HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΤι γίνεται με το Αγκυροβόλιο της Βασιλικής;

Τι γίνεται με το Αγκυροβόλιο της Βασιλικής;

Το έργο «Αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών Βασιλικής Λευκάδας» ξεκίνησε το 2013 με μεγάλες προσδοκίες. Θεωρήθηκε ένα σημαντικό έργο για την τουριστική και όχι μόνο ανάπτυξη της περιοχής. Είχε προϋπολογισμό 17.000.000 €. Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του ήταν 36 μήνες.

Η πορεία του έργου μέχρι σήμερα έχει απασχολήσει αρκετές φορές το Δημοτικό συμβούλιο. Είναι κοινή η διαπίστωση, ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών. Τελευταία μάλιστα δόθηκε παράταση στην κατασκευάστρια εταιρεία μέχρι το 2017.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Φίλιππας ενημέρωσε στο τελευταίο (6/4) δημοτικό συμβούλιο, σχετικά με το θέμα που έχει ανακύψει μετά τον έλεγχο του ελεγκτή Παύλου Καρύδη.

Ανέφερε ο κ. Φίλιππας: «Σύμφωνα με τη νεότερη πολεοδομική νομοθεσία του Ν.4030/1 1, όλες οι εργασίες που εκτελούνται κατόπιν οικοδομικής άδειας υπόκεινται σε συγκεκριμένο αριθμό ελέγχων κατά τη διάρκεια κατασκευής, αναλόγως το είδος και το μέγεθός τους. Οι έλεγχοι γίνονται από ιδιώτες μηχανικούς που έχουν την σχετική άδεια και συγκροτούν το σώμα ελεγκτών δόμησης και επιλέγονται με ηλεκτρονική κλήρωση κατόπιν αίτησης του μηχανικού που επιβλέπει το έργο.

Η οικοδομική άδεια του έργου προβλέπει την κατασκευή τεσσάρων κτιρίων (καταστημάτων, αναψυκτηρίου, γραφείων — αποθηκών και χώρων υγιεινής) συνολικού εμβαδού 417 τ.μ.

Σύμφωνα με την ανωτέρω νομοθεσία η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου που επιβλέπει το έργο, έκανε αίτηση για τον ορισμό του ελεγκτή δόμησης κατά την πρώτο έλεγχο της θεμελίωσης. 0 ορισθείς ελεγκτής Παύλος Καρύδης Τοπογράφος Μηχανικός έκανε στις 17-3- 2015 τον προβλεπόμενο έλεγχο και στις 30-3-2015 απέστειλε το πόρισμά του ηλεκτρονικά στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου.

Αντικείμενο του πρώτου ελέγχου σύμφωνα με το νόμο είναι μόνο η θέση των κτιρίων στο γήπεδο, οι διαστάσεις τους και οι πλάγιες αποστάσεις αυτών σύμφωνα με τα υποβαλλόμενα σχέδια. Πράγματι ο ελεγκτής αναφέρει στο πόρισμα ότι όλα τα ανωτέρω βρέθηκαν σύμφωνα με τα σχέδια, αλλά εντός παλαιού αιγιαλού και εντός ζώνης παραλίας κατά παράβαση του Ν.2971/01 και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις.

Όμως όλα τα έργα του αγκυροβολίου μεταξύ των οποίων και τα κτιριακά έχουν χωροθετηθεί με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης το έτος 1999 όπως τροποποιήθηκε το 2002, βάσει του νόμου 2160/93 που επιτρέπει την κατασκευή τους εντός αιγιαλού, παλαιού αιγιαλού και παραλίας. Αλλά και ο νόμος 2971/01 επιτρέπει την Κατασκευή τέτοιων έργων στις περιοχές αυτές εφόσον τηρηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που εν προκειμένω τηρήθηκαν στο ακέραιο.

Συνεπώς το γεγονός αυτό δεν θα έπρεπε να θεωρείται από τον ελεγκτή παράβαση, πέραν του ότι δεν αποτελεί αντικείμενο του ελέγχου που εκλήθη να διενεργήσει.

Πέραν όμως αυτού του άτοπου συμπεράσματος παραθέτει χωρίς να έχει τέτοια αρμοδιότητα και μία σειρά παρατηρήσεων που σχετίζονται με τα περιεχόμενα της οικοδομικής άδειας και με τις διάφορες αδειοδοτήσεις, που κατά την άποψή μας είναι εντελώς αβάσιμες.

Λόγω όμως του τελικού συμπεράσματος του πορίσματος, η Υπηρεσία Δόμησης ήταν υποχρεωμένη σύμφωνα με το νόμο να προβεί σε διακοπή εργασιών, πράγμα που έπραξε στις 2-4-2015.

Κατόπιν αυτών ο Δήμος υπέβαλε προσφυγή κατά του πορίσματος του ελεγκτή δόμησης, ως είχε δικαίωμα. Η προσφυγή αυτή διαβιβάσθηκε από την Υπηρεσία Δόμησης στο ΣΥ.Π0.Θ.Α. στις 3-4-2015 με θετική εισήγηση και ήδη έχει οριστεί ημερομηνία εξέτασης αυτής η 15η Απριλίου 2015. Έχουμε την πεποίθηση ότι η προσφυγή θα γίνει δεκτή και αμέσως μετά θα αρθεί η διακοπή εργασιών ώστε να συνεχιστούν κανονικά τα κτιριακά έργα.

Προηγουμενο αρθρο
Μητρώον των Αρρένων του Χωριού Εγκλουβής (Καταρτιθέν εν έτει 1879)
Επομενο αρθρο
Tο έργο του Nίκου Bαγενά είναι πολλαπλά σημαντικό

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.