HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΑυτό ήταν όλο; Θα μπορούσε να ήταν αλλιώς

Αυτό ήταν όλο; Θα μπορούσε να ήταν αλλιώς

Το έργο διάνοιξης – διαπλάτυνσης του διαύλου της Λευκάδας ολοκληρώθηκε ή ολοκληρώνεται όπου να ‘ναι. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα του νησιού. Η σύμβασή του υπογράφτηκε τον Σεπτέμβρη του 2013 και οι εργασίες ξεκίνησαν λίγους μήνες αργότερα. Η ολοκλήρωσή του προβλεπόταν να διαρκέσει 28 μήνες. Στο έργο δόθηκαν μια ή δυο παρατάσεις. Το κόστος ήταν πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ. Κατασκευαστής προκρίθηκε η εταιρεία «ΤΕΡΝΑ». Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από τα ΕΣΠΑ αλλά και κρατικά κονδύλια.

Είναι γεγονός πως αυτό το έργο καλλιέργησε μεγάλες προσδοκίες και έγινε αφορμή να δημιουργηθούν προβλήματα, που πολλά μένουν μέχρι σήμερα άλυτα. Στην αρχή επίσης προξένησε φόβο στους λάτρεις της αμμόγλωσσας μήπως με τις εργασίες, αυτή εξαφανιστεί.

Έχουν περάσει τρία χρόνια, το έργο σχεδόν τελείωσε. Ο χρόνος είναι αρκετός για να κάνουμε μια μικρή αποτίμηση του αποτελέσματος.

Οι μόνοι που πρέπει να είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από την εξέλιξη του έργου είναι όσοι είχαν φόβους για το μέγεθος της αμμόγλωσσας. Αυτή ως παραλία ζει και βασιλεύει. Αυξάνεται και σε πλάτος και σε μήκος!

Αντίθετα το θέμα της άμμου παραμένει ακόμα ένα αγκάθι. Εκτός από την μικρή ποσότητα που μεταφέρθηκε στην παραλία του Αϊ Γιάννη, η υπόλοιπη παραμένει στα… αζήτητα. Λίγο οι χειρισμοί που έγιναν πριν από το ξεκίνημα του έργου -δεν είχε ληφθεί μέριμνα για την τύχη της- λίγο οι καθυστερήσεις στη συνέχεια, είχαν σαν αποτέλεσμα μια τριπλή ζημιά. Καταπλακώθηκαν οι παραλίες με σωρούς άμμου, χάθηκε η ευκαιρία να μεταφερθεί ανέξοδα στις παραλίες που είχαν ανάγκη και σήμερα χρειάζεται ένα μεγάλο κονδύλι για την μεταφορά της.

Τώρα στο έργο αυτό καθ’ αυτό. Με δεδομένο την αύξηση της αμμόγλωσσας και την απουσία συγκέντρωσης άμμου στους τρεις βραχίονες που κατασκευάστηκαν, μέλλει να αποδειχτεί αν θα καταφέρουν να συγκρατήσουν την άμμο στη συνέχεια. Αν αυτό δεν συμβεί, κάναμε μια τρύπα στο νερό.

Στο κομμάτι της εκβάθυνσης του διαύλου η μελέτη του έργου και το αποτέλεσμα είναι λειψό. Προέβλεπε και έγινε, εκβάθυνση από την αμμόγλωσσα μέχρι την πλωτή γέφυρα και από την Μαρίνα και πίσω. Από την πλωτή γέφυρα μέχρι την Μαρίνα το βάθος του διαύλου παραμένει το ίδιο. Με απλά λόγια: αν θελήσουμε να βαθύνουμε και αυτό το κομμάτι, χρειαζόμαστε χρήματα εκ νέου και δεκαετίες μπροστά μας.

Το τρίτο πρόβλημα που θα θέσω είναι απόρροια των δυο προηγούμενων. Έλλειψη γούστου, ενδιαφέροντος, προγραμματισμού και αισθητικής. Ο δρόμος από την πλωτή γέφυρα μέχρι την αμμόγλωσσα που κατασκευάστηκε μοιάζει με διάδρομο προσγείωσης αεροπλάνων! Ένας δρόμος πνιγμένος στο μπετό, γκρίζος και τεράστιος, με μπετένια πεζούλια και κολώνες φωτισμού αυτοκινητόδρομου!

