HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΟι μπουγάδες ενοχλούν την αισθητική μας και το λέμε, γιατί δεν είμαστε όλοι υποκριτές

Οι μπουγάδες ενοχλούν την αισθητική μας και το λέμε, γιατί δεν είμαστε όλοι υποκριτές

Το παρακάτω κείμενο έφτασε ανώνυμα στα σχόλια της σελίδας. Αφορά και «απαντά» στο άρθρο: Η υποκρισία περισσεύει και περιττεύει…, το οποίο δημοσιεύουμε ξανά στο τέλος για καλύτερη πληροφόρηση.

Βρήκαμε ενδιαφέρουσες τις παρατηρήσεις και επισημάνσεις που κάνει, γι’ αυτό το καταχωρούμε σαν ξεχωριστό άρθρο, πιστεύοντας ότι μπορεί να συμβάλει σε έναν υγιή διάλογο.

Οι μπουγάδες ενοχλούν την αισθητική μας και το λέμε ακριβώς γιατί δεν είμαστε όλοι μας υποκριτές

3-Δεν μας ενοχλούν ότι είναι βρώμικοι και κάνουν καθαριότητα. Εσείς το λέτε αυτό. Μπορούν να το κάνουν σε κάποιο άλλο μέρος άνετα που μπορεί να υποδείξει ο Δήμος. Μπορεί να αποφευχθεί να γίνεται σε εμφανέστατο δημόσιο σημείο και μάλιστα σε σημείο που πρωτοβλέπουν οι επισκέπτες.

Θέλουμε δε θέλουμε καλώς ή κακώς, είμαστε τουριστικό μέρος και πρέπει να προσπαθούμε να βελτιώνουμε τους δημόσιους χώρους όσο περισσότερο μπορούμε.

-Με το σκεπτικό σας, να απλώσουν την μπουγάδα στην είσοδο στον πόντε, που έχει και μαΐστρο, να στεγνώσουν πιο γρήγορα για να μην μας πουν υποκριτές.

– Το «επιβιώνουμε με κάθε μέσο στις παρυφές του συστήματος», θυμίζει τον Πάγκαλο: «όλοι μαζί τα φάγαμε». Όχι κύριε δεν το κάνουμε όλοι και απαιτούμε να εφαρμόζονται οι κανονισμοί. Να βρίσκουμε λύσεις και να διορθώνουμε παθογένειες. Ποιος κρίνει τι είναι λιγότερο παράνομο για να του δώσουμε άλλοθι.

-Ποιος είπε ότι δεν κατακρίνουμε και αντιμαχόμαστε τις υπόλοιπες παρατυπίες και τις παραβιάσεις που περιγράφετε. Κι επειδή υπάρχουν αυτές οι πιο ισχυρές, ποιος λέει ότι πρέπει να δίνουμε άλλοθι σε πιο απλές; Πρόβλημα είναι και τα απλωμένα κουρέλια και αν μπορούμε να το διορθώσουμε, να το κάνουμε.

-Κάθε καλοκαίρι οργανωμένα έρχονται και αδειάζουν πιτσιρίκια εργολάβοι επαιτών. Ποιος είπε ότι δεν μας ενοχλούν και αυτά.

-Συγκρίνετε τα χαριεντίσματα και τις σεξουαλικές εκμεταλλεύσεις τα οποία είναι εγκλήματα ποινικά με μια απλή παράβαση κανονισμού κοινοχρήστων χώρων. Τα εξισώνετε εσκεμμένα για να δώσετε άλλοθι στις μπουγάδες. Με το ίδιο σκεπτικό στη Συρία σκοτώνονται χιλιάδες παιδιά, και εσείς ασχολείστε με 2 – 3 χαριεντίσματα; Αυτή τη συγκριτική τεχνασμένη επιχειρηματολογία της αριστερές ποτέ δεν την κατάλαβα.

-Τελικά υποπτεύομαι ότι επειδή ο αρθογράφος έχει προσωπική και πολιτική κόντρα και προηγούμενα με το βουλευτή και τον γνωστό εκδοτικό όμιλο που τον υποστήριζε, παρασυρθήκατε από μια ανάρτηση με τις μπουγάδες για να βιάσετε τα συμπεράσματα σας. Και με λαθεμένη συγκριτική μέθοδο παραβάσεων και αδικημάτων, καταλήγει το σκεπτικό σας, να είναι παρελκυστικό και εντέλει υποκριτικό.

-Πάντα θα υπάρχει ζητιανιά και με καθοδήγηση. Η δημιουργία δομών δε γίνεται με θεωρία και μπαρμπούτσαλα. Γίνεται με ανάπτυξη και κέρδος που μπορεί να φέρει ο τουρισμός και πρέπει να τον διαφυλάξουμε.

-Πείτε μας ποιες παρατυπίες και παρανομίες θα ανεχόμαστε μιας και όλοι ζούμε στις παρυφές του συστήματος; Όσο για τα χαριεντίσματα, αν υπάρχουν στοιχεία, όποιος τα έχει τα καταθέτει αρμοδίως και όχι να τα χρησιμοποιεί ως επιχείρημα, για να ανεχθούμε άλλες πιο απλές παρατυπίες.

anwnimos

Η υποκρισία περισσεύει και περιττεύει…
Οι Ρομά μας ενοχλούν.

Ενοχλούν την αισθητική μας, με τις απλωμένες μπουγάδες τους κατά μήκος των συρματοπλεγμάτων. Μας ενοχλούν και όταν είναι βρώμικοι και όταν κάνουν καθαριότητα, όπως μπορούν.

Τα παιδάκια των Ρομά ενοχλούν τους τουρίστες και τους επιβάτες του ΚΤΕΛ, με την ασφυκτική ζητιανιά τους. Μας εκβιάζουν συναισθηματικά έξω από τα σούπερ μάρκετ για να πάρουν δυο κέρματα και να τα δώσουν μεροκάματο στους «μεγάλους». Βρίζουμε τα παιδάκια, επειδή κάνουν αυτό που τους έχουν μάθει να κάνουν, για να επιβιώνουν με κάθε μέσο, ακόμη και στις παρυφές του συστήματος. Εξάλλου, αυτό δεν κάνουμε όλοι;

Δομές της πολιτείας που να φροντίζουν να εκλείψει η επαιτεία δεν υπάρχουν. Και φυσικά δεν εννοώ τις δομές αυτές που θα τιμωρήσουν και θα καταστείλουν τους επαίτες. Εννοώ τις κοινωνικές δομές που θα εξαφανίσουν τις αιτίες της φτώχειας και της εξαθλίωσης, που θα εγγυώνται ένα ελάχιστο επίπεδο διαβίωσης και αξιοπρέπειας για όλους, ακόμη (και ιδιαίτερα) γι αυτούς που θεωρούνται κοινωνικοί παρίες.

Αυτά είναι όμως τα προβλήματα που αναδεικνύονται στην πάντα χαρούμενη πόλη μας. Η κακή αισθητική της μπουγάδας των Ρομά και η δυσάρεστη επαιτεία, σε μια κατά τα άλλα αισθητικά και λειτουργικά άψογη πόλη, όπου δεν ταλαιπωρείται κανένας και όλοι απολαμβάνουμε το πανέμορφο αστικό (?) περιβάλλον. Αυτό απασχολεί την πόλη. Η αισθητική των παράνομα, παράτυπα, κακόγουστα απλωμένων ρούχων και όχι η αισθητική των δρόμων, των σκουπιδιών, του παρκαρίσματος, των καταστημάτων, των οικοδομών, της αποδεκτής παραβατικότητας, της ρεμούλας, της συναλλαγής, της συμπεριφοράς μας… Το πρόβλημά μας είναι τα κακοπλυμένα απλωμένα κουρέλια και η ζητιανιά των ρακένδυτων, ξυπόλητων, κακοζωισμένων παιδιών.

Είμαστε όλοι μας υποκριτές. Πού είναι οι αξιοπρεπείς υπερασπιστές της κοινωνίας όταν «κύριοι» περιμένουν γύρω από τον καταυλισμό πρωί και βράδυ για να εκμεταλλευτούν σεξουαλικά τα ξυπόλητα παιδάκια; Πού πάει η ευαίσθητη αισθητική μας όταν «κύριοι» χαριεντίζονται στα στενά της Αγοράς με ανήλικα Ρομά κοριτσάκια;

Αρκεί να μη φαίνονται οι μπουγάδες των Ρομά στα συρματοπλέγματα. Αρκεί οι καλοί «κύριοι» της κοινωνίας να χαρτζιλικώνουν επαρκώς τα παιδάκια, ώστε αυτά να μην χρειάζεται να ζητιανεύουν στο ΚΤΕΛ, στα σούπερ μάρκετ και στην Αγορά…

