HomeΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΑπάντηση κατοίκων Περιγιαλίου στις δηλώσεις του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου στο Δημοτικό συμβούλιο τις 30/11

Απάντηση κατοίκων Περιγιαλίου στις δηλώσεις του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου στο Δημοτικό συμβούλιο τις 30/11

Στις 30/11/2021 ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας παραβρέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο και αναφέρθηκε  στο «ζήτημα του λιμανιού του Περιγιαλίου».  Αυτό που παρατηρήσαμε όσοι ακούσαμε και διαβάσαμε το απόσπασμα είναι ότι ο πρόεδρος επέλεξε λέξεις που μειώνουν το όλο θέμα και το υποβαθμίζουν σε απλά παράπονα.  Δεν είναι όμως έτσι και το γνωρίζει. Σύμφωνα με τον ίδιο οι προσφυγές μας ήταν ….ενστάσεις ενώ η δική τους προσφυγή είναι προσφυγή! Τι σημαίνει αυτό; Δεν μπορούμε να το απαντήσουμε, δεν παύει όμως να μας προξένησε εντύπωση. Επίσης αναφορά έγινε μόνο ως προς την ακύρωση της 64/2021 απόφασης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας ενώ ως προς την ακύρωση της απόφασης 96/2021 που αφορά στα ΕΡΓΑ επί του λιμένα δεν έγινε λόγος. Για να διευκρινίσουμε λοιπόν τα πράγματα μιας και δεν βγάζει κανένα νόημα τα όσα ελέχθησαν από τον ίδιο: Η ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ απεφάνθη και προέβη στην ακύρωση ΔΥΟ αποφάσεων του ΔΛΤ και όχι μόνο σε μία. Η πρώτη ακυρώνει την απόφαση 64/2021 του ΔΛΤΛ  σχετικά με ΤΗΝ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ του λιμανιού Περιγιαλίου και η δεύτερη ακυρώνει την απόφαση 96/2021 του ΔΛΤΛ σχετικά με έγκριση μελέτης «εργασίες ενίσχυσης λιμένα Περιγιαλίου». Εναντίον των εν λόγω αποφάσεων υποβάλλαμε ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ και η αποκεντρωμένη διοίκηση είναι αυτή που ΑΚΥΡΩΣΕ τις εν λόγω αποφάσεις. Δεν είναι λοιπόν απλές «ενστάσεις» που ο πρόεδρος του ΔΛΤ μάς έκανε τη χάρη να συζητήσει γιατί μας κάνει και τη χάρη να μας σεβαστεί. Καλύτερα θα ήταν να σεβαστεί τις αρμόδιες υπηρεσίες από όπου και παράγεται η απόφαση και όχι να αφήνει μέσω ασαφών λέξεων να εννοηθεί ότι εμείς απλώς … παραπονιόμαστε! 

Όσο για τις … «ενστάσεις» σάς θυμίζουμε και ενημερώνουμε ότι έχουμε κάνει τα εξής: 

Α)06-04-21 Υπόμνημα –αίτημα  προς το Υπουργείο  Ναυτιλίας κατά των αποφάσεων  115/2020, 4/2021  & 24/2021.

Β)Έγγραφο  προς  το  Λιμενικό Σταθμό Νυδριού  για  παράνομες εργασίες στο λιμάνι Περιγιαλίου .

Γ)Κείμενο  παρατηρήσεων για την μελέτη κυκλοφοριακής ρύθμισης  που αποδέχτηκε το Δ.Λ.Τ. Λευκάδας με την αρ. 23/2021 απόφαση. Οι παρατηρήσεις κατατέθηκαν στις  28 Απριλίου 2021. 

Δ)Αναφορά –αίτημα κατοίκων προς Αστυνομία –Λιμεναρχείο-Περιφέρεια –Δήμο –Δ.Λ.Τ Λευκάδας για  παράνομες εργασίες και μη τήρηση  των περιβαλλοντικών όρων  του Λιμένα Περιγιαλίου.

Ε)Προσφυγές κατά των αποφάσεων  64/2021 και 96/2021 στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και όχι ενστάσεις.

ΣΤ)Αίτηση ανακλήσεως των αποφάσεων   24/2021, 96/2021  &115/2020 μετά την ακύρωση από την Αποκεντρωμένη  Διοίκηση της απόφασης του ΔΛΤ Λευκάδας 64/2021 σχετικά με την χωροθέτηση του λιμανιού Περιγιαλίου. 

