HomeΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΚινητοποίηση για την Παιδεία στις 13 Μαΐου

Κινητοποίηση για την Παιδεία στις 13 Μαΐου

ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΞΕΤΑΣΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ

Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση για την Παιδεία που διοργανώνει το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας έξω από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας την Τετάρτη 13 Μαΐου 2020 στις 11 π.μ. ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που θα εντείνει τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και θα το οδηγήσει σε συρρίκνωση και ενάντια στην απαράδεκτη τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λευκάδας

————————————-
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΛΕΥΚΑΔΑΣ
«ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ»

Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία να μην κατατεθεί στη Βουλή,
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα!
Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!
Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση έξω από το κτίριο των Διευθύνσεων
Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λευκάδας
την Τετάρτη 13 Μαΐου στις 11:00
Η στάση της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του Υπουργείου Παιδείας, σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τον λαό μας, εντείνει ακόμα περισσότερο το άγχος, την αγωνία και την αβεβαιότητα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Δεν αντιμετωπίζει, αντιθέτως διογκώνει τα τεράστια προβλήματα στον χώρο της Παιδείας, που εντάθηκαν σε υπερθετικό βαθμό τις μέρες της πανδημίας. Προβλήματα και ελλείψεις που διαχρονικά η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις φόρτωσαν στο Δημόσιο Σχολείο μέσα από την υποχρηματοδότηση, τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, την αύξηση του ορίου ηλικίας των εκπαιδευτικών στα 67 έτη με ταυτόχρονο πάγωμα των μόνιμων διορισμών, τη γενίκευση της ελαστικής εργασίας και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα:
Η ανακοίνωση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, στο οποίο περιλαμβάνεται πλήθος μέτρων που χειροτερεύουν το σχολείο π.χ. η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 26 για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, είναι μια ενέργεια απαράδεκτη, προσβλητική και εχθρική απέναντι σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Υπονομεύονται τα συνδικάτα, τα εκπαιδευτικά σωματεία που είναι εξαιρετικά δύσκολο να προχωρήσουν υπό αυτές τις συνθήκες σε Γενικές Συνελεύσεις και σε Συλλογικές διαδικασίες. Η κυβέρνηση επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τη συγκεκριμένη περίοδο για να ψηφίσει μέτρα που απορρίφθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα από τους αγώνες εκπαιδευτικών και μαθητών, όπως π.χ. η Τράπεζα Θεμάτων.
Οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των σχολείων δε δημιουργούν τους αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής, δε λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά προβλήματα και την κατάσταση των σχολικών υποδομών. Ακόμα και η εξαγγελία για το 1,5 μέτρο απόσταση ανά μαθητή είναι πρακτικά ανεφάρμοστη σε αίθουσες κλουβιά (ή ακόμα και κοντέινερ) των 30 τ. Για αυτό κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή το Υπουργείο Παιδείας με μια απαράδεκτη ενέργεια άλλαξε την οδηγία για τα 7 τ.μ ανά μαθητή. Η εξασφάλιση των μέσων προστασίας μετακυλίεται στους ίδιους τους συναδέλφους. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας. Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε μόνοι μας, χωρίς καμία στήριξη, να σηκώνουμε το βάρος όλης αυτής της προσπάθειας.
Η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος που έφερε η κυβέρνηση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, την Παρασκευή το βράδυ σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, δεν στηρίζεται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουμε ούτε τους μαθητές μας, ούτε εμάς τους ίδιους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας και δεν θα την αφήσουμε να γίνει τηλεοπτικό σόου.
Το νομοσχέδιο για την Παιδεία συνεχίζει όλες τις προηγούμενες αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, σαρώνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, οξύνει τις ταξικές ανισότητες, υποβαθμίζει παραπέρα τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων διατηρείται και ενισχύεται ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του Λυκείου αφού στην πράξη έχουμε τρεις μίνι πανελλαδικές και τα τρία έτη του Λυκείου. Απαγορεύει την εγγραφή στα ΕΠΑΛ για μαθητές πάνω από τα 17 έτη που πήγαιναν να πάρουν ένα πτυχίο ή μια ειδικότητα στέλνοντας πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ. Διατηρεί το νόμο για τους αναπληρωτές που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις για τους συναδέλφους που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με την εισαγωγή διαφόρων κριτηρίων και ειδικά με τα « εκπαιδευτικά αποτελέσματα» προωθείται η κατηγοριοποίηση σχολείων.

Ως εκπαιδευτικοί, με αίσθημα ευθύνης, απευθυνόμαστε στους γονείς και τους μαθητές, σε όλη την κοινωνία: Τις μέρες της πανδημίας, χωρίς κανέναν δισταγμό, χωρίς τη στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας, με πενιχρά ή και ανύπαρκτα μέσα σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας, δίπλα στα «παιδιά μας», διατηρώντας ζωντανή την παιδαγωγική σχέση. Το ίδιο κάναμε όλα τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης διατηρώντας «ανοιχτό το σχολείο» ειδικά για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών. Τώρα θέλουμε να ακουστεί δυνατά η φωνή μας: Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης χειροτερεύει την Παιδεία, υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς απέναντι στα παιδιά του λαού μας. Οδηγεί τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μετατρέπει τη μόρφωση σε ακόμα πιο ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα. Είναι κοινός, λοιπόν, ο αγώνας μας για να μην περάσει, να μην κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο. Είναι κοινός ο αγώνας μας για την επίλυση των άμεσων προβλημάτων των σχολείων με ευθύνη του κράτους.
Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο κοινός αγώνας εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών, όλων των εργαζομένων για τη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή που μας αξίζει.

ΤΟ ΔΣ

Προηγουμενο αρθρο
Η Λευκάδα στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ALPHA
Επομενο αρθρο
Δήμος Λευκάδας: Διαδικτυακό σεμινάριο για γονείς και μαθητές

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.