HomeΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΔιονύσης Ζαβερδινός: Η πόλη, οι εξοχές και τα χωριά της Λευκάδας είναι τα κύρια θέματα του

Διονύσης Ζαβερδινός: Η πόλη, οι εξοχές και τα χωριά της Λευκάδας είναι τα κύρια θέματα του

Την Παρασκευή 1η Αυγούστου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Διονύση Ζαβερδινού στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας, στο χώρο που μέχρι τώρα στεγαζόταν η Πινακοθήκη.

Ο Διονύσης Ζαβερδινός γεννήθηκε στο Σπανοχώρι της Λευκάδας. Έκανε ελεύθερες σπουδές στη ζωγραφική στο Μόναχο και στην Αθήνα. Ζει και εργάζεται στην Λευκάδα γιατί όπως ο ίδιος ισχυρίζεται: «Η ένταση των χρωμάτων σε συνδυασμό με τις εναλλαγές των τοπίων στο νησί μου με οδηγούν στην συγκεκριμένη εικαστική έκφραση των έργων μου».

Έχει κάνει Ατομικές Εκθέσεις σε πολλές πόλεις της Ευρώπης όπως Αθήνα, Κόμο, Βαρκελώνη και Βιέννη και έχει λάβει μέρος 2 φορές (1998 & 1999) στην έκθεση ΜΙΑRΤ στο Μιλάνο.

Έργα του βρίσκονται σε μεγάλες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης έργα του δημοπρατούνται σε ελληνικά challet των Sotheby’s, Christies’ και Bonham’s στο Λονδίνο.

DSCN7019

Σύντομη Ανάλυση των έργων του

Λεπτό, εύστοχο και εκφραστικό σχέδιο, με ζωντανή και σίγουρη πινελιά, σεβασμό στη φυσική αλήθεια και καλαισθησία. Τα χρώματα στις υδατογραφίες του είναι διάφανα για να διακρίνεται το χαρτί κάτω από τη ζωγραφική επιφάνεια, στοιχείο που βοηθά στη δημιουργία λεπτών αποχρώσεων και επιτυχημένη απόδοση των ατμοσφαιρικών συνθηκών.

Η πόλη, οι εξοχές και τα χωριά της Λευκάδας είναι τα κύρια θέματα της παραγωγής του. Η ποικιλία της ήρεμης Λευκαδίτικης υπαίθρου με την πλούσια βλάστηση και την υγρασία ζωντανεύει τα χρώματα, ενώ δίνει την ευκαιρία να διευρύνει σε μεγάλο βαθμό την κλίμακα των πράσινων τόνων και να προχωρήσει σε ατέλειωτους χρωματικούς συνδυασμούς, πότε με τις χρυσοκόκκινες ηλιακές ανταύγειες και πότε με τις μαβιές και αδιόρατες αποχρώσεις της αυγής ή του δειλινού.

Οι ουρανοί καταλαμβάνουν στα έργα αρκετά μεγάλη έκταση, αλλά παραμένουν μάλλον άτονοι, για να συγκεντρωθεί το κύριο ενδιαφέρον στον γήινο χώρο. Η λεπτομέρεια δεν περιφρονείται, αντίθετα χρησιμοποιείται με μεγάλη ευαισθησία για να εκφρασθεί με αυτή ο ιδιαίτερος χαρακτήρας των θεμάτων.
Οι απεικονίσεις των διαφανειών του νερού της γαλήνιας θάλασσας είναι από τις καλύτερες στιγμές.
Η ύπαιθρος δεν είναι ποτέ ερημική. Ακόμα και αν η μορφή του ανθρώπου απουσιάζει εντελώς ή εμφανίζεται σχεδόν συμπωματικά μεταξύ των άλλων εκδηλώσεων του φυσικού συνόλου, η παρουσία του υποδηλώνεται πάντοτε κατά τρόπο συμβολικό με τη γραφική εικόνα ενός μακρινού χωριού, ενός σύνεργου της δουλειάς του, ενός έργου κατασκευασμένου από αυτόν.

(Η σύντομη κριτική που παραθέσαμε είναι προσωπική άποψη της συντρόφου της ζωής του.)

Προηγουμενο αρθρο
Εξαρθρώθηκε σπείρα διαρρηκτών οχημάτων στη Λευκάδα
Επομενο αρθρο
Βαγγέλης Βλασσόπουλος: Δώδεκα χρόνια από το θάνατό του

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *