HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΆλλαξε το Λογισμικό εφαρμογών των υπηρεσιών του Δήμου Λευκάδας

Άλλαξε το Λογισμικό εφαρμογών των υπηρεσιών του Δήμου Λευκάδας

Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Λευκάδας (2/2) και εκτός ημερήσιας διάταξης, μέσω των ερωτημάτων του δημοτικού συμβούλου κ. Κώστα Γληγόρη, πληροφορηθήκαμε ότι αλλάζει το λογισμικό (τα προγράμματα μηχανογράφησης) του Δήμου Λευκάδας.

Τα ερωτήματα που έθεσε ο κ. Γληγόρης ήταν: 1) αν θα αλλάξει η μηχανογράφηση του Δήμου, 2) αν θα αλλάξει και το πρόγραμμα που χρησιμοποιείται στα Δημοτολόγια, 3) αν η επιλογή των νέων προγραμμάτων έγινε μέσω διαγωνισμού ή με ανάθεση και με ποιο τρόπο επιλέχτηκε η νέα εταιρεία.

Έχοντας στον εργασιακό μου βίο «πικράν πείρα» από την αναστάτωση και τη δυσλειτουργία που δημιουργούν τέτοιες αλλαγές, σημείωσα το θέμα και έκανα ένα μικρό ρεπορτάζ.

Η απάντηση του Δημάρχου ήταν ολιγόλογη, ασαφής και καθόλου τεκμηριωμένη: «Θα προχωρήσουμε στην αλλαγή των προγραμμάτων και θα αλλάξουμε τις πολλαπλές εταιρείες προγραμμάτων. Οδηγούμαστε σε μια εταιρεία για να μπορούμε να συνεννοούμαστε γιατί και με βάση την εμπειρία των υπαλλήλων η πολλαπλότητα μας δημιουργούσε προβλήματα.»

Σύμφωνα με όσα στοιχεία συγκεντρώσαμε τόσο από το ρεπορτάζ όσο και το site του Δήμου, δεν υπάρχουν «πολλαπλές» εταιρείες στο λογισμικό εφαρμογών των υπηρεσιών του Δήμου. Υπάρχουν μόνο δυο εταιρείες. Η μια είναι στο οικονομικό και η άλλη στα Δημοτολόγια. Οι εταιρείες υποστηρίζουν το Δήμο τα 15 τελευταία χρόνια. Επιλέχτηκαν με διαγωνισμό για πρώτη φορά το 2000 επί Καποδιστριακών Δήμων και για δεύτερη φορά το 2012 επί Καλικρατικού Δήμου. Η χρηματοδότηση των μηχανογραφικών εφαρμογών έγινε από το ΕΣΠΑ.

Θα κάνουμε παρακάτω κάποιες επισημάνσεις με βάση τα αναπάντητα ερωτήματα του κ. Γληγόρη αλλά και τον κοινό νου.

1) Δεν έγινε κανενός είδους διαγωνισμός για την επιλογή της νέας εταιρείας. Έγινε απευθείας ανάθεση όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ουσιαστικά, αφού δεν ρωτήθηκε για την αλλαγή, ούτε καν το αρμόδιο Τμήμα Οργάνωσης Προγραμματισμού και Πληροφορικής του Δήμου.

2) Το προσωπικό του Δήμου όλων των βαθμίδων πληροφορήθηκε την αλλαγή του λογισμικού σαν τετελεσμένο γεγονός.

