HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΤοποθέτηση Ηλία Κοντογεώργη για τα τραπεζοκαθίσματα στον παραλιακό του Νυδριού

Τοποθέτηση Ηλία Κοντογεώργη για τα τραπεζοκαθίσματα στον παραλιακό του Νυδριού

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί την τοποθέτησή μου στο Δημοτικό Συμβούλιο της Παρασκευής 20 Φεβρουαρίου 2015 για το θέμα που προέκυψε με την διευθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων στον παραλιακό δρόμο του Νυδριού.

Ζήτησα να τοποθετηθώ για το θέμα κατά την διάρκεια του Δ.Σ., εκεί ο κ. Πρόεδρος εφάρμοσε κατά γράμμα τον κανονισμό μη δίνοντάς μου τον λόγο.

Ζήτησα να συζητηθεί το θέμα προ ημερήσιας διάταξης, όπως είχα δικαίωμα να κάνω. Δυστυχώς, το αίτημά μου δεν μπήκε καν σε ψηφοφορία, με την δικαιολογία πως θα συζητηθεί στο επόμενο συμβούλιο.

Προφανώς, πρόκειται για πρωτοτυπία αφού βάζουμε “το κάρο μπροστά από τ’ άλογο”. Δηλαδή, αφού δημιουργούν ήδη δεδικασμένο, μας καλούν να συζητήσουμε σε μεταγενέστερο χρόνο μιαν απόφαση που δεν έχει λάβει το παρών Δημοτικό Συμβούλιο!

Ειλικρινά λυπάμαι.

Όμως είμαι υποχρεωμένος απέναντι στους πολίτες και την κοινωνία που μου έκανε την τιμή να με εκλέξει Δημοτικό Σύμβουλο, να τους γνωστοποιήσω, τόσο της θέση μου, όσο και την ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ πρόταση λύσης.
Τα συμπεράσματα, δικά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη δημοσίευση, όσων τουλάχιστον το πράξουν.

Με εκτίμηση,

Ηλίας Κοντογεώργης
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Λευκάδας

line2
Τοποθέτηση – Πρόταση λύσης του Ηλία Κοντογεώργη για τον παραλιακό δρόμο του Νυδριού

Από την αρχή της θητείας της η νέα δημοτική αρχή φάνηκε πως είναι αποφασισμένη να βάλη τάξη σε αρκετά “στραβά και ανάποδα” που μας πληγώνουν καθημερινά.
Φάνηκε να εννοεί τις έννοιες του διαλόγου και της αξιοκρατίας.
Ξεκίνησε από την αρχή ένας διάλογος με τους πολίτες.

Δυστυχώς όμως απ’ ότι δείχνουν τα πράγματα, “έγινε για να γίνει” για ν’ αποφασίσουν οι έχοντες την εξουσία αυτό που θέλουν έχοντας το άλλοθι του δημοσίου διαλόγου. Αυτό δείχνει τουλάχιστον η περίπτωση των καταστημάτων της παραλίας στο Νυδρί όπου περιορίζει στο ελάχιστο τα τραπεζοκαθίσματα του παραλιακού δρόμου στο όνομα της ελεύθερης διέλευσης των πολιτών. Έτσι ευνοούν συγκεκριμένους επαγγελματίες που έχουν μεγάλες αυλές και οδηγούν τις μικρές επιχειρήσεις σε λουκέτο.

Κι αυτό γίνεται όταν ο μικροεπαγγελματίας, ο αυτοαπασχολούμενος στενάζει απ’ την αλεπάλληλη αφαίμαξη των εισοδημάτων του.

Ήταν όλα “αγγελικά πλασμένα”; Όχι βέβαια. Χρειάζονταν παρεμβάσεις; Ασφαλώς ναι.
Η κίνηση που έκανε όμως ο Δήμος ήταν ό,τι χειρότερο μπορούσε να κάνει αφού πέρα από τα λουκέτα που μοίρασε, θα απορρυθμίσει ακόμη περισσότερο την αγορά και θ’ ανεβάσει τα επίπεδα παραβατικότητας. Αυτή τη φορά, όχι από την πλεονεξία κάποιων καταστηματαρχών που συνέβαινε παλαιότερα αλλά από την ανάγκη εισπνοής οξυγόνου, από την ανάγκη επιβίωσης!

