HomeΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΚΙ.Π.Α.Λ:  Η καταστροφή της παραλίας του Αη Γιάννη και οι τεράστιες ευθύνες Δήμου-Περιφέρειας-Κυβερνήσεων 

ΚΙ.Π.Α.Λ:  Η καταστροφή της παραλίας του Αη Γιάννη και οι τεράστιες ευθύνες Δήμου-Περιφέρειας-Κυβερνήσεων 

ΚΙΝΗΣΗ  ΠΟΛΙΤΩΝ  ΓΙΑ  ΑΞΙΟΒΙΩΤΗ   ΛΕΥΚΑΔΑ  (ΚΙ.Π.Α.Λ)

Η καταστροφή της παραλίας του Αη Γιάννη  και οι τεράστιες ευθύνες ΔΗΜΟΥ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ 

Η καταστροφή της παραλίας του Αη Γιάννη και του δρόμου που οδηγεί στο εκκλησάκι, που συντελείται  δεκαετίες τώρα,  μετά τις τελευταίες κακοκαιρίες ολοκληρώθηκε.

Η παραλία στο μεγαλύτερο τμήμα της έχει καταστραφεί  και ο δρόμος είναι ουσιαστικά αδιάβατος και επικίνδυνος.

Διαχρονικά τις  δεκαετίες που εξελίσσεται αυτή η καταστροφή αυτή  οι ενέργειες των αρχών ήταν πίσω από τις ανάγκες και αυτό αποδεικνύεται με το σημερινό κλείσιμο του δρόμου.

Πριν από 15 χρόνια ο Δήμος ανάθεσε  και παρέλαβε μελέτες για την αποκατάσταση του δρόμου και την προστασία της παραλίας και το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να κατατεθεί αίτημα  χρηματοδότησης.

Μέχρι το 2020 δεν υπήρξε η παραμικρή εξέλιξη, ούτε χρηματοδότηση, ούτε έργο.

Το 2021 ο δήμος ανέθεσε, εκ νέου, μελέτη στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για ενίσχυση της παραλίας και αντιστήριξης του δρόμου,  μελέτη που ολοκληρώθηκε.

Στο τέλος του 2022 παρενέβει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και μας ενημέρωσε για ανάθεση και εκπόνηση μελετών ανάθεση και εκπόνηση των «μελετών έργων προστασίας ακτής Αγ. Ιωάννη από Ι.Ν. Αγ. Ιωάννη λόγω περιβαλλοντικής αλλοίωσης & ανάπλαση», και «Μελέτη έργων ανάπλασης – διαμόρφωσης παραλιακής ζώνης από Άγιο Ιωάννη έως Κόμβο».  Οι Μελέτες αυτές αποτελούν μέρους του έργου «Μελέτη Ανάπλασης – Διαμόρφωσης – Προστασίας Παραλιακής Ζώνης Γύρας από Ι.Ν. Αγ. Ιωάννη έως ΤΑΟΛ και από Γήπεδο 7×7 Δήμου έως Κόμβο για Αγ. Ιωάννη», προϋπολογισμού 580.000 ευρώ που με το ΦΠΑ ξεπερνά τις 700 χιλιάδες. 

Αυτό είναι  εν συντομία το ιστορικό των ενεργειών του δήμου Λευκάδας και της Περιφέρειας Ιονίων νήσων.

Η πρώτη παρατήρηση μας είναι η τεράστια διαφορά του κόστους των δύο πρώτων μελετών και του κόστους μελέτης της Περιφέρειας των 700.000€. ένα  συγκριτικά τεράστιο ποσό έστω και αν περιλαμβάνει επιπλέον έργο.

Η δεύτερη παρατήρηση που ενδεχομένως είναι και πιο σημαντική είναι ότι ο δήμος και η αντιπεριφέρεια και κατ’ επέκταση η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν επικοινωνούν καν και δεν συνεννοούνται  και αυτό αποβαίνει σε βάρος της πόλης και των συμπολιτών μας. 

Η μελέτη μέσω της Περιφέρειας προχώρησε χωρίς ποτέ να γίνει συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας.

Σοβαρά ερωτήματα προκαλούνται από το γεγονός ότι η εν λόγω περιοχή ανήκει στο δήμο Λευκάδας και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν είχε καμία δικαιοδοσία. Το ερώτημα προς τον απελθόντα  δήμαρχο κ. Καλό και τον νυν  κ. Βεργίνη είναι αν ήταν σε γνώση τους και το ενέκριναν και αν όχι τι θα πράξει ο δήμος.

Οι ευθύνες διαχρονικά των δημοτικών και  περιφερειακών αρχών είναι τεράστιες και μαζί των εκπροσώπων του λαού της Λευκάδας στη βουλή και όλων των κυβερνήσεων που κυβέρνησαν  αυτά τα χρόνια.

Τώρα βρισκόμαστε μπροστά σε μία καταστροφική κατάσταση.

Η αποκατάσταση του δρόμου και των έργων προστασίας από τη διάβρωση και αποκατάστασης της  παραλίας δεν παίρνουν ούτε μία μέρα αναβολή. Με λίγα φορτηγά άμμου που θα κλείσουν κάποιες τρύπες κανένα θέμα δεν λύνεται ούτε και πρόκειται να γίνει ανεκτό από κανέναν. 

Λύση άμεση μπορεί να είναι η έναρξη των έργων κατασκευής του δρόμου και της παραλίας στη βάση της μελέτης του 2008 ή αυτής του 2021.  Εντελώς αναγκαία είναι η εξεύρεση χώρου για στάθμευση των οχημάτων με τις αναγκαίες ελάχιστες προϋποθέσεις ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν.

Ο Δήμος Λευκάδας πρέπει να το συζητήσει άμεσα, με την πρόσκληση στο Δημοτικό Συμβούλιο όλων των φορέων της Λευκάδας, να αποφασίσει άμεσες ενέργειες προστασίας και αποκατάστασης  της παραλίας του δρόμου και της ευρύτερης περιοχής.

Όλοι οι αρμόδιοι, ο βουλευτής, ο δήμαρχος, ο αντιπεριφερειάρχης πρέπει να κινηθούν άμεσα στην περιφέρεια και στην κυβέρνηση για άμεση χρηματοδότηση.

Το ποτήρι ξεχείλισε και η ανοχή των συμπολιτών μας τελειώνει.

ΛΕΥΚΑΔΑ  ΓΕΝΑΡΗΣ  2024

Προηγουμενο αρθρο
Η οικογένεια «Φέτση» και η «περιβόητη» πόλη της Αγίας Μαύρας
Επομενο αρθρο
Εθνική πόλο γυναικών: «Χάλκινη» στο Ευρωπαϊκό – Πήρε το εισιτήριο για τους Ολυμπιακούς

1 Σχόλιο

  1. Κ
    15 Ιανουαρίου 2024 at 12:07 — Απάντηση

    Είναι λυπηρό αλλά το κόστος είναι τεράστιο και όπως όλα τα έργα υποδομής χρειάζονται χρόνο. Πραγμα που σημαίνει για τον Αη-Γιάννη πως το καλοκαίρι δεν θα υπάρχει δρόμος για αυτοκινητα…

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.