3) Το ερώτημα που γεννιέται είναι με ποιες γνώσεις πληροφορικής οι αιρετοί μας, πήραν μια τόσο σοβαρή απόφαση για την αλλαγή του λογισμικού και με ποια κριτήρια επέλεξαν τη νέα εταιρεία;

4) Η αλλαγή του λογισμικού σε κάθε επιχείρηση δημιουργεί τις περισσότερες φορές προβλήματα στο προσωπικό. Αυτός είναι και ο λόγος που τέτοιες αλλαγές γίνονται πάντα με φειδώ και αφού εξαντληθεί κάθε προσπάθεια συνεννόησης με την υπάρχουσα εταιρεία, στην περίπτωση που υπάρχουν προβλήματα. Να σημειώσουμε ότι το προσωπικό του Δήμου δεν αποτελείται από 25χρονα παιδιά που παίζουν στα δάχτυλα την τεχνολογία, αλλά στην πλειοψηφία του από μεγάλους σε ηλικία υπαλλήλους, που τις περισσότερες φορές έχουν δυσκολία προσαρμογής σε διαφορετικές εφαρμογές.

5) Η ύπαρξη μιας, αντί για δυο εταιρειών θα μπορούσε να αποβεί μειονέκτημα για το Δήμο. Στην περίπτωση πιθανής βλάβης, θα νεκρώσουν και οι δυο εφαρμογές του Δήμου, αντί της μιας.

6) Το υπάρχον πρόγραμμα λογισμικού του Δήμου χρηματοδοτήθηκε από τα ΕΣΠΑ. Όσοι έχουν ασχοληθεί με τέτοια προγράμματα, γνωρίζουν ότι υπάρχουν πάντα χρονικοί όροι και οικονομικές ρήτρες για την μη τήρηση τους. Ελπίζουμε στην περίπτωση του Δήμου να έγινε ο σχετικός έλεγχος ώστε να μην πληρώσει ρήτρες για τις αλλαγές, σε πιθανό έλεγχο.

Βιολέττα Σάντα

Προηγουμενο αρθρο
Χόρτα ή λάχανα που μας προσφέρει απλόχερα η μάνα γη
Επομενο αρθρο
Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου o Χρήστος Άνθης

1 Σχόλιο

  1. Anonymous
    9 Φεβρουαρίου 2015 at 23:19 — Απάντηση

    Η απόλυτα τεκμηριωμένη απάντηση από το δήμαρχο.
    “…η πολλαπλότητα μας δημιουργούσε προβλήματα”. Αναρωτιέμαι βέβαια τι προβλήματα θα μπορούσαν να είναι κοινά σε δύο διαφορέτικες υπηρεσίες χωρίς να εμπλέκεται πουθενά η μια στη λειτουργία της άλλης. Βέβαια αυτά “παρουσιάστηκαν” μάλλον μετά από 15 χρόνια συνεχούς λειτουργίας….
    Αλλά αν υπήρχαν προβλήματα φαντάζομαι θα υπάρχει κάποια έγγραφη εισήγηση των υπηρεσιών που να γίνεται αναφορά στα προβλήματα αυτά… Ή μηπως δεν υπάρχει;
    Και πως έγινε η επιλογή της εταιρείας ; Κλήθηκαν οι κατασκευαστές παρόμοιου λογισμικού να παρουσιάσουν τις εφαρμογές τους και να αποφασίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες που είναι οι τελικοί χρήστες των εφαρμογών; Ή “αποφάσισαν” με απευθείας ανάθεση και εν πλήρη άγνοια των υπηρεσιών;
    Ποιός άραγε αναλαμβάνει το ρίσκο και την ευθύνη αν υπάρξουν δυσλειτουργίες; Ζητήθηκε η γνώμη κάποιου ειδικού αν εμπεριέχεται ρίσκο για τη λειτουργεία του δήμου ή απλά το “είναι πολιτική απόφαση” υπερκέρασε κάθε κίνδυνο;
    Ποιος θα αναλάβει τα κόστη και τον ανθρωποχρόνο που θα χρειαστεί ώστε οι υπηρεσίες να καταφέρουν (αν καταφέρουν) να λειτουργήσουν στο νέο περιβάλλον;

    Πολιτική απόφαση + αναιτιολόγητη αντικατάσταση = βλακεία ή “εξυπηρέτηση”!

    Και τα δυο είναι εξίσου επικίνδυνα!

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.