HomeΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΕπερώτηση ΑΝΑΣΑ για την προβλήτα πρόσδεσης ferry boats στη Βασιλική

Επερώτηση ΑΝΑΣΑ για την προβλήτα πρόσδεσης ferry boats στη Βασιλική

Επερώτηση 100η

Μια χούφτα οικονομικά συμφέροντα συνεπικουρούμενα από ΄΄πρόθυμους΄΄ παραγοντίσκους μπορούν να κόψουν την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη μέση; Η περίπτωση του προβλήτα Βασιλικής.

Προς κ. Περιφερειάρχη.

Η κατασκευή του τουριστικού αγκυροβολίου στην Βασιλική χρησιμοποιήθηκε ως ο λόγος για τον οποίο θα έπρεπε (προσωρινά) να διακοπεί η ακτοπλοϊκή γραμμή Βασιλική –Φισκάρδο διάρκειας περίπου 1 h και να μεταφερθεί  στο Νυδρί με την γραμμή Νυδρί –Φισκάρδο να διαρκεί διπλάσιο χρόνο.

Κατά την φάση ολοκλήρωσης του τουριστικού αγκυροβολίου ετέθη θέμα ότι τα ferry boats της γραμμής δεν θα ήταν σκόπιμο να χρησιμοποιούν την ράμπα πρόσδεσης μικρών κρουαζιερόπλοιων και επιβατικών–οχηματαγωγών εσωτερικά του αγκυροβολίου και ζητήθηκε η κατασκευή πρόσθετης εξωτερικής ράμπας πρόσδεσης η οποία μάλιστα μέσω του υπάρχοντος δρόμου θα οδηγούσε κατ’ ευθείαν εκτός του οικισμού της Βασιλικής τα οχήματα.

Ακόμη και η κατασκευή της εξωτερικής ράμπας ως έργο αντιμετώπισε «ειδική» συμπεριφορά με αποτέλεσμα εξαιρετική καθυστέρηση υλοποίησης.

Φέτος και ενώ όλα έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές και έχουν ικανοποιηθεί οι απαιτήσεις για την μη όχληση του οικισμού, επιχειρείται νέος κύκλος οργανωμένων αντιδράσεων που αποσκοπεί να ματαιώσει την επαναφορά της ακτοπλοϊκής γραμμής στην Βασιλική.

Επιστρατεύονται κάθε είδους επιχειρήματα παντελώς αστήρικτα και ανεδαφικά, κινητοποιούνται διάφοροι «παραγοντίσκοι» εμφανώς υποκινούμενοι από τα μεγαλοσυμφέροντα που πιστεύουν ότι είναι δίκαιο να εκμεταλλεύονται τον κόλπο της Βασιλικής αδιαφορώντας για το ευρύτερο συλλογικό συμφέρον της Λευκάδας και των Ιονίων Νήσων ως αναπτυξιακή και γεωγραφική οντότητα.

Τις τελευταίες ημέρες εμφανίστηκε και δημοσίευμα σε τοπικό μέσο που ούτε λίγο ούτε πολύ μας λέει ότι πρέπει να διακοπεί τελείως η σύνδεση Λευκάδας-Κεφαλονιάς (!), γιατί αυτό συμφέρει τους εκμεταλλευτές του κόλπου.

Δυστυχώς για αυτά τα οικονομικά συμφέροντα και τους παρατρεχάμενούς τους το συμφέρον της Βασιλικής, της Λευκάδας, είναι αποτυπωμένο στο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Ιονίων Νήσων, το οποίο προβλέπει και καθορίζει τον τρόπο ανάπτυξης της ΠΙΝ, για τον κατακόρυφο άξονα Βορρά-Νότου, την διασφάλιση της συνοχής της Περιφέρειας και τον ορισμό του λιμανιού της Βασιλικής ως «περιφερειακή θαλάσσια πύλη» μαζί με τα λιμάνια του Φισκάρδου, της Πεσσάδας και του Αγίου Νικολάου.

