HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ«Xρυσώνουν» το χάπι για την υποθαλάσσια. Επανέρχονται τα αρχικά σχέδια ζεύξης της Λευκάδας

«Xρυσώνουν» το χάπι για την υποθαλάσσια. Επανέρχονται τα αρχικά σχέδια ζεύξης της Λευκάδας

Αν υπάρχει ανταλλαγή επιστολών με το υπουργείο σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη του νησιού ρώτησε στο προχθεσινό δημοτικό συμβούλιο ο Κώστας Γληγόρης. Η απάντηση του δημάρχου ήταν θετική, δηλώνοντας ακόμα, πως στο τέλος της επόμενης εβδομάδας θα καλέσει τους επικεφαλής των παρατάξεων για ενημέρωση επί του θέματος.

Το meganisinews.eu για το ίδιο θέμα προσθέτει τις δίκες του πληροφορίες και εκτιμήσεις:

Έγγραφο Σπίρτζη με αποκλειστικό αποδέκτη το Δήμο Λευκάδας

Επιστρέφει το αρχικό σχέδιο για την υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας με την Αιτ/νια μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας, όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί και απορριφθεί από το σύνολο του τότε Δημοτικού Συμβουλίου επί δημαρχίας Κώστα Αραβανή.*

Το έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης έχει περισσότερο τον χαρακτήρα της «ανάγνωσης προθέσεων» από την δημοτική αρχή στο ενδεχόμενο υλοποίησης εκείνης της αρχικής πρότασης -πακέτο δημιουργίας μαρίνας megayaht και υποθαλάσσιας ζεύξης με καταβολή διοδίων. Παρέκαμψε την ΠΕ Λευκάδας ενδεχομένως γιατί απευθύνεται στον στενό κομματικό πυρήνα της Τ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ Λευκάδας, προσπαθώντας να εκτιμήσει το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης.

Παράλληλα δίνει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε το θέμα να ΄ρθει ξανά στην επικαιρότητα και να παρουσιαστεί όχι ως επιλογή της Λευκάδας αλλά ως επιβεβλημένη λύση από την κεντρική κυβέρνηση της οποίας δεν είναι επιλογή, αλλά υλοποιείται κατόπιν ισχυρών πιέσεων της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και των δανειστών που επιθυμούν ρεαλιστικά εφικτή λύση που να μην επιβαρύνει το δημόσιο.

Μάλιστα για ν ΄αποφευχθούν οι όποιες εναπομείναντες ιδεολογικές αντιδράσεις εντός και εκτός των «τειχών» του κόμματος έχει προταθεί η ιδέα αρχικώς να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού της Λευκάδας, πρόταση που θα εκμηδενίσει ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιήσει την αντιπολιτευτική κριτική από τα άλλα κόμματα. Επίσης υπαρκτό είναι το ενδεχόμενο του «σπασίματος» της αρχικής πρότασης σε πρώτο και δεύτερο στάδιο με το πρώτο κομμάτι της υποθαλάσσιας να υλοποιείται άμεσα.

Ο χρόνος και ο τρόπος με τον οποίο το θέμα έρχεται ξανά στην επικαιρότητα δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας. Σύντομα η Λευκάδα θ΄ αποκτήσει και υποθαλλάσσια ζεύξη με διόδια και μαρίνα megayaht. Επί της ουσίας πρόκειται για συνέχιση της ίδιας πολιτικής που η σημερινή κυβέρνηση εξόρκιζε κι εφαρμόζει σήμερα μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας και ίσως με μεγαλύτερη ευκολία απ΄όσο και οι ίδιοι οι δανειστές φαντάζονταν.

* Απόφαση Δημοτικού συμβουλίου 9/4/2014:
«Είμαστε υπέρ της υποθαλάσσιας ζεύξης σύνδεσης της Λευκάδας στη θέση που έχει αποφασισθεί και προβλέπεται από το γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό, ο οποίος προβλέπει την κατασκευή προβλήτας κρουαζιερόπλοιου στη θέση «Καρνάγιο». Η υποθαλάσσια ζεύξη είναι ένα από τα σημαντικά έργα για την ανάπτυξη της Λευκάδας Το έργο πρέπει να χρηματοδοτηθεί από δημόσιους πόρους ή Ευρωπαϊκά κονδύλια.
Να διαχωριστεί όμως το έργο από την κατασκευή μαρίνας mega yacht από ιδιώτη γιατί δεν μπορεί να συσχετισθεί κατ’ ουδένα τρόπο με τον κοινωφελή αποκλειστικά χαρακτήρα που παραπάνω σαφώς περιγράφεται.
Να μην επιβληθούν διόδια για την υποθαλάσσια ζεύξη γιατί θα έχει τεράστιες συνέπειες στην οικονομία της Λευκάδας.»