8

10

Για ένα δρόμο που βρίσκεται στην είσοδο του νησιού, οδηγεί στην πιο κοντινή και πολυσύχναστη παραλία της πόλης, δεν έγινε καμιά προσπάθεια για την αισθητική ανάπλασή του. Ένας ποδηλατόδρομος ας πούμε ή ένας δρόμος περιπάτου που θα αποτελεί συνέχεια του δρόμου δίπλα στη λιμνοθάλασσα, θα μπορούσε να μικρύνει το χάος της σημερινής κατασκευής. Ένα μέρος βρε αδελφέ, με δυο παγκάκια που θα μπορούσε κάποιος το βράδυ να καθίσει και να απολαύσει το φωτισμένο κάστρο απέναντι. Ψάξαμε λίγο στο Google και ανακαλύψαμε πολλές ιδέες που θα μπορούσαν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον, αν υπήρχαν ενδιαφερόμενοι.

1

2

6

7

Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για αυτό το γκρίζο τέρας που κατασκευάστηκε. Ακόμα κι αν δεν προβλεπόταν από τη σύμβαση, σε ένα έργο τόσων εκατομμυρίων, το κόστος της ανάπλασης είναι μηδαμινό για την εταιρεία. Σ’ αυτή την περίπτωση αυτό που φαίνεται περισσότερο να λείπει είναι το γούστο και το ενδιαφέρον των αρμοδίων, παρά τα χρήματα.

Σε κάθε περίπτωση αν αυτό το τερατάκι παραμείνει ως έχει, στο μέλλον πάλι θα χρειαστούν χρήματα κι ένα καινούργιο έργο για την ανάπλαση του. Σε δουλειά να βρισκόμαστε…

Το κερασάκι στην τούρτα είναι η πληροφορία ότι η εταιρεία ζητά επί πλέον (3.000.000) ευρώ επικαλούμενη καθυστέρηση στην πληρωμή ενός λογαριασμού και καθυστερήσεις στην αδειοδότηση από την αρχαιολογική Υπηρεσία. Για τα χρήματα που κέρδισε από την μη μεταφορά της άμμου στις παραλίες -όπως προβλεπόταν από τη σύμβαση- ούτε λόγος!

Προηγουμενο αρθρο
20 τρόποι για να ερωτευτείτε την Λευκάδα
Επομενο αρθρο
Άλατρο

10 Σχόλια

  1. Θοδωρής Αραβανής
    14 Φεβρουαρίου 2017 at 08:05 — Απάντηση

    Τα τρία εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν ισοτιμικά σε κοντά και ελάχιστα κάτι εκατομμύρια δολλάρια ( σημερινές ισοτιμίες ).
    Τα τρία εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν σε σταθερό ισοτιμικό ιστορικό Ελληνικό νόμισμα ( σε ένα δισεκατομμύριο και κάτι ψιλά δραχμές).
    Η οικονομικο κοινωνική ζωή της χώρας αξιακά κινείται στο φάσμα της δεκαετίας του 1960 , εκτός του ότι οι ποσοτικές αναλύσεις δεικτών δείχνουν ότι ακουμπάει σε αξιακά μεγέθη της δεκαετίας του 1950. Ακόμα παραπέρα οι υπολογισμοί των διεθνών οργανισμών δείχνουν ότι το αξιακό φάσμα της Ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας κινείται με χειρότερα χαρακτηριστικά από εκείνα του Αμςερικανικού κραχ του 1929 και της επελθούσης ύφεσης την δεκαετία του 1930 στις usa και αλλαχού.
    Το .ένα δισεκατομμύριο και κάτι ψιλά δραχμές της δεκαετίας του 1960 αντιστοιχούν σε τριάντα τρία εκατομμύρια αμερικανικά δολλάρια της δεκαετίας του 1960 και ως το 1975 περίπου.
    ‘Αρα σε σταθερό αξιακό σύστημα αποθεματικών νομισμάτων εγχρηματοποιημένης κοινωνικοοικονομικής ζωής τα μεταπολεμικά δολλάριο και ευρώ ( αν το ευρώ θεωρηθεί αποθεματικό νόμισμα που μάλλον δεν είναι) τότε τα είκοσι δύο εκατομμύρια ευρώ είναι διακόσια σαράντα δύο εκατομμύρια αμερικανικά δολλάρια επικαταλλαγής.
    Δηλαδή ισοτιμικά σε ποσοτικά νομισματικά μεγέθη ίσα με 242 εκατομμύρια ευρώ.
    Σε σταθερό αξιακό σύστημα εγχρηματισμού της κοινωνικοοικονομικής ζωής. Και σύμφωνα με την αναγωγή που κινείται ως αξιακό μέγεθος η Ελληνική πραγματικότητα . Εφ’ όσον αυτή κινείται με χαρακτηριστικά της δεκαετίας του ‘960.

