HomeΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣΈστω και κατόπιν εορτής: Για την Λευκάδα ρε γαμώτο

Έστω και κατόπιν εορτής: Για την Λευκάδα ρε γαμώτο

Από το 2004, όλοι όσοι είχαν με την ψήφο μας την αρμοδιότητα  και κυρίως οι θεσμικά αρμόδιοι περιφερειάρχες  αγνόησαν την  αρ.48976/19.01.2004 Α.Υ.Ο. και  παρότι έτρεχαν ευρωπαϊκά προγράμματα  δεν έκαναν κανένα από τα προαπαιτούμενα έργα για την πορθμειακή γραμμή Φισκάρδου –Βασιλικής , ούτε το Ν. Λιμάνι Νότιας Λευκάδας, αλλά ούτε και τον οδικό άξονα Λευκάδας Βασιλικής. 

Αντί για νέο λιμάνι έρχονται  τώρα 18 χρόνια μετά και στο πλέον  ακατάλληλο μέρος, δίπλα από το σχολικό συγκρότημα Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου  αλλά και  πάνω στην συμβολή του παραλιακού πεζόδρομου, που επιτέλους ενώνει την Πόντι με την Βασιλική  να κατασκευάσουν    μια σκέτη ράμπα, με ποια άραγε χωροταξική και πολεοδομική μελέτη, για να προστατεύσουν ως όφειλαν τον χαρακτήρα ενός παραδοσιακού παραθεριστικού οικισμού; και επί πλέον με φανερή αδιαφορία έως εχθρότητα, για τις συνέπειες στον θαλάσσιο τουρισμό, που χρόνια τώρα δίνει   ζωή στην ευρύτερη περιοχή καθώς προσελκύει εύπορους επισκέπτες  από όλο τον κόσμο.

Το ακόμη ποιο επιβαρυντικό  είναι ότι, δεκαοχτώ  χρόνια μετά δεν έχουν κάνει τίποτε σε ότι αφορά το οδικό δίκτυο  το οποίο με δυσκολία εξυπηρετούσε το υπάρχον κυκλοφοριακό φορτίο. Είναι δε βέβαιο ότι εάν παγιωθεί η πορθμειακή γραμμή Βασιλικής- Φισκάρδου, ένας κακότεχνος και ανεπαρκής επαρχιακός δρόμος θα δεχτεί τον επιπρόσθετο όγκο οχημάτων από α) Αεροδρόμιο Ακτίου β) την Βόρεια Ελλάδα και Βαλκάνια  μέσω  Εγνατίας και γ) μέσω Ιόνιας Οδού (παράκαμψη Αμφιλοχίας), τα οχήματα από κεντρική Ελλάδα και Αθήνα,

Αναπόδραστα θα  οδηγήσει σε κυκλοφοριακό κομφούζιο με μποτιλιαρίσματα που αφενός θα υποβαθμίσουν την καθημερινότητα των μονίμων κατοίκων και αφετέρου θα αστικοποιήσει  τον τουριστικό χαρακτήρα  τουλάχιστον των δημοφιλέστερων προορισμών πρώτης προτίμησης  του νησιού.  Ηδη (πριν αλέκτωρ λαλήσει) για την διαδρομή Σύβρου – Λευκάδας από 35 λεπτά  στις ώρες αιχμής απαιτείται ολόκληρη ώρα. Εκτός όμως  από την αγανάκτηση ο χρονοβόρος εγκλωβισμός μοιραία θα οδηγήσει  και στην αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και αυτό  θα είναι το βαρύτερο τίμημα με  ανυπολόγιστο κόστος, στο βωμό μιας άρον-άρον ακατανόητης επιλογής με δεδομένη την παντελή ανυπαρξία των αναγκαίων υποδομών.