Αυτά για τους τύπους. 

Τώρα στο προκείμενο: 

ΠΡΩΤΟΝ: Το λιμάνι του Περιγιαλίου είναι ένα λιμάνι πάρα πολύ μικρό για να υποδεχθεί και να ελλιμενίσει οχηματαγωγά πλοία που μάλιστα εξυπηρετούν τον έναν εις βάρος της φύσης άρα και εις βάρος των πολλών. ΔΕΝ χρειάζεται να είναι κανείς ειδήμων όπως ο πρόεδρος για να το καταλάβει, φτάνει να κάνει μια μικρή βόλτα στο χωριό Περιγιάλι και να συγκρίνει το μέγεθος του λιμανιού και το μέγεθος του φερρυ μποτ. Επειδή ωστόσο δεν είμαστε ειδικοί, αποφασίσαμε να απευθυνθούμε μέσω προσφυγής –κι όχι ένστασης-  στις αρμόδιες υπηρεσίες που γνωρίζουν. Ο ίδιος ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου στο εν λόγω δημοτικό συμβούλιο στις 30/11/2021 παραδέχεται τον φόρτο, αλλά και την επικινδυνότητα της μεταφοράς των φορτηγών και του ελλιμενισμού φερρυ μποτ στο Νυδρί άρα δεν θα έπρεπε να το αρνείται και για το λιμάνι του Περιγιαλίου όπου η επιφόρτιση είναι ήδη εδώ και καιρό υπαρκτή τόσο στο λιμανάκι μας όσο και στο οδικό δίκτυο του χωριού εξαιτίας των μεταφορών αυτών. 

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας παραδέχεται στις εν λόγω εξηγήσεις κάτι πολύ σημαντικό: ότι εφαρμόζονται οι αποφάσεις του. Για να εφαρμοστούν όμως οι αποφάσεις χρειάζονται έγκριση. Έχουν έγκριση;

ΤΡΙΤΟΝ: σχετικά με την ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ο πρόεδρος για τα έργα στο λιμάνι Περιγιαλίου Η ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ αναφέρει: «…το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λευκάδας όφειλε να προβεί στην έγκριση της εν λόγω Μελέτης και πρωτίστως στην αδειοδότηση των εργασιών που συμπεριλαμβάνονται σε αυτή από την αρμόδια Περιβαλλοντική Αρχή και εκ των υστέρων το Διοικητικό Συμβούλιο να προχωρήσει στην αποδοχή και εκτέλεσή της…». Ο πρόεδρος ωστόσο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας στο Δημοτικού Συμβούλιο στις 30/11/2021 αναφέρεται στην τεχνική μελέτη που διεξήχθη ωσάν να ήταν ήδη εγκεκριμένη. 

ΤΕΤΑΡΤΟΝ:  Δυστυχώς καμιά αναφορά δεν έγινε στην περίφημη κυκλοφοριακή μελέτη που έγινε δωρεά στο Λιμενικό Ταμείο Λευκάδας από την εταιρεία ΜΥΚΗΝΑΙ ΑΕ. Άλλη μια πονεμένη ιστορία αφού το λιμενικό ταμείο ουδέποτε απάντησε στις παρατηρήσεις που εγγράφως καταθέσαμε σε αυτό και μάλιστα ουδέποτε μάθαμε τι κατάληξη είχε….το ίδιο και οι παρατηρήσεις που οφείλουν τουλάχιστον να λάβουν υπόψη…

ΠΕΜΠΤΟΝ: Διαχειριστικοί φορείς υποτίθεται ότι δημιουργούνται για την ορθή χρήση δημόσιας περιουσίας αλλά και την εξυπηρέτηση του κοινού καλού και την βελτίωση της ζωής των ανθρώπων. Τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβανόμαστε εμείς … Μπορεί να κάνουμε και λάθος … άλλωστε δεν είμαστε παρά… λίγοι κάτοικοι. Ένας διαχειριστικός φορέας όπως το ΔΛΤ οφείλει να υπερασπίζεται και να εργάζεται για το κοινό καλό και την ορθή χρήση των λιμένων. Αν η Λευκάδα δεν έχει αντίστοιχο λιμάνι που να προβλέπεται για την μετακίνηση και τα δρομολόγια τέτοιων όγκων δεν έχει παρά να το παραδεχθεί ο πρόεδρος και να παραπέμψει τον Σκορπιό, όπως ο ίδιος αποκαλεί την εταιρεία, σε άλλο μέρος όπου βρίσκεται αντίστοιχο λιμάνι, κι όχι να προσπαθεί να βαφτίσει ένα τόσο δα λιμανάκι σε λιμένα  προκειμένου όπως όπως να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. 