  2. anwnimos
    13 Φεβρουαρίου 2017 at 22:33 — Απάντηση

    Πόσο λυπηρή πραγματικά δημόσια τοποθέτηση ενός νυν περιφερειακού συμβούλου και μάλιστα τέως βουλευτή!
    – Επαίρεται και πενεύει το μπέτινο πεζούλι, τις δέστρες και τα λάστιχα ως σημαντική και καλαίσθητη παρέμβαση.
    – Μεταλλικές σκάλες για ποιους λουόμενους άραγε σε αυτό το σημείο? Δεν έχει κολυμπήσει και ούτε πρόκειται ποτέ κανένας σε αυτό το στενό πέρασμα του διαύλου. Σε αυτά τα νερά. Θα τρελαθούμε?
    – Δεν συμπεριλαμβανόταν λέει στο έργο του διαύλου. Ούτε και η εναπόθεση της άμμου προβλεπόταν σε αυτά τα σημεία αλλά έγινε. Και είχε σημαντικό όφελος ο εργολάβος από την μη μεταφορά σε πιο μακρινές θέσεις. Μπορούσε λοιπόν να δώσει προστιθέμενη αξία με κάτι καλύτερο από δέστρες, λάστιχα, βιομηχανικό μπετό και μπέτινο στηθαίο.
    – Το ότι δεν συμπεριλαμβανόταν είναι πιο επιβαρυντικό για τον “ενεργό” περιφερειακό σύμβουλο. Είχε την ευκαιρία να παρακολουθεί το έργο πιο στενά, να παρέμβει να το κοινωνήσει και να το διαβουλευτεί για μια περιποιημένη μελέτη ανάπλασης όπως δείχνουν οι φωτογραφίες.
    – Μάλλον δεν έχει επισκεφθεί καν το σημείο. Η είσοδος στο Τουριστικό περίπτερο και το Ταόλ γίνεται χωρίς την είσοδο στον αεροδιάδρομο που έφτιαξε οπότε γιατί να επιβαρυνθεί μελλοντικά?
    – Οι φανοστάτες είναι για αυτοκινητόδρομο και όχι πεζόδρομο. Ούτε αυτό το αντιλαμβάνεται?
    – Αυτό το ότι περπατάει και του λένε τα καλύτερα θυμίζει τους περιπάτους του υφυπουργού που του “ζητά ο κόσμος να αυξήσει τις εισφορές τις ασφαλιστικές και ότι επιτέλους να πληρώσουν βρε παιδί μου…”
    – Ψιλοπαπαγαλία τα γράφει σα να τα έχει αποστηθήσει από τις υπηρεσίες της αντιπεριφέρειας.
    – Τέλος είναι ξεκάθαρο ότι έχει χάσει την ψυχραιμία του στα social media και δείχνει εμπάθεια προς την άλλη άποψη. Πόσο μάλλον στην αντιπολίτευση.
    – Αλήθεια πόσο στενά έχει ασχοληθεί με ένα έργο 22 εκατομυρίων, το μεγαλύτερο στην Περιφέρεια. Τι έχει να πει για τα 3 εκατ. επιπλέον που ζητά ο εργολάβος και το ανέδειξε η Λα.Συ. Τι έχει να πει που μεταφέρει την άμμο με σδιτ ( που πολεμά) αφού πληρώνουν τη μεταφορά οι ιδιώτες.
    Τελικά καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς….