Γιάννης Γαρύφαλλος
Ιστορικός των Επιστημών και της Τεχνολογίας

Προηγουμενο αρθρο
Θρήνος στην Πρέβεζα – Νεκρή 16χρονη μετά από τροχαίο
Επομενο αρθρο
Ψωμί, λάδι και ζάχαρη

2 Σχόλια

  1. aoratos
    24 Ιουλίου 2015 at 17:34 — Απάντηση

    Για κάθε σημείο παθογένειας που βλέπουμε γύρω μας και κάθε παρατυπία μπορεί να θιγεί ένα ευρύτερο κοινωνικό ζήτημα. Αλίμονο να μην επικρίνουμε και να μην αποδοκιμάζουμε και να μην επιζητούμε τη διορθωσή του επειδή φαντάζει “μικρό” στο ευρύτερο ζήτημα. Τότε πιο είναι άραγε πιο υποκριτικό? Να κλείνουμε τα μάτια στα μικρά και να κοιτάμε αλλού γιατί είμαστε υποκριτές? Η Λευκάδα είναι η επιτομή της παρατυπίας και κατάχρησης του δημόσιου χώρου. Δεν έχει καμία σχέση με το κοινωνικό ζήτημα αντιμετώπισης των κοινωνικά υποδεεστερων (παρίων) ομάδων. Ισα Ισα που χρησιμοποιείται ο συσχετισμός τους (όπως σωστά λέει ο anwnimos) παρελκυστικά και υποκριτικά. ΟΧΙ δεν είμαστε όλοι οι Λευκαδίτες υποκριτές και ευτυχισμένοι στην χαρούμενη πόλη μας. Θλιβόμαστε, τα καυτηριάζουμε και μαχόμαστε για βελτίωση. Να φτιάξουμε ταμείο ενίσχυσης των ρομα και οτι άλλο θέλετε. Δεν έχει καμία όμως σχέση με τους κοινόχρηστους χώρους μας. Μας ανήκουν σε όλους εξ’ αδιαιρέτου με το ίδιο ποσοστό και πόσο μάλλον για εμας που τυπικά και υπάκουα εξοφλούμε τα τέλη μας. Ο λαθεμένος συσχετισμός των διαφορετικών μεγεθών είναι επίφοβο να μας παρασύρει σε σιωπή γιατί πάντα θα μπορούμε να κατηγορηθούμε ως υποκριτές που μιλάμε για τα καθημερινά και δεν κάνουμε τους εισαγγελείς για τα σημαντικότερα κοινωνικά ζητήματα. Και όχι δεν είναι η Λευκάδα η sin city και το Dogville που όλοι ξέρουμε τι γίνεται στα στενά της και δεν μιλάει κανένας.

  2. Γιάννης
    24 Ιουλίου 2015 at 17:02 — Απάντηση

    Anwnimos θίγετε, παρότι δεν τα τονίζετε όσο πρέπει, δυο πληγές της νεοελληνικής κοινωνίας.

    Επειδή δεν τηρούνται οι νόμοι και δεν υπάρχουν «σταθερές» στην κοινωνία μας, όλοι και ο καθένας χωριστά, αθωώνουμε κατά το δοκούν. Έτσι αυτός που κλέβει το κράτος 10χιλ. είναι αθώος, επειδή κάποιος άλλος δίπλα έχει κλέψει 100χιλ., αλλά ούτε και αυτός είναι ένοχος, επειδή κάποιος παραδίπλα έχει κλέψει εκατομμύρια. Έτσι λοιπόν μένουν όλοι στο απυρόβλητο γιατί υπάρχει ένα μεγαλύτερο αδίκημα από αυτό που διέπραξαν. Είμαστε μια κοινωνία αγγέλων! Δεν δικαιούμαστε να δυσανασχετούμε, γιατί πάντα υπάρχει κάτι χειρότερο που δικαιολογεί το προηγούμενο!

    Μια άλλη μεγάλη πληγή είναι η παντελής έλλειψη ορθού λόγου. Βασική αρχή της σύγκρισης είναι τα συγκρινόμενα «πράγματα» να είναι ομοειδή. Τώρα πως τα καταφέρνουν κάποιοι να μπερδεύουν τη σωστή χρήση του δημόσιου – κοινόχρηστου χώρου, που πρέπει όλους να μας διακρίνει, με «παρυφές και απόκληρους της κοινωνίας» και αυτό να μας το σερβίρουν σαν άποψη, ποντάροντας στη συναισθηματισμό μας και όχι στο μυαλό μας, αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση.

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.