Επερωτάται η περιφερειάρχης:

  • Τι θα πράξετε για προστασία της συνοχής της ΠΙΝ και την υλοποίηση της προτεραιότητας για ανάπτυξη με οδηγό τον κατακόρυφο άξονα Βορρά-Νότου από την Κέρκυρα μέχρι την  Ζάκυνθο;
  • Τι μέτρα θα λάβετε για την ΑΜΕΣΗ ενεργοποίηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Βασιλική-Φισκάρδο;

Για την ΑΝΑΣΑ:


Θεόδωρος Γαλιατσάτος
περιφερειακός σύμβουλος
επικεφαλής ΑΝΑΣΑ
τ. περιφερειάρχης Ι.Ν.

Προηγουμενο αρθρο
Το Κάστρο της Αγίας Μαύρας: Ιστορικό σύμβολο, επιβλητικό οχυρό, σημαντικό μνημείο
Επομενο αρθρο
«Ο Βροχοποιός» από το θεατρικό Εργαστήρι Πνευματικού Κέντρου

2 Σχόλια

  1. jean hiver
    21 Ιουλίου 2022 at 08:19 — Απάντηση

    ka leontidou o kos galiatsatos dystixos gia tin lefkada vrike prothimous xrisimous paragontiskous pou den vlepoune 30 pontous maktria oxi na antiliftoun oti -ekane hub tin lefkada.- den eine eis thesi na katalavoun logo aneparkeias to megethos tis katastrofis pou erxete
    dystixos gia tin lefkada
    jean hiver

  2. Παναγιώτα Λεοντίδου
    20 Ιουλίου 2022 at 18:55 — Απάντηση

    Θα προσπεράσω τους χαρακτηρισμούς του κ. Γαλιατσάτου περί παρατρεχάμενων των εκμεταλλευτών του κόλπου της Βασιλικής (μόνο τον όρο μαφία δεν έχει χρησιμοποιήσει ακόμα αλλά κοντά είμαστε) και θα σταθώ σε τρία σημεία.

    Σε ποιές προδιαγραφές του έργου αναφέρεται? Ενός έργου το οποίο στοίχισε 460.000 και το οποίο εντός 8 μηνών ξεμπάζωσε και απαιτεί περαιτέρω παρεμβάσεις? Αλήθεια μέσα του δεν εξεγείρεται για την κατασπατάληση του Δημόσιου Χρήματος?

    Μόνη δικαιολογία για την αδυναμία κατανόησης του επιπέδου της όχλησης και των κινδύνων που συνεπάγεται η προσδεση στο συγκεκριμένο σημείο είναι η άγνοια του χώρου.  Δεν εξηγείται διαφορετικά γιατί άλλως θα είχε προσέξει ότι τα οχήματα περνάνε ανάμεσα από το σχολείο και το γήπεδο που αθλούνται τα παιδιά. Ότι κόβεται στη μέση το παραλιακό μέτωπο της Βασιλικής-Πόντης. Ότι ακριβώς δίπλα είναι παραλία με λουόμενους.

    Α και αν γνωρίζει κατά που πέφτει το πάρκινγκ που θα εξυπηρετεί την επιβατική κίνηση θερμά παρακαλείται να το υποδείξει.

    Στο όνομα ποιου οφέλους η Λευκάδα καλείται να σηκώσει το βάρος του κυκλοφοριακού όγκου δεν μας το εξήγησε. Επειδή όμως αναφέρεται στον περιφερειακό σχεδιασμό του 2004 (πρόσφατο κείμενο, κοντά μιας εικοσαετίας) να επισημανθεί ότι το εν λόγω σχέδιο μιλά για λιμένα Νοτίου Λευκάδας και όχι Βασιλικής. Επιπρόσθετα το ΦΕΚ ΑΑΠ 157/07.06.2018 επιτρέπει την χρήση της ΕΞΩΤΕΡΙΚΉς ράμπας κρουαζιερόπλοιων του Τουριστικού Λιμένα της Βασιλικής ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ και υπό προϋποθέσεις έως ότου κατασκευαστεί ο λιμένας που προβλέπει το εν λόγω  περιφερειακό σχέδιο. Είμαι βέβαιη ότι αυτή η λεπτομέρεια του διέφυγε γιατί ως περιφερειάρχης θα είχε προβεί στις ανάλογες ενέργειες υλοποίησης.

    Τέλος ομολογώ ότι αναγνωρίζω στον κ. Γαλιατσάτο εξυπνάδα γιατί πέτυχε η συζήτηση να αφορά το ψευτοδίλημμα Νυδρί ή Βασιλική και όχι το πραγματικό Λευκάδα ή Κεφαλονιά.

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.