HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕπιστολή της Σεβαστής Κωνσταντινίδη – Ρεκατσίνα προς το Δήμο Λευκάδας

Επιστολή της Σεβαστής Κωνσταντινίδη – Ρεκατσίνα προς το Δήμο Λευκάδας

ΠΡΟΣ : Δήμο Λευκάδας

 ΕΝΤΑΥΘΑ
Λευκάδα 06 Ιουλίου 2016

Α) Από τη σελ. 7 του 1ου ΠΑΡΑΔΟΤΕΟΥ που το Ε.Μ.Π. απέστειλε στο Δήμο Λευκάδας τον Σεπτέμβριο του 2015 προκύπτει ότι (το Ε.Μ.Π.) πραγματοποίησε την αξιολόγηση τεσσάρων (04) θέσεων (Αμμόκαμπος, Περδικοφωλιές, Μπαμπάκια και Νταμάρι Καλαβρού) στα πλαίσια και σύμφωνα με την από 05/03/2015 επιστολή του Δήμου της Λευκάδας.

Β) Η Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του Δήμου Λευκάδας και του Ε.Μ.Π. για την εκπόνηση της μελέτης “Εντοπισμός και αξιολόγηση θέσης Χ.Υ.Τ.Υ. της ΜοΠΑΚ Απορριμμάτων του Δήμου Λευκάδας, εντός του Δήμου Λευκάδας” υπογράφηκε στις 09/11/2015.
******************
1) Από τα δύο (02) παραπάνω αναφερόμενα προκύπτει πέραν κάθε αμφισβήτησης ότι σημαντικό ποσοστό των υπηρεσιών των ερευνητών του Ε.Μ.Π. παρασχέθηκε πριν την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης (09/11/2015) καθώς το 1ο μέρος της εργασίας του Ε.Μ.Π. παραδόθηκε τον ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ του 2015 (1ο ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ) χρόνος κατά τον οποίο δεν είχε ακόμη υπογραφεί η προαπαιτούμενη της εκκίνησης των εργασιών Προγραμματική Σύμβαση.

2) Ο επιστολογράφος της από 05/03/2015 επιστολής ενήργησε καθ’ υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του καθώς προηγουμένως δεν είχε εκδοθεί σχετική απόφαση του αρμόδιου οργάνου (Δημοτικό Συμβούλιο) και επομένως η επιστολή στερείται νομιμότητας.

3) Η από 09/11/2015 Προγραμματική Σύμβαση είναι Διοικητική Σύμβαση (άρθρο 22 του Ν. 2690/1999) για τη σύναψη της οποίας απαιτείται έγγραφος (ουσιαστικός) τύπος.

Κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, που αποτελεί ειδικότερη έκφανση της αρχής της νομιμότητας, οι συστατικές ατομικές διοικητικές πράξεις δεν αναπτύσσουν αναδρομική ισχύ, δηλαδή τα έννομα αποτελέσματά τους δεν δύνανται να ανατρέχουν σε χρόνο προγενέστερο της έκδοσής τους και αυτό προεχόντως γιατί η διοικητική ενέργεια προκαλείται και προσδιορίζεται με βάση την επικαιρότητα, τόσο από πλευράς τυπικής νομιμότητας (αρμοδιότητα οργάνου, τύπος, διαδικασία), όσο και από πλευράς ουσιαστικής νομιμότητας, με την έννοια ότι η συνδρομή των προϋποθέσεων εφαρμογής του νόμου πρέπει να υφίσταται κατά το χρόνο της ενέργειας. Κατά τα παγίως μάλιστα γενόμενα δεκτά από το Ελεγκτικό Συνέδριο στην ίδια παραπάνω απαγόρευση αναδρομικής ισχύος υπόκεινται και οι συμβάσεις που συνάπτει η δημόσια διοίκηση, η συμβατική δράση της οποίας διέπεται από την αρχή της νομιμότητας και όχι τον κανόνα της συμβατικής ελευθερίας του άρθρου 361 του Αστικού Κώδικα.

Σύμφωνα με τα προεκτεθέντα έχουμε την άποψη ότι δεν θα καταστεί δυνατή η αποζημίωση του Ε.Μ.Π. για τη μελέτη που εκπόνησε εκτός ίσως εάν οι εκπρόσωποι του πανεπιστημιακού ιδρύματος υποχρεωθούν προσφυγής σύμφωνα με το άρθρο 904 του Αστικού Κώδικα περί αδικαιολογήτου πλουτισμού.

Τέλος καλούμε το Δήμο της Λευκάδας να μην προσθέσει στις στερούμενες νομιμότητας αποφάσεις σχετικές με το θέμα (αρ. 141/02.07.2015 και αρ. 277/06.11.2015 σχετικές αποφάσεις Δ.Σ.) και την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που προτίθεται να λάβει στη συνεδρίαση της Δευτέρας 11 Ιουλίου 2016 και αφού αξιολογήσει με νηφαλιότητα τα στοιχεία που προβάλουμε με το παρόν να αποσύρει το σχετικό θέμα.-

Σεβαστή Κωνσταντινίδη – Ρεκατσίνα
πρώην δήμαρχος Καρυάς

Προηγουμενο αρθρο
«Μάζεψαν» την απόφαση περί προσέγγισης των σκαφών στις παραλίες
Επομενο αρθρο
«Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων (CLLD) σε αγροτικές και αλιευτικές περιοχές της Κέρκυρας, Λευκάδας και Παξών»

1 Σχόλιο

  1. Λ2
    7 Ιουλίου 2016 at 17:44 — Απάντηση

    Σε ποιους μιλατε κυρια μου.
    Εχουν μαζεψει 20 συμβουλους κομματικους κι ουτε αυτα που τους λετε δεν προλαβαινουν ν αποφυγουν. Εχουμε μπλεξει…

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.