιτρέπει τέτοιες γελοιότητες;;
    Συμπατριώτες γιατί σκοτώνετε ό,τι άλλοι έφτιαξαν με κόπο και όραμα;;Τι εκπροσωπείτε;;Τι κερδίζετε;;;;

  20. lefkadian
    4 Αυγούστου 2015 at 22:54 — Απάντηση

    Στο άρθρο δεν αναφέρετε πουθενά οτι ο Ορφέας χόρεψε τους παραδοσιακούς Λευκαδίτικους χορούς με αυτές τις φορεσιές…
    Δεν το έχει κάνει στο παρελθόν, δεν το έκανε στην Ιταλία, ούτε θα το κάνει στο μέλλον.

    Οπότε, όλα τα παραπάνω σχόλια, είτε ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας, είτε κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν το κόμπλεξ τους προς τον Ορφέα, καλυπτόμενοι πίσω από την ανωνυμία ενός nick name.

    Συγχαρητήρια!

  21. Irene L.
    4 Αυγούστου 2015 at 16:39 — Απάντηση

    Είμαι σίγουρη ότι οι γιαγιάδες και οι παπούδες μας τρώγανε τις αρμυροσαρδέλες και τις φακές που παρουσιάσατε εκεί,με αυτά τα ρούχα….

  22. Γιώργος Π.
    4 Αυγούστου 2015 at 13:35 — Απάντηση

    Θα απαντήσει κανένας από το ιστορικό σωματείο ή τους αρέσει μόνο να ευλογάμε τα γένια μας και να λέμε τι ωραία που τα κάνουμε όλα? Ας συνειδητοποιήσουν οι διοικούντες και οι δάσκαλοι ότι ο Ορφέας ήταν πριν από αυτούς και θα είναι προφανώς και μετά από όλους αυτούς, οπότε δεν γίνεται να πράττουν κατά το δοκούν χωρίς να βγάζουν έστω μια ανακοίνωση-διευκρίνηση. Δεν είναι όλα καλώς καμωμένα, εδώ μιλάμε για παραποίηση της λαογραφίας και της παράδοσής μας. Φανταστείτε, απλά, τους Κρητικούς να πάνε ένα ταξίδι στην Αίγυπτο πχ και να είναι ντυμένοι με τουρμπάνια και κελεμπίες….
    Αν είναι δυνατόν..

  23. Kogion
    3 Αυγούστου 2015 at 12:52 — Απάντηση

    Μόνο να ζούσε ο Κοντομίχης και θα βλέπαμε ποιος θα τόλμαγε να παραποιήσει ετσι τη λαογραφία μας. Τρίζουν τα κόκαλα του.

  24. Α.Π.
    3 Αυγούστου 2015 at 11:24 — Απάντηση

    Νομίζω ότι όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της ακατανόητης εμμονής που έχουν ορισμένοι μέσα στον Ορφέα να αποποιηθεί η Λευκάδα της πραγματικής της λαογραφίας και των εθίμων της και να παρουσιαστεί σαν ένα νησί βενετσιάνικο με καντρίλιες, γκιόστρες και όλα τα συναφή. Ουδεμία σχέση έχουν όλα όσα εδώ και λίγο καιρό προσπαθεί να παρουσιάσει το σωματείο με την ιστορία της Λευκάδας. Πηγαίνετε λίγο πίσω σε όλα τα χωριά και δείξτε στους γερόντους αυτές τις φωτογραφίες να δείτε γέλιο που θα ρίξουνε!
    Μας πέφτει μπανάλ η Μηλιά και το κλαρίνο για να ασχοληθούμε με αυτό.. Ντροπή

    • Survivor
      3 Αυγούστου 2015 at 12:28 — Απάντηση

      Ε ναι ρε παιδιά.. Ξέρετε τί πόνος είναι το απωθημένο της παιδικής ηλικίας;; Πώς είναι το να θέλεις να ντυθείς μαρκήσιος τις Απόκριες και να μη σ’ αφήνουν;; Μεγαλώνεις και βγάζεις το άχτι σου και ντύνεται μαρκήσιος όποτε μπορείς κι εσύ – σε κάθε περίσταση βρε αδερφέ ,Χριστουγεννιάτικοι χοροί, Πρωτοχρονιάτικοι, Αποκριάτικοι, φεστιβάλ, φέστες,γκιόστρες, ο ,τι μπορεί ο καθένας….ανθρώπινο είναι ,το καταλαβαίνουμε..Αλλά μήπως μπορούμε να αφήσουμε αυτήν την έρμη την παράδοση ήσυχη;;; Δε μας φταίει αυτή!!

  25. Survivor
    2 Αυγούστου 2015 at 22:55 — Απάντηση

    Μετά από τις εικόνες που είδαμε με τα νιάτα του Ορφέα να καμαρώνουν φορώντας κάτι εντυπωσιακές μεν,αδιευκρινίστου προελεύσεως φορεσιές δε, θα ήταν μάλλον εύλογο να συμπεράνουμε ότι οι πρόγονοί μας κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας φορούσαν κάτι ανάλογο με όσα βλέπαμε στο αλήστου μνήμης υπερθέαμα “Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής”. Και γιατί όχι άλλωστε; Μήπως υπήκοοι του δεν ήμασταν κι εμείς τότε; Γιατί να στερηθούμε μια μελλοντική αναβίωση και της εποχής αυτής όταν βαρεθούμε να αναπαράγουμε κάτι που αφορούσε ελάχιστους και να προσπαθούμε να το επιβάλλουμε ως παράδοση με το ζόρι; Στο κάτω κάτω, η Ανατολή έχει και χλιδή και τσαχπινιά κι αν χρειαστεί λικνίζουμε και το κορμί…ενώ με τις καντρίλιες τί μέλλον έχουμε;; Σκεφτείτε το λίγο εσείς του Ορφέα.. Υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό!!