Εκείνο που χρειάζονταν ήταν και είναι ο περιορισμός λίγων επαγγαλματιών που ξέφευγαν από κάθε όριο και πλαίσιο, από λίγους που έβαζαν ρόδες στους καναπέδες και έκαναν κατάληψη του δρόμου, από τις διάσπαρτες πινακίδες που ενοχλητικά ξεπρόβαλαν μπροστά σου.

Εκείνο που χρειάζονταν ήταν και είναι να μπουν ρεαλιστικοί και εφαρμόσιμοι κανόνες. Να μπορούν να δουλέψουν τα καταστήματα χωρίς να παρεμποδίζεται η ελεύθερη διέλευση των πολιτών αλλά και οχημάτων για έκτακτες ανάγκες. Να προταθούν ολοκληρωμένες αρχιτεκτονικές λύσεις για τα όρια ανάπτυξης των τραπεζοκαθισμάτων αλλά και των ενημερωτικών πινακίδων.

Η πρότασή μου
Θέλω να είμαι πολύ συγκεκριμένος στην πρότασή μου και για τους κανόνες που κατά την ταπεινή μου άποψη οφείλουν να μπουν. Θέλω να τονίσω πως την πρόταση αυτή την διαμόρφωσα αφού μίλησα με αρκετούς εμπλεκόμενους επαγγελματίες και μη.

Ζήτημα 1, (όπως χαρακτηριστικά αρέσκεται να αναφέρει στο “δια ταύτα” και ο κ. δήμαρχος).
Πρέπει πριν σκεφθούμε οτιδήποτε, να πάρουμε υπόψιν μας πόσος χώρος είναι απαραίτητος για την απρόσκοπτη διέλευση οχημάτων εκτάκτης ανάγκης από τον παραλιακό δρόμο εν προκειμένω.

Ρώτησα τον κ. Ράπτη, Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λευκάδας, πόσο πλάτος έχει το μεγαλύτερο όχημα πουν διαθέτει η Υπηρεσία.
Μου απάντησε, ότι το μεγαλύτερο όχημα, έχει πλάτος 3,10 μέτρα.

Πήγα στην παραλία και μέτρησα με την μεζούρα μου από το κράσπεδο μέχρι την κίτρινη γραμμή. Από το παλιό “Νότος” μέχρι την στοά που υπάρχει το ζήτημα του περιορισμένου χώρου, το πλάτος του δρόμου από το κράσπεδο μέχρι τα όρια που έβαλε η δημοτική αρχή προχθές, είναι από 6,00 μέτρα έως (κυρίως όταν φτάνουμε στη στοά) και τα 8,00 μέτρα.

Αν υποθέσουμε πως το μεγαλύτερο όχημα της Πυροσβεστικής χρειάζεται άλλο 1,50 μέτρο για να κυκλοφορεί με άνεση στο δρόμο, προσθέτουμε στο πλάτος του μεγαλύτερου οχήματος 3,10 και 1,50 μέτρα. Σύνολο ασφαλείας, 4,60 μέτρα.

Αν από τα 6 μέτρα που είναι αυτή τη στιγμή το ελεύθερο minimum της απόστασης από το κράσπεδο μέχρι την γραμμή, αφαιρέσουμε τα 4,60 μέτρα που χρειάζονται για τους λόγους ασφαλείας που αναφέραμε παραπάνω, περισσεύουν από τα όρια της γραμμής 1,40 μέτρα.

Ας μην δώσετε τα 1,40 που περισσεύουν, δώστε έστω 1 μέτρο επιπλέον από την γραμμή που έχετε χαράξει!
Όσο για τα καταστήματα που βρίσκονται από την στοά και προς το φέρυ μπότ, να δώσουμε επιπλέον αναλογικά τον χώρο που τους αντιστοιχεί.