  3. Θοδωρής Αραβανής
    13 Φεβρουαρίου 2017 at 20:30 — Απάντηση

    Η συμβατότητα μορφής και λειτουργία , ως χρόνια κουλτούρα.

    Η εργασία αυτή που έγινε και το όλο τελικό αποτέλεσμα, δεν είναι τίποτα περισσότερο από την αντανάκλαση της πρότασης- προβολής που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή από παλαιότερα, για την μετατροπή του κτιρίου του εργοστασίου του ΤΑΟΛ στην περιοχή, σε εμπορικό κέντρο. Και μάλιστα στην κυκλοφορούσα αυτή ηλεκτρονική πρόταση- προβολή , υπάρχουν και ψύκτες νερού στον χώρο πρόσοψη του κτιρίου, για να ξεδιψάνε οι δυνάμει πολίτες που θα φτάνουν για το shopping ή θα εξέρχονται μετά το shopping .
    Τουτέστιν η παραπάνω διαμόρφωση, δεν είναι θέμα μιας συγκεκριμένης εξωγενούς προτάσεως και εφαρμογής της κατασκευαστικά, αλλά είναι το αφούγκρασμα για το ζητούμενο , ως προυπάρχουσα πρόταση γηγενούς έμπνευσης για την εμπορικοποίηση τους τέως βιοτεχνικού έως και βιομηχανικού κτιρίου του ΤΑΟΛ.
    Και δεδομένης της χρόνιας εμπλοκής της Νήσου με τα δίκτυα υψηλού και ποιοτικού τουρισμού ( κύριο γνώρισμα του οποίου είναι η μέχρις ερημώσεως εγκατάλειψη του τουριστικού περιπτέρου ) , για τούτο και το όλο consept εξυπακούει στους κανόνες της εκπεφρασμένης γηγενούς κουλτούρας για την περιοχή.
    Το βιομηχανικό κτίριο του ΤΑΟΛ ως πρόταση για εμπορικό κέντρο, μαζί με το εγκαταλελειμένο και απαξιωμένο μέχρι ερημώσεως τουριστικό περίπτερο, ήταν σίγουρο ότι απαιτούσαν και την αντίστοιχη εμπέδου αισθητική και λειτουργική ως προσβασιμότητα.

  4. Κώστας Σκλαβενίτης
    13 Φεβρουαρίου 2017 at 17:22 — Απάντηση

    Διαβάζοντας το άρθρο μου προξένησε το ενδιαφέρον να επισκεφτώ το συγκεκριμένο σημείο.
    Πράγματι την Κυριακή το πρωί πηγα και αντίκρισα έναν λειο και γυαλιστερο δρομο που οντως θυμιζει… αεροδιάδρομο.
    Με το φτωχό μυαλό που διαθέτω δεν αντιλήφθηκα τίποτε απ όσα αναφέρει ο κ. grigoris πως θα γινουν.
    Ούτε εργασίες αποκατάστασης για το παλιό κτίριο του ΤΑΟΛ αλλα ουτε και εργασίες στο Τουριστικό Περίπτερο είδα.Ούτε μια ταμπέλα πληροφόρησης για το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά μ αυτά τα έργα.
    Μαντικές ικανότητες δεν έχω οπότε καλό θα ειναι να μας πει ο κ.grigoris πως μπορεί ενας διερχόμενος να καταλάβει οσα ο ίδιος μας περιγράφει.
    Τελος ας υποθεσουμε πως η κα Σαντα το έκανε για να αντιπολιτευτεί οπως λέει.
    Η αντιπολίτευση είναι μέρος κι αυτή της Δημοκρατίας κ.grigoris και πρέπει να ακούγεται άσχετα αν συμφωνείτε η οχι.
    Ακόμη σας έδωσε μερικές ιδέες με εικόνες τις οποίες εφ οσον δεν ολοκληρώθηκε το έργο μπορείτε στο μέλλον να τις αξιοποιήσετε.
    Όσο για τα αγάλματα που γίνεται λόγος,στη θέση του φάρου που ξηλωθηκε ίσως να ταίριαζε του Κιμ Γιονγκ Ουν ο οποίος τους αντιπολιτευομενους τους ριχνει στα σκυλιά!!!

