HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΆβουλοι και Μοιραίοι – Νυδρί ή Βασιλικη; Ποια θα είναι η Ιφιγένεια

Άβουλοι και Μοιραίοι – Νυδρί ή Βασιλικη; Ποια θα είναι η Ιφιγένεια

Η υπόθεση του Αγκυροβολίου Βασιλικής, η Ακτοπλοϊκή Σύνδεση Κεφαλονιάς-Λευκάδας και η Συστηματική Άρνηση Διαλόγου.

Παναγιώτα Λεοντίδου

Συνοπτικά

Όντας ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της Ελλάδας, η Αρχόντισσα του Ιονίου διαθέτει για την σύνδεσή της με τον έξω κόσμο εκτός του αεροδρομίου στο Αργοστόλι, ακτοπλοϊκές συνδέσεις με Κυλλήνη, Αστακό, Μπάρι και πρόσφατα με την πόλη του Μεσολογγίου.

Τι περισσότερο δύναται η Λευκάδα να προσφέρει σε αυτό το νησί της άγονης γραμμής?

Σύνδεση με το αεροδρομίου του Ακτίου και πρόσβαση στις ροές των τουριστών που φτάνουν μέσω της Εγνατίας Οδού. Επίσης οικονομικά αποδοτικότερη τροφοδοσία των επιχειρήσεων του βορείου τμήματος του νησιού κυρίως μέσω της υλοποίησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Ιονίων Νήσων με δύο επιπλέον οχηματαγωγά τα οποία κατά τα δύο τρίτα θα πρέπει να μπορούν να δέχονται φορτηγά.

Νυδρί ή Βασιλικη; Ποια θα είναι η Ιφιγένεια.

Η Ακτοπλοϊκή αυτή σύνδεση επιτυχάνεται μέσω Βασιλικής και μέσω Νυδριού. Είναι γεγονός ότι το Νυδρί τα τελευταία χρόνια υποφέρει. Όπως υπέφερε και η Βασιλική. Στην προσπάθεια να επιτευχθεί ο σκοπός της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής γραμμής Βασιλική-Φισκάρδο έχει ενεργοποιηθεί ένας ιδιότυπος τοπικός αυτοματισμός. Πρέπει στο βωμό αλλότριων της Λευκάδας συμφερόντων να θυσιαστεί ή το Νυδρι ή η Βασιλική. Το δίλημμα είναι λάθος. Γιατί αυτό που τεχνηέντως παραλείπουν να αναφέρουν όσοι το θέτουν είναι ότι το ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκής Σύνδεσης) στην εισήγησή του, που έγινε αποδεκτή από τον ΥΠΕΝ, παράλληλα με την δρομολόγηση δύο οχηματαγωγών στην γραμμή Βασιλική-Φισκάρδο διατηρεί την γραμμή Νυδρί-Φισκάρδο με την δρομολόγηση ενός οχηματαγωγού. Γίνεται κατανοητό ότι κανένα από τα δύο τουριστικά θέρετρα της Λευκάδας δεν θα γλιτώσει και θα εξαρτάται από τις ορέξεις του εκάστοτε πλοιοκτήτη για την συχνότητα των δρομολογίων.

Μιλάμε για την μετατροπή της Λευκάδας σε επέκταση της Ιονίας Οδού;

Συνάγεται λοιπόν ότι ούτε το Νυδρί θα ελαφρυνθεί στο βαθμό που επιθυμεί, και επιπρόσθετα η Βασιλική θα επιβαρυνθεί υπέρμετρα αφού λόγω εγγύτητας δύναται να εκτελεστούν έως και πέντε δρομολόγια την ημέρα από ένα και μόνο οχηματαγωγό. Και ενώ στην Κεφαλονιά τα λιμάνια είναι χωροθετημένα μακριά από τα τουριστικά θέρετρα και το εγκάρσιο οδικό σύστημα του νησιού δεν επιβαρύνει με κυκλοφοριακή συμφόρηση τουριστικούς προορισμούς, στην Λευκάδα ο όγκος των οχημάτων θα διέρχεται από το ήδη κορεσμένο και ανεπαρκές οδικό δίκτυο που διαπερνά το πλέον τουριστικά ανεπτυγμένο τμήμα του νησιού μας. Για ποιο ακριβώς λόγο και όφελος η Λευκάδα πρέπει να σηκώσει αυτό το βάρος?