Τα παραπάνω, αποτελούν τον πρώτο άξονα. Ο δεύτερος άξονας της πρότασης για την λύση, έχει να κάνει με το πως εφαρμόζεται η απόφαση.
Εάν δεν μπουν σταθερά πλαίσια βιδωμένα στο έδαφος, η εμπειρία έχει δείξει πως όποιες αποφάσεις πάρουμε δεν θα εφαρμοστούν στην πράξη.
Προτείνω, οι αρχιτέκτονες του Δήμου μας, αφού πραγματοποιήσουν μια έρευνα σχετικά με καγκελακια που έχουν βάλει άλλοι δήμοι σε άλλες περιοχές, να επιλέξουν μια καλαίσθητη πρόταση για ένα διακριτικό καγκελάκι.
Ολοκληρωμένη λύση θα υπάρχει, αν στο καγκελάκι αυτό ενσωματωθεί και μια ταμπέλα για κάθε κατάστημα όπου θα έχει την δυνατότητα να βάλει την φίρμα του αλλά και να αναρτήσει τον κατάλογό του ή ό,τι άλλο θέλει η επιχείρηση.
Με την ταμπέλα αυτή θα επιτύχουμε να αποτρέψουμε όσους καταστηματάρχες θελήσουν να βάλουν ταμπέλες έξω από το πλαίσιό τους, πέρα από την καλαισθησία που θα υπάρχει.

Έτσι, αγαπητοί συνάδελφοι διασφαλίζουμε αφενός την ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών που διευκολύνεται και με τον πεζόδρομο που είναι μπροστά στο λιμάνι.
Διασφαλίζουμε και την ασφάλεια της περιοχής σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Έτσι, αγαπητοί συνάδελφοι διασφαλίζουμε και την δυνατότητα να δουλέψουν οι επαγγελματίες αλλά και αρκετοί εργαζόμενοι οι οποίοι απασχολούνται σ’ αυτές τις επιχειρήσεις.
Έτσι είμαστε χρήσιμοι στον τόπο μας και στους πολίτες.

Σας ευχαριστώ θερμά για την υπομονή σας.

Προηγουμενο αρθρο
Σύλληψη στη Λευκάδα για οικονομικές οφειλές προς το Δημόσιο
Επομενο αρθρο
Προσφορές αεροπορικών εισιτηρίων Άκτιο – Αθήνα από την Αegean

5 Σχόλια

  1. o άτακτος Νυδριώτης
    28 Φεβρουαρίου 2015 at 00:46 — Απάντηση

    Πρός πιθαρχημένο ,αρμονικό και καλαίσθητο Λουδοβίκο.
    ΔενΘέλω να πιστέυω ότι πίσω από τις λέξεις τάξη και προστασίας της αισθητικής δεν κρύβονται άλλα πράγματα τα οποία εκδηλώνονται όταν κάποια άτομα πάρουν την εξουσία στα χέρια τους……….

    • gasis spiros
      7 Μαρτίου 2015 at 23:25 — Απάντηση

      Συμφωνω απολυτα με τον πιο πανω σχολιαστη για τον δικαιο και ευαισθητο
      Λουδοβικο του Νυδριου.Ας μην κοροιδευομαστε μεταξυ μας Λουδοβικο και μην προσπαθεις να δικαιολογησης την απαισια κιτρινη γραμμη(οχι ευθεια)
      μπροστα απο τα καλαισθητα καταστηματα της παραλιας που ο μονος λογος
      που ερχονται και ξαναερχονται οι ιδιοι στην πλειοψηφια τους τουριστες ειναι
      αυτα τα μαγαζια, γραμμη που χαραχτηκε απο νεους επιβητορες της τοπικης
      αυτοδιοικησης (Ξερεις πολυ καλα οτι τοσο οι βαφοντες την αμοιρη ασφαλτο
      οσο και οι δικαιολογουντες με κρυφα ψευδωνυμα οπως ο Λουδοβικος αυτο το ικριωμα που ειδαμε στην παραλια του Ν ΥΔΡΙΟΥ ειναι το ιδιο και το αυτο στην συνειδηση του βιοπαλαιστη Νυδριωτου).Και τωρα φιλε Λουδοβικο εαν πραγματι πιστευεις στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ κατι που δεν πιστευε ο Λουδοβικος της Γαλλιας γιατι η δυναμη της εξουσιας του τον εκανε απολυτο μοναρχη και νομιζε οτι ηταν 3 μετρα υψος την επομενη φορα σαν σχολιαστης να χρησιμοποιεις το πραγματικο σου ονομα και οχι
      ονοματα παραπλανητικα.ΠΡΕΠΕΙ καποτε αυτος ο αμοιρος λαος να ξερει
      ποιος τον πληροφορει η τον παραπλανει επωνυμως.