Στο αυριανό Δ.Σ. και επειδή ο διακομματικός όμιλος που χειρίζεται κατά πλειοψηφία τις τύχες του νησιού μας,  υπέγραψε με (σπουδή και εν λευκώ ) την επαναλειτουργία της γραμμής  χωρίς να βάλει τουλάχιστον ως προαπαιτούμενα αναγκαίους περιορισμούς για να μην καταστραφεί η ποιότητα ζωής των μονίμων κατοίκων  και εποχιακών επισκεπτών  έστω και κατόπιν εορτής, ευελπιστώ ότι θα κατατεθούν από την αντιπολίτευση ή   μεμονωμένους  συμβούλους προτάσεις για λήψη μέτρων περιορισμού  των συνεπειών όπως :

–  Περιορισμός του αριθμού των ημερήσιων δρομολογίων.

 – Προγραμματισμός  των δρομολογίων ώστε να  μην γίνονται σε ώρες αιχμής της κυκλοφορίας.

– Απαγόρευση μεταφοράς οχληρών φορτίων και φορτηγών (καύσιμα, ζωοτροφές κ.λ.π.)

– Απαγόρευση διέλευσης επαγγελματικών φορτηγών την τουριστική περίοδο, με δεδομένο ότι υπάρχει εναλλακτική λύση υπερσύγχρονος λιμένας Αστακού.

– Άμεση και σωστή οδική σήμανση της διαδρομής και με φωτεινούς σηματοδότες σε κομβικά σημεία.

– Άμεση οριοθέτηση με σήμανση του αναγκαίου θαλάσσιου χώρου αλλά αποκλειστικής χρήσης από τα F/B.

– Ενίσχυση του αστυνομικού τμήματος Βλυχού (μεταίχμιο) διαδρομής με έμπειρους τροχονόμους για άμεση επέμβαση όταν και όπου χρειάζεται.

– Παρουσία λιμενικής αρχής έως την μεταφορά του Λιμεναρχείου από το Νυδρί στην Βασιλική  για την εποπτεία τόσο κατά τον κατάπλου, όσο και κατά τον  απόπλου των οχηματαγωγών, ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα από την παράλληλη χρήση του λιμένα, που είναι ήδη   πλήρης από δραστηριότητες θαλάσσιου τουρισμού.

Άλλως μας αξίζει το πράσινο λιμάνι που ανερυθρίαστα μας τάζει η νυν . Περιφερειάρχης κ. Κράτσα και η θρασύτατη τοποθέτηση του τ. Περιφερειάρχη κ. Γαλιατσάτου, που χαρακτηρίζει πρόθυμους  υπηρέτες κυκλωμάτων που λυμαίνονται τον κόλπο της Βασιλικής,  όσους έχουν το θάρρος της γνώμης τους και βλέπουν την αχρείαστη ζημιά που έρχεται για το σύνολο του νησιού μας.

Βασίλης Α. Δευτεραίος
Συντ/χος Οικονομικός Επιθεωρητής

Σχετικά άρθρα:

Μπορεί το Αγκυροβόλιο Βασιλικής να είναι χώρος φορτοεκφόρτωσης οχηματαγωγών;
Έχει σκεφτεί κανένας τις συνέπειες αυτού του έργου;
Άβουλοι και Μοιραίοι – Νυδρί ή Βασιλικη; Ποια θα είναι η Ιφιγένεια
Βασιλική τουριστικό θέρετρο ή ένα πορθμείο επιβατικής και εμπορικής διασύνδεσης με την Κεφαλονιά;
Βασιλική: ράμπα πρόσδεσης Ε/Ο & τουριστικός λιμένας. Aσύμβατες χρήσεις
Απάντηση Ν. Μπραντζουκάκη στον πρώην Περιφ. κ. Γαλιατσάτο για την ράμπα οχηματαγωγών της Βασιλικής

Προηγουμενο αρθρο
Συναυλία παραδοσιακής μουσικής με την Αρετή Κετιμέ στην Καρυά
Επομενο αρθρο
Μουσικό οδοιπορικό στις Αλησμόνητες πατρίδες

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.