HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΑνησυχητική στασιμότητα στον Αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία

Ανησυχητική στασιμότητα στον Αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία

ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ

Μπορεί η κατάσταση της οικονομίας του τόπου να βελτιώνεται και κάποια έργα να παίρνουν σιγά σιγά το δρόμο της υλοποίησης, ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο Αμβρακία υπάρχει μια τεράστια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση κατασκευής του, την ώρα που μεγαλύτερα και δυσκολότερα έργα έχουν προ πολλού ολοκληρωθεί.

Ο οδικός άξονας είναι ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο έχει “παγώσει” χωρίς να προωθείται για υλοποίηση και σε όλη τη Δυτική Ελλάδα υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια για τη στασιμότητα του θέματος.

Δυστυχώς αυτή την ώρα που γράφω το έργο έγινε περισσότερο προβληματικό, διότι για 1.100 μέρες από αρχές του 2015 δίνονται αναβολές και παρατάσεις στον ανάδοχο και τα μηχανήματα παραμένουν «παροπλισμένα» και σκουριάζουν στο εργοτάξια Δρυμού και Κατούνας στην 4η εργολαβία Λουτράκι- Αμβρακία.

Αξιοσημείωτο είναι το τμήμα Λουτράκι- Αμβρακία είναι το σπουδαιότερο κομμάτι του έργου διότι παρακάμπτει το επικίνδυνο τμήμα της περιοχής Αμφιλοχίας, αναβαθμίζει την ασφάλεια και μειώνει την απόσταση χιλιομετρικά και χρονικά από Βόνιτσα προς Αθήνα και Αγρίνιο (10-12χλμ).

Εδω να τονίσω και προς τους Αρμόδιους του Αγρινίου, ότι ο σύγχρονος οδικός άξονας είναι και δικός τους δρόμος όχι μόνο για αυτούς που έχουν επενδύσει στη Λευκάδα, Πάλαιρο, Πογωνιά άλλα είναι ο δρόμος που σε οδηγεί σε περιοχές που προσφέρουν μεροκάματο από την δεξαμενή του τουρισμού και που αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς τώρα που αρχίζουν να δημιουργούνται οι σύγχρονες εγκαταστάσεις στο διεθνές αεροδρόμιο του Ακτίου.

ΧΡΟΝΙΚΟ

Σας ενημερώνω συνοπτικά και σύντομα να σας υπενθυμίσω ότι το έργο δημοπρατήθηκε 4 φορές και έχει περάσει από μύριες ταλαιπωρίες. Ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2010 με χρόνο περαίωσης τα 3 χρόνια, τεμαχισμένο σε 4 εργολαβίες και σχεδόν 8 χρόνια αργότερα το έργο παραμένει ημιτελές, χωρίς να έχει παραδοθεί ούτε ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου.

-Απο το 2009 απο τον Απρίλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2009-Υπουργος Σουφλιάς- και τον Μαρτιο του 2010-Υπουργος Ρέππας- έπεσαν οι υπογραφές με δυσκολίες διότι ο υπουργός εκτιμούσε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, άλλα ύστερα από την επιμονή των βουλευτών όλων των παρατάξεων της Δυτικής Ελλάδας υποχώρησε και υπογράφτηκε το συμφωνητικό και άρχισαν εργασίες δειλά δειλά τον Μαιο του 2010.

-Έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013.

-Το 2014 επισκέφθηκε το έργο ο τότε υπουργός Χρυσοχοίδης στην αρχή του έτους στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην KNAUF ακριβώς στον κόμβο Αμβρακία και τον Απρίλιο του 2014 επισκέφθηκε εκ νέου το εργοτάξιο της ΑΕΓΕΚ στη Βόνιτσα.

Τότε λοιπόν παρουσία των στελεχών της εταιρίας και παραγόντων, περιφερειάρχες, δήμαρχοι Αμφιλοχίας, Βόνιτσας και Πρεβέζης, αφού ενημερώθηκε ο υπουργός κατέληξαν στο συμπέρασμα έστω στο τέλος του 2014 ή στην χειρότερη περίπτωση πριν το Πασχα του 2015 να τεθεί σε κυκλοφορία το σπουδαιότερο τμήμα Λουτράκι-Αμβρακία όπως έγινε κάποτε και με την παράκαμψη Αγρινίου για να δοθεί οδική ανάσα στη Δυτική Ελλάδα.

-Σε όλες τις επισκέψεις επεδίωξα να είμαι παρών και κατέγραψα στην μνήμη μου ότι αποφασίστηκε με κάθε λεπτομέρεια

-Έγιναν αρκετές εργασίες το 2014 στο προαναφερόμενο τμήμα Λουτράκι-Αμβρακία, ασφαλτικά σχεδόν 10χλμ και 1-2 χλμ που βρίσκονται στο στάδιο της ασφαλτοστρωσης και εκρεμούν χωματουργικά 2-3 χλμ και και σύμφωνα με τους ειδικούς σε 6-7 μήνες το τμημα που είναι μήκους 15-17χλμ μπορεί να ολοκληρωθεί.

-Τέλος το 2015 πέρασε άπρακτο χωρίς δηλώσεις και ενέργειες αλλά από το 2016 και όλο το 2017 κάθε τόσο και λιγάκι πότε ο Υπουργός, πότε ο Γενικός Γραμματέας έκαναν δηλώσεις λέγοντας την μια φορά θα πάμε σε συμπληρωματική σύμβαση και την άλλη σε σκούπα και μέχρι αυτή την ώρα δεν έγινε τίποτα. Εδω να επισημάνω ότι από τις 22 Φεβρουαρίου του 2017, επιστρέφοντας ο υπουργός από τα εγκαίνια της Ιόνιας οδού στα Γιάννενα επισκέφθηκε και το τμήμα Λουτράκι-Αμβρακία και παρά τις διαβεβαιώσεις δεν «έτρεξαν» οι διαδικασίες.

-Επειδή, λοιπόν, ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο Αμβρακία έχει τη δική του, πικρή και πονεμένη ιστορία, οι κάτοικοι και επισκέπτες συνεχίζουν να κινούνται καθημερινά σε ένα απαρχαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, στην παλαιά εθνική οδό Αμφιλοχία-Βόνιτσα-Λευκάδα που έχουμε θρηνήσει δεκάδες θύματα και όλοι εκφράζουν τη βαθειά τους ανησυχία για τις καθυστερήσεις στο νέο αυτοκινητόδρομο.

ΥΓ: Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω το site ypodomes.com και ειδικότερα τον φίλο μου Νίκο Καραγιάννη ο οποίος μας ενημερώνει συνεχώς για τα αναπτυξιακά έργα της περιοχής και όχι μόνο και είμαστε ευγνώμονες για την προσφορά του.

Δείτε πρόσφατες φωτογραφίες απο την 4η εργολαβία από τον Κόμβο Λουτρακίου μέχρι την Λίμνη Αμβρακίας:

Προηγουμενο αρθρο
Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού: Ερχονται βροχές, καταιγίδες και χιόνια
Επομενο αρθρο
Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της ΕΛΜΕ με θέμα «Εξελίξεις στην Εκπαίδευση και το Νέο Λύκειο»

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.