HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΑεροπορική τραγωδία – χάθηκαν 92 ψυχές στη Μαύρη Θάλασσα

Αεροπορική τραγωδία – χάθηκαν 92 ψυχές στη Μαύρη Θάλασσα

Δεν υπάρχουν επιζώντες – Για τεχνικό πρόβλημα κάνουν λόγο οι πρώτες εκτιμήσεις – Χάθηκε μια φημισμένη χορωδία, σήμα κατατεθέν της ιστορίας της Ρωσίας

Μια αεροπορική τραγωδία ανήμερα τα Χριστούγεννα (έστω και αν για τους παλαιοημερολογίτες Ρώσους αυτά εορτάζονται στις 7 Ιανουαρίου): Αεροσκάφος της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας τύπου Τούπολεφ (TU -154) με 92 επιβαίνοντες συνετρίβη στη Μαύρη Θάλασσα κοντά στις ακτές του θερέτρου Σότσι. Σχεδόν επτά ώρες μετά την συντριβή, και ενώ είχαν εντοπιστεί μόλις τέσσερις σοροί, το ρωσικό υπουργείο Αμυνας της Ρωσίας ανακοίνωσε πως δεν υπάρχει κανένας επιζών, ενώ οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τεχνικό σφάλμα.

Ολα ήταν γιορτινά όταν, πρώτες πρωινές ώρες της ημέρας των Χριστουγέννων, το Τουπόλεφ τροχοδρομούσε στο αεροδρόμιο Αντλερ για να συνεχίσει το ταξίδι του προς τη Συρία. Είχε ξεκινήσει το βράδυ από τη Μόσχα και είχε σταθμεύσει στο Σότσι για ανεφοδιασμό.

Επιβάτες του Tu-154 ήταν στρατιωτικό προσωπικό, μέλη της φημισμένης μπάντας «Αλεξαντρόφ» του Κόκκινου Στρατού καθώς και εννέα διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι.

Συγκεκριμένα τρία συνεργεία των τηλεοπτικών σταθμών Channel One Russia, NTV και Zvezda, που αποτελούνταν το καθένα από έναν δημοσιογράφο, έναν οπερατέρ και έναν ηχολήπτη. Προορισμός η αεροπορική βάση Χμέιμιμ της Λαττάκειας. Θα πήγαιναν για να γιορτάσουν την Πρωτοχρονιά με τις δυνάμεις της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας που εδρεύουν στη Συρία.

Ο πύργος ελέγχου στο αεροδρόμιο του Σότσι (REUTERS/Kazbek Basayev)
Ο πύργος ελέγχου στο αεροδρόμιο του Σότσι (REUTERS/Kazbek Basayev)

Αμέσως ξεκίνησε μια μεγάλη επιχείρηση έρευνας. Και λίγες ώρες έπειτα βρέθηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους στη θάλασσα…

«Συντρίμμια του αεροπλάνου τύπου Τu-154 της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας εντοπίστηκαν 1,5 χλμ. από την ακτή της πόλης του Σότσι σε βάθος 50 με 70 μέτρων» ανακοίνωσε το υπουργείο.

2016-12-25t100807z_1324669159_lr1eccp0s58w5_rtrmadp_3_russia-airplane-1024x684

2016-12-25t101535z_768303705_lr1eccp0show7_rtrmadp_3_russia-airplane-1024x703

2016-12-25t101711z_1946677040_rc17ff5f0520_rtrmadp_3_russia-airplane-1024x597

Τα ρωσικά ΜΜΕ μετέδωσαν πως την ακτή άρχισαν να ξεβράζονται προσωπικά αντικείμενα των επιβατών, μεταξύ των οποίων και ενός δημοσιογράφου του Channel One.

Το αεροπλάνο τύπου Τu-154 της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας σε αεροδρόμιο στα βόρεια της Μόσχας, Ιανουάριος 2015 (REUTERS/Dmitry Petrochenko)
Το αεροπλάνο τύπου Τu-154 της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας σε αεροδρόμιο στα βόρεια της Μόσχας, Ιανουάριος 2015 (REUTERS/Dmitry Petrochenko)

Ο καιρός ήταν καλός και το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ραντάρ στις 5.27, δύο λεπτά μετά την απογείωσή του. Δεν ελήφθη άλλωστε κανένα σήμα κινδύνου…

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν διέταξε τη συγκρότηση επιτροπής έρευνας υπό τον πρωθυπουργό Ντμίτρι Μεντβέντεφ, για να διαπιστωθούν τα αίτια της συντριβής, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Sputnik, ενώ εξέφρασε «τα βαθύτατα συλλυπητήριά του» στους συγγενείς των θυμάτων.

Σε τηλεοπτικό του διάγγελμα διαβεβαίωσε ότι τα αίτια της συντριβής θα ερευνηθούν εξονυχιστικά και οι οικογένειες των θυμάτων θα λάβουν την αναγκαία υποστήριξη, ενώ κήρυξε ημέρα εθνικού πένθους την 26η Δεκεμβρίου, στη μνήμη των θυμάτων. Οι Ρώσοι άρχισαν να αφήνουν λουλούδια έξω από τα γραφεία της Χορωδίας του Κόκκινου Στρατού, στη μνήμη των μελών της που χάθηκαν.

2016-12-25t124711z_1022606436_lr1eccp0zicwv_rtrmadp_3_russia-airplane-1024x683

Αναφερόμενος στα πιθανά αίτια της αεροπορικής τραγωδίας, ο πρόεδρος της επιτροπής άμυνας του Συμβουλίου Ομοσπονδίας της Ρωσίας, Βίκτορ Οζεροφ, απέκλεισε την εκδοχή της τρομοκρατικής ενέργειας.

«Το αεροσκάφος ήταν του υπουργείου Αμυνας, ο εναέριος χώρος ρωσικός, εδώ δεν υπάρχει καμιά περίπτωση (να επρόκειτο) για τρομοκρατική επίθεση. Μετά την απογείωση το αεροσκάφος έπρεπε να εκτελέσει αναστροφή στον αέρα, πάνω από τη θάλασσα. Ισως να μην κατάφερε να μπει στην τροχιά που έπρεπε», εκτίμησε ο Όζεροφ.

Το υπουργείο Αμυνας ανακοίνωσε στο μεταξύ ότι ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους «ήταν πολύ έμπειρος» και είχε περισσότερες από 3.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του. Το δε αεροσκάφος είχε κατασκευαστεί το 1983 και η τελευταία τεχνική συντήρησή του έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Προηγουμενο αρθρο
Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα έμεινε μεγάλο μέρος της πόλης της Λευκάδας για σχεδόν 4 ώρες
Επομενο αρθρο
Λευκάδα, σωτήριο έτος 1227 μ.Χ. - Σημείωμα Φόνου

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.