Τέλος εποχής για τα δημοτικά ιχθυοτροφεία της Λευκάδας
Στο Υπερταμείο περνούν με απόφαση των δικαστηρίων σε πρώτο και δεύτερο βαθμό. Ελάχιστες πλέον οι ελπίδες ν΄ανατραπεί η απόφαση στο ΣΤΕ
Τα Ιχθυοτροφεία Λευκάδας- αποτελούνται από δύο ιχθυοτροφεία
Το μεγάλο ιβάρι ή Αυλαίμων που είναι νεότερο και το μικρό ιβάρι (Παλιώνι). Τα αλιεύματα αυτών είναι κέφαλοι, μουξινάρια, γάστροι, μαυράκια και μαυρακούνια. Από τους κέφαλους (μπάφες) παίρνουμε και το αυγό που μετά από επεξεργασία γίνεται αυγοτάραχο. Τσιπούρες, λαυράκια, σάλπες, σαργοί, σαργομύτες, κουτσομούρες, γλώσσες, σπάροι, γαρίδες , χέλια μουρμούρες και κάποια άλλα είδη σε μικροποσότητες.
Στα ιχθυοτροφεία είναι συνιδιοκτήτης και ο δήμος Μεγανησίου με ποσοστό 6%. Τα τελευταία χρόνια η επιχείρηση ήταν ζημιογόνα με ευθύνη των εκάστοτε δημοτικών αρχών, οι οποίες στο πίσω μέρος του μυαλού τους είχαν την παραχώρηση τους σε ιδιώτες για παρόμοια ή άλλη χρήση.
Με την απόφαση 485/2016 το δημοτικό συμβούλιο Λευκάδας αποφάσισε:
Τη μετατροπή της Λιμνοθάλασσας Παλαιό σε Ιχθυοτροφικό – Οικοτουριστικό Πάρκο και την εκμίσθωση του Αυλαίμωνα.
Η απόφαση σήμανε συναγερμό στην ΕΤΑΔ ΑΕ και μέσω της Κτηματικής Υπηρεσίας κινήθηκε ενάντια στα σχέδια του δήμου διεκδικώντας την ιδιοκτησία των ιχθυοτροφείων και τελικά όλα δείχνουν πως την κερδίζει.
Τα δημοτικά ιχθυοτροφεία της Λευκάδας , ιστορικά και μόνο μέχρι σήμερα θ΄ αναφέρονται στις επόμενες γενιές ως τέτοια. Η τύχη τους δεν είναι να συνεχίσουν την λειτουργία τους ούτε κάτω από νέα ιδιοκτησία. Τα σχέδια πάνε πολύ πίσω στο χρόνο και είναι συνδεδεμένα άρρηκτα με την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης.
Μαρίνα megayacht θα γίνουν , αυτή είναι η μοίρα τους. Όσο για το περιβάλλον , έχουν ήδη εφευρεθεί οι λεγόμενες Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, εκεί να δείτε πόσο όμορφα θα δέσουν οι κορμοράνοι αναπαυόμενοι στις κεραίες από τα radar των πολυτελών σκαφών.
Τώρα για τις αποφάσεις των δημοτικών αρχών σε Λευκάδα και Μεγανήσι , καλύτερα να μην της σχολιάσω. Μου θυμίζουν εκείνο το παλιό καλό ανέκδοτο με το «ολίγον έγκυος». Ένα είναι σίγουρο , δεν μπορούν , δεν θέλουν ή αρνούνται ν΄ αντιδράσουν προσκωλυόμενοι στις καρέκλες.
Κρίμα, μεγάλο κρίμα !
Πηγή: meganisinews.eu
12 Σχόλια
Τσάο “ζουζούνι” και να ανοίγεις και κανένα βιβλίο………..
Περιμένεις απάντηση λογική σ’ αυτό το παραλήρημα σου; Δεν γίνεται, φίλε μου. Τέρμα λοιπόν οι κουβέντες και καθένας στο δρόμο του.Να μη κουράζουμε ούτε τους αναγνώστες ούτε τον ελεγκτή των σχολίων! Ό,τι είχαμε να πούμε το είπαμε, τα διάβασαν όσοι τα διάβασαν, έβγαλε καθένας τα συμπεράσματα του. Τσάο!