  5. Άγγελος Σταγιάνος
    13 Φεβρουαρίου 2017 at 15:47 — Απάντηση

    Με 10-15 παγκάκια και έναν ποδηλατόδρομο, δεν θα ήταν πιο χρηστικός και πιο όμορφος όλος ο χώρος; Έργα πού θα έμεναν και δεν θα επηρέαζαν και τις εργασίες των βαρέων οχημάτων, εάν, εφόσον, όταν και άμα, ξεκινήσουν τα έργα σε ΤΑΟΛ και Τουριστικό.

  6. Βιολέττα Σάντα
    13 Φεβρουαρίου 2017 at 13:12 — Απάντηση

    Απαντώντας στο σχόλιο του κ. stavrosgrigoris σαν πρώτη παρατήρηση θα έλεγα πως η εμπάθεια είναι κακός σύμβουλος. Στο κείμενο δεν αναφέρεται πουθενά ούτε η λέξη Περιφέρεια, ούτε Δήμος, ούτε Λιμενικό ταμείο. Αντίθετα αυτό που υποστηρίζεται είναι πως σε ένα έργο 22.300.000 θα μπορούσε η εταιρεία να κάνει κάποια ανάπλαση στην περιοχή.

    Ο κ. Γρηγόρης σύμφωνα με τα γραφόμενά του, φαίνεται να συμφωνεί με το αισθητικό αποτέλεσμα του έργου. Δεν αναγνωρίζει επίσης σε κανέναν άλλο το δικαίωμα να έχει αντίθετη άποψη. Μια και μιλάει εκ μέρους της Περιφέρειας -είναι εξάλλου περιφερειακός σύμβουλος ο ίδιος- καταλαβαίνουμε πως το αισθητικό αποτέλεσμα του έργου ικανοποιεί και την Περιφέρεια.

    Τώρα τα περί μελλοντικών έργων που θα μπορούσαν να καταστρέψουν το καλό αποτέλεσμα της ανάπλασης, μόνο ως αστείο μπορούμε να το εκλάβουμε. Πρώτον, γιατί σε ότι αφoρά το ΤΑΟΛ, κάτι τέτοιο αποτελεί μόνο ευσεβή πόθο. Τρία χρόνια τώρα η δημοπρασία παραμένει άγονη. Το ίδιο έγινε και με την πρώτη προκήρυξη του τουριστικού περιπτέρου. Δεύτερον γιατί αυτού του είδους η λογική είναι επικίνδυνη. Τι μας λέει δηλαδή πως δεν πρέπει να ολοκληρώνονται τα έργα π.χ. να ασφαλτοστρώνουμε τους δρόμους, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος σε λίγο καιρό ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ ή κάποιος ιδιώτης να σκάψουν και να τα χαλάσουν; Αντί δηλαδή η Περιφέρεια να ζητά κάτι παραπάνω και η εταιρεία να χρησιμοποιεί αυτές τις δικαιολογίες, η ίδια η Περιφέρεια προσπαθεί να «ελαφρύνει» την εταιρεία με αστείες δικαιολογίες!

    Όσον αφορά τα trolls, δηλώνουμε στον κ. Γρηγόρη, πως αυτές τις πρακτικές δεν τις γνωρίζουμε, ξεφεύγουν από το γνωστικά μας αντικείμενα. Όπως είναι γνωστό, αυτές οι πρακτικές είναι δημιουργήματα και εφαρμογές του ΣΥΡΙΖΑ, οπότε ο ίδιος τις γνωρίζει καλύτερα.