Είναι ζήτημα στρατηγικού σχεδιασμού και επιλογών.

Ενώ σύμφωνα με το National Geographic η Λευκάδα είναι ένας από τους τρεις ιδανικότερους προορισμούς για ιστιοπλοϊκό τουρισμό ενώ ο Βουλευτής Λευκάδας επαίρεται για τα έργα που προωθεί προς αυτήν την κατεύθυνση, το πλέον προικισμένο κομμάτι το νησιού προορίζεται σύμφωνα με την Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων να μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κόμβο! Η Βασιλική θα αλλάξει πρόσωπο, έχει πει. Είναι το μόνο σίγουρο ότι βαδίζουμε προς το χειρότερο αν δεν μπει φρένο.

Οι αντιρρήσεις των κατοίκων για την έλευση οχηματαγωγών στο συγκεκριμένο σημείο έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια. Οι επιπτώσεις σε θαλάσσιο και οικιστικό περιβάλλον και ο κίνδυνος ατυχήματος παράλληλα με την παντελή απουσία υποδομών θα έπρεπε να είναι, χωρίς δεύτερες σκέψεις αντικείμενο προβληματισμού και κυρίως διαλόγου.

Όχι άδικα πολλοί εξ ημών αισθανόμαστε ότι αυτή η επιλογή μας επιβάλλεται χωρίς να ερωτηθούμε. Οι όποιες ενστάσεις μας αντί να απαντηθούν με επιχειρήματα απαξιώνονται από έναν γενικόλογο αφορισμό περί συμφερόντων και αρνητών της τουριστικής ανάπτυξης! Μα πως είναι δυνατόν εμείς που διαμαρτυρόμαστε για την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και ανησυχούμε για το ότι συνεπάγεται η εγγύτητα διέλευσης οχηματαγωγών δίπλα στους λουόμενους και στους ασχολούμενους με τα θαλάσσια σπορ, να είμαστε ενάντια στην πρόοδο και αυτοί που χωροθέτησαν την ράμπα πρόσδεσης ακριβώς δίπλα από την παραλία να είναι υπέρ!

Και σας παρακαλώ σημειώστε ότι μιλάμε για την παραλία που το Δημοτικό Συμβούλιο στην συνεδρίαση της 17η Ιουνίου ομόφωνα αναγνώρισε μέσω της έγκρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ότι είναι μια από τις καλύτερες παραλίες για windsurfing στον κόσμο. Επαναλαμβάνω, στον κόσμο!!!

Η παρελκυστική τακτική του Δήμου Λευκάδας στο αίτημα των κατοίκων για διάλογο.

Για όλα αυτά, και για τον ρόλο που μπορεί να έχει η Βασιλική στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος του νησιού μας έχει επανειλημμένα ζητηθεί να πραγματοποιηθεί δημόσιος διάλογος, παρουσία του Δημάρχου Λευκάδας. Να ακουστούν όλες οι απόψεις και να δοθούν απαντήσεις στις αγωνίες των κατοίκων και των επαγγελματιών. Παρά τις υποσχέσεις μια τέτοια συνάντηση δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

Και τώρα μετά την επιστολή που απέστειλε ο Δήμαρχος προς το Υπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής επιχειρείται να ακυρωθεί και η τελευταία δυνατότητα που μας παρέχει η Δημοκρατία. Να ακουστεί έστω και την ύστατη στιγμή μέσα από την δημοκρατική διαδικασία ενός Δημοτικού Συμβουλίου η αγωνία μας για το μέλλον του τόπου μας.

Δεν επιθυμώ αυτή τη στιγμή να κρίνω την ενέργεια να ζητηθεί η γνωμοδότηση του Υπουργείου. Ενέργεια που χολένει πολλαπλά στο σκεπτικό της. Θα καταθέσω την εξής απορία: γιατί τώρα και όχι πριν το Δημοτικό Συμβούλιο της 17ης Ιουνίου? Γιατί και τότε το ερώτημα της παραχώρηση της ράμπας ήταν στα προς συζήτηση θέματα της ημερήσιας διάταξης.

Ντρέπομαι που το γράφω αλλά δεν υπάρχει άλλη εξήγηση από το ότι μπροστά στο μέγεθος των αντιδράσεων από τη μία και των ασφυκτικών πιέσεων από την άλλη σπεύδει ο Δήμος Λευκάδας ικέτης στο Υπουργείο εκχωρώντας επί της ουσίας το δικαίωμα αλλά πρωτίστως την ευθύνη της λήψης απόφασης. Σε ένα υπουργείο που το πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχει το “μέγα το της θαλάσσης κράτος” και όχι η Λευκάδα. Και αν πιστεύετε ότι στην περίπτωση αυτή ο Βουλευτής Λευκάδας θα μπορούσε να επέμβει ίσως να έχετε δίκιο. Θα μπορούσε, ναι. Θα ήθελε?

Για ένα αδειανό πουκάμισο, για μία Ελένη

Και όλα αυτά γίνονται για ένα έργο το οποίο μετά από επτά μήνες ζωής και μη χρήσης δεν μπορούσε να δοθεί για λειτουργία επειδή κούφωσε. Με απλά λόγια η θάλασσα παρέσυρε τους ογκόλιθους του κυματοθραύστη που προστατεύουν την ράμπα, με αποτέλεσμα να ξεμπαζωθεί κομμάτι της όπως φαίνεται στην φωτογραφία.

Ας σημειωθεί ότι αυτή η ζημιά είναι ότι μπορούμε να δούμε. Και ο λόγος για ένα έργο που στοίχισε πάνω από 400.000 ευρώ. Και αντί να σηκωθεί το σύμπαν και να ζητηθούν εξηγήσεις από τον εργολάβο και το μελετητή, αντί να ψάξουν τι πήγε λάθος στην Περιφέρεια, έσπευσαν σε μία μέρα να καλύψουν το πρόβλημα ώστε να γίνει η Διοικητική Παραλαβή. Βάσει ποιών εγγυήσεων στο μέλλον δεν θα προκύψει παρεμφερές πρόβλημα, την αντιμετώπιση του οποίου θα κληθεί να πληρώσει ο Δήμος Λευκάδας αυτή τη φορά?

Φυσικά και ο κύριος Δήμαρχος και ο κύριος Λιβιτσάνος διευκρίνισαν ότι ο Δήμος προχώρησε σε μερική παραλαβή του έργου, δηλαδή παρέλαβαν την ράμπα προς χρήση αλλά όχι τον κυματοθραύστη στον οποίο θα γίνει καινούργια παρέμβαση των Σεπτέμβρη. Σαν να λέμε ότι παραλάβαμε το ρετιρέ της πολυκατοικίας, κανένα πρόβλημα. Ένα θεματάκι έχει προκύψει με τα θεμέλια αλλά μην ανησυχείτε, θα το τακτοποιήσουμε στο μέλλον!

Κυρίες, κύριοι δεν μπορείτε πλέον να κρύβεστε από τις ευθύνες που συνεπάγεται η θέση σας. Το λιγότερο που απαιτεί το αξίωμα που υπηρετείτε είναι διαφάνεια στην λήψη της απόφασης και αιτιολόγηση αυτής. Είναι το ελάχιστο που χρωστάτε στους κατοίκους της Λευκάδας.

Προηγουμενο αρθρο
Κυκλοφόρησε το 170ο φύλλο της εφημερίδας «Αγιοπετρίτικα»
Επομενο αρθρο
Ελεύθερος με αναστολή ως το Εφετείο ο Δημήτρης Λιγνάδης, παρά την καταδίκη του σε 12 χρόνια φυλακή

1 Σχόλιο

  1. IOANNA KOLYVA
    15 Ιουλίου 2022 at 08:40 — Απάντηση

    ΑΠΟΛΥΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΟ ΤΟ ΆΡΘΡΟ ΤΗΣ κ.ΛΕΟΝΤΙΔΟΥ !!!
    ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ???
    ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ?????
    (ΟΤΑΝ ΘΑ ΞΥΠΝΗΣΕΤΕ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΕΝΟΙΚΟΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ)…

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.