[ΩΣΤΕ Ένα εξ ορισμού και καταστατικού σωματείο υποχρεωμένο να ασχολείται με τα Γράμματα και τις Τέχνες ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ νά ασχολείται μέ τά «γράμματα καί τίς τέχνες. Τι άλλο θα ακούσω, θεέ μου! ]–Εδώ ακριβώς ταιριάζει απόλυτα τό “τί έχουν τά έρμα καί ψοφάνε” Εξυπνακίαση καί ξερολίαση έχουν , γι’ αυτό ψοφάνε. Πώς είναι δυνατόν νά τόν παραξέρεις τόν Κακλαμάνη αφού από από τά 6 βιβλία πού έχει γράψει μόνο τά 2 κυκλοφορούν ! Εκτός καί άν εκτός από έξυπνη/ος έχεις καί κάποιο χάρισμα …δηλαδή νά ξέρεις τί έχει γράψει χωρίς νά έχεις διαβάσει …
ΩΣΤΕ Ένα εξ ορισμού και καταστατικού σωματείο υποχρεωμένο να ασχολείται με τα Γράμματα και τις Τέχνες ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ νά ασχολείται μέ τά «γράμματα καί τίς τέχνες. Τι άλλο θα ακούσω, θεέ μου! Όσο για τον αν ξέρω τον Κακλαμάνη, Αλαφροϊσκιωτε, τον ξέρω και τον παραξέρω, όπως ξέρω και ΟΛΟΥΣ τους λευκαδίτες “γραφιάδες”.
Μεγάλη εξυπνάδα η ειρωνεία “ζουζούνι”απέναντι στο σχόλιο για τον Κακλαμάνη και σε αυτά που είπε αλλά δεν σου χρειάζεται άλλη απάντηση γιατί αμφιβάλλω αν ξέρεις ποιος ήταν!!!!!!
Κανείς δέν είπε περί “συνωμοσίας” κλπ . Αυτό πού κατηγορώ τήν Εταιρεία είναι ότι δυστυχώς είναι ανύπαρκτη σέ τέτοια σοβαρά ζητήματα .Καί τό λέω αυτό γιατί θεωρώ καί πιστεύω ότι ρόλος τής πραγματική διανόησης ενός τόπου ή καί μιάς χώρας , είναι νά επεξεργάζεται τέτοιου είδους σοβαρά προβλήματα καί νά υποδεικνύει λύσεις καί όχι νά ασχολείται μέ τά “γράμματα καί τίς τέχνες” …Τώρα όσον αφορά τόν μαζικό τουρισμό δέν χρειάζεται νά πούμε πολλά, . κοιτάξτε μόνο πώς τό αντιμετωπίζουν τό θέμα οί τουριστικά ανεπτυγμένοι καί θά καταλάβεται.
Τό τί θά γίνουν τά ιχθυοτροφεία καί τί είδους τουρισμό θά έχει ή Λευκάδα τά επόμενα χρόνια ,είναι δυστυχώς αποκλειστικά καί μόνο θέμα τών πολυεθνικών τού τουρισμού. Τό μοντέλο πού έχουν επιλέξει γιά τήν Λευκάδα ,καί όχι μόνο , είναι ΄τό μοντέλο τού φτηνιάρικου καί μαζικού τουρισμού. Τά πράγματα αυτά έχουν αποφασισθεί καί έχουν δρολογηθεί έδώ καί πολλά χρόνια …Καί δυστυχώς σέ ένα νησί πού εξαρτάται από τήν μονοκαλλιέργεια τού τουρισμού , περιθώρια αντίστασης δέν υπάρχουν .