  7. stavrosgrigoris
    12 Φεβρουαρίου 2017 at 22:06 — Απάντηση

    Κυρία Σαντα
    πριν γράφατε το πικρόχολο άρθρο σας για να κάνετε αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση και μή βρίσκοντας ποτέ τίποτα καλό σε ότι έργο και να κάνει η Περιφέρεια ή ο Δήμος καλό θα ήταν να είχατε επισκεφτεί την Περιφέρεια για να ενημερωθείτε πρώτα και μετά να γράψετε. Η αποκατάσταση του κρηπιδώματος με την ταυτόχρονηδιαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου δεν συμπεριλαμβάνονταν στο έργο της εκβάθυνσης του διαύλου και δεν επιβάρυνε καθόλου την Περιφέρεια αλλά έγινε ιδίοις εξόδοις της αναδόχου εταιρείαςπου συμπεριλαμβάνει ένα καλαίσθητο πεζούλι από εμφανές μπετόν με δέστρες για σκάφη στη βάση του, μεταλλικές σκάλες στα ανοίγματα για άνοδο λουομένων από τη θάλασσα και καθ όλο το μήκος του κρηπιδώματος προστατευτικων ελαστικών κυλίνδρων για τα τα σκάφη που δένουν. Το οδόστρωμα έχει επικαλυφθεί με μπετόν βαρέως βιομηχανικού τύπου προληπτικά διότι θα επακολουθήσουν εργασίες στο τουριστικό περίπτερο και πιθανόν στο ΤΑΟΛ Ελπίζω να καταλαβένεται το αυτονόητο ότι αν είχε γίνει τώρα πλακόστρωση με τις μελλοντικές εργασίες πουπεριέγραψα και τα βαρέως τύπου οχήματα που θα περνούν τότε θα καταστρεφόταν τα πάντα και εσείς η ίδια τότε θα εγκαλούσατε και με το δίκιο σας για το αντίθετο Οσον αφορά τους υψηλούς φανοστάτατες λέτε αυτοί πού έκαναν τη μελέτη να μην ξέρουν κάτι παραπάνωαπό σας; Το ύψος έχει σχέση με το πλάτος του φωτειζόμενου δρόμου. Κθημερινά που περπατώ κατά μήκος του δρόμου βλέπω δεκάδες συμπολίτες μου μόνους ήμε τις οικογένειες τους και τα παιδιά τους να κάνουν περίπατο, ποδήλατο ή να ψαρεύουν και μου εκφράζουν τα συγχαρητήρια τους για το έργο . Μόνο σε σάς και ττα μόνμα trolls σας δεν αρέσει τίποτα.Δεν πειράζει αρέσουν στη συντριπτική πλειοψηφία των συμπατριωτών μας Όσον αφορά το σχολιαστή σας περί άγονων μυαλών,άγονα μυαλά είναι αυτά που δε βλέπουν πέρα από τη μύτη τους. Αυτά που σχεδιάζουν βλέποντας το μέλλον είναι πολύ γόνιμα Δυστυχώς τα άγονα μυαλά του σχολιαστή σας πληρώνουμε ως χώρα και ως λαός Τέλος όσον αφορά το φτηνίάρικο του ΛΟΥΚΥ ΛΟΥΚ περί αδριαντων Λένιν και Βελουχιώτη για να μην ανησυχεί του παρέχω την πληροφορία που πιθανον να τον ικανοποιήσει οτι προβλέπεται στη θέση του παλιού φαρου η τοποθέτηση των ανδράντων των δοσίλογων κατοχικών πρωθυπουργών Τσολάκογλου και Ράλλη.
    τέλος να σας ενημερώσω αν δεν το γνωρίζεται και αυτό ότι η περιοχή ως χερσαία ζώνη λιμένος ανήκει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο το οποίο θα αναλάβει την μελλοντική ανάπλαση του χώρου και όχι η Περιφερεια.

  8. ΛΟΥΚΥ ΛΟΥΚ
    10 Φεβρουαρίου 2017 at 13:25 — Απάντηση

    Δηλαδή τι άλλο περιμένατε από τους Καρανίκες; Να είστε και ικανοποιημένοι που δεν μας κότσαραν άγαλμα κάνα Άρη Βελουχιώτη και κανα Λένιν!

  9. Άγγελος Σταγιάνος
    10 Φεβρουαρίου 2017 at 12:49 — Απάντηση

    Δεν είναι άγονος ο τόπος… είναι άγονα τα μυαλά…

  10. Λευκάδα
    10 Φεβρουαρίου 2017 at 11:22 — Απάντηση

    Χαχαχαχα τι αλλο θα ακουσουμε θα ειμασταν άξιοι εμεις να το διατηρησουμε ομως ???

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.