HomeΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣΘαλάσσιο μονοπάτι. Ανάδειξη των βάσεων του Οθωμανικού υδραγωγείου!

Θαλάσσιο μονοπάτι. Ανάδειξη των βάσεων του Οθωμανικού υδραγωγείου!

Κονδύλια ύψους 550.000€ ενέκρινε πρόσφατα η Περιφέρεια σε έργα ανάδειξης του κάστρου της Αγίας Μαύρας. Ο εργασίες θα περιλαμβάνουν προφανώς, εκτός των άλλων, την αποκατάσταση φθορών εσωτερικά και εξωτερικά. Το ενετικό κάστρο αποτελεί κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας του τόπου μας και ορθώς αποφασίστηκε η δαπάνη αυτή.

Παραθέτω κάποιες Σκέψεις – Προτάσεις Ενοποίησης της πόλης με το κάστρο μέσω Λιμνοθάλασσας:

Επί τουρκοκρατίας, το νερό για την ύδρευση του κάστρου έφτανε από την πόλη της Λευκάδας (Αμαξική), μέσω της λιμνοθάλασσας και του οθωμανικού υδραγωγείου.

Αυτό ξεκινούσε από τη Μεγάλη Βρύση, περνούσε από το σημερινό παζάρι και συνέχιζε μέχρι το ενετικό κάστρο. Αποτελούνταν από 360 καμάρες πάνω στις οποίες στρώθηκε ένας δρόμος για την απευθείας επικοινωνία του κάστρου με τη Χώρα και από εκεί πάνω περνούσαν και οι αγωγοί που μετέφεραν το νερό.

Σήμερα υπάρχουν ακόμα τα απομεινάρια των πέτρινων βάσεων του υδραγωγείου σε ευθεία γραμμή μέσα στο ιβάρι.

Η σύνδεση του Κάστρου με την πόλη, πέραν της ασφάλτινης οδού, μέσω ξύλινης γέφυρας πάνω στις βάσεις του υδραγωγείου μέσα από την Λιμνοθάλασσα θα αποτελούσε ένα πολύ αξιόλογο έργο στα πλαίσια ανάδειξης και προβολής του.

Στόχος: Η ενοποίηση των πεζοδρόμων της Ιωάννου Μελά κ Αγγέλου Σικελιανού με το Ενετικό Κάστρο με ξύλινη πεζογέφυρα μέσο λιμνοθάλασσας.

Το εγχείρημα μπορεί να περιλαμβάνει την αποκατάσταση των πέτρινων βάσεων και δημιουργία πάνω σε αυτές, ξύλινων γεφυριών ως προέκταση της ξύλινης γέφυρας που κοσμεί το κανάλι της Αγγέλου Σικελιανού.

Στην συνέχεια εξυγίανση του εδάφους στον χώρο πριν την σιδερένια γέφυρα (κτήμα Καλκάνη) ώστε να συνδεθεί ο πεζόδρομος της Ιωάννου Μελά – Δαιλπφερδ μέσω της ξύλινης πεζογέφυρας με το κάστρο της Αγίας Μαύρας, ενώ μπροστά στην είσοδο του κάστρου, είναι απαραίτητο να γίνει πλακόστρωση πάνω από την παλιά φθαρμένη άσφαλτο.

Λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές δυσκολίες της εποχής καθώς και την ιδιαιτερότητα της συνθήκης Natura 2000, που περιορίζει τις παρεμβάσεις στην λιμνοθάλασσα, πως θα μπορούσαμε άραγε εμείς οι ίδιοι να αναδείξουμε αυτό το κομμάτι του πολιτισμού μας, όταν κάποιοι μπόρεσαν στα 1564μΧ με τα τότε μέσα και έφτιαξαν σύστημα ύδρευσης μέσα από την λιμνοθάλασσα;

Οι βάσεις είναι εκεί και μας περιμένουν για την δημιουργία ενός εξαιρετικού θαλάσσιου μονοπατιού που οι εικόνες του θα μας διαφημίζουν σε όλο τον κόσμο!

Κατωπόδης Ιωάννης

Προηγουμενο αρθρο
Αποκριάτικος Χορός Πανλευκάδιου
Επομενο αρθρο
Στην Εγκλουβή κάποτε -Μέρος Β'

3 Σχόλια

  1. anwnimos
    20 Φεβρουαρίου 2018 at 20:14 — Απάντηση

    Καλή σκέψη. Χωρίς εγκρίσεις αρχαιολογίας και μελέτες δε γίνεται τίποτα. Χωρίς παραχώρηση ιβαριού σε ιδιώτη προς εκμετάλλευση δεν πρόκειται να γίνει κάτι. Αλλά εδώ κρατισμός και αριστερές ιδεοληψίες σε δημοτικούς άρχοντες και πολίτες.

  2. Γιάννης Κατωπόδης
    19 Φεβρουαρίου 2018 at 09:24 — Απάντηση

    Κύριε Δημήτρη δεν γνώριζα για την πρόταση αλλά είχα διαβάσει από τις δημοσιεύσεις σας στο Aroma Lefkadas τα της ιστορίας του υδραγωγείου την οποία αγνοούσα. Η περιοχή της γύρας αποτελεί για εμένα χώρο προπόνησης – τρέξιμο κ κάθε φορά εδώ κ χρόνια που κάνω την προπόνηση μου σκέφτομαι πως η περιοχή μπορεί να αναβαθμιστεί κ γιατί δεν γίνονται παρεμβάσεις ακόμη κ ήπιας μορφής.. Διαβάζοντας πρόσφατα για το κονδύλι που εγκρίθηκε για το κάστρο αναρωτήθηκα πως θα μπορούσε να αξιοποιηθούν οι πέτρινες βάσεις κ να συνδέσουν την πόλη με αυτό.
    Σας ευχαριστώ

  3. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΕΡΕΣ
    15 Φεβρουαρίου 2018 at 09:00 — Απάντηση

    Να συμπληρώσω:
    1. Η ίδια πρόταση έχει κατατεθεί στο: Δημήτρης Σπ. Τσερές, Το οθωμανικό υδραγωγείο της Αγίας Μαύρας, fqgotto books; Αθήνα 2017, σ. 12-13: “……Η κατασκευή μέσα στη laguna ενός δρόμου περιπάτου για πεζούς (αυτονοήτως αποκλείονται τα αυτοκίνητα) κατά προσομοίωση του οθωμανικού υδραγωγείου……”
    2. Το σχέδιο είναι του Νίκου Βαγενά (και αποτελεί το εξώφυλλο του ανωτέρω βιβλίου) και η πρώτη φωτογραφία της Βιολέττας Σάντα (δημοσιευμένη στη σ. 57 του ανωτέρω βιβλίου)

Γράψτε απάντηση στο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΕΡΕΣ Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.