Η όλη προσέγγιση του προέδρου ως εκπροσώπου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας, η παραδοχή της εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (χωρις την έγκριση των αρμόδιων αρχών), η έναρξη και πραγματοποίηση έργων σε ένα λιμανάκι που δεν έχει ούτε πυροσβεστήρα και η προσπάθεια δημιουργίας προηγούμενου μέσω της χρήσης του λιμανιού μας πριν από μήνες για την μεταφορά εκρηκτικών υλικών μέσω άλλου φερυ μποτ και για άλλο προορισμό, δεν μπορεί να εκληφθεί παρά μόνο ως επίδειξη ισχύος απέναντι μας, ότι δηλαδή θα συνεχίσει να ελλιμενίζει για όσο θέλει και όπως θέλει φερρυ μπότ στο λιμάνι.  Η πλήρης απουσία απάντησης στις παρατηρήσεις που καταθέσαμε επί της κυκλοφοριακής μελέτης, παρατηρήσεις που απορρέουν από το δικαίωμά μας ως κάτοικοι αλλά πάνω από όλα από το ανθρώπινο δικαίωμά μας σε ποιότητα ζωής, κάθε άλλο παρά σεβασμός είναι.

Υποσημείωση: δεν είναι μόνο δυο τα σημεία στα οποία κάνουμε «ένσταση». Από την αρχή εκφράσαμε την ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΜΙΑΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΕΡΔΩΝ. Η ΛΕΞΗ «ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ» ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ «ΧΑΡΙΣΜΑ». ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΕ ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.  Αυτή τη στιγμή στο λιμάνι δεν μπορεί κανείς να κάνει έστω και μια βόλτα χωρίς να πνιγεί από τα καυσαέρια των φορτηγών που έρχονται συνεχώς και πολλές φορές οι μηχανές τους παραμένουν ανοιχτές, περιμένοντας να επιβιβαστούν στο φερρυ μποτ. Κατά τη διάρκεια δε του καλοκαιριού η μπόχα δεν ήταν το μόνο πρόβλημα. Το λιμάνι είχε γεμίσει σκουπίδια περισσότερο από μία φορά με σακούλες απορριμμάτων γεμάτες πλαστικά και άλλα απορρίμματα αφημένες πίσω από παγκάκια. Με λάδια αδιευκρίνιστης προέλευσης κατά μήκος του μεγαλύτερου μέρους του λιμανιού να συνοδεύουν έναν περίπατο. Επίσης πλέον το φερρυ μποτ που χρησιμοποιείται ανοίγει μηχανές από τις 6:30 το πρωί. Ο δε θόρυβος τόσο αυτού όσο και των φορτηγών είναι πλέον μέρος της ζωής μας. 

ΚΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΕ ΖΩΝΗ NATURA 2000. Να θυμίσουμε στον πρόεδρο στο σημείο αυτό αλλά και στον κόσμο προς ενημέρωσή του ότι –αντίθετα με αυτό που αναγράφεται στην κυκλοφοριακή μελέτη: η περιοχή ΕΙΝΑΙ ενταγμένη στο δίκτυο Νatura 2000 και συγκεκριμένα στη ζώνη GR2220003. 

Κι αφού μας σέβεστε μπορείτε να μας απαντήσετε και στα εξης: 