“Τό πρόσκαιρο έσοδο μέ τήν Μαρίνα-Καρνάγιο στήν αρχή στήν Λευκάδα , θά αποβή μέ τόν καιρό ή κοινωνική καί ιστορική της καρμανιόλα” Εγραφε τό 1994 ό Γεράσιμος Κακλαμάνης . Αλλά δέν άκουγε κανείς ,γιατί αυτός φυσικά δέν συμπεριλλαμβάνεται στούς καταλόγους τής εταιρείας Λευκαδικών Μελετών…
Πολύ ωραία! Τι κακό πράγμα ο «μαζικός τουρισμός» σε ένα μέρος, που μια ζωή ήταν και είναι γεμάτο μόνο από κόμητες και βαρώνους! Αίσχος! Βέβαια τα είπε ο Γερ. Κακλαμάνης «αλλά δέν άκουγε κανείς, γιατί αυτός φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται στους καταλόγους τής εταιρείας Λευκαδικών Μελετών». Σωστό κι αυτό, αφού (ολαφάνερα!) η Εταιρεία Λευκαδικών Μελετών αποτελεί κι αυτή μέρος της συνωμοσίας που έχει «αποφασίσει και δρομολογήσει τα πράγματα εδώ και πολλά χρόνια…» (Κι ύστερα τσαντιζόμαστε που ακούμε την Οικουμένη να λέει «Τι τρώνε τα έρμα και ψοφάνε»!)
Σημασία έχει τι θα γίνουν τα ιχθυοτροφεία που είναι και αυτά ένα κομμάτι της ιστορίας μας και όχι πως λέγονται οι περιοχές που ανήκουν…..
.
Αγαπητέ μου, τα “κομμάτια της ιστορίας”, που λες έχουν όνομα. Είναι το όνομα των ιχθυοτροφείων όχι οι “περιοχές που ανήκουν”. Αν τους το πάρεις το όνομα, γίνονται “κομμάτια του τίποτα”. Αυτό είναι ένα πρώτο θέμα ανεξάρτητο από το δεύτερο. Όσον αφορά το δεύτερο θέμα, δηλαδή το μέλλον των ιχθυοτροφείων, πρέπει να δούμε στοιχεία, γιατί το δημοσίευμα δεν λέει τίποτα σαφές. Όσον αφορά τη δική μου θέση για τα ιβάρια, αν δεν σου κάνει κόπο, διάβασε δίπλα το κείμενό μου για τη “Λιμνοθάλασσα της Λευκάδας.
Ο Δημος Λευκαδος και Μεγανησιου να προσφυγουν στο Ευρωπαικο Δικαστηριο ,τα ιβαρια ηταν δημοτικα και συμφωνα με την συνθηκη του Λονδινου ,με την οποια δημιουργηθηκε το Βασιλειον της Ελλαδος με την παραχωρηση της Ιονιου πολιτειας,βεβαια μετα μας διελυσαν οι κατσαπλιαδες παλαιοελλαδιτες,τα εσοδα βοηθουσαν στην λειτουργεια του δημοτικου νοσοκομειου,η αλλαγη των νομων εγινε απο τους Ιταλους με σκοπο την προσαρτηση των νησιων ,τα Κυθηρα λογω κατοχης απο τους Γερμανους εχουν αλλο καθεστως χωρις κτηματικη εταιρεια του δημοσιου
Για το όνομα των ιχθυοτροφείων (που και εδώ βλέπω ότι μπλέκονται) θα ήθελα να υπενθυμίσω παλιότερο σχόλιό μου: Στην παραλιακή οδό από το Πνευματικό Κέντρο προς τον Άϊ Γιάννη (στο ύψος περίπου του κλειστού Γυμναστηρίου η μία και στο ύψος του κέντρου Πάνθεον η άλλη) είναι τοποθετημένες δύο μεγάλες πινακίδες (από την Περιφέρεια νομίζω), στις οποίες οι δύο λιμνοθάλασσες ακατανόητα ονομάζονται «Αυλήμων» και «Παλιώνης». Βάσει των όσων γνωρίζουμε οι σωστές ονομασίες είναι αντίστοιχα «Αβλέμονας» (το ιβάρι στα ανατολικά και νότια της πόλης) και «Παλιό» (το ιβάρι στα βόρεια της πόλης, η laguna). Επομένως, για να μην παραπλανώνται οι αναγνώστες τους, οι πινακίδες πρέπει να διορθωθούν με τη γραφή των σωστών ονομασιών(εφόσον βέβαια οι συντάκτες τους δεν γνωρίζουν κάτι άλλο για τις ονομασίες, που εμείς το αγνοούμε).