HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΟ Θ. Βερύκιος απαντά στον κ. Γαλιατσάτο για την πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου Νυδριού

Ο Θ. Βερύκιος απαντά στον κ. Γαλιατσάτο για την πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου Νυδριού

Απάντηση του τ. Αντιπεριφερειάρχη Θ.Βερύκιου στο δελτίο τύπου της 12-9-2017 για την ανάπλαση και πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου Νυδριού, του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων θ. Γαλιατσάτου

Δεν συνηθίζω να τοποθετούμαι δημόσια με δελτία τύπου ούτε απαξίωσα ποτέ κανέναν προηγούμενο η επόμενο. Είμαι υποχρεωμένος όμως για το παραπάνω θέμα να αποκαταστήσω την αλήθεια.

Όταν παρέδωσα την περιφερειακή ενότητα Λευκάδας μετά από τρεισήμισι χρόνια διοίκησης το 2014, για το Νυδρί είχα ετοιμάσει στο διάστημα της θητείας μου δύο μελέτες. Η μία για το καταφύγιο τουριστικών σκαφών και η άλλη για την ανάπλαση πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου. Μάλιστα για την δεύτερη είχα τελειώσει μια κυκλοφοριακή και μία βιοκλιματική μελέτη για να είναι επιλέξιμη στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020.

Δεν προλάβαμε δυστυχώς το ΕΣΠΑ 2007-2013 από το οποίο όμως η Λευκάδα είχε πάρει και την μερίδα του λέοντος. Υπ’ όψιν ότι οι μελέτες αυτές και ιδιαίτερα του καταφυγίου είναι εξαιρετικά χρονοβόρες ακριβές και φτιάχνονται από ειδικά μελετητικά γραφεία.

Η μελέτη της ανάπλασης μαζί με την βιοκλιματική και την κυκλοφοριακή είχε αποπληρωθεί για την δε μελέτη του καταφύγιου ο μελετητής δεν είχε υποβάλει τους τελευταίους λογαριασμούς. Επισημαίνω ότι οι ΚΑΠ την περίοδο 2011-2014 είχαν κωδικούς μόνο για έργα οδοποιίας και οδικής ασφάλειας.

Μάλιστα το 2014 αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο νέος αντιπεριφερειάρχης κος Χαλκιάς είπε σε επίσκεψη τοπικών παραγόντων του Νυδριού ότι είχε αυτές τις δύο μελέτες για το Νυδρί ώριμες και περιμένει
την εντάξει τους. Για τους γνωρίζοντες μια ώριμη μελέτη εξασφαλίζει κατά 95% την χρηματοδότηση τους. Στις Μελέτες αυτές σαν κάτοικος και πρώην δήμαρχος της περιοχής γνωρίζοντας τα προβλήματα και τις μελλοντικές απαιτήσεις έβαλα την σφραγίδα μου με παρεμβάσεις διορθώσεις και πολλά ταξίδια στην Αθήνα.

Κάποιοι το γνωρίζουν αυτό επειδή υπάρχει και διαύγεια οι καλόπιστοι μπορούν να ανατρέξουν στα παρακάτω που αφορούν τις μελέτες αυτές και είναι πράξεις τις διοίκησης.

1)ΑΠ.199312 σχετ.αποφ.199679/27-9-2011

2)ΑΠ.501-21/2011 από Σ1/09-12-2011 πρακτικό οικον. επιτροπής

3)Αρ.πρωτ 8216/45/12 5-4-2012 έγγραφο του Υπουργείου ανάπτυξης

4)Αποφ.318-12 από το 12/29/5/2012 πρακτικό οικον. επιτροπής

5)ΑΠ 199312 13/6/2012 ΣΧΕΤ από 199679/27/5/2011

6)ΑΠ 453-17 από πρακτικό 17/12-07-2012 οικον επιτροπής

7)Πρακτικό περιφερειακού συμβουλίου 3/2013 17/3/2013

8)το υπ.αρ.πρωτ 14493/6907 16/9/2013 έγγραφο αποκεντρωμένης έγκριση περιβαλλοντικών ορών

9)απόφαση 317 11/08-8-2014 από πρακτικό 11 08-5-2014 πρακτικό οικονομικής επιτροπής

10)απόφαση 421-14 του πρακτικού 14/23-6-2014 αυτά και άλλα που σίγουρα μου έχουν διαφύγει.

Για την ένταξη στο ΠΔΕ έχω ορισμένες επιφυλάξεις γιατί η χρηματοδότηση δεν είναι απόλυτα εξασφαλισμένη όπως από πόρους του ΕΣΠΑ ή Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Επίσης απορώ γιατί αργεί η ένταξη του καταφύγιου τουριστικών σκαφών παρά το πολύ χαμηλό προϋπολογισμό του έργου. Η μελέτη αυτή το 2014 ήταν η πλέον ώριμη μελέτη νέου λιμενικού έργου στην περιφέρεια . Και το έργο αυτό είναι απόλυτα αναπτυξιακό.
Τελειώνοντας θα ήθελα να πω στον κ.Γαλιατσάτο ότι η απαξίωση ποτέ δεν βοηθά στην συνέχεια της διοίκησης και ότι όποτε επιθυμεί να κάνουμε ένα δημόσιο διάλογο για το έργο στα 31/2χρονια της προηγούμενης περιφερειακής αρχής και για τα 3 (από τα 5+) της δικής του.

τ.Αντιπεριφερειάρχης Θ.Βερύκιος

Προηγουμενο αρθρο
Διακρίσεις σε Πρέβεζα και Ιωάννινα για τον Φίλανδρο..
Επομενο αρθρο
Εγγραφές νέων μαθητών στην Φιλαρμονική Εταιρία Λευκάδας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.