  1. Γιατί αφού δεν το προβλέπει η ΑΕΠΟ η οποία εκδόθηκε την 16/03/2021 προέβη η εταιρεία στο γκρέμισμα χτιστών (τσιμεντένιων) παγκακιών (22/3/2021) εντός χερσαίας ζώνης  μπροστά από την ιδιοκτησία της; Ποια ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ απόφαση συνόδευε τα «έργα» αυτά;  
  2. Γιατί τα έργα συνεχίστηκαν (με κατασκευή δεστρών, σπάσιμο πλακών στο σημείο που δένει το φερυ μποτ και με απομάκρυνση στύλου φωτισμού, που διαπίστωσε η ίδια η ΚΕΠΠΕ της περιφέρειας) 
  3.  Γιατί η λέξη NATURA 2000 και ο κωδικός GR2220003 δεν αναφέρθηκε από τον πρόεδρο στις  30/11/2021 ούτε μια φορά; Συμπτωματικά και η κυκλοφοριακή μελέτη-δωρεά που προαναφέραμε όχι απλά δεν το ανέφερε αλλά αναφέρει ότι το λιμάνι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εντός της ζώνης ΝΑΤURA 2000. 
  4. Γιατί δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός αλλά ούτε κι αναφέρθηκε από τον Πρόεδρο στο εν λόγω συμβούλιο του δήμου 30/11/2021 ότι στον Βόρειο Προβλήτα στον οποίο αναφέρεται υπάρχει παραλία που χρησιμοποιείται από κατοίκους και επισκέπτες; 
  5. Γιατί δεν αναφέρεται από τον Πρόεδρο ότι η απόφαση 115/2020 στην οποία  ΠΑΡΑΧΩΡΕΙΤΑΙ ο βόρειος προβλήτας του λιμανιού στην ουσία εφαρμόστηκε και αυτή πάλι χωρίς έγκριση ήδη από το 2020; Η απόφαση αυτή άλλωστε δεν έχει ανακληθεί. Τουλάχιστον μέχρι τώρα. Γιατί πρέπει να παραχωρηθεί το συγκεκριμένο τμήμα στην μέση περίπου του λιμανιού για να εξυπηρετήσει την μεταφορά των υλικών με τα φορτηγά να είναι ΣΤΑΘΜΕΥΜΕΝΑ πριν εισέλθουν στο φερρυ μποτ κάνοντας στην ουσία μη προσβάσιμο το λιμάνι; 
  6. Γιατί τέλος έπρεπε το λιμάνι – άρα αναπόφευκτα – και η παραλία μας να μετατραπεί σε εργοτάξιο της όποιας εταιρείας με μεγάλη μάλιστα πιθανότητα να μας αποκλείσει από αυτό αν θεωρήσει ότι η διέλευση πεζών δεν ενδείκνυται για «λόγους ασφαλείας» όπως έγινε άλλωστε και με το θαλάσσιο χώρο που παραχωρήθηκε στον Σκορπιό πριν κάποια χρόνια κι απαγορεύει τη διέλευση σκαφών; 
  7. Γιατί ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου υποβαθμίζει την ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ μας σε απλή ΣΥΖΗΤΗΣΗ;  Μήπως ξέχασε τα προαναφερθέντα έγγραφα που υποβάλαμε;
  8. Γιατί η ποιότητα ζωής μας που σχετίζεται άμεσα με την εκάστοτε περιβαλλοντική κατάσταση δεν ελήφθη ποτέ υπόψη; 

Αμέτρητα τα ερωτήματα. Εμείς μάλλον γνωρίζουμε την απάντηση. Απλώς τα θέτουμε για να προβληματιστεί και ο υπόλοιπος κόσμος του νησιού. Σας ευχαριστούμε θερμά για τον «ιδιαίτερο σεβασμό» που δείχνετε στο βασικό δικαίωμα όλων των ανθρώπων- κατοίκων ή μη- στην λεγόμενη ποιότητα ζωής. Ευχαριστούμε που φροντίζετε για την δημόσια υγεία μας και πάνω από όλα σας ευχαριστούμε για τον σεβασμό προς την φύση. Αλήθεια τώρα; Τουλάχιστον κρατείστε τα προσχήματα!  

 Περιγιάλι  05-12-2021

Οι κάτοικοι

Φωτεινός Κωνσταντίνος
Φωτεινού Αραβανή Ρουμπίνα
Φωτεινού Ανδριάνα 
Καββαδά Αικατερίνη
Καββαδάς Διονύσιος
Καββαδά Χριστίνα
Αραβανής Ιωάννης
Φίλιππα Βασιλική
Φίλιππα  Ολυμπία

Προηγουμενο αρθρο
Εκλογές ΚΙΝΑΛ - Αποτελέσματα Νομού Λευκάδας
Επομενο αρθρο
Θέσεις εργασίας στη Λευκάδα από 06/12/ έως 12/12/2021

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.