  26. Κωστας Κ.
    1 Αυγούστου 2015 at 13:41 — Απάντηση

    Καλα τα λετε.
    Οι πλουσιοι ηταν οι εισπρακτορες των φορων των κατακτητων και προσπαθουσαν να τους μιμηθουν .Ετσι ντυνονταν με αυτα τα ρουχα.Μιλαμε για 2-3 οικογενειες φυσικα κι οχι για καμια αστικη ταξη.
    Δεν υπηρχε αστικη ταξη γιατι κι οι εμποροι δεν υπηρξαν τοσο δα πλουσιοι στη Λευκαδα ωστε να ζουν αποκομενοι απ ολους τους αλλους που συναλλασοταν καθημερινα κι ετσι να εχουν τα ιδια εθιμα με τους εισπρακτορες,τους εφορους,τους διερμηνεις κι αν θελετε τους ρουφιανους που ζουσαν πραγματι μια ξεχωριστη παρασητικη ζωη.
    Αυτους θελει να αναβιωσει ο Ορφεας η μερικοι μεσα στον Ορφεα?Κριμα!!!

    • Maria
      2 Αυγούστου 2015 at 17:44 — Απάντηση

      Μερικές φορές πραγματικά αναρωτιέμαι αν ζούμε όλοι πάνω στο ίδιο νησί. Γιατί εγώ όλο αυτό το χρυσοπράσινο ψευτομπροκάρ το έχω ταυτίσει με οτιδήποτε άλλο και όχι με τους δικούς μας προγόνους – μπρανέλλους ή χωριάτες, το ίδιο κάνει.. Δεν θυμάμαι να έχω δει τίποτα παρόμοιο σε δικά μου ή συγγενικά σπίτια ,και τώρα που το καλοσκέφτομαι ούτε και σε βιβλία.Αλλά πάλι μπορεί να φταίει ότι δεν είμαι πολύ παρατηρητική και δεν έχω εντοπίσει τέτοια ρούχα πουθενά. Ή δεν έχω φαντασία. Ή – το πιο πιθανό- έχω λάθος προγόνους. Α ρε γιαγιά Ελένη! Μια ζωή με τα χωριάτικα- μ’ αυτά σε θάψαμε..Αντί να είσαι κι εσύ μια του φημισμένου οίκου του κόντε τσ’Απόλπαινας ,να μου αφήσεις και μια χρυσή τουαλέτα κληρονομιά να σχωρνάω τ’αποθαμένα σου…
      Υ.Γ Ο Ορφέας το παρουσίασε αυτό εκπροσωπώντας την παράδοση της Λευκάδας?
      Δεν νομίζω ότι είναι σωστό άνθρωποι -οι οποίοι είμαι σίγουρη ότι έχουν αγαθές προθέσεις αλλά μάλλον ελλιπή γνώση της ιστορίας αυτού του ταλαίπωρου τόπου- να παρουσιάζουν την προσωπική τους άποψη ως αδιαμφισβήτητη ιστορική αλήθεια σε ανθρώπους που εκ των πραγμάτων αδυνατούν να κρίνουν αυτό που τους παρουσιάζεται ως τέτοια από δήθεν ειδήμονες.

  27. Α.Κ.
    31 Ιουλίου 2015 at 18:24 — Απάντηση

    Αν οι φορεσιες που φορανε τα παιδια αλλα και οι διοικητικοι παραγοντες του Ορφεα στο ταξιδι στην Ιταλια,παρουσιαζονται με υπερηφανεια οτι ειναι οι συνηθισμενες στολες των Λευκαδιων, απλα εκφραζω τη λυπη μου για το καταντημα του ενδοξου σωματειου.
    Ποσοι ντοπιοι φορουσαν στη Λευκαδα και ποτε αυτες τις στολες?
    ΠΟΤΕ!!
    Οι ντοπιοι, οταν τ αφεντικα τους φορουσαν αυτες τις στολες, επλαιναν τις πνιατες και εκαναν στην καλυτερη περιπτωση τους γελοτοποιους!!
    Ντοπιοι,τετοια πραματα δεν φορουσαν.
    Φορουσαν τις αλλες στολες που σιγα σιγα προσπαθουν καποιοι να παραγκωνισουν-τρομαρα τους-ετσι για να νομισουν οτι καταγονται απο κανενα λαο που εραβε χρυσοποικιλτα φορεματα,χορευε λανσιεδες και τα τοιαυτα.
    Ψαραδες κι αγροτες ηταν οι γνησιοι προπατορες μας.Απλοι ανθρωποι που παλευαν στα ιβαρια και στα χωραφια (που δεν τους ανηκαν!!)για ενα κομματι ψωμι για τη φαμιλια τους.
    Ας τελειωνουμε μ αυτες τις αηδιες!! Αρκετα εκαναν το κεφι τους 2-3 να τους περασει κι αυτο απ τη ζωη τους!!
    Ας πανε στου Τσιριμπαση την βιτρινα να δουν μια φωτο ενος λευκαδιτη και θα καταλαβουν πολυ καλα τι λεω.
    Ας τελειωνουμε με τις μυθοπλασιες.
    Η ιστορια της Λευκαδας και των κατοικβν της δεν ηταν χρυσοποικιλτη.ΠΟΤΕ!!!

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.