Προηγουμενο αρθρο
Μήνυμα ΑΝΕΛ Λευκάδας για την Εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου
Επομενο αρθρο
Με βροχή και ημιτελής η παρέλαση στην πόλη της Λευκάδας

4 Σχόλια

  1. ΖΑΠΑΤΑΣ
    26 Μαρτίου 2018 at 14:27 — Απάντηση

    Δεν σας πιστεύω! Ο λόγος των ΣΥΡΙΖΑΙΩΝ είναι συμβόλαιο! Μια φορά το λένε και δεν αλλάζει με τίποτα! Αυτά που γράφετε είναι Φακ (!!!!) Νιούς (Έτσι δεν το είπε εκείνος ο ανεκδιήγητος υφυπουργός Εργασίας, που δεν θυμάμαι ούτε το όνομά του?)

  2. ΛΑΜΟΓΙΟ
    25 Μαρτίου 2018 at 20:48 — Απάντηση

    τριχες …περναμε και απο την πλωτη και διοδια 1ευρω σε οχηματα με ξενες πινακιδες

  3. Σολδατος
    25 Μαρτίου 2018 at 20:31 — Απάντηση

    Εγω σαν χωματουργος θα εψαχνα μια λιση ωστε να μπωρει και το νιση να βγαζει πορους σε καθε σεζον απο την εισοδο τον τουριστων και να καλυπτει αναγκες του..((*οι ντοπιοι να πληρωνουν ελαχιστα*))πχ.υπαρχουν αερογεφηρες μικρου μεγεθους που ανοιγουν στη διελευση καραβιων μονο με μεγαλο καταρτι

  4. meganisinews
    25 Μαρτίου 2018 at 19:28 — Απάντηση

    ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΛΕΥΚΑΔΑ (ΜΑΡΤΙΟΣ 2015) ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΕΥΞΗ(Υπερψηφίστηκε από την πλειοψηφία των παρόντων)
    Η ανάπτυξη λειτουργεί σε όφελος της κοινωνίας, όταν γίνεται με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, με σχεδιασμό, με την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών, του ανθρώπινου δυναμικού και έχει στόχο τη διαρκή κοινωνική ανταποδοτικότητα.
    Ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων, οφείλει να παίρνει υπ’ όψη του αφ’ ενός τις συνθήκες της τεράστιας οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα μας αφ’ ετέρου τα πραγματικά προβλήματα ενός τόπου.
    Ο τόπος που ζούμε έχει τεράστιες δυνατότητες που όμως έμειναν αναξιοποίητες από όσους διαχειρίστηκαν τις τύχες του. Η διαπλοκή της οικονομικής με την πολιτική εξουσία, όλα τα προηγούμενα χρόνια, σπατάλησε σχεδόν όλες τις δημόσιες επενδύσεις, όλα τα ευρωπαϊκά κονδύλια, όλους τους αναπτυξιακούς πόρους που δικαιούμαστε ως λαός, αφήνοντας εν τέλει πίσω, ελάχιστες στοιχειώδεις αναπτυξιακές υποδομές που δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και να μας προστατεύσουν στις σημερινές δύσκολες συνθήκες.
    Η ίδια διαπλοκή, οι ίδιοι άνθρωποι ψάχνουν να βρουν τρόπους να επωφεληθούν και στην περίοδο της κρίσης.
    Οι προηγούμενες Κυβερνήσεις προγραμμάτισαν έργα με γνώμονα όχι το συμφέρον και τις αναπτυξιακές ανάγκες της κοινωνίας, μα έργα μεγάλου κόστους και αμφιβόλου χρησιμότητας που ωφελούν μια συγκεκριμένη μειοψηφία ανθρώπων.

    Στην περίπτωση της Λευκάδας πρόταξαν σαν αναπτυξιακό έργο την υποθαλάσσια ζεύξη (με κόστος περί τα 80 εκατ. ευρώ) με τη μέθοδο χρηματοδότησης υποδομών με παραχώρηση (σε ιδιώτες φυσικά) ως μονόδρομο.
    Η παραχώρηση αφορά στην εκμετάλλευση του έργου για πολλά χρόνια από τον ιδιώτη – κατασκευαστή με τη μέθοδο της επιβολής διοδίων αλλά και την εκχώρηση μεγάλου μέρους του ανατολικού ιχθυοτροφείου (Αβλέμονας) για την κατασκευή και εκμετάλλευση μαρίνας πολυτελών σκαφών και προβλήτα κρουαζιερόπλοιου. Η συμμετοχή του δημοσίου στο έργο ανέρχεται σε 15 -20 εκατομμύρια ευρώ περίπου, ο εργολάβος θα βάλει 7 – 10 εκατομμύρια και το υπόλοιπο ποσό θα προκύψει από δάνεια με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου!.
    Οφείλουμε να εξετάσουμε σοβαρά, μαζί με τα οφέλη και τις συνέπειες της κατασκευής της.
    Το έργο περιλαμβάνει:

    ● Την κατασκευή οδικού τμήματος συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου.

