HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΑποκατάσταση δρόμων – Ορεινή Λευκάδα

Αποκατάσταση δρόμων – Ορεινή Λευκάδα

Την περασμένη Τετάρτη έκανα μια επίσκεψη στις περιοχές όπου χτυπήθηκαν περισσότερο από τον σεισμό της 17ης Νοεμβρίου 2015. Σκοπός της επίσκεψης μου ήταν να διαπιστώσω αν εκτελούνται έργα, σε ποια φάση βρίσκονται αυτά και τι ελπίδες έχουμε να είμαστε έτοιμοι για την καλοκαιρινή περίοδο.

Θα πρέπει να επισημάνουμε τα εξής θετικά στοιχεία:

o Από την πρώτη μέρα του σεισμού υπήρξε άμεση κινητοποίηση τόσο της Κρατικής Μηχανής (ΟΑΣΠ, Στρατός, Πυροσβεστική, μηχανικοί Δημόσιου Τομέα) όσο και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμος-Περιφέρεια) καθώς επίσης και των ιδιωτών μηχανικών (Τ.Ε.Ε. Αθήνας, Ιωαννίνων, Λευκάδας).
o Εγκρίθηκε για την Λευκάδα προϋπολογισμός 25 εκατομμυρίων ευρώ περίπου για Δημόσια Έργα. – ποσό ρεκόρ συγκριτικά με προηγούμενους σεισμούς.
o Πολλά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη. Για κάποια έχουν συναφθεί οι συμβάσεις ενώ άλλα ήδη εκτελούνται.

ΟΜΩΣ τα κύρια έργα που ήδη εκτελούνται, με προϋπολογισμό περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ και που αφορούν την αποκατάσταση των δρόμων Γιαλού-Εγκρεμνών & Πόρτο Κατσίκι έχουν καθυστερήσει σημαντικά.

Το κυριότερο θέμα είναι ότι ενώ εγκρίθηκε αυτό το σημαντικό ποσόν για την αποκατάσταση των ανωτέρω δρόμων, με την τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα κατά την διάρκεια των θερινών μηνών από ανθρώπους από όλον τον κόσμο, αναρωτιέμαι γιατί να μην γίνεται ταυτόχρονα και η διαπλάτυνση τους όπως είχαν δεσμευτεί αρχικά οι υπεύθυνοι..

Γιατί εγώ κάτι τέτοιο δεν παρατήρησα να γίνεται.

-Ερώτηση: Ποιο είναι ακριβώς το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και διαπλάτυνσης τους ώστε το καλοκαίρι οι δρόμοι αυτοί να μπορούν να εξυπηρετήσουν το μεγάλο αριθμό επισκεπτών με ασφάλεια;

ΔΡΟΜΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΔΕΣ –ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ

Μεταξύ των έργων που έχουν προγραμματιστεί είναι και ο ανωτέρω δρόμος. Ενώ αποκαταστάθηκε προσωρινά η λειτουργία του, η μελέτη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη ούτε ξεκίνησε η κατασκευή έργων μόνιμης αποκατάστασης των πρανών που αυτό είναι το ζητούμενο.

ΔΡΟΜΟΣ ΠΕΥΚΟΥΛΙΑ-ΑΣΠΡΟΓΕΡΑΚΑΤΑ

Ένας πολύ σημαντικός δρόμος καθώς ενώνει μια σειρά χωριών της Ορεινής Λευκάδας με τις Δυτικές Παραλίες του νησιού. Μόλις στο τέλος του 2016 συμπεριλήφθηκε η δαπάνη της μελέτης του στον προϋπολογισμό του Δήμου με το ποσόν των 50.000,00€.
Είχε πράγματι ξεχαστεί; Το θύμισε μήπως η μικρή κινητοποίηση του κόσμου το προηγούμενο καλοκαίρι;
Οι κάτοικοι όχι μόνο πρέπει να θυμίζουν αλλά να κινητοποιούνται πιο μαζικά στα προβλήματα που τους απασχολούν.
Το θετικό είναι ότι αναγνωρίζεται απ’ όλες τις πλευρές η αναγκαιότητα αυτού του δρόμου
Άποψη μου είναι, και καλό θα ήταν να εξεταστεί αυτό το ενδεχόμενο καθώς δεν είναι ακόμη αργά, ο δρόμος αυτός να μελετηθεί και να κατασκευαστεί ταυτόχρονα με τον δρόμο Τσουκαλάδων-Πευκούλια αφού βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους και παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά (σύσταση εδάφους προς διερεύνηση). Θα πρότεινα να γίνει μια εργολαβία και για τα δύο έργα .

ΔΡΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ – ΚΑΡΥΑΣ

Στον δρόμο αυτό υπάρχουν αρκετά σημεία υψηλής επικινδυνότητας που χρειάζονται παρεμβάσεις:
1. στη θέση «ΣΚΑΤΖΟΛΙΑ» (4 χιλιόμετρα από Λευκάδα προς Λαζαράτα) όπου και έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται άπειρα ατυχήματα.
2. Στην έξοδο από Πηγαδισάνους προς Καρυά, στο πιο στενό σημείο της επαρχιακής οδού, πέραν της αναγκαίας διαπλάτυνσης, χρειάζεται στήριξη της ήδη διογκωμένης λιθιάς, συνέχιση του τοιχίου αντιστήριξης μετά το τελευταίο σπίτι και ευθυγράμμιση της οδού στο σημείο της Λαγκάδας.

ΟΡΕΙΝΗ ΛΕΥΚΑΔΑ

Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο θα ήθελα να κάνω μια αναφορά στα χωριά της Ορεινής Λευκάδας. Είναι γνωστό σε όλους ότι τα τελευταία χρόνια σε όλη την Ελληνική επικράτεια παρατηρείται μια τάση εγκατάλειψης των ορεινών χωριών. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και στο νησί μας.

Μόνο που εμείς θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε αυτή τη μεγάλη ευκαιρία που μας δίνεται να αντιστρέψουμε αυτήν την τάση.
-Με την κατασκευή των ανωτέρω δρόμων.

-Με την χρηματοδότηση για ανακατασκευή των παλιών και πολλές φορές εγκαταλελειμμένων σπιτιών, μέσω του προγράμματος αποκατάστασης των σεισμοπλήκτων, ιδίως αυτή τη φορά που το ποσό της επιχορήγησης είναι το 80% του προϋπολογισμού, δηλαδή το 80% των εξόδων αποκατάστασης των σπιτιών είναι δωρεάν, τη στιγμή που στον προηγούμενο σεισμό ήταν μόνο το 33%.
Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι μέχρι σήμερα, από όσο γνωρίζω, και ενώ έχουν περάσει 15 μήνες από τη μέρα του σεισμού, δεν έχει εγκριθεί ΚΑΝΕΝΑ ΣΕΙΣΜΟΔΑΝΕΙΟ.

Αν συμβαίνει το αντίθετο, παρακαλώ ενημερώστε με!

Γιατί άραγε το ΤΑΣ Λευκάδας, ενώ είναι μια πλήρως στελεχωμένη υπηρεσία, δεν εκδίδει άδειες αποκατάστασης σεισμοπλήκτων και περιμένει πάντα κάτι από την Αθήνα;
Γιατί έγιναν τόσο αυστηρές οι προδιαγραφές για τα εγκαταλελειμμένα κτήρια;
Γιατί τα ετοιμόρροπα κτήρια δεν κατεδαφίζονται από τον Δήμο, ενώ αποτελούν κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια των περίοικων και ταυτόχρονα δημιουργούν άσχημη εικόνα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού;
Ποια είναι ακριβώς η δυσκολία μας να αξιοποιήσουμε αυτήν την σπουδαία ευκαιρία προς όφελος του τόπου μας;
Γιατί να μην φτιαχτούν έγκαιρα οι δρόμοι και να μην αξιοποιηθούν τα υπέροχα χωριά μας;
Τα πράγματα αλλάζουν.

Σαν αισιόδοξος άνθρωπος θέλω να πιστεύω πως τα καλύτερα θα έρθουν. Αλλάζουν όμως δύσκολα και με πολύ αργούς ρυθμούς.
Εύχομαι την επόμενη φορά που θα γράψω κάτι να είναι για ευχάριστα και καλώς καμωμένα πράγματα σε αυτόν τον τόπο.

Με εκτίμηση,

Ζώης Μικρώνης
Πολιτικός Μηχανικός

Προηγουμενο αρθρο
Νέα εμπλουτισμένη έκδοση του βιβλίου «Λευκαδίτικα διηγήματα»
Επομενο αρθρο
Στις 6 Απριλίου ο διαγωνισμός για την παραχώρηση χρήσης του τουριστικού περιπτέρου

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.