HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΣυνωστισμός από κότερα στην παραλία της Λευκάδας και η επισκευή της ξύλινης γέφυρας

Συνωστισμός από κότερα στην παραλία της Λευκάδας και η επισκευή της ξύλινης γέφυρας

Ασυνήθιστα πολλά για την εποχή τα σκάφη που βρίσκονται στο λιμάνι της Λευκάδας τις τελευταίες μέρες. Δεν γνωρίζουμε τι γίνεται στη Μαρίνα, πάντως ο εκτός Μαρίνας χώρος είναι φίσκα. Ακούστηκε πως η Μαρίνα αύξησε τις τιμές της και οι τσαμπατσίδες έπιασαν θέση στο ξέφραγο αμπέλι!

Αν τα σκάφη που βρίσκονται αυτή την εποχή στην παραλία, μπορούσαν να μεταφραστούν σε πελάτες, οι ασχολούμενοι με τον τουρισμό θα έτριβαν τα χέρια τους. Με το Λιμενικό Ταμείο δεν γίνεται το ίδιο! Μάλλον η παρουσία τους ως μπελάς αντιμετωπίζεται.

Τα σκάφη που δένουν εκτός Μαρίνας μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν «ενοχλούνται» από κάποιαν αρμόδιο για την πληρωμή λιμενικών τελών. Μόνο αν θελήσει κάποιος και αναζητήσει την υπηρεσία, θα πληρώσει. Στην αντίθετη περίπτωση δεν τον ενοχλεί κανείς. Το περσινό καλοκαίρι είχαν ασχοληθεί όπως μάθαμε στο Λιμενικό Ταμείο κάπως με την είσπραξη των τελών, άγνωστο σε ποιο βαθμό. Στη Λευκάδα έγιναν κάποιες εισπράξεις αντίθετα στο Νυδρί δεν πήγαν καθόλου καλά τα πράγματα.

Το νησί μας έχει μια τεράστια ακτογραμμή. Αν οι υπεύθυνοι ήταν άλλης νοοτροπίας, το Λιμενικό Ταμείο θα μπορούσε να καταστεί από τα πιο εύρωστα. Θα μπορούσε να αποτελέσει την αιχμή το δόρατος για το Δήμο. Ένα εύρωστο Λιμενικό Ταμείο -επειδή πρέπει να λειτουργεί ανταποδοτικά- θα προσέφερε τη δυνατότητα να εκτελεστούν πάρα πολλά έργα κατά μήκος αυτής της τεράστιας ακτογραμμής προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Ξεκινώντας από τον Πόντε και φτάνοντας στη Βασιλική, τα οφέλη από τη χρήση των λιμανιών αλλά και τα έργα είναι αρμοδιότητας του Λιμενικού ταμείου.

Εκτός από το λιμάνι της Λευκάδας που ανήκει ήδη στην αρμοδιότητα του Λιμενικού ταμείου, τα υπόλοιπα: της Λυγιάς, του Βλυχού, των Συβότων, της Βασιλικής… (σύνολο 13) είναι αφημένα στην τύχη τους. Χρειάζεται ένα «τεράστιο έργο» για το πνευματικό δυναμικό του σημερινού Δήμου. Δεν είναι άλλο, από τη σύνταξη μελετών για να χαρακτηριστούν ως χερσαίες ζώνες λιμένα!

Διανύουμε το δεύτερο καλοκαίρι με την παρούσα δημοτική αρχή και οι μελέτες προχωρούν, κοντεύουν, τελειώνουν… και πάει λέγοντας. Γίνεται φανερό πως αυτό που καθυστερεί δεν είναι οι μελέτες, αλλά τα μυαλά και η νοοτροπία των διοικούντων το Δήμο. Πώς να «γυρίσουν» τα μυαλά που έχουν μάθει στον κρατισμό, που εκλέχτηκαν βρίζοντας τους μνημονικούς που έκοψαν τη ΣΑΤΑ; Πώς να καταλάβουν οι νοοτροπίες «του δεν πληρώνω», πως επειδή ακριβώς κόπηκε η ΣΑΤΑ, ο κάθε δήμαρχος πρέπει να ανασκουμπωθεί, να τρέξει και να αξιοποιήσει τα συγκριτικά και φυσικά πλεονεκτήματα του τόπου του, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου;

Για το λιμάνι της Λευκάδας εκκρεμεί μάλιστα και άλλη μελέτη το «master plan»! Με απλά λόγια όταν οι μελέτες ολοκληρωθούν, όλα τα λιμάνια της Λευκάδας πρέπει να λειτουργούν άψογα, σαν μικρές Μαρίνες.

Στη δικαιοδοσία του Λιμενικού ταμείου δεν είναι μόνο η είσπραξη των τελών ελλιμενισμού των σκαφών, αλλά και κάθε έσοδο που προέρχεται από τη χρήση του χώρου. Έτσι μιλάμε για τεράστια ποσά που χάνονται και που όπως δείχνουν τα πράγματα, κανένας δεν βιάζεται να τα εισπράξει.

Σαν μικρές μαρίνες γράψαμε πιο πάνω, πρέπει να λειτουργούν τα λιμάνια, όταν κάποτε ολοκληρωθούν οι μελέτες. Αυτό σημαίνει ταχύτητα, ευελιξία, οργάνωση, προγραμματισμός και σκληρή δουλειά. Πιστεύει κανένας πως με τα σημερινά δεδομένα, ακόμα και όταν οι μελέτες ολοκληρωθούν, υπάρχουν γνώσεις, αντιλήψεις και νοοτροπίες κατάλληλες, ώστε να λειτουργήσουν αποδοτικά;

Ήταν βαρύς χειμώνας όταν ακούσαμε για πρώτη φορά στο δημοτικό συμβούλιο για τις εργασίες επισκευής της σαπισμένης ξύλινης γέφυρας. Ήρθε το καλοκαίρι και μόλις προχτές στις 30/5 έγινε η απευθείας ανάθεση για την επισκευή της. 24.500 θα μας κοστίσει. Τώρα, δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς εργασίες πρέπει να γίνουν, αλλά μέσα στο καλοκαίρι που η γέφυρα δεν αδειάζει στιγμή, θα μπορούν παράλληλα να εκτελούνται και εργασίες; Όπως αναφέρεται στην σύμβαση οι εργασίες θα ολοκληρωθούν σε 60 ημέρες, δηλαδή θα γίνονται εργασίες Ιούνιο και Ιούλιο.

Δείτε τη σύμβαση [ΕΔΩ]

Προηγουμενο αρθρο
Νίκη Λευκάδας: Ανανέωση συνεργασίας με Καμπουράκη
Επομενο αρθρο
Μαθητικό Κύπελλο Σκακιού Λευκάδας

1 Σχόλιο

  1. ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ
    4 Ιουνίου 2016 at 11:37 — Απάντηση

    Κυρία Σάντα μιλάτε σοβαρά, όταν ζητάτε από τη τωρινή ηγεσία του Λιμενικού Ταμείου να τα κάνει αυτά; Σε μικρό χώρο ζούμε και ξέρομε μεχρι που φτάνει το μπόι και οι δυνατότητες του καθένα. Δεν μπορούν οι άνθρωποι και ούτε θα μπορέσουν ποτέ για τους λόγους που αναφέρατε. Τελεία και παύλα. Αλλά αυτούς έκλεξε ο λαός. Τελεία και παύλα. Θα τους λουστεί λοιπόν. Τελεία και παύλα!

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.