HomeΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣΈχει σκεφτεί κανένας τις συνέπειες αυτού του έργου;

Έχει σκεφτεί κανένας τις συνέπειες αυτού του έργου;

Είδα σε προχωρημένο στάδιο, την Κυριακή το πρωί και από μακριά, αυτό το  έργο «τερατάκι», που κατασκευάζεται στη Βασιλική. Πρόκειται για  την προβλήτα η όποια θα μετατρέψει την Βασιλική  άλλα και ολόκληρο το νησί σε διαμετακομιστικό κέντρο προς την Κεφαλονιά.

Όλοι αυτοί οι τόνοι από μπετόν δεν αλλοιώνουν βάναυσα την αισθητική του τοπίου μόνο άλλα μετατρέπουν έναν τουριστικό οικισμό  χαμηλής κλίμακας -με ειδίκευση στα θαλάσσια σπορ- σε ένα λιμάνι… βαρέων βαρών.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας, κ. Κτενάς, (αρμόδιος του έργου),  επισκέφτηκε το έργο στις  21/9/2021 και -κατά την προσφιλή τακτική του- φωτογραφήθηκε με το… απαστράπτον μπετό! Δήλωσε μάλιστα: «Ένα σημαντικό έργο, που αποκαθιστά τη διασυνδεσιμότητα και εξασφαλίζει την εύρυθμη σύνδεση της Λευκάδας με την Κεφαλονιά. Παράλληλα, αναβαθμίζει και καθιστά τη Βασιλική ένα θαλάσσιο συγκοινωνιακό κόμβο»…

Τον Ιούνιο του 2020 η περιφερειάρχης κυρία  Ρόδη Κράτσα  δήλωσε σε επίσκεψη της στη Λευκάδα: «Η Βασιλική Λευκάδας θα αλλάξει πρόσωπο και προοπτική».

Αλήθεια, θέλουμε  η Βασιλική  να αλλάξει πρόσωπο και προοπτική, την θέλουμε θαλάσσιο συγκοινωνιακό κόμβο; Θέλουμε το καταταλαιπωρημένο νησί μας από το χειρότερο οδικό δίκτυο,  να διασχίζεται ασταμάτητα από την μια άκρη μέχρι την άλλη.

Έχουν καταλάβει εκεί στη Βασιλική τι πρόκειται να συμβεί ή τέλειωσε η σεζόν και έφυγαν; Ο Δήμαρχος  τι άποψη έχει, θέλει την Λευκάδα διαμετακομιστικό κέντρο;

Για την ιστορία να αναφέρουμε πως εμπνευστής του συγκεκριμένου έργου είναι ο πρώην Περιφερειάρχης, Κεφαλονίτης, κ. Γαλιατσάτος, για ευνόητους λόγους  εξυπηρέτησης της πατρίδας του. Μάλιστα ενώ κατασκευάζονταν το αγκυροβόλιο και χωρίς να προβλέπεται στον σχεδιασμό του, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί  ο ένας μόλος του για πρόσδεση και φορτοεκφόρτωση οχηματαγωγού πλοίου της γραμμής Λευκάδα – Κεφαλονιά.

Οι κάτοικοι αντέδρασαν και για να τους καθησυχάσουν, δέχτηκαν, η προβλήτα  να μην γίνει στο αγκυροβόλιο αλλά σε άλλη  θέση.  Ήταν Μάρτιος του 2017, όταν παρακολουθήσαμε μια συγκέντρωση κατοίκων με τον τότε δήμαρχο κ. Δρακονταειδή και τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Χαλικιά στη Βασιλική για το θέμα της προβλήτας.  Δες ΕΔΩ.

Οι δυο τοπικοί άρχοντες, δεν έφεραν καμιά αντίρρηση για την προβλήτα. Επικεντρώθηκαν μόνο σε λεπτομέρειες, δηλαδή που θα γίνει;  Δεν ακούστηκε ούτε μια κουβέντα για την ζημιά που θα προκαλούσε στην Βασιλική αλλά και σε όλο το νησί.

Η δημοπράτηση του έργου έγινε από την παρούσα Περιφερειακή Αρχή, η οποία κινήθηκε στο ίδιο μοτίβο.

Η γραμμή Λευκάδα – Κεφαλονιά εξυπηρετεί  την Κεφαλονιά και καταστρέφει την Λευκάδα. Ο καθένας καταλαβαίνει πόσο πιο σύντομη και οικονομική είναι η μεταφορά από τη Βασιλική προς την Β. Κεφαλονιά για ανθρώπους και εμπορεύματα, προερχόμενα από την βόρεια και κεντρική Ελλάδα, σε σχέση με την  Κυλλήνη. Και δεν πρόκειται μόνο για τους καλοκαιρινούς τουρίστες αλλά κυρίως για το εμπόριο, δηλαδή νταλίκες, μεγάλα φορτηγά.

 Όλα αυτά τα βαριά και μεγάλα οχήματα που θα καταλήγουν στη Βασιλική, θα διασχίσουν προηγουμένως όλο το νησί της Λευκάδας, δημιουργώντας συμφόρηση στους ήδη επιβαρημένους  και κατεστραμμένους δρόμους του νησιού,  κυρίως το καλοκαίρι.

 Στην ίδια τη Βασιλική η κατάσταση θα είναι ακόμα χειρότερη. Σ’ έναν προορισμό για ήσυχες διακοπές, θα καταλήγουν εκατοντάδες αυτοκίνητα, νταλίκες και φορτηγά προκαλώντας όχληση και κομφούζιο μέσα στον τουριστικό ιστό.  Ο όρμος της Βασιλικής προσελκύει πολυάριθμους έλληνες και ξένους λάτρεις του γουίντ σέρφινγκ, καθώς θεωρείται ο παράδεισος της ιστιοσανίδας, ένας από τους ιδανικότερους τόπους για θαλάσσια σπορ. Εκεί που κατασκευάζεται η προβλήτα είναι ο κατεξοχήν χώρος του αθλήματος.

Κατά την προσωπική μας άποψη η λειτουργιά προβλήτας στη Βασιλική και η χρήση οχηματαγωγών θα προκαλέσει τεράστια  ζημιά σε όλο το νησί.

Σχηματίστε εικόνα: οι κούρσες και κυρίως τα βαριά οχήματα   θα βγαίνουνν από τη Γέφυρα, θα διασχίζουν την Αγία Μαρίνα, θα περνούν από  την Λυγιά, τη Νικιάνα, το Νυδρί… και θα  φτάνουν στη Βασιλική προκαλώντας ανυπολόγιστη φόρτωση, στο ήδη φορτωμένο οδικό μας δίκτυο.

Το κέρδος θα είναι τα παγωτά και οι καφέδες των επιβατών και των οδηγών των φορτηγών μέχρι την επιβίβαση τους!
Ζυγίστε τα.

Προηγουμενο αρθρο
Κεφαλή αγάλματος ρωμαϊκής περιόδου ανασύρθηκε από τη θάλασσα της Πρέβεζας
Επομενο αρθρο
Κίνηση «Ελεύθερες παραλίες-Κάστρο- Τουριστικό Περίπτερο-ΤΑΟΛ»

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.