  2. gasis spiros
    24 Φεβρουαρίου 2015 at 20:23 — Απάντηση

    Κυριε Λουδοβικο η κυριε αγνωστε εαν εχεις γνωση των πραγματων στη παραλια του
    Νυδριου πρεπει να καταλαβαινεις οτι η αντιπαθητικη και απρο σαρμοστη κιτρινη γραμμη
    εν σχεσει με το καλαισθητο περιβαλλον περα απο ολλα τα υποληπα που γραφονται για
    πλεονεκτες καταστηματαρχες και για παρεμποδηση προσπελασης των πεζων πρεπει
    να γνωριζεις οτι υπαρχει απο την προς πλατεια μερια σταθερο κρασπεδο οπου θα
    μπορουσαν οι νεοεκλεγεις απειροι (λογικο δεν ειναι πολιτικοι μηχανικοι η τοπογραφοι)
    τοπικοι παραγοντες να χαραξουν το πλατος του δρομου η πεζοδρομου αντικειμενικα
    προς τους καταστηματαρχες τοποθετωντας κρασπεδο ωστε να υπαρχει και οπτικα
    δρομος ισιος ευθεια και οχι αλλου 5 μετρα και αλλου 15 και 20 μετρα οπως ειναι σημερα η τοσο ξακουστη( και μεγαλο επιτευμα των ανωτερω παραγοντων)κιτρινη
    με μορφη σαλιγκαρου γραμμη που μονο σε προβλητες φορτοεκφορτοσεων εμπορευματων μπορει να δει καποιος.Αυτα για να μην προτρεχουμε.

  3. Hλίας Κοντογεώργης
    21 Φεβρουαρίου 2015 at 21:30 — Απάντηση

    Aγαπητέ “Λουδοβίκο”, νομίζω πως έχετε καταλάβει λάθος πράγματα. Σας προτρέπω να διαβάσετε ξανά το κείμενό μου γιατί απ’ ότι φαίνεται δεν το διαβάσατε.
    Η τοποθέτησή μου είναι δημόσια και παρ’ ότι έχουμε Απόκριες, δεν χρησιμοποιώ “μάσκα” για να πω δημόσια την άποψή μου. Καλό θα ήταν αυτό να το κάνουν όλοι.

  4. ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ
    21 Φεβρουαρίου 2015 at 10:19 — Απάντηση

    …Είναι απαράδεκτο ο κάθε καταστηματάρχης να θεωρεί το χώρο μπροστά από το μαγαζί δικό του και όταν μάλιστα πρόκειται για οδόστρωμα ,,
    Βάσει της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ενός καταστήματος προβλέπεται και ο αριθμός των τραπεζοκαθισμάτων…
    Η παραπάνω τοποθέτηση δυναμιτίζει την πρόθεση της Δημοτικής αρχής να βάλλει μια τάξη…το γιατί είναι εύκολο να το σκεφτούν οι γνωρίζοντες…
    Η κίτρινη γραμμή αφορά μικρά και μεγάλα καταστήματα δεν θα μπορούσε να υπάρξουν εξαιρέσεις,και στα μικρά καταστήματα να δοθούν επιπλέον μέτρα.
    Πάνω όμως από το δικαίωμα των μαγαζάτορων και το δικαίωμα του Δήμου να εισπράττει από τους κοινόχρηστους χώρους,υπάρχει η αρμονία κλίμακας και αισθητικής και το προπαντός το δικαίωμα του πολίτη να κινείται χωρίς δυσκολίες και εμπόδια.
    Τέλος η κίτρινη γραμμή δεν διχάζει, ούτε λουκέτα μοιράζει στους καταστηματάρχες και βρίσκει σύμφωνη σχεδόν όλη την τοπική κοινωνία εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων …
    Ας επιλέξουμε τι ακριβώς θέλουμε.

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.