    ● Την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον υφιστάμενο Δίαυλο Λευκάδας, με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου, συνολικού μήκους 1,1 χλμ (μειώθηκε με την τελευταία πρόσκληση).

    ● Τη διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας,

    ● Την κατασκευή Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενου και υπό λειτουργία τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής Λευκάδας, εφόσον ενταχθεί στο έργο παραχώρησης.

    Το έργο διάνοιξης του διαύλου το οποίο εκτελείται, είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την ανάπτυξη του τόπου, με το οποίο απόλυτα συμφωνούμε.

    Είναι φανερό όμως ότι μαζί με την μαρίνα μεγάλων σκαφών δίδονται «προίκα» στην κατασκευάστρια εταιρεία.
    Είμαστε αντίθετοι:

    ► Στην χρηματοδότηση υποδομών με παραχώρηση, και λοιπών μεθόδων που χαρίζουν δημόσια αγαθά για εκμετάλλευση σε ιδιώτες, που στην περίπτωσή μας είναι η υποθαλάσσια ζεύξη.
    ► Στην ιδιωτικοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος.
    ► Εναντιωνόμαστε σε «επενδύσεις» που λεηλατούν το περιβάλλον, τους φυσικούς και υλικούς πόρους.
    ► Είμαστε σταθερά, υπέρ της αξιοβίωτης ανάπτυξης. Παράλληλα είμαστε σταθερά, εχθροί της περιβαλλοντικής καταστροφής.

    Είναι γεγονός ότι η νέα είσοδος αποτελεί μια αναγκαιότητα για το νησί. Δεν πρέπει να θεωρείται όμως πανάκεια και δεν αποτελεί για εμάς έργο προτεραιότητας. Δεν θα δώσει την αναπτυξιακή πνοή που θέλει η Λευκάδα, για την οποία άλλου είδους σχεδιασμός και άλλες προτεραιότητες στις υποδομές της είναι απαραίτητες.

    Σε ότι αφορά στη σχεδιαζόμενη κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι και αυτό γιατί:
    1. Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο.
    2. Το κόστος εισόδου – εξόδου (διόδια) στο νησί θα επιβαρύνει, πριν από όλους, τους ίδιους τους δημότες.
    3. Θα επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις, και κατά συνέπεια οι καταναλωτές.
    4. Η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εξαιρετικά σοβαρή, με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε περιοχή που αποτελεί βιότοπο και είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura. Μια περιοχή που η οικοτουριστική της αλλά και η παραγωγική της αναβάθμιση (ιχθυοτροφεία) μπορούν να αποτελέσουν πηγή πλούτου για τον τόπο.
    5. Υπάρχουν άλλες λύσεις, πολύ πιο ανώδυνες περιβαλλοντικά και οικονομικά.
    Ενδεικτικά αναφέρουμε πρόταση που αφορά στην κατασκευή και δεύτερης, ανοιγόμενης γέφυρας στο σημείο εξόδου της υποθαλάσσιας ζεύξης, με κόστος δραματικά χαμηλότερο της υποθαλάσσιας, με την παράλληλη κατασκευή προβλήτας που να δέχεται μικρά κρουαζιερόπλοια

    Η οδός πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να κατασκευαστεί στο κρηπίδωμα (στενός υπάρχον δρόμος) που βρίσκεται στο όριο του ιχθυοτροφείου με το κανάλι και παράλληλα με τον υπάρχοντα ‘’Δρόμο του Κάστρου’’. Με την πρόταση αυτή αποσυμφορείται η Ανατολική Παραλία (οδός Γολέμη) από την κίνηση και η περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού κάλους, Γύρας – Αγίας Μαρίνας, από την διέλευση των βαρέων οχημάτων.
    Η νέα αυτή ζεύξη να είναι δημόσιο έργο και να μην επιβαρύνει τους πολίτες με διόδια. Προφανώς υπάρχουν κι άλλες λύσεις, οι οποίες μπορεί να προταθούν προς την ίδια κατεύθυνση.

    Η διαφορά κόστους σε όφελος του δημοσίου με την κατασκευή νέας ζεύξης (έναντι της υποθαλάσσιας) στην προτεινόμενη θέση, να διατεθεί σε έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας της Λευκάδας. Σήμερα οι ελλείψεις του Δήμου μας, σε σοβαρά έργα υποδομών, είναι τεράστιες. Ενδεικτικά αναφέρουμε την κατασκευή, αναβάθμιση, συντήρηση βιολογικών καθαρισμών και αποχετευτικών δικτύων, την οριστική και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων, την αντικατάσταση – συντήρηση δικτύων ύδρευσης, τους οδικούς άξονες, κ.λπ.. Η λύση αυτών των προβλημάτων μπορεί να συμβάλει στην ουσιαστική ανάπτυξη του τόπου σε όφελος των πολλών.
    Άρα, από τη άποψη της ιεράρχησης των αναγκών, οφείλουμε να απαιτήσουμε την διάθεση των κονδυλίων που αφορούν στην συμμετοχή του κράτους, για την υλοποίηση έργων υποδομών.
    Η ζεύξη είναι πράγματι αίτημα δεκαετιών και έχουν γίνει περιοδικά ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Όσοι όμως σήμερα υπερασπίζονται τη συγκεκριμένη λύση:
    «Ξεχνούν» ότι το έργο ξεκίνησε ως δημόσιο και όλες οι ενέργειες αυτή την κατεύθυνση είχαν.
    «Ξεχνούν» ότι δεν συμπεριελάμβανε καμιά μαρίνα μεγάλων σκαφών.
    Άρα δεν είναι ίδιες οι συνθήκες που αφορούν στο έργο και είναι υποχρέωση όλων να επανατοποθετηθούν καθαρά για την αναγκαιότητα κατασκευής του σήμερα!
    Ύστερα από τα παραπάνω το Δ.Σ. αποφασίζει
    1. Εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στη σχεδιαζόμενη κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης, για τους παρακάτω λόγους:

    α) Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο.
    β) Το κόστος εισόδου – εξόδου (διόδια) στο νησί θα επιβαρύνει, πριν από όλους, τους ίδιους τους δημότες.
    γ) Θα επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις, και κατά συνέπεια οι καταναλωτές.
    δ) Η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εξαιρετικά σοβαρή, με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε περιοχή που αποτελεί βιότοπο και είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura. Μια περιοχή που η οικοτουριστική αλλά και η παραγωγική της αναβάθμιση (ιχθυοτροφεία) μπορούν να αποτελέσουν πηγή πλούτου για τον τόπο.
    2. Καλεί το αρμόδιο υπουργείο να ακυρώσει την συνέχιση της διαδικασίας για την κατασκευή της σχεδιαζόμενης υποθαλάσσιας ζεύξης.
    3. Υπάρχουν άλλες λύσεις, πολύ πιο ανώδυνες περιβαλλοντικά και οικονομικά.
    Ενδεικτικά αναφέρουμε πρόταση που αφορά στην κατασκευή και δεύτερης, ανοιγόμενης ή συρταρωτής γέφυρας στο σημείο εξόδου της υποθαλάσσιας ζεύξης, με κόστος δραματικά χαμηλότερο της υποθαλάσσιας, με την παράλληλη κατασκευή προβλήτας που να δέχεται μικρά κρουαζιερόπλοια. Η οδός πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να κατασκευαστεί στο κρηπίδωμα (στενός υπάρχον δρόμος) που βρίσκεται στο όριο του ιχθυοτροφείου με το κανάλι και παράλληλα με τον υπάρχοντα ‘’Δρόμο του Κάστρου’’. Με την πρόταση αυτή αποσυμφορείται η Ανατολική Παραλία (οδός Γολέμη) από την κίνηση και η περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού κάλους, Γύρας – Αγίας Μαρίνας, από την διέλευση των βαρέων οχημάτων.

    Είναι αυτονόητο ότι όλες αυτές, αλλά και άλλες λύσεις που μπορεί να μπορεί να προταθούν, πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επιστημονικής διαβούλευσης και μελέτης.
    4. Το έργο της νέας ζεύξης (όχι υποθαλάσσιας), όπως παραπάνω (σημείο 3) προτείνουμε, να χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή ευρωπαϊκά προγράμματα και να μην επιβαρύνει τους πολίτες με διόδια.

    ΥΓ: Εκεί το είχαμε αφήσει, όχι στο 2014 !

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *