HomeΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥΚαι πάλι για το Δυτικό Άξονα του νησιού

Και πάλι για το Δυτικό Άξονα του νησιού

Διαβάζουμε σε πρόσφατες ανακοινώσεις και δελτία τύπου τα εξής:

  1. Σε ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη μας κ Κτενά 

«Προς εκτέλεση ο δρόμος Καλαμίτσι – Χορτάτα – Μανάσι – Νικολή – Αγ. Πέτρος, προϋπολογισμού 650.000 ευρώ – Υπογράφηκε η Σύμβαση του έργου» 

Μια προσεκτική ανάγνωση δεν επιβεβαιώνει την επικεφαλίδα του δελτίου τύπου, αφού αν διαβάσουμε παρακάτω θα δούμε ότι δεν πρόκειται να φτιαχτεί νέος σύγχρονος δρόμος αλλά μια απλή συντήρηση του παλιού «ανώμαλου»  δρόμου. 

Δηλαδή θα γίνουν  «μπαλώματα»  στο ήδη υπάρχον οδικό δίκτυο , όπως έγινε και στον άξονα Χορτάτα – Κομηλιό – Δράγανο _Αθάνι τα προηγούμενα χρόνια από την προηγούμενη αρχή.

Ο κ Κτενάς υσχυρίζεται στην ανακοίνωσή του για αυτό το έργο::

«το οποίο θα δώσει λύσεις στα χρόνια προβλήματα, που παρουσιάζονται στο Επαρχιακό Δίκτυο της περιοχής. Έργο, που ανέμεναν υπομονετικά και με αγωνία οι κάτοικοι των χωριών μας»

  1. Σε άλλη ανακοίνωση του πρώην αντιπερειφερειάρχη κ Χαλκιά στις 13/12/20 όπου και παρατίθεται και δύο πίνακες οδικών έργων παρατηρούμε στο πρώτο πίνακα το έργο παράκαμψης Καλαμιτσίου ότι είναι σε τροχιά χρηματοδότησης με 3.5 εκ ευρώ. Στο δεύτερο πίνακα που παραθέτει μας λέει ότι διατέθηκαν 2,15 εκ ευρώ για το έργο του δρόμου Χορτάτα – Κομηλιό – Δράγανο _Αθάνι το οποίο και έχει τελειώσει. 

Στο δρόμο αυτό πετάχτηκαν τα εκατομμύρια απλά για να μπαλώσουν ένα παλιό και επικίνδυνο δρόμο. Το ίδιο και τώρα από το Καλαμίτσι ως τον Άγιο Πέτρο θα γίνουν «μπαλώματα» για να στηρίξουν έναν δρόμο που θυμίζει άλλες εποχές.

  1. Ακόμη υπάρχει και μια ανακοίνωση του Υπουργείου τουρισμού στην οποία δημοσιοποιεί τη πρόθεσή του για:

«Την ίδρυση “Φορέα Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης του Ναυαγίου της Ζακύνθου”, ο οποίος θα επιληφθεί ειδικά όλων των ζητημάτων προστασίας και ανάδειξης του συγκεκριμένου αξιοθέατου. Το Ναυάγιο της Ζακύνθου θεωρείται τουριστικός πόρος εθνικής σημασίας, καθώς αποτελεί τον δεύτερο σε επισκεψιμότητα και αναγνωρισιμότητα τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα, με 4.000 επισκέπτες καθημερινά και άνω του 1 εκατ. σε ετήσια βάση. Ως εκ τούτου χρήζει άμεσης εξειδικευμένης φροντίδας. Είναι γνωστό ότι τοπικά συμφέροντα συγκρούονται, αποτρέποντας κάθε είδους παρέμβαση για την προστασία του σύγχρονου αυτού “μνημείου” αλλά και των επισκεπτών. Παραλλήλως, εξαιτίας της δημιουργηθείσας κατάστασης, το Ναυάγιο δεν αξιοποιείται επαρκώς. Με το νέο Νομοσχέδιο αντιμετωπίζεται η σημερινή κατάσταση ακινησίας και δίνεται η δέουσα μέριμνα για την ασφάλεια των τουριστών και για την πρόληψη των ατυχημάτων, τα οποία συμβαίνουν κάθε χρόνο. Σε ό,τι αφορά στο ίδιο το Ναυάγιο, ο νέος Φορέας επιφορτίζεται με την προστασία του από τη φθορά και τη διατήρησή του σε επισκέψιμη κατάσταση»

Δηλαδή το «Ναυάγιο»  έχει ανάγκη ιδιαίτερης φροντίδας και αξιοποίησης  αφού «αποτελεί τον δεύτερο σε επισκεψιμότητα και αναγνωρισιμότητα τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα, με 4.000 επισκέπτες καθημερινά» και αποτελεί τουριστικό πόρο εθνικής σημασίας

Και ερωτώ τις αρχές μας (Αντιπεριφειρειάρχη, Βουλευτή, Δήμαρχο) μήπως το ίδιο πρέπει να ισχύει και πρέπει να συμβεί και με τις διάσημες παραλίες μας Πόρτο Κατσίκι και Εγκρεμνούς. Μήπως όλη αυτή η χρόνια αδιαφορία των αρχών μας για αυτά τα «μνημεία» της φύσης σημαίνει ότι πρέπει να εκπονηθεί ένα νέο ευρύτερο σχέδιο από το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές που να αποδίδει με ασφάλεια την πρόσβαση σε αυτές τις ακτές και να τις προστατεύει όπως αξίζουν;

Είναι ποια φανερό ότι με τα «ψίχουλα» που χειρίζεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν μπόρεσε ούτε φαίνεται ότι μπορεί να επενδύσει και να προστατέψει αυτά τα «μνημεία» της φύσης.

Μόνο με την επέμβαση ενός κεντρικού παράγοντα του κράτους, θα μπορούσαν να γίνουν τα απαραίτητα έργα ανάδειξης, πρόσβασης  και ασφάλειας για αυτά τα δύο μνημεία μας.

Ένα τέτοιο έργο θα μπορούσε να περιλαμβάνει:

  1. Τη χάραξη με παράκαμψη των χωριών (Καλαμιτσίου, Χορτάτων , Κομηλιού, Δραγάνου, Αθανίου, Πόρτο Κατσίκι) ενός νέου δρόμου με προδιαγραφές ανάλογες τουλάχιστον με το δρόμο Άγιου Νικήτα ως την παράκαμψη για κάθισμα, που είχε φτιαχτεί επί Αραβανή.
  2. Την ανάδειξη, φροντίδα  και προστασία των δύο αυτών ακτών
  3. Την ασφάλεια των επισκεπτών από επικίνδυνα περιστατικά διάβρωσης και κατολίσθησης
  4. Την οργάνωση των ακτών με τουαλέτες . σκίαστρα, θαλάμους αλλαγής ρούχων, συνεχούς παροχής νερού, πρόσβασης σε ΑΜΕΑ, παρατηρητηρίου κλπ  όπως αρμόζει στον πολιτισμό μας και στο σεβασμό μας για τους επισκέπτες μας;
  5. Τη δημιουργία ενός νέου  λιμανιού στη θέση Πόντι – Νηρά το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλα πλοία και κρουαζερόπλοια με σκοπό να επισκέπτονται οι τουρίστες τις δύο αυτές ακτές.
  6. Δυνατότητες ταχείας ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο στη Νότια Λευκάδα.
  7. Υπηρεσίες καθαριότητας για όλη τη θερινή περίοδο

Τώρα και με δεδομένη την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ  2043/2020 με την οποία δικαιώθηκε ο πολύχρονος αγώνας μας για την μη τοποθέτηση ανεμογεννητριών στη περιοχή του Λευκάτα, είναι ο δρόμος ελεύθερος και καιρός ποια τη σκυτάλη να τη πάρει το κράτος για να προστατεύσει και να αναδείξει τα «μνημεία» της φύσης της Νοτιοδυτικής Λευκάδας. Αλλιώς το ναυάγιο θα είναι και θα παραμένει δικό μας

Ιωάννης Κατωπόδης

jkatop@minedu.gov.gr

Προηγουμενο αρθρο
Ζητείται Σολομών
Επομενο αρθρο
Στην Αθήνα η ειδική πτήση με 83.850 δόσεις του εμβολίου

1 Σχόλιο

  1. δημοτης
    29 Δεκεμβρίου 2020 at 22:37 — Απάντηση

    Σωστα τα λετε κ.Κατωπόδη αλλα ποιος σας ακουει.
    και σωστα λετε ¨η χρόνια αδιαφορία των αρχών μας για αυτά τα «μνημεία» της φύσης¨.
    Ασχολουνται με τις ξαπλωστρες καθε χρονο αλλα το πώς φτανει κανενας μεχρι τις αμμουδιες ,δεν ασχολουνται,ουτε πώς προστατευονται οι ακτες μας(δες και αμουδια ΑηΓιαννη).
    Το φαινεσθαι ειναι ισχυροτερο του ρεαλιστικου κατ αυτούς.
    Λυπαμαι!!

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.