HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΈνα παλιό φορτηγάκι (αγροτικό) Mercedes του 1936

Ένα παλιό φορτηγάκι (αγροτικό) Mercedes του 1936

Το βρήκα σήμερα στη γειτονιά μου. Ιδιοκτήτης του είναι ο Νίκανδρος Κρητικός. Ειδικότητα του Νίκανδρου είναι η αναπαλαίωση αυτοκινήτων. Έχει αρκετά σπάνια κομμάτια. Πέραν όμως του επαγγέλματος τα παλιά αυτοκίνητα είναι το μεράκι του.

Μου τράβηξαν την προσοχή οι γραμμές του και η αρχοντιά του, που δεν κρύβεται όσα χρόνια να περάσουν. Mercedes είναι αυτή όπως και να το κάνουμε. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ο Νικανδρος θα τα κάνει «καινούργιο». Θα μπορεί να ξαναπάει στη Γερμάνια, μου είπε. Μου υποσχέθηκε μάλιστα πως όταν το ολοκληρώσει, θα με καλέσει να το φωτογραφίσουμε εκ νέου.

DSCN1131

Η καρότσα του αυτοκινήτου κατασκευάζονταν κατόπιν ειδικής παραγγελιάς όπως μας είπε ο ιδιοκτήτης και το σηματάκι που υπάρχει στο μπροστινό μέρος είναι το διακριτικό της Γερμανικής Λέσχης στην οποία ανήκε ο ιδιοκτήτης του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αντλήσαμε από το διαδίκτυο το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε το Φεβρουάριο του 1936. Είναι το μοντέλο Mercedes-Benz W136 & 170V.

5

Το W136 θα μπορούσαμε να το αναφέρουμε σαν τη τετρακύλινδρη Mercedes που γεννήθηκε δύο φορές! Έζησε από το 1936 έως το 1939 και μετά εμφανίστηκε και πάλι σαν 170V από το 1947 έως το 1953. Και αυτό γιατί οι γραμμές παραγωγής του αυτοκινήτου επέζησαν των συμμαχικών βομβαρδισμών σε καλή σχετικά κατάσταση και έτσι η Mercedes κατάφερε να αρχίσει και πάλι την παραγωγή του.

Η ονομασία του πάντως σαν W136 ήταν για καθαρά εσωτερικούς λόγους και έτσι αν το αναφέρεται σαν 170V γενικά δεν θα σας παρεξηγήσει κανένας. Άλλωστε εδώ να αναφέρουμε ότι ακόμα και το εξακύλινδρο W15, το οποίο ήταν σε παραγωγή μέχρι το 1936 που πρακτικά αντικατέστησε, αναφέρεται και αυτό σαν 170V.
Το τετρακύλινδρο όμως «νέο» 170V αν και διέθετε δύο κυλίνδρους λιγότερους από τα ίδια κυβικά (1.697), απέδισε περισσότερους ίππους (38 ίππους στις 3.400 σ.α.λ.) και ήταν φτηνότερο. Το αποτέλεσμα ήταν να πουληθούν περισσότερα από 75.000 αυτοκίνητα, κάτι που αυτόματα το ανέβασε στη πρώτη θέση των πωλήσεων, για τα μέχρι τότε δεδομένα της Mercedes-Benz.

DSCN1227

DSCN1230

Οι παραλλαγές της καρότσας ήταν πολλές και έτσι εκτός από την Limousine με τις δύο ή τέσσερις πόρτες, υπήρχαν και αντίστοιχες εκδόσεις Cabriolet καθώς και παραλλαγή με αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή.

Το αυτοκίνητο είχε το πλεονέκτημα ότι μπορούσε να πάρει διάφορες μορφές: ως ασθενοφόρο, ως αυτοκίνητο της αστυνομίας, του στρατού, ως διασωστικό, ως ταξί.

DSCN1225

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Mercedes-Benz ήταν ο πιο τυχερός από τους γερμανούς αυτοκινητοκατασκευαστές με τα εργοστάσιά της να έχουν υποστεί τις λιγότερες ζημιές και απώλειες. Και αυτό της έδωσε αμέσως το πλεονέκτημα, τη στιγμή που πολλά από τα εργοστάσια των ανταγωνιστών της μετατράπηκαν είτε σε ερείπια, είτε κατέληξαν στη Σοβιετική πλευρά της διαίρεσης της Γερμανίας!

Με την Mercedes-Benz λοιπόν να διατηρεί τον έλεγχο και την κυριότητα της παραγωγής μπορούσε αμέσως και πάλι να μπει στο παιχνίδι. Έτσι η παραγωγή άρχισε και πάλι σχεδόν αμέσως το 1946, αλλά μην περιμένετε και πολλά πράγματα, αφού τη χρονιά εκείνη κατασκευάστηκαν μόλις 214 τετράτροχα τα οποία περιορίστηκαν σε ελαφρά φορτηγά και νοσοκομειακά.

6

Το αυτοκίνητο έγραψε τη δικιά του ιστορία στον ελληνικό κινηματογράφο. Σίγουρα το πιο διάσημο κινηματογραφικό αυτοκίνητο όλων των εποχών και το μεταφορικό μέσο κάθε Γερμανού αξιωματικού. Εμφανίστηκε σε όλες τις πολεμικές ταινίες και έβαλε την Mercedes-Benz στον χάρτη της αυτοκίνησης, σαν ένα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές.

Προηγουμενο αρθρο
Πραγματικά σημεία στο πλανήτη που μοιάζουν βγαλμένα από παραμύθι
Επομενο αρθρο
Ν.Ε. ΠΑ.ΣΟ.Κ. Λευκάδας: Απαραίτητη η σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